IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : modelbouw Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 16:20 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 16:18 schreef goblinjester het volgende:
Kan heel fijn voelen hoor.

De rupsbanden zijn allemaal losse stukjes. Ziet er mooier uit dan die rubberen dingen maar wel behoorlijk pittig.

Dat is ook echter, meer realistisch, van welk merk heb je dat pakket, Tamiya, Hassegawa?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2004 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-09-2004 16:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hehe, die Messersmith had ik ook , maar dan van Airfix. Had wel dezelfde Lancaster van revell, maar wat een kwaliteit Hebben ze nog steeds van dat superharde en uiterst breekbare plastic?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2004 16:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, oudere modellen hebben dat een beetje, maar gewoon rustig mee omgaan


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 16:53 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 16:38 schreef Spirit In Black het volgende:
Had wel dezelfde Lancaster van revell, maar wat een kwaliteit Hebben ze nog steeds van dat superharde en uiterst breekbare plastic?

Tja, als je Revell koopt kun je je wel aan een dergelijke kwaliteit verwachten, ik heb daarom revell goodbuy gezegd jaren terug.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-09-2004 16:54 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ik doelde meer op de randjes van het plastic en de punten waarmee het aan het raster vastzit...die waren soms godsonmogelijk schadeloos vrij te krijgen. Hoe voorzichtig je ook was....

Vooral bij de vleugels die soms flinterdun waren/zijn op het uiteinde en daar zat dan zo'n joekel van een bevestigingspunt

wat een nostalgie, hehehe


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 16:54 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 16:49 schreef Jenje het volgende:
Nee, oudere modellen hebben dat een beetje, maar gewoon rustig mee omgaan

Klopt, revell is wat gebeterd door de jaren heen maar nog steeds kan niks tippen aan Tamiya en Hassegawa.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 16:55 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 16:54 schreef Spirit In Black het volgende:
ik doelde meer op de randjes van het plastic en de punten waarmee het aan het raster vastzit...die waren soms godsonmogelijk schadeloos vrij te krijgen. Hoe voorzichtig je ook was....

Vooral bij de vleugels die soms flinterdun waren/zijn op het uiteinde en daar zat dan zo'n joekel van een bevestigingspunt

wat een nostalgie, hehehe

Gekend gevoel


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2004 17:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2004 16:54 schreef beli mawr het volgende:
Klopt, revell is wat gebeterd door de jaren heen maar nog steeds kan niks tippen aan Tamiya en Hassegawa.

Heb jij een lijst waarmee ik de overeenokmstige kleruen verf van de verschillende merken kan vinden?

Wil die andere merken ook eens proberen, maar weinig trek om te gaan gokken met de kleuren.

Hassegawa is me te duur by th way


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2004 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2004 16:54 schreef Spirit In Black het volgende:
ik doelde meer op de randjes van het plastic en de punten waarmee het aan het raster vastzit...die waren soms godsonmogelijk schadeloos vrij te krijgen. Hoe voorzichtig je ook was....

Vooral bij de vleugels die soms flinterdun waren/zijn op het uiteinde en daar zat dan zo'n joekel van een bevestigingspunt

wat een nostalgie, hehehe
Eerst ruim uitzagen, dan met goed scherp mes grover delen wghalen en dan met steeds fijnere vijl laatste restjes wegvijlen, zo gedaan.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 17:28 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 17:22 schreef Jenje het volgende:
Heb jij een lijst waarmee ik de overeenokmstige kleruen verf van de verschillende merken kan vinden?


Nope, maar die bestaat wel.
quote:

Hassegawa is me te duur by th way

Hassegawa en Tamiya zijn idd duur, voor die F-15 op 1/32 van Tamiya betaalde ik indertijd 150€, maar dan had je ook wel wat van detail, het is gewoon heeeeel erg gedetaileerd, beweegbare radar vanvoor, openklapbare luiken waar je electronicaboxen zien zitten en ook ene voor het geweer, cockpit zelf schilderen, metalen landingsgestel, uitlaten die uit ettelijke onderdelen bestaan,... Heeeeeerlijk


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-09-2004 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, nog even beetje aan mijn skills werken en daar toch maar eens een keer aan wagen ...


Eerst goede paintbrushset kopen ...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2004 17:37 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 september 2004 17:30 schreef Jenje het volgende:
Hmm, nog even beetje aan mijn skills werken en daar toch maar eens een keer aan wagen ...


Zeker doen

quote:

Eerst goede paintbrushset kopen ...

Gewoon doehetzelf zaak, daar verkopen ze dat ook.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-09-2004 19:24 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

De doos is van Revell. Ik vind hem zelf heel erg goed. Alles past best netjes. Ik had alleen graag 2 extra schakels gehad voor de rupsband. Hij komt niet heel netjes uit. Maar ach dat is wel heel erg detailwerk. In ieder geval zit er al één rupsband en de koepel in elkaar. Dat Revell maakt tegenwoordig wel vele betere modellen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 28-09-2004 9:00 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Dit is een erg gave militaire modelbouw site:

http://www.missing-lynx.com/



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 28-09-2004 9:04 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 24 september 2004 17:30 schreef Jenje het volgende:
Hmm, nog even beetje aan mijn skills werken en daar toch maar eens een keer aan wagen ...


Eerst goede paintbrushset kopen ...


Doe het zelf zaak zou ik niet aan gaan beginnen, koop meteen goed spul als je denkt er echt mee bezig te gaan, heb je wel zo veel plezier van. Die goedkope meuk kwastjes worden vrijwel direct slecht, loslatende haartjes, slechte verfopname enz. Gewoon naar een hobbyzaak gaan en een paar losse kwastjes halen van marterhaar ofzo... wel duur maar als je er netjes mee om gaat doe je er heel erg lang mee...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2004 9:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

kwastjes koop ik altijd bij modelbouwzaak in groningen .... daar ,oet ik goeie voor hebben


B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 28-09-2004 12:30 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Bij Krikke? Die kwastjes van Revell zijn ook wel hele goeie (die blauwe).



goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-10-2004 18:59 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb vandaag mijn T-34 met Citadel verf gespoten. Daarna heb ik hem Catachan Green geschilderd. Hij is erg mooi geworden. Maar vanzelfsprekend nog lang niet af.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2004 19:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 12:30 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Bij Krikke? Die kwastjes van Revell zijn ook wel hele goeie (die blauwe).
Jep, heb een aantal van die roodbruine, maar gebruik ik liever niet, die blauwe zijn echt super


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 04-10-2004 22:02 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik schilder met kwasten van Swaak, dat is een winkel in Utrecht. Ik noem ze altijd dobbers. Ze zijn blauw met een witte achterkant. De haren zijn van nylon. Ze reageren heel goed en gaan behoorlijk lang mee. Ze kosten wel drie keer zoveel als die van Revell. Maar ze zijn dan ook wel veel beter.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 06-10-2004 15:57 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb gisteren een aantal duitsers gekocht van Hasegawa. Leuke modellen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 07-10-2004 20:09 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik ben van plan een leuke diorama te maken van de slag om Berlijn. Met een aantal duitsers en de T-34.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wil ik ook nog eens gaan doen ...

Wat gebruik je als ondergrond?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-10-2004 8:14 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik denk dat ik als frame MDF gebruik. Maar voor de rest gebruik ik van dat issolatie piepschuim. Dat is lekker makkelijk te bewerken. En voor de rest heb ik dan heel veel zooi nodig om neer te leggen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen