IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Welke stereo heeft de zm'er? Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-12-2007 8:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



Ahhh.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-12-2007 9:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2007 8:13 schreef Jebes het volgende:
Ik heb deze versterker:




Zoiets heb ik ook overwogen maar mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een versterker van Arcam of Marantz.
Arcam vind ik in combinatie met mijn "B&W 604 S2" net iets warmer klinken en een iets ruimer stereobeeld hebben.

Iemand trouwens ervaring met surround voor uitsluitend muziek?
Voor films hoef ik het niet zonodig te hebben en ik ben er nog steeds niet helemaal uit of surround nou bij muziek nog veel voordelen heeft ten aanzien van oldskool stereo.

Vooralsnog neigt de balans hier nog naar stereo.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-12-2007 10:01]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


R.
Usericon van R.
Posted 20-12-2007 10:00 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-12-2007 10:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Volgens mij is die mono.
Ontopic, pik.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 20-12-2007 12:53 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2007 20:57 schreef creature of the nigh het volgende:
Sony losse componeneten 120watt ongeveer 6 jaar oud doet het nog goed dik tevreden mee



kijk kan jij me dan aan een antwoord helpen over het ansluiten van de equalizert? (zie vorige bladzijde)





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 20-12-2007 15:13 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

ik heb een jvc surround set en ik heb op het moment ook mijn oefensetje voor met de band op mn kamer staan:



met deze speakers:



en een pioneer cd speler.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 20-12-2007 17:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

al jaren hetzelfde.

Yamaha AX 492 Receivert
Yamaha CDX 496 cd spelert
Quad 21L Speakers





Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-12-2007 18:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Speakers: KEF Q55.2 series
Versterker: NAD Integrated Amplifier 317
Cd speler: NAD CD-speler C540
Tuner: Stereo tuner C440

Ben enorm blij met deze combinatie, zowel voor metal als andere genres. En esthetisch vind ik NAD ook een van de fraaiere ontwerpen, lekker functioneel en strak en zo min mogelijk knoppen en ledjes


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 20-12-2007 18:41 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl



Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-12-2007 21:18 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 december 2007 9:58 schreef XXL het volgende:
Iemand trouwens ervaring met surround voor uitsluitend muziek?
Voor films hoef ik het niet zonodig te hebben en ik ben er nog steeds niet helemaal uit of surround nou bij muziek nog veel voordelen heeft ten aanzien van oldskool stereo.

Vooralsnog neigt de balans hier nog naar stereo.


Voor alleen muziek gewoon stereo blijven gebruiken.
Voor hetzelfde geld koop je minder componenten, die dus logischerwijs van een hogere kwaliteit zijn. Moet je natuurlijk niet onwijs veel geld aan BOSE uit gaan geven ofzo.

Daarnaast zijn cd's toch doorgaans (zoniet altijd) gemixed in stereo, dus voegt surround niets toe.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-12-2007 21:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2007 21:18 schreef Rasputin het volgende:
Voor alleen muziek gewoon stereo blijven gebruiken.
Voor hetzelfde geld koop je minder componenten, die dus logischerwijs van een hogere kwaliteit zijn. Moet je natuurlijk niet onwijs veel geld aan BOSE uit gaan geven ofzo.

Daarnaast zijn cd's toch doorgaans (zoniet altijd) gemixed in stereo, dus voegt surround niets toe.


BOSE zou ik mensen afraden. Ben geen audiofiel, maar heb veel gehoord over dit merk wat het niet ten goede komt. De reputatie is grotendeels gebaseerd op hele goede marketing in massa-media en niet op de kwaliteit van de componenten. Lees dit maar eens:
http://www.intellexual.net/bose.html

Maar goed, ik deel verder compleet Rasputins mening m.b.t. Surround sets. Ik denk dat als je vrijwel alleen maar muziek luisterd op je set en voor bedrag X een hele goede set koopt, je voor dat zelfde bedrag een surround set aanschaft die t.o.v. de gewone set zwaar teleurstelt. Verder is het zo dat als je dan wel een keer films bekijkt het geluid ook op 2 echte goede speakers en een gewone versterker nog steeds erg gaaf is! Wat je ook nog kan overwegen is een surround versterker aanschaffen van een echt goed merk en daar twee hele goede speakers aan vast zetten die in een eventuele latere surround opstelling ook nog steeds prima zouden kunnen functioneren als 'hoofdspeakers'. Dan hou je je opties open voor de toekomst en heb je alleen de meerprijs van een surroundversterker t.o.v. een gewone versterker i.p.v. meteen een hele set.


Een van de weinige voorbeelden van een 5.1 surround geproduceerde cd die ik zo kan bedenken is volgens mij Death Cult Armageddon van Dimmu Borgir.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 20-12-2007 21:43 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 20 december 2007 10:02 schreef XXL het volgende:
Volgens mij is die mono.
Ontopic, pik.

Ach, er wordt ook zoveel 5:1 gepost enzo...



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-12-2007 1:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2007 21:41 schreef Valorian het volgende:
Wat je ook nog kan overwegen is een surround versterker aanschaffen van een echt goed merk en daar twee hele goede speakers aan vast zetten die in een eventuele latere surround opstelling ook nog steeds prima zouden kunnen functioneren als 'hoofdspeakers'. Dan hou je je opties open voor de toekomst en heb je alleen de meerprijs van een surroundversterker t.o.v. een gewone versterker i.p.v. meteen een hele set.



Met die gedachte liep ik aanvankelijk ook te spelen.
Als ik al 5.1 of iets dergelijks neem vul ik mijn huidige speakers aan met een kleinere speakerset en een goede centerspeaker.

Qua versterker wil ik dan niet iets in de zelfde prijsklasse maar iets wat kwalitatief minstens even goed is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-12-2007 8:58 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 21 december 2007 1:12 schreef XXL het volgende:
Met die gedachte liep ik aanvankelijk ook te spelen.
Als ik al 5.1 of iets dergelijks neem vul ik mijn huidige speakers aan met een kleinere speakerset en een goede centerspeaker.

Qua versterker wil ik dan niet iets in de zelfde prijsklasse maar iets wat kwalitatief minstens even goed is.


Hmmmmm, surround verneukt de meeste muziek, het is juist bij films een toevoeging. Ik heb hier een Yamaha receiver staan, het surround gedeelte gebruik ik nooit bij muziek, behalve bij muziek dvd's en films, die hebben ook het geluid dat ervoor gemaakt is.

Dus ik zou dan gaan voor een goede versterker, een paar surround boxjes scoren.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2007 9:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb op mijn oude sony een soort midden vorm van surround, die erg prettig is.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-12-2007 9:07 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Pioneer versterker
Sony cd speler
Technics draaitafel

Ik ben geen audiofiel, als het maar goed klinkt voor mij..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-12-2007 9:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Akai versterker
JVC cd-speler
Technics cassettedeck
Lenco draaitafel


spelfout weggehaald...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-12-2007 9:11 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Yamaha versterker
Pioneer 25 cd wisselaar
Sony dvd speler
Sony dubbel cassettedeck
2 Eltax speakers (gekocht voor tijdenlijk, maar klinken zo goed dat ze mogen blijven! 99 euro voor 2!)
3 surround speakers van Pioneer



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-12-2007 9:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

25 cd wisselaar? In die van mij kunnen er 6, maar ik vind het eigenlijk maar niks.....


spelfout weggehaald...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-12-2007 9:14 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 21 december 2007 9:12 schreef varanus het volgende:
25 cd wisselaar? In die van mij kunnen er 6, maar ik vind het eigenlijk maar niks.....


Ideaaaaaaaaaaaaaaaaaaal... gewoon eens in de week volgooien, en dan op random....

En als ik een cd helemaal wil horen kan ik hem altijd nog in de dvd spelert stoppen!



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-12-2007 9:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, voor verjaardagen enzo is het idd wel handig


spelfout weggehaald...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-12-2007 9:18 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 21 december 2007 9:15 schreef varanus het volgende:
Hehe, voor verjaardagen enzo is het idd wel handig


Ik heb hem toendertijd voor mijn verjaardag gekregen.... maar ik heb hem altijd aanstaan eigenlijk, je weet wel wat je erin gepleurt hebt, maar niet welk nummer wanneer komt, een soort radio uitzending met goede muziek dus, hahahaha.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2007 9:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2007 9:14 schreef blonde rockgod het volgende:
Ideaaaaaaaaaaaaaaaaaaal... gewoon eens in de week volgooien, en dan op random....

En als ik een cd helemaal wil horen kan ik hem altijd nog in de dvd spelert stoppen!
Hmm dus gewoon 1 luisteren is lastig daarmee?

Ik heb een 5 wisselaar .. vind ik voldoende ...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 21-12-2007 9:20 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 21 december 2007 9:19 schreef Jenje het volgende:
Hmm dus gewoon 1 luisteren is lastig daarmee?

Ik heb een 5 wisselaar .. vind ik voldoende ...

Hahaha, nee, maar ik weet nooit op welke plek welke cd zit...blonT



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-12-2007 9:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Ik heb wel eens naar zo;n 100 cd wisselaar staan kijken, maar ik weet dan zeker dat ik cd's of hoesjes ga kwijt raken ..


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen