IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Welke stereo heeft de zm'er? Vorige pagina | Volgende pagina
enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 21-12-2007 18:42 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

Mmm... ik vind het best wel belangrijk hoe het klinkt eigenlijk. Hebben die gasten vet hun best gedaan voor een vette heldere productie en dan wordt dat op een computerspeaker geluisterd.

Budget hoeft niet eens een rol te spelen. Voor weinig kan je goede tweedehandse componenten halen. Een goede, zwaardere versterker (dat jaren 80 spul kost bijna niks meer en klinkt geweldig!) en een setje goede luidsprekers en je komt een heel eind.
Oude CD speler erbij voor een paar tientjes en uiteraard een goede platenspeler die je voor een paar euro kan ophalen bij de tweedehands zaak.
Dat klinkt echt stukken beter dan die moderne plastic wegwerprotzooi met lichtjes en toestanden


Signature


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-12-2007 21:53 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 december 2007 18:42 schreef enlil het volgende:
Mmm... ik vind het best wel belangrijk hoe het klinkt eigenlijk. Hebben die gasten vet hun best gedaan voor een vette heldere productie en dan wordt dat op een computerspeaker geluisterd.


Ow nee bij mij komt dat omda'k zo veel achter de pc zit. Altijd een muziekje er bij. Of gewoon op shuffle als achtergrondmuziek als ik wat anders doe. Maar echt luisteren doe ik op mn stereo of andere pc.

Moet ik nog ff aan toevoegen dat ik de trust-speakertjes van deze pc als mn broekzak ken qua geluid, ik hoor de kwaliteit van de productie wel. Die moet ook op kutspeakertjes klinken he

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 21-12-2007 21:56]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 22-12-2007 0:10 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Nooit een stereo gehad en ben ook niet van plan me dr een aan te schaffen. computer of de dvd speler voldoen prima.


Fuck the world and fuck you


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-12-2007 0:55 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht






Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 22-12-2007 16:00 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 21 december 2007 11:07 schreef istharol het volgende:
Philips Mfb 544 die het na ruim 30 jaar nog perfect doen. Prachtige boxen uit de jaren 70.



Dat zijn toch die actieve luidsprekers??

Indien ja, vette dingen zijn dat idd.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Hertog
Usericon van Hertog
Posted 23-12-2007 3:44 by Hertog Wijzig reactieProfiel van HertogQuote dit bericht

Ik heb 1 of ander oud Sharp stereo torentje (Sharp CD-310H) en ik heb er wat simpele Sony speakers op aangesloten (Sony SS-L50)

Speakers :





istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 23-12-2007 15:48 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2007 16:00 schreef Rasputin het volgende:
Dat zijn toch die actieve luidsprekers??

Indien ja, vette dingen zijn dat idd.



Yep, helemaal correct!
Tweedehands gekocht voor 150 euro. Ze zijn nog in perfecte staat en er komt echt een prachtig geluid uit.
Ik wil in de toekomst nog een zwaardere luidspreker van die serie kopen, alleen komen deze op rond de 600 euro.
Iets te veel van het goede nog, vooral omdat ik van plan ben om in september naar Zuid Afrika te gaan stage lopen.

Ik ben zelf van mening dat een goed klinkende set, inderdaad helemaal niet duur hoeft te zijn. Ik heb bij de dealer een set gehoord van componenten van 2000 euro per stuk, het verschil in geluid is niet mega groot. alleen alles klinkt helderder en je hebt het gevoel dat de band in je woonkamer staat te spelen.
De set die ik nu heb vind ik perfect, het klinkt allemaal super helder, lekkere goed klinkende bas en alle instrumenten zijn makkelijk en zonder moeite te onderscheiden.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-12-2007 16:47 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2007 15:48 schreef istharol het volgende:
Yep, helemaal correct!
Tweedehands gekocht voor 150 euro. Ze zijn nog in perfecte staat en er komt echt een prachtig geluid uit.
Ik wil in de toekomst nog een zwaardere luidspreker van die serie kopen, alleen komen deze op rond de 600 euro.
Iets te veel van het goede nog, vooral omdat ik van plan ben om in september naar Zuid Afrika te gaan stage lopen.

Ik ben zelf van mening dat een goed klinkende set, inderdaad helemaal niet duur hoeft te zijn. Ik heb bij de dealer een set gehoord van componenten van 2000 euro per stuk, het verschil in geluid is niet mega groot. alleen alles klinkt helderder en je hebt het gevoel dat de band in je woonkamer staat te spelen.
De set die ik nu heb vind ik perfect, het klinkt allemaal super helder, lekkere goed klinkende bas en alle instrumenten zijn makkelijk en zonder moeite te onderscheiden.


Goed hoeft inderdaad niet heel duur te zijn. Het blijft natuurlijk allemaal relatief, maar voor een paar honderd euro heb je 2ehands al een set (versterker+cd-speler en 2 boxen) die elke computerspeaker er uit heerst!


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 23-12-2007 16:49 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht




en 2 custom made 3 weg speakers




XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-12-2007 17:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2007 16:49 schreef Bonnie het volgende:



en 2 custom made 3 weg speakers


Ik heb hun site eens even bekeken maar die lui hebben gaaf spul zeg.

http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=39&Title=Overzicht







[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-12-2007 17:28]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-02-2008 9:02 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht




Na jaren van ergernis met een stel 20 jaar oude jamo boxen en een 15 jaar oude sony versterker me maar een goede 'basic' stereo set aangeschaft.

Wat een precisie, wat een dynamiek, wat een wijdsheid van frequentie! Het laag blijft nog wat achter, maar de boxen moeten dan nog ook ingespeelt worden.

De luidsprekers zijn de Klipsch Synergy F3, een set die ik zeker aanraadt te gaan luisteren in de speciaalzaak als je op zoek bent naar een set. Ik vond ze een paar sets mordaunt-shorts van 500 p.s. er met gemak uitspelen...


Dear dirty delightful old drunken old days


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 27-02-2008 14:19 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Op mijn pc een goeie 7.1 audio set, boxen set van 150 euri, bij mijn ouders huis staat nog een minitower, 3 cd wisselaar etc. standaard ding.


Against God and Government


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-02-2008 16:32 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Akai stereo rack uit '85.


Coroner7
No need to be human
Usericon van Coroner7
Posted 27-02-2008 16:40 by Coroner7 Wijzig reactieProfiel van Coroner7Quote dit berichthttp://www.designvortex.com/coroner/

quote:
Op 27 februari 2008 16:32 schreef Lionheart het volgende:
Akai stereo rack uit '85.
+1 !!! Doet het nog prrrima !!!


Searching for the sacred two headed worm, Who crawls down my soul http://www.myspace.com/coroner_coverband http://www.youtube.com/user/Stillplaying


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 27-02-2008 16:45 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Kenwood versterker, Kenwood dubbel cassettedeck, Sony CD-speler, Philips CD-recorder, Numark platenspeler, Pioneer boxen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 04-01-2010 20:06]


Bareuh...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-02-2008 17:38 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Mijn Sony cdspeler doorgelinkt aan een oude maar zeer goede Technics versterker met daar aan 2 Jamo boxen ;geen flauw idee hoeveel vermogen die dingen hebben, ik kan in ieder geval alles laten trillen als ik het spul goed los zet en toch een goede geluidskwaliteit behouden (in: snoeihard maar goed hoorbaar)


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Major
Usericon van Major
Posted 28-02-2008 11:12 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Ik heb een truie zwarte losse componenten set. Alle merken doorelkaar, Phillips, Sony, Technics, Akai, niets is deze boy te gek !


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-01-2010 17:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Akai AA-V29DPL receiver
Technics SL-P120 cd speler
Dual 505 platenspeler
Tapedeck van Akai
Luidsprekers van Sony.

Die laatste wil ik als eerste vervangen voor iets beters/anders.
Wat is trouwens de ideale hoeveelheid ruimte tussen je luidsprekers om een mooi stereo beeld te krijgen?

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 04-01-2010 17:40]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-01-2010 18:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Sony STR-GX311 Receiver
Sony CDP-XB920 CD-speler
Sony TC-K410 Cassettedeck
Wharfedale boxen

Sowieso niggertjes.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-01-2010 20:05 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Kenwood KA-1080 Versterker
Kenwood KX-W4080 Dubbel cassettedeck
Sony CDP-XE 270 CD-Speler
Philips CDR 870 CD-Recorder
Pro-ject Debut III Platenspeler
Pioneer CS-777 3-Way Speakers

Edit: Niet veel veranderd dus...

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 04-01-2010 20:06]


Bareuh...


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-01-2010 0:22 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht


Zoiets
In on opgeruimde staat, zonder de nieuwe aanpassingen op de akoestiek en met oud bureau nog...

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 05-01-2010 0:22]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 05-01-2010 0:27 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

vind je dat fijn die speakers zo dicht op je oren?


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-01-2010 0:33 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Als je geen extreem in het hoog en laag gehypede kutstereo bij je oren hebt hangen, maar een stel speakers die weergeven hoe iets echt klinkt, heb je daar geen last van


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 05-01-2010 1:00 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Bij zo'n goedkope stereo lijkt het me helemaal niet te doen nee. Ik hou gewoon meer van een wat ruimere opstelling, zodat je overal in de kamer goed geluid hebt.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-01-2010 1:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

hahah, 1 onder de tv meubel, en 1 op het boekeplankje?

En op deze manier is je midden simpelweg nog steady en heb je ook meer dan genoeg stereo spread.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen