IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 19:10 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 11-03-2020 19:14 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 11 maart 2020 19:08 schreef F.Jacobse het volgende:
Nee, ik vind dat totaal niet raar, dat zeg ik ook niet. Het klopt alleen niet dat die mensen hier met weet ik veel tegelijk naar binnen zijn gekomen. Het waren er maar 30.000 oid. Dat hele gastarbeidersgedoe heeft maar een paar jaar geduurd. Maar toen kwam de rest van het gezin hier naartoe. En toen kwamen ze "gewoon" hier naartoe. En er zijn er heel veel hier geboren. Dus nu zijn er best veel, hehe.

Niet academisch geschoold, maar oprecht ooit geïnteresseerd vanwege koot en bie en hun typetjes jacobse en van es, die wel eens uitspraken over gastarbeiders deden, hehe.



Onze voorouders zijn ook verkast nadat het romeinse rijk in duigen viel. Heel normaal, volksverhuizingen. Net als geluk zoeken.

Rechts gebruikt dat als negatieve term, maar dat is het niet. Elders op zoek naar geluk daar waar je het thuis niet kan vinden is wat Nederlandsche boeren in de jaren '70 deden door naar Canada te emigreren, bijvoorbeeld.

Landsgrenzen zijn sowieso een menselijk verzinsel. Je kan ze intekenen, je kan ze uitgummen.

Ik ben niet van een One World Government zoals dat nu op tafel ligt, maar verdeeldheid leidt enkel tot engnekjes als Baudet en in het recente verleden nog veel ergere figuren.

Star Trek is wat dat betreft (naast fictie natuurlijk) interessant: humanity as one traversing the stars. Geld bestaat niet, er is enkel ruilhandel. Religie is slechts een hobby voor de selected few. Een mens kan dromen.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 19:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
J-jongens en meisjes.
De bakker staat 's ochtends vroeg op, om broodjes te bakken, voor de mensen.
De slager op zijn beurt, maakt lekkere stukjes vlees zodat wij 's avonds lekkere stukjes vlees kunnen eten, alsmede de jus die daaruit gewonnen wordt.
De tuinman werkt op noeste wijze in de tuin, teneinde deze een weeldig aanzien te verschaffen.
En de smid slaat vrolijk fluitend op het hete ijzer in zijn gezellige smidse, waar een foto van zijn vrouw en kinderen hem de nodige werklust verschaffen.
Zo dragen zij allen hun steentje bij aan onze maatschappij.
Maar, jongens en meisjes, d'r zijn ook mensen, die de hele dag maar een beetje in hun bed blijven liggen stinken!
En het liefste de kantjes ervan aflopen. Behalve natuurlijk, als er ergens een feestje gehouden wordt h�, met gratis drank. Want dan rennen zij plotseling om het hardst, om zo snel mogelijk van het geld van de werkman te kunnen profiteren.
Deze mensen hebben een slap en leugenachtig karakter. Vaak ook zijn zij niet gespeend van een zeer negatieve uitstraling, alsmede een ongewassen uiterlijk. Over het geheel genomen, maken zij dus een muffe en onhygi�nische indruk. Deze mensen noemen wij de werkloze.
En ze hebben gewoon een uitkering! Die volgens hun door ons, de oppassende burger, dan maar even opgehoest dient te worden. En, jongens en meisjes, onze regering is het blijkbaar met de werkloze eens, en juicht het van harte toe dat wij de werkloze bij het minste of geringste gepiep het geld met koffers tegelijk toewerpen. Bovendien laten de hoge heren in Den Haag ook nog eens, uit allerlei verre vieze landen, gekleurde en raarpratende werklozen ons land binnenkomen.
Deze werklozen gaan bij aankomst gewoon liggen op bed liggen wachten, totdat wij ze als makke lammetjes ons geld komen brengen. Deze werklozen noemen wij de buitenlanders. Oftewel drugsgebruikers.
En zij getroosten zich geen enkele moeite om kennis te nemen van onze rijke cultuur. Bij het horen van namen als Ad Visser en Loeki Knol kijken ze je laf en onge�nteresseerd in de ogen. Jullie zullen wel begrijpen jongens en meisjes, dat voor de werkman de maat nu toch bijna vol is. De werkman wil van zijn rust genieten, in plaats van de hele nacht naar het gejammer van een doodbloedend schaap te moeten luisteren.

Maar, gelukkig, zijn er ook nog andere mensen. Mensen, zoals Wimpie Bosboom, die zich niet bang laten maken, maar zeggen waar het op staat. Als wij samen onder leiding van deze inspirerende figuur, de moed hebben om de handen ineen te slaan en schoon schip te maken, dan zal de werkman en zijn nijvere huisvrouw binnenkort weer een veilig blokje om kunnen maken zonder de hete knoflookadem in de nek te voelen.

Zo, dit wilde ik even kwijt, daar bij die molen, die mooie molen. Pbrr pbrrll pbrrll prbrr-rrll, pbrr pbrrll pbrrll prbrr-rrll, pbrr pbrr pbrr pbrrrlll...



Met dank aan Hans Teeuwen.net

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-03-2020 19:24]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 11-03-2020 19:26 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Mooi Geen Stijl jasje.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 19:29 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Geen Stijl is er enkel voor ubermenschen zoals Fusion. Dan hebben ze wat om op af te geven.

Hans was er trouwens eerder dan GS.

En iemand zei ooit eens dat je het forum niet te serieus moet nemen. En laat degene die er dan vol invliegt altijd iemand uit die categorie zijn. Frappant.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 19:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-03-2020 19:50 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 11 maart 2020 14:17 schreef spectre het volgende:
vind in deze wel degelijk dat hij gelijk heeft


Klopt, strikt genomen heeft hij gelijk. Behoorlijk onhandig van de VPRO.

Wat ik het wonderlijkste vind is dat Baudet een soort teflon-laag lijkt te hebben. Als hij zelf, zonder verkeerd geciteerd te worden, de grootste nonsens de wereld in slingert (Marokkanen in de trein, iemand?), lijkt dat niet te beklijven.
Maar dan parafraseert de VPRO een uitspraak van hem en is het ineens een rechtszaak… Terwijl het er alle schijn van heeft dat Baudet precies bedoelde te zeggen (zonder het daadwerkelijk zelf te zeggen) wat de VPRO vervolgens 'voor hem' opschreef. Toch wel knap gespeeld.



Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 11-03-2020 19:53 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 11 maart 2020 19:29 schreef Natural Disaster het volgende:
Hans was er trouwens eerder dan GS.

Op GS kent men geen Hans Teeuwen. Enkel De Meester.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 20:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik volg heel dat GS niet. Het enige wat me er nog van bijstaat, enkel omdat het hier op het forum voorbij kwam, is die reporter die een klap op z'n muil kreeg omdat ie maar door bleef drammen bij de vrouw in kwestie. En dan verbrouwereerd staan kijken dat ie een klap in z'n muil kreeg. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2020 20:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 maart 2020 19:50 schreef Negatieveling het volgende:
Klopt, strikt genomen heeft hij gelijk. Behoorlijk onhandig van de VPRO.

Wat ik het wonderlijkste vind is dat Baudet een soort teflon-laag lijkt te hebben. Als hij zelf, zonder verkeerd geciteerd te worden, de grootste nonsens de wereld in slingert (Marokkanen in de trein, iemand?), lijkt dat niet te beklijven.
Maar dan parafraseert de VPRO een uitspraak van hem en is het ineens een rechtszaak… Terwijl het er alle schijn van heeft dat Baudet precies bedoelde te zeggen (zonder het daadwerkelijk zelf te zeggen) wat de VPRO vervolgens 'voor hem' opschreef. Toch wel knap gespeeld.


ja, klopt allemaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2020 21:12 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 11 maart 2020 19:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Met dank aan Hans Teeuwen.net


Je weet dat Teeuwen hier juist de xenofoben die zo denken persifleert?


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 21:42 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat doet er toch niet toe, het is gewoon een leuk stukje conference.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2020 21:50 by faalhaas Profiel van faalhaas

Dat naadloos aansluit bij jouw denkbeelden. Dat dan weer wel.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-03-2020 21:54 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 11 maart 2020 19:14 schreef Zwelglichaam het volgende:
Landsgrenzen zijn sowieso een menselijk verzinsel. Je kan ze intekenen, je kan ze uitgummen.



Arbitraire grenzen mogen dan de oorzaak zijn van veel ellende, je hebt in de praktijk denk ik helaas wel zoiets nodig als (lands)grenzen om zaken bestuurbaar te houden. De inherente bijvangst is xenofobie.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 21:59 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 11 maart 2020 21:50 schreef faalhaas het volgende:
Dat naadloos aansluit bij jouw denkbeelden. Dat dan weer wel.


Jij weet helemaal niet wat mijn denkbeelden zijn. Die dring jij en nog een paar anderen maar al te graag iemand op op basis van een paar opmerkingen die iemand maakt waarvan je niet eens weet of het serieus is of om een beetje te trollen.

Het is in ieder geval heel voorspelbaar wie er altijd gaan happen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2020 22:23 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 11 maart 2020 21:59 schreef Natural Disaster het volgende:
Jij weet helemaal niet wat mijn denkbeelden zijn.








... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-03-2020 22:27 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Minder zonnebanken zal je goed doen.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-03-2020 22:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Goeie snor, wel. Klopt precies!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 13-03-2020 6:08 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

https://www.nu.nl/voetbal/6037110/voorzitter-amerikaanse-voetbalbond-stapt-op-na-protest-vrouwenelftal.html

Voetbal is niet boeiend, maar het gaat me meer om het idee dat iemand z'n baan kwijtraakt omdat anderen het niet eens zijn met een uitspraak.

Dit:
quote:
In de verdediging die namens de voetbalbond in de rechtszaak is ingediend stelde Cordeiro dat het nationale team van de mannen een grotere verantwoordelijkheid heeft dan het vrouwenteam en dat de mannen een baan hebben die "een hoger vaardigheidsniveau vereist op basis van snelheid en kracht."


Kan gezien worden als 'een niet al te handige manier van iets zeggen'. Maar

quote:
"schaamteloze vrouwenhaat en seksisme."


is het natuurlijk nergens.

Waar komt die overgevoeligheid van tegenwoordig eigenlijk vandaan?
Ik zou zeggen hou je bek dicht en schop tegen die bal aan, want daar wordt je immers voor betaald.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-03-2020 6:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 maart 2020 6:08 schreef Zwelglichaam het volgende:
Waar komt die overgevoeligheid van tegenwoordig eigenlijk vandaan?


Er zijn minstens 3 zm-ers waar je dat aan kunt vragen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 13-03-2020 17:30 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam



Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-03-2020 19:57 by WMP Profiel van WMP

Uit dat stukje:

quote:
Dat debat kwam er niet, maar op initiatief van VVD'er Tobias van Gent (VVD) wel een hoorzitting, waar verschillende experts over dit onderwerp werden ondervraagd.


Eén van de sprekers was Syp Wynia, een derderangs stukjesschrijver voor Elsevier, die op geen enkel vlak een expert is op het gebied van rechtspraak.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 13-03-2020 19:58 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Don't shoot the gooier van de knuppel.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 14-03-2020 12:47 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

https://www.nu.nl/muziek/6037431/frenna-was-bijna-niet-gaan-rappen-door-onzekerheid.html


quote:
De populaire rapper Frenna was bijna niet begonnen met het maken van muziek omdat zijn onzekerheid hem tegenhield, vertelt de 28-jarige artiest in Het Parool.

"Ik was onzeker en bang. Ik dacht: stel je voor, ik ga rappen, en ik faal, dat is een beetje een schande. Maar als ik nu terugkijk, denk ik: what the fuck, bro, alleen omdat ik onzeker was, had ik het bijna niet gedaan."

Dat hij ondanks zijn onzekerheid toch zijn plan volgde en daarmee succes behaalde, heeft de muzikant doen inzien dat hij zijn fans en toehoorders iets duidelijk wil maken: "Wat ik echt voel en de luisteraars wil meegeven, is dat je je dromen moet navolgen en ervoor moet gaan. Het lijkt simpel, maar het is zo belangrijk."
'Het is net fitness'

Om zijn ambitie vorm te geven, werkt Frenna hard. "Het is net fitness. Sommige rappers gaan pas naar de studio als er een album staat gepland. Maar ik ben er elke dag, man."

Daarnaast denkt hij erover na om in het buitenland door te breken. "Dat is echt mijn droom, dat de mensen zeggen: die Nederlander heeft het laten lukken."

Er is meer dan enkel corona nieuws.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-03-2020 13:11 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen