IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Albums met een uitzonderlijke mix Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-08-2020 17:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ben veel aan het mixen de laatste tijd. Het voor/nadeel hiervan is dat ik me bijna altijd bewust ben van mixkeuzes als ik naar muziek luister. Ik ben benieuwd naar albums waarvan jullie vinden dat de mix uitzonderlijk is. Of gewoonweg bijzonder/apart.

Het idee om dit topic aan te maken ontstond door dit album:



Ik ken de plaat nog niet lang, maar de mix viel me meteen op. Waanzinnige ruimtelijkheid en enorm veel rust in de sound. Zelfs op heel hoog volume klinkt de plaat kalm. Wellicht een van de best klinkende albums die ik ken. Ik hoef het eigenlijk niet te zeggen, maar: vergeet niet dat youtube compressie een hoop kapot maakt.

M'n best klinkende LP's:
Judas Priest - Sad Wings of Destiny
Camel - A Live Record (had ooit twee verschillende persingen, klonken duidelijk anders, maar allebei tegek. Die tweede ligt bij Zodiac Lung.

Om - Advaitic Songs is ook favoriet, maar die klinkt hier op vinyl iets minder dan via de pc.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 27-08-2020 17:07]



Sater
Usericon van Sater
Posted 27-08-2020 17:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Totaal geen verstand van opnametechniek. Is Ordo Ad Chao van Mayhem een goed voorbeeld van een bijzonder mix? Of is het daar de productie die uitzonderlijk is?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-08-2020 18:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Een plaat van dit jaar die ik waanzinnig goed vind klinken qua mix (door Colin Marston) is Alphaville van Imperial Triumphant. Vile Luxury was net iets te modderig om alle subtiliteiten bloot te leggen, maar op Alphaville is alles kraakhelder en heel dynamisch.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 27-08-2020 18:54]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-08-2020 19:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Deze droge remix laat veel meer details horen dan het smeuiige origineel:



Geweldige mix, scheurend bruut en zwaar, doch ook clean:



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 27-08-2020 19:29 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2020 17:47 schreef Sater het volgende:
Totaal geen verstand van opnametechniek. Is Ordo Ad Chao van Mayhem een goed voorbeeld van een bijzonder mix? Of is het daar de productie die uitzonderlijk is?

Dat is ook de eerste plaat die mij te binnen schiet met een bijzonder speciale productie/mix. Meer black metal albums zouden moeten klinken zoals deze plaat imo.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-08-2020 19:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Leuk topic! Ik ken hier geen hol van, maar ik lees en leer graag mee.

quote:
Op 27 augustus 2020 17:07 schreef Dirge for november het volgende:
M'n best klinkende LP's:
Judas Priest - Sad Wings of Destiny


De originele versie? Op Spotify zie in een Remastered, dat zal wel wat anders zijn dan?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-08-2020 20:27 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Misschien een offbeat-suggestie, omdat het geen instrumenten-mix maar elektronische mix is, maar ik kom altijd terug bij Steffi's Yours & Mine, vooral wanneer ik bv speakers, headgear of EQ van een audio-setup wil testen.


Die plaat knalt er meteen in en bouwt heel helder en gelaagd op. Supercrispy, allerlei soorten sounds perfect naast elkaar. Gemasterd door meestermasteraar Rashad Becker.

Nu ik toch zijn naam noem. Hij heeft zelf een tweetal extreem goed geproduceerde albums uitgebracht onder de naam 'Traditional Music Of Notional Species'. Ik zweer dat je nog nooit zoiets hebt gehoord. Geluid uit een andere dimensie. Koptelefoonmateriaal trouwens.



Het interview met hem van Robert Henke (Monolake) vond ik ook erg inspirerend.

https://roberthenke.com/interviews/mastering.html



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 27-08-2020 20:32 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 27 augustus 2020 19:30 schreef BenKnuckles het volgende:
Leuk topic! Ik ken hier geen hol van, maar ik lees en leer graag mee.


Ja, dat wel.

OM's Advaitic Songs beschouw ik wel als mijn best klinkende LP. Digitale versie nooit gehoord though.

Andere plaat die zo te binnen schiet: Fear of a Blank Planet van Porcupine Tree.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 27-08-2020 20:38 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Wat bedoel je met uitzonderlijk?

Ik werd uitzonderlijk gestoord van Low - Drums and Guns.
Zang op de rechterkant, bas er ergens tussenin, drums links, net zoals geluidseffecten.
De prutser die dit gedaan heeft is nogal bekend ook, naar mijn mening.



Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-08-2020 20:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-08-2020 22:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 27 augustus 2020 20:38 schreef ex-filosofem het volgende:


Ik werd uitzonderlijk gestoord van Low - Drums and Guns.
Zang op de rechterkant, bas er ergens tussenin, drums links, net zoals geluidseffecten.
De prutser die dit gedaan heeft is nogal bekend ook, naar mijn mening.



Dave Fridmann

Die kerel heeft de laatste Baroness-plaat ook volledig verneukt.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 27-08-2020 22:42]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-08-2020 1:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2020 19:30 schreef BenKnuckles het volgende:
Leuk topic! Ik ken hier geen hol van, maar ik lees en leer graag mee.


De originele versie? Op Spotify zie in een Remastered, dat zal wel wat anders zijn dan?


Eerste druk ja.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-08-2020 1:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2020 22:42 schreef HierIsMike het volgende:
Dave Fridmann

Die kerel heeft de laatste Baroness-plaat ook volledig verneukt.



Oei, ja, die klinkt werkelijk waar nergens naar.

Tegek, ik ga alles de komende dagen eens doorluisteren. Keep 'm coming!

En ja, bijv. Ordo Ad Chao is bijzonder. Niet uitzonderlijk denk ik, hoewel ik er behoorlijk van ben gaan houden. Het is zeldzaam dreigend.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-08-2020 2:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2020 20:38 schreef ex-filosofem het volgende:
Wat bedoel je met uitzonderlijk?

Ik werd uitzonderlijk gestoord van Low - Drums and Guns.
Zang op de rechterkant, bas er ergens tussenin, drums links, net zoals geluidseffecten.
De prutser die dit gedaan heeft is nogal bekend ook, naar mijn mening.




Met uitzonderlijk bedoel ik bijzonder goed. Maar ik ben net zo benieuwd naar rare of beroerde mixes.



BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 29-08-2020 8:51 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 26-03-2021 11:24]


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 29-08-2020 9:41 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Youtubefilmpjes zijn niet allemaal van de beste audio kwaliteit. Maar de LP vinyl versie die ik hier heb springt er echt uit qua live mix.



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 29-08-2020 13:27 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Qua metalproducties heeft V. Santura de laatste jaren veel goedklinkende albums afgeleverd. Deze steekt er wat mij betreft wel bovenuit.



[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 29-08-2020 13:31]


Vox Clamatis in Deserto


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-08-2020 1:02 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 25-03-2021 14:52 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Laatste tijd weer Windir aan het luisteren. Zowel 1184 als Likferd hebben een hele prettige productie. Dat zachte basgeluid is echt de troef.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 26-03-2021 10:30 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

Leuk topic, zie het nu pas.

quote:
Op 27 augustus 2020 18:53 schreef HierIsMike het volgende:
Een plaat van dit jaar die ik waanzinnig goed vind klinken qua mix (door Colin Marston) is Alphaville van Imperial Triumphant. Vile Luxury was net iets te modderig om alle subtiliteiten bloot te leggen, maar op Alphaville is alles kraakhelder en heel dynamisch.


De productie door Trey Spruance (Secret Chiefs 3, Mr Bungle) heeft daar ook aan bijgedragen. Bij CS3 weet hij alles (en dat zijn erg veel laagjes) ook altijd bijzonder netjes een plekje te geven.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-03-2021 10:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Leuk feitje! Ik ben SC3 fan sinds t eerste album al


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-03-2021 11:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Leuk topic.

Necrophagist - Epitaph vind ik fantastisch gemixt. Dat zulke technische, knetterharde metal zo dynamisch en open kan klinken!!

Tesseract - Sonder. De moderne "djent" sound maar dan muzikaal gemixt.

Neurosis - Given to the rising. Ik ben sowieso groot fan van Steve Albini, maar op dit album heeft hij zichzelf imho echt overtroffen. De band klinkt de band zo groots, zo driedimensionaal, fantastisch gedaan!

The Mars Volta - Deloused in the comatorium. Echt een benchmark qua productie. Sowieso, Rick Rubin

Nou. Zo kan ik nog wel even doorgaan ben ik bang



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-03-2021 11:51 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Soms focus ik wat te veel op algemene tonale waardes en productie nerdery, dus bare with me



Heel vet qua drumsound, en ook knap hoe bizar veel tophoog men kwijt kon in deze productie zonder irritant te worden.



Muzikale horror, maar ik weet dat nog steeds, bakkkkken mixers exact deze sneap productie gebruiken voor algemene tonale balans. Dus daardoor toch ook wel een bijzondere productie i guess.



Bijzonder, in de zin dat men oldschool productie waardes (live inspelen, dus veel prepro, etc etc) samenvoegt in een modern jasje, 2 disciplines die vaak niet samen gaan.
Dat terzijde, gewoon ook echt wel een vette doch aparte mix.



Altijd vet gevonden hoe cursed met best een gare, mid en room sound dominante drumsound, kneiterhard kon beuken 1 van de redenen waarom ik Sunn Beta Leads ben gaan kopen. 1 bak mid, maar harmonisch veel rijker dan de gemiddelde nieuwe higain amp. Gaaf in productie en qua sound keuzes van band.



productie technisch (steve evetts <3 ) en muzikaal absurd goed.
Mega goeie drumsound ook met kneiterharde drummer Gil Sharone.



Deze plaat moest een ietwat rural sound krijgen, en daar zijn ze imo ook echt in gelukt, mega gaaf de roomsounds op drums, veel effecten komen opgenomen via de amps, en het is 1 mooi organisch verhaal. Magnus Lindberg liet hier even zijn Albini kant zien Sowiso 1 van mijn favoriete producers, en erg blij dat we hem de laatste Dool hebben laten doen (ook al was ik echt bijna bang dat ie Pieter Kloos niet kon evenaren die de vorige plaat deed)



Heel gaaf hoe ze hier dan conceptueel van het rural platte land naar de betonnen binnensteden gingen, dat het geluid daar ook heel goed op aansluit imo.
Strymon reverb en delays te overvloede, en een drumkit opgenomen in een kleine betonnen ruimte. Wat ook duidelijk te horen is imo.
Naast het feit dat ik het gewoon echt een hele goeie mix vind straalt de erg sterke visie van de band en producer er ook echt vanaf.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-03-2021 12:02 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Moest bij het zien van de titel meteen denken aan Swansong van Carcass.

Vind dat een uitzonderlijk droge mix voor het type muziek. Heel cool.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-03-2021 12:36 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht



Ik mis de technische kennis om dit correct te analyseren, maar deze plaat klinkt tegelijkertijd loodzwaar en gruizig én ruimtelijk en zweverig.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-03-2021 13:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 maart 2021 11:51 schreef jbassist het volgende:


Bijzonder, in de zin dat men oldschool productie waardes (live inspelen, dus veel prepro, etc etc) samenvoegt in een modern jasje, 2 disciplines die vaak niet samen gaan.
Dat terzijde, gewoon ook echt wel een vette doch aparte mix.
waar weer tegeonver staat dat zo ook (een) album(s) hebben waarop ze verkozen de drums te programmeren met samples van HAake :D

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 26-03-2021 13:13]


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen