IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het kleine Corona topic Vorige pagina | Volgende pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-07-2020 11:36 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Ik ben na 15 jaar roken koude kalkoen gestopt, dat klopt. De rede dat ik het blijf aanhalen in dit topic is het feit dat 1) COVID-19 een virus is wat zich grotendeels manifesteerd in de longen en luchtwegen. En 2) omdat mensen hier zich heel erg hard storen aan het gedrag van anderen, terwijl ze met een eigen gedragsverandering de kans op problematiek mbt COVID-19 kunnen voorkomen.

Maargoed, dat is de weg van de meeste weerstand. Daar waar kankeren op anderen natuurlijk de weg van de minste weerstand is. Je weet hoe die dingen gaan.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-07-2020 12:14 by XXL Profiel van XXL

Als geboren azijnpisser weet ik hoe die dingen gaan, ja.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-07-2020 12:27 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Dat klinkt weer als een smoesje, XXL. Vingertje wijzen, prima. Maar doe het ook eens als je voor de spiegel staat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-07-2020 12:48 by XXL Profiel van XXL

Begrijp ik het nou goed?

Mag ik nou, omdat ik bijvoorbeeld rook, niet klagen over mensen die zich niet aan regels houden terwijl ik dat zelf wel doe?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 21-07-2020 12:51 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 21 juli 2020 12:48 schreef XXL het volgende:
Begrijp ik het nou goed?

Mag ik nou, omdat ik bijvoorbeeld rook, niet klagen over mensen die zich niet aan regels houden terwijl ik dat zelf wel doe?




Roken heeft geen ruk te maken met corona, dus ga je gang!!


Het is de lichtinval ;')


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-07-2020 14:05 by El Chulo Profiel van El Chulo

Roken heeft mogelijk iets met de kwetsbaarheid voor het virus te maken.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 21-07-2020 14:23 by Kimmey Profiel van Kimmey

Sowieso is een roker kwetsbaarder voor longziekten..
Maar aan de andere kant, heb je dit bericht gezien?

https://nos.nl/collectie/13833/artikel/2334407-covid-19-infecties-bij-rokers-erger-maar-beschermt-nicotine-tegen-het-krijgen-ervan


Het is de lichtinval ;')


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-07-2020 14:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-07-2020 15:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 juli 2020 12:48 schreef XXL het volgende:
Begrijp ik het nou goed?

Mag ik nou, omdat ik bijvoorbeeld rook, niet klagen over mensen die zich niet aan regels houden terwijl ik dat zelf wel doe?

Je weet toch dat je alleen deel mag nemen aan discussies als je zelf alles perfect doet? Slechts een imperfectie of inconsistentie in je gedrag maakt alles wat je zegt per definitie onwaar. Daarom moeten we hier ook vooral goed luisteren naar wat Slechtheid te zeggen heeft, de enige perfecte mens die we hebben om de waarheid te zeggen.


I wish I was a butterfly


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 21-07-2020 15:37 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 21 juli 2020 15:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je weet toch dat je alleen deel mag nemen aan discussies als je zelf alles perfect doet? Slechts een imperfectie of inconsistentie in je gedrag maakt alles wat je zegt per definitie onwaar. Daarom moeten we hier ook vooral goed luisteren naar wat Slechtheid te zeggen heeft, de enige perfecte mens die we hebben om de waarheid te zeggen.
ElitE hoeft het niet meer te komen uitleggen.

quote:
Op 21 juli 2020 14:05 schreef El Chulo het volgende:
Roken heeft mogelijk iets met de kwetsbaarheid voor het virus te maken.
Dit is inderdaad de achterliggende gedachte van m'n gerelaaskal.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-07-2020 19:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-07-2020 10:14 by XXL Profiel van XXL

Toch vraag ik me wel een beetje af of die cijfers niet deels het gevolg zijn van het feit dat er nu meer getest wordt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-07-2020 10:49 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 juli 2020 10:14 schreef XXL het volgende:
Toch vraag ik me wel een beetje af of die cijfers niet deels het gevolg zijn van het feit dat er nu meer getest wordt.


Mooie Trumpiaanse intuïtie.

Aldus het RIVM gisteren:

"Het percentage mensen met een positieve test steeg van 0,6% in weeknummer 28 (6 tot en met 12 juli) naar 1,0% in de week van 13 tot en met 19 juli."

Als er lukraak testen uitgevoerd zouden worden, zou het positieve testpercentage dalen naarmate er meer tests uitgevoerd worden. Niet het geval dus.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-07-2020 10:53]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 11:17 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 10:49 schreef iPim het volgende:
Mooie Trumpiaanse intuïtie.

Aldus het RIVM gisteren:

"Het percentage mensen met een positieve test steeg van 0,6% in weeknummer 28 (6 tot en met 12 juli) naar 1,0% in de week van 13 tot en met 19 juli."

Als er lukraak testen uitgevoerd zouden worden, zou het positieve testpercentage dalen naarmate er meer tests uitgevoerd worden. Niet het geval dus.


niet helemaal mee eens.. bij mij werd er tot 4 keer toe niet getest terwijl ik wel degelijk covid had. 'alleen mensen die op de ic belanden worden getest' was het antwoord.
Dus wel degelijk omdat er meer getest word is het aantal hoger.
Ben zelf pas een maand later getest en uiteraard was hij toen negatief.


Het is de lichtinval ;')


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-07-2020 11:20 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 juli 2020 11:17 schreef Kimmey het volgende:
niet helemaal mee eens.. bij mij werd er tot 4 keer toe niet getest terwijl ik wel degelijk covid had. 'alleen mensen die op de ic belanden worden getest' was het antwoord.
Dus wel degelijk omdat er meer getest word is het aantal hoger.
Ben zelf pas een maand later getest en uiteraard was hij toen negatief.


Zorg er nou een keer voor dat je eigen ervaringen niet je vermogen maskeren om logisch na te denken. De stijging van 500 positieve gevallen naar 1000 positieve gevallen van twee weken geleden naar afgelopen week ging gepaard met een stijgend positief testpercentage. We hebben het niet over het begin van de coronacrisis toen tests enorm schaars waren. Het gaat over twee weken geleden versus vorige week, en in beide weken waren tests makkelijk te krijgen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 11:29 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 11:20 schreef iPim het volgende:
Zorg er nou een keer voor dat je eigen ervaringen niet je vermogen maskeren om logisch na te denken. De stijging van 500 positieve gevallen naar 1000 positieve gevallen van twee weken geleden naar afgelopen week ging gepaard met een stijgend positief testpercentage. We hebben het niet over het begin van de coronacrisis toen tests enorm schaars waren. Het gaat over twee weken geleden versus vorige week, en in beide weken waren tests makkelijk te krijgen.


Heb ook nooit ontkent dat er wel degelijk een tweede golf in opmars is.

Edit: https://nos.nl/artikel/2327746-testcapaciteit-coronavirus-in-gevaar-door-tekort-aan-laboratoriummateriaal.html

Was pas ruim een week later..

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 22-07-2020 11:33]


Het is de lichtinval ;')


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-07-2020 11:38 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 juli 2020 11:29 schreef Kimmey het volgende:
Heb ook nooit ontkent dat er wel degelijk een tweede golf in opmars is.


Ik heb ook nooit ontkend dat de tweede wereldoorlog heeft plaatsgevonden, maar daar hadden we het dus niet over.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-07-2020 11:39]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 11:57 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 11:20 schreef iPim het volgende:
Zorg er nou een keer voor dat je eigen ervaringen niet je vermogen maskeren om logisch na te denken.


Voor zover ik weet ben ik de enige persoon hier op zm die überhaupt covid gehad heeft, dus jou opmerking slaat nergens op.
Tenzij je viroloog bent, maar aangezien de kwaliteit van je reactie neem ik aan van niet.


Het is de lichtinval ;')


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-07-2020 12:03 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 juli 2020 11:57 schreef Kimmey het volgende:
Voor zover ik weet ben ik de enige persoon hier op zm die überhaupt covid gehad heeft, dus jou opmerking slaat nergens op.



Dus je durft te impliceren dat je niks over het coronavirus mag zeggen als je het niet gehad hebt, en domme dingen erover zeggen als je het wel gehad hebt?

Nogmaals, voor je eigen mentale gezondheid: betrek je eigen ervaringen niet bij elk coronanieuwtje.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-07-2020 12:14]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 12:11 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 12:03 schreef iPim het volgende:
Dus je durft te impliceren dat je niks over het coronavirus mag zeggen als je het niet gehad hebt, en domme dingen erover zeggen als je het wel gehad hebt?

Nogmaals, voor je eigen mentale gezondheid: betrek je eigen ervaringen niet bij elk coronanonieuwtje.


Dus omdat jij elk nieuwsbericht lees ben jij expert?


Het is de lichtinval ;')


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 22-07-2020 12:12 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 22 juli 2020 11:57 schreef Kimmey het volgende:
Voor zover ik weet ben ik de enige persoon hier op zm die überhaupt covid gehad heeft

Inmiddels wel weer op de been? En uberhaupt veel last van gehad?


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 12:14 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 12:12 schreef Slegthyd het volgende:
Inmiddels wel weer op de been? En uberhaupt veel last van gehad?


Langzaam maar zeker word het beter. Wel nog erg moe en sta op de wachtlijst voor revalidatie in de zin van spieren, vermoeidheid en er worden nog longfoto's gemaakt + bloedonderzoek.
Wel begonnen met rustig sporten om te kijken wat ik nu aankan.


Het is de lichtinval ;')


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-07-2020 12:14 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 juli 2020 12:11 schreef Kimmey het volgende:
Dus omdat jij elk nieuwsbericht lees ben jij expert?


Ik lees noch elk nieuwbericht, noch pretendeer ik een expert te zijn. Ik zeg alleen dat je je nogal dom opstelt in sommige discussies hier.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 22-07-2020 12:18 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 22 juli 2020 12:14 schreef Kimmey het volgende:
Langzaam maar zeker word het beter. Wel nog erg moe en sta op de wachtlijst voor revalidatie in de zin van spieren, vermoeidheid en er worden nog longfoto's gemaakt + bloedonderzoek.
Wel begonnen met rustig sporten om te kijken wat ik nu aankan.
Beterschap! (<-- kippensoep van struik)


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-07-2020 12:18 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 22 juli 2020 12:14 schreef iPim het volgende:
Ik lees noch elk nieuwbericht, noch pretendeer ik een expert te zijn. Ik zeg alleen dat je je nogal dom opstelt in sommige discussies hier.


Wie is… Pim Kastelein

Luistert eigenlijk bar weinig naar metaalmuziek omdat in andere genres spannendere dingen gebeuren. Verkiest Kanye West boven Metallica, verkiest Ariana Grande boven Arch Enemy.

Wat doe jij hier uberhaupt..???


Het is de lichtinval ;')


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen