IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Rookverbod op concerten ?????!?!?! Vorige pagina | Volgende pagina
Vinay
Usericon van Vinay
Posted 15-06-2002 2:23 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 juni 2002 1:44 schreef Mutilator het volgende:
Wat maakt voor jou een reden een goede reden?
Redenen die genoemd zijn zijn o.a. ik vind het lekker, het geeft me een houding, het dood de tijd/ tegen verveling, ik wordt er rustig van etc etc.

Voor elk van deze redenen zou je dus een waarom vraag aan moeten plakken waardoor je de meest uiteenlopende antwoorden kan krijgen; psychologisch, sociaal-maatschappelijk etc etc

Wat heeft het antwoord op jouw bevraging van de vraag toe te voegen aan de oplossing vraag ik me dan weer af.



ik bevraag de vraag niet . ik bevraag het antwoord op de vraag ,zodat dit leidt tot verdere inzicht .
een goede reden is , als de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen van de activiteit .
bij redenen als ' ik vind het lekker, het geeft me een houding, het dood de tijd/ tegen verveling, ik wordt er rustig van etc etc.
moet er nagegaan worden of er geen betere alterbatieven zijn zonder nadelen en slechts voordelen . van een massage of van stretchen worden mensen ook rustig etc . ( deze activiteiten zijn niet zo ingeburgerd als roken , hier kan de overheid een rol spelen )
'stoerheid ' van roken is volgens mij iets wat verder ontzenuwd moet worden . wat vind men er precies stoer aan ?


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 15-06-2002 2:24]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 2:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juni 2002 2:23 schreef Vinay het volgende:
ik bevraag de vraag niet . ik bevraag het antwoord op de vraag ,zodat dit leidt tot verdere inzicht .
een goede reden is , als de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen van de activiteit .
bij redenen als ' ik vind het lekker, het geeft me een houding, het dood de tijd/ tegen verveling, ik wordt er rustig van etc etc.
moet er nagegaan worden of er geen betere alterbatieven zijn zonder nadelen en slechts voordelen .
van een massage of van stretchen worden mensen ook rustig etc . ( deze activiteiten zijn niet zo ingeburgerd als roken , hier kan de overheid een rol spelen )


Hier ben ik absoluut voor- niet alleen binnen deze context; massage is heerlijk! Roken is alleen zo'n enorme verslaving en ik vrees dat dat alle oplossingen ontzenuwt...

Ook zal je tijdens een concert een behoorlijk aantal masseuses moeten hebben mo alle roker te behandelen.

quote:
'stoerheid ' van roken is volgens mij iets wat verder ontzenuwd moet worden . wat vind men er precies stoer aan ?



Zgn verboden vrucht principe; rebels=lef=stoer lijkt me...meeste rokers beginnen ook in hun pubertijd denk ik. daarna zijn ze verslaafd en stoppen ze meestal niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-06-2002 2:57]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 15-06-2002 5:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 juni 2002 2:56 schreef Mutilator het volgende:

Zgn verboden vrucht principe; rebels=lef=stoer lijkt me...meeste rokers beginnen ook in hun pubertijd denk ik. daarna zijn ze verslaafd en stoppen ze meestal niet meer.

ik denk het ook ,en ook nieuwsgierigheid en volwassener willen overkomen .
misschien dat als lef met iets anders wordt geassocieerd dan roken ( iets wat gunstiger is voor de ontwikkeling )
, en roken wordt geassocieerd met bijvoorbeeld angst ( tegenovergestelde van lef ,stoer ) of soortgelijke eigenschappen , dat zo'n campagne mensen laat nadenken over zichzelf en hun beweegredenen/drijfveren .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 15-06-2002 6:06]



Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 15-06-2002 9:11 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Whaaaaaaat niet roken ???

Ik rook al 3 jaar niet meer

En stoppen is zo easy, het bespaard je ook nog eens een hoop geld, en je interessen voor sex word ook nog eens beter.

Toen ik stopte met roken, werd de drang om sex te hebben nog eens 2 tot 3x zo erg

Gewoon stoppen, en je hebt nergens last van, nou ja alleen van je hormonen

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 15-06-2002 9:46]


Wiegen Meister !


ozzy
Usericon van ozzy
Posted 15-06-2002 10:47 by ozzy Wijzig reactieProfiel van ozzyQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 9:11 schreef Shadow_Smile het volgende:
Whaaaaaaat niet roken ???



Gewoon stoppen, en je hebt nergens last van, nou ja alleen van je hormonen


lijkt me dat je wel meer last krijgt dan alleen van je hormonen als da zo was zouden er meer mensen gestopt zijn
er is nu al een actie groep voor rokers dus we worden niet vergeten en die belachelijke teksten op sigarette pakjes en shag doet meer mensen aan het roken zetten alleen al om die dingen te verzamelen ..............


vergeef me, heb dislectie


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-06-2002 10:58 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 10:47 schreef ozzy het volgende:
lijkt me dat je wel meer last krijgt dan alleen van je hormonen als da zo was zouden er meer mensen gestopt zijn
er is nu al een actie groep voor rokers dus we worden niet vergeten en die belachelijke teksten op sigarette pakjes en shag doet meer mensen aan het roken zetten alleen al om die dingen te verzamelen ..............


yep die teksten zijn echt tof nee sorry dat vind ik ook nergens op slaan, dat ze die teksten op die pakjes zetten komt mij iig heel erg kleuterachtig over
-----------edit--------------------------
ff wat spelfouten verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 15-06-2002 10:58]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 15-06-2002 14:30 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

Er stond even geleden iets in de krant dat de "waarschuwingen" op pakjes sigaretten groter geprint zouden worden... Nu vraag ik me af, welke roker trekt het zich aan dat er een grote waarschuwing "Roken kan blabla..." op z'n pakje staat? Welke puber zal zich daardoor laten weerhouden om erbij te horen?



schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 15-06-2002 14:43 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

ze moeten eens oprotten andermans vrijheid in te perken.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 14:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 juni 2002 22:30 schreef Mutilator het volgende:
Mensen die roken moesten eens in ogenschouw nemen hoeveel mensen nooit naar concerten e.d. kunnen juist omdat er rokers zijn. Die groep is groter dan je denkt.

Rokers moeten hun peukie maar buiten roken; zo'n probleem is dat toch niet, behalve voor de verslaafden, maar dat zijn de grootste egoisten.


Sorry?
Weet je hoeveel groepen mensen er zijn die om wat voor reden niet naar een concert kunnen komen? Laten we dan iedereen blij maken ipv de mensen die niet tegen roken kunnen. Bijv die groep mensen die geveoelige trommelvliesen hebben; ff het geluidsniveau omlaag gooien met 100 decibel
En dan die groep die getraumatiseerd is door het alcohol misbruik van een familielid. Alleen nog alcohol vrij bier op concerten, want stel je voor zeg...
dan die mensen die allergisch zijn voor katoen, alleen nog kunstof kleding.
Heej ik irriteer me mateloos aan die langharige, zo erg zelfs dat ik niet meer naar concerten kan gaan. Ik heb een clubje opgericht met nog meer lotgenoten, en binnekort hebben we het voor elkaar dat iedereen kaal is. Want al die stress van die irritaties is slecht voor mijn hart.

Dan die autorijders elke dag komen er zoveel schadelijke gassen vrij, als ik in een file sta, dan is de concentratie schadelijke gassen in je auto erg hoog. Zeer ongezond en dan laten we het milieu er ff buiten. Hmmm, dat is natuurlijk wel toelaatbaar. Vreemd hoor.

Eigenlijk moet er een apparte organisatie komen die precies gaat beslissen wat wel en niet, en waar of waar niet, en in wat voor mate het misschien wel mag of niet. Hmz.. ik stel voor dat we Oprah WInfrey kiezen als 'lijder'.




Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 14:57 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 14:43 schreef schaambaard het volgende:
ze moeten eens oprotten andermans vrijheid in te perken.
Bedoel je de vrijheid van astma patiënten, dat die ook naar concerten e.d. kunnen gaan of wat? Dat die bevrijd worden uit hun verplichte isolementen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 14:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 0:50 schreef Vampie het volgende:
Zo sluit je een andere groep buiten.
Het verschil is dat de groep rokers een groep uit keuze is, en die astmaten een groep uit geboorte. Ik zeg niet dat het één goed is en het ander niet, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen de beide groepen. Een astmaat kan niet 2 uur lang zijn adem inhouden, zoals een roker wel 2 uur lang zonder peuk zou (horen te) kunnen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 15:01 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Dan vind ik dat jij nu de keuze moet maken om te stoppen met autorijden. Want die smok in de stad is niet meer te harde in de zomer.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-06-2002 15:01 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Heh Nederland is echt tolerant!
We staan in de hele wereld erom bekend dat we wiet mogen roken als we dat willen, maar als iemand ons ziet men zo'n sigaretje dan wordt je wel het gebouw uitgeflikert

Persoonlijk wordt ik ook helemaal gek van die rook....het stinkt mateloos...en het is gewoon ranzig, maar als mensen willen roken is mij goed, als ik er maar niet bij hoef te zijn....En op zo'n concert heb je er toch niet zoveel last van als je toch al helemaal zat bent enzo



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:01 schreef Azagthoth het volgende:
Dan vind ik dat jij nu de keuze moet maken om te stoppen met autorijden. Want die smok in de stad is niet meer te harde in de zomer.
Nou, gooi de economie maar dicht dan, iedereen een uitkering want er komt niemand meer op zijn werk. Zonder peuken draait de economie ook niet meer, weet ik, maar dan halen ze dat geld op een andere manier wel weer binnen. But-vergelijking.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 15-06-2002 15:03]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 15:03 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

We kunnen vast ook wel een andere oplossing zoeken voor die auto's. Bijv alemaal in de trein ? En die vergelijking is niet ?but? jij kiest er bewust voor om de astmapatient binneshuis te laten door toch die uitlaatgassen uit te spuwen. Dubbele moraal.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 15-06-2002 15:05]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:03 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:03 schreef Azagthoth het volgende:
Hahaha, weet je hoeveel geld er door roken wordt verdiend????
Meer dan er verspeeld wordt door roken aan de extra gezondheidszorg wellicht?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 15:10 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 juni 2002 15:03 schreef Greycloak het volgende:
Meer dan er verspeeld wordt door roken aan de extra gezondheidszorg wellicht?


Dat weet ik niet, ik ken de cijfers niet. Maar die omdraai van symphtatie voor de astmapatient naar economische redenen, gaat je erg makkelijk af.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 15-06-2002 15:13 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

als er niet gerookt wordt heeft dat niet zoveel consequenties voor de economie ,volgens mij .
waarop wordt die veronderstelling gebaseerd dat de tabaksindustrie een dergelijke invloed zou hebben ?
de grootste bedrijfstak is die van de voedingsmiddelen . daarnaast heb je nog veel andere takken .



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:10 schreef Azagthoth het volgende:
Dat weet ik niet, ik ken de cijfers niet. Maar die omdraai van symphtatie voor de astmapatient naar economische redenen, gaat je erg makkelijk af.
Tsja, ik reageer per geval. Niet uitgaan ivm roken is wat anders dan autorijden en uitlaatgassen. Is er een hoger plan aan roken? Is er een hoger plan aan de economie in stand houden? 2 vragen die verschillende waarden hebben, en mijn mening is dat, jammer als je astma hebt, de economie boven die patienten gaat. Voor roken gaat dat voor mij persoonlijk minder op.
En de uitlaatgassen worden steeds minder en minder in hoeveelheid en smerigheid, ondanks dat er meer auto's komen. Computers bij je motor voor een zuinig motormanagement, 16 kleps technieken, turbo's, katalysatoren zorgen allemaal voor een veel schonere verbranding. Hoe schoner is dat roken eigenlijk al geworden de laatste 40 jaar?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:17 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:13 schreef Vinay het volgende:
als er niet gerookt wordt heeft dat niet zoveel consequenties voor de economie ,volgens mij .
waarop wordt die veronderstelling gebaseerd dat de tabaksindustrie een dergelijke invloed zou hebben ?
de grootste bedrijfstak is die van de voedingsmiddelen . daarnaast heb je nog veel andere takken .
Hmm, Vinay, denk je eens in dat als er geen rokers meer zouden zijn, al die werkloze mensen in de gezondheidszorg... Die moeten ook weer omgeschoold worden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 15:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 juni 2002 15:13 schreef Vinay het volgende:
als er niet gerookt wordt heeft dat niet zoveel consequenties voor de economie ,volgens mij .
waarop wordt die veronderstelling gebaseerd dat de tabaksindustrie een dergelijke invloed zou hebben ?
de grootste bedrijfstak is die van de voedingsmiddelen . daarnaast heb je nog veel andere takken .


De preciese cijfers weet ik niet, maar volgens mij kost een pakje peuken iets van 20 cent en de rest gaat rechtstreeks naar de overheid. Dan het vervoer van de sigaretten, de mensen die in de tabak fabrieken werken etc. enz.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:25 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:23 schreef Azagthoth het volgende:
De preciese cijfers weet ik niet, maar volgens mij kost een pakje peuken iets van 20 cent en de rest gaat rechtstreeks naar de overheid. Dan het vervoer van de sigaretten, de mensen die in de tabak fabrieken werken etc. enz.
20 cent maar? Damn... Toch nog iets geleerd vandaag... Sjees, ze naaien jullie rokers al net zo erg als automobilisten. Alles wat door mensen wordt leuk gevonden moet voor betaald worden. Strax nog iedereen een camera in z'n huis met een verbinding naar de overheid, en als je sex hebt dan kost je dat een bedrag dat wordt gerelateerd aan hoe lang, hoe vaak en een moeilijkheidsgraad. Damn!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 15:25 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 juni 2002 15:16 schreef Greycloak het volgende:
Tsja, ik reageer per geval. Niet uitgaan ivm roken is wat anders dan autorijden en uitlaatgassen. Is er een hoger plan aan roken? Is er een hoger plan aan de economie in stand houden? 2 vragen die verschillende waarden hebben, en mijn mening is dat, jammer als je astma hebt, de economie boven die patienten gaat. Voor roken gaat dat voor mij persoonlijk minder op.
En de uitlaatgassen worden steeds minder en minder in hoeveelheid en smerigheid, ondanks dat er meer auto's komen. Computers bij je motor voor een zuinig motormanagement, 16 kleps technieken, turbo's, katalysatoren zorgen allemaal voor een veel schonere verbranding. Hoe schoner is dat roken eigenlijk al geworden de laatste 40 jaar?


Nou okay, ik geef een beetje in. Alle niet economisch bedoele autotripjes moeten afgeschaft worden.

Ennuh, hoe schoner het roken is geworden??? Niet, maar ik denk niet dat roken schadelijker is voor het milieu dan autorijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 15-06-2002 15:26]



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 15-06-2002 15:26 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 15 juni 2002 15:17 schreef Greycloak het volgende:
Hmm, Vinay, denk je eens in dat als er geen rokers meer zouden zijn, al die werkloze mensen in de gezondheidszorg... Die moeten ook weer omgeschoold worden.

er is veel te doen in de gezondheidszorg (onderzoek naar virussen , chronische ziektes ) . omscholen is ook weer gunstig voor mensen die hun kennis over willen dragen .
de economie in stand houden hoeft niet , als een tak instort dan onstaat er weer een nieuwe economie na verloop van tijd . het organiseren van een nieuwe economie is ook gunstig voor veel mensen .



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-06-2002 15:29 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 15:25 schreef Azagthoth het volgende:
Nou okay, ik geef een beetje in. Alle niet economisch bedoele autotripjes moeten afgeschaft worden.

Ennuh, hoe schoner het roken is geworden??? Niet, maar ik denk niet dat roken schadelijker is voor het milieu dan autorijden.
Wij werken er iig aan. Er zou een soort kapje moeten worden uitgevonden, soort gasmasker, zodat een roker alleen zijn eigen lucht staat te vervuilen. Maar goed, de autobranche werkt er iig aan om het schoner te maken en geloof me, ook ik vind het walgelijk, al die mama's die kleine Jan Joris Jasper Jantine Janice en weet ik hoe je je koter noemt met de auto naar school brengen, met de auto naar de winkel voor een pak melk... Ziek! Maar trips die niet met het OV te doen zijn, zoals erg laat naar een maatje toegaan in de rimboe, naar een concert en laat terug... Er moeten uitzonderingen zijn.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen