IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hardcore, OI! etc. Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 0:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vind bands als The Dropkick Murphy's en vooral The mighty mighty Bosstones ontzettend goeie bands; live is het vrolijk hossen.

Ze blijken dus verwant te zijn aan de OI! muziek.

Kan iemand me meer van dat soort bands aanraden?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-06-2002 1:03]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2002 0:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

voodoo glow skulls (vermengd met felle ska)

en de oer-oi band "the four skins"

ik zelf hou niet van deze stijl maar bovengenoemde bands vind ik best te pruimen.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 15-06-2002 0:56 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Probeer Cockney Rejects en The Business. Oer-Oi(hoe kom ik erop )!

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 15-06-2002 0:57]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 0:57 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Luister eens naar Anti-Heroes en The Bruisers zou ik zeggen als je dat wat vind heb ik nog wel een aantal tips voor je. Old-Skool hardcore: Life's Blood, Void, The Faith, Cause for Alarm, Warzone etc.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 0:59 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

The Business heb ik 2 keer live gezien...Altijd ruzie bij Oi!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 1:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Old school hardcore ken ik al; Agnostic Front en Madball enzo. Ben ik jaren geleden op uitgekeken.

Liever meer de wat verrijkte sound zoals de ska-toevoeging van Voodoo glow skulls en Mighty mighty bosstones of Ierse folk zoals de Dropkick murphy's.

Is Blood for Blood iets?

Graag ook korte omschrijving zodat ik er een beeld van krijg.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-06-2002 1:06]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 1:07 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Blood for Blood is heavy-hardcore met ex-leden van Integrity.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 1:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juni 2002 1:07 schreef Heiden het volgende:
Blood for Blood is heavy-hardcore met ex-leden van Integrity.


Noemen ze dat metalcore ofzo?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 1:10 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Amerikaanse Oi!: Shaved for Battle, Street Troopers, Youth Defense League(en de twee die ik net al noemde). Ik ken veel Engelse Oi! zoals The Business, Cocksparrer etc. maar ik heb het idee dat je meer van Amerikaanse houdt.

[edit]foutje[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 15-06-2002 1:13]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 1:11 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 1:07 schreef Mutilator het volgende:
Noemen ze dat metalcore ofzo?


Blood for Blood vind ik niet echt metalcore het is heavy-hardcore imho.

[edit]moderators sorry voor de dubbele posts, ik probeer alleen even wat uit te leggen[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 15-06-2002 1:12]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 15-06-2002 1:16 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 1:11 schreef Heiden het volgende:
Blood for Blood vind ik niet echt metalcore het is heavy-hardcore imho.


Het neigt iig aardig richting die metalcorekant, vind ik. Maar ik ben ook geen superkenner.


GFT-BAK
container crustie
Usericon van GFT-BAK
Posted 15-06-2002 2:05 by GFT-BAK Wijzig reactieProfiel van GFT-BAKQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/frameset1024.php?id=36159

quote:
Op 15 juni 2002 1:16 schreef McDoom het volgende:
Het neigt iig aardig richting die metalcorekant, vind ik. Maar ik ben ook geen superkenner.


nee, bfb is toch echt old skool...
voor metalcore moet je bij een band als BloodSport zijn


sukkel


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2002 2:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

En is Hatebreed nog wat en zo ja wat dan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 2:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 2:05 schreef GFT-BAK het volgende:
nee, bfb is toch echt old skool...
voor metalcore moet je bij een band als BloodSport zijn


Die jongens ken ik persoonlijk van vroeger, wie ben jij eigenlijk? Of heeft BloodSport al veel CD's uit ofzo?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


GFT-BAK
container crustie
Usericon van GFT-BAK
Posted 15-06-2002 12:45 by GFT-BAK Wijzig reactieProfiel van GFT-BAKQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/frameset1024.php?id=36159

quote:
Op 15 juni 2002 2:17 schreef Heiden het volgende:
Die jongens ken ik persoonlijk van vroeger, wie ben jij eigenlijk? Of heeft BloodSport al veel CD's uit ofzo?


nee veel cd's wil ik niet zeggen...
maar ze zijn hier toch best bekend in zuid limburg..toch


sukkel


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-06-2002 12:50 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 12:45 schreef GFT-BAK het volgende:
nee veel cd's wil ik niet zeggen...
maar ze zijn hier toch best bekend in zuid limburg..toch


Ah, jij komt ook uit zuid-limburg, ze zijn hier idd vrij bekend.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2002 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 2:07 schreef Mutilator het volgende:
En is Hatebreed nog wat en zo ja wat dan?

Hatebreed is fantastisch!
Zit wat meer metal in (ze hebben o.a. met slayer getourd) maar ERG goed en intens


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2002 13:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 15 juni 2002 1:06 schreef Mutilator het volgende:
Is Blood for Blood iets?

[quote]

Nee! Erg saaie jump-jump-jumphardcore zoals biohazard alleen iets feller. erg saai en na drie nummers heb ik het al gehoord. ik snap dus echt niet dat deze band zoveel aandacht krijgt want de musiek is vreselijk doorsnee. er zijn veel betere hardcore bands. als ik iets in die stijl wil horen luister ik veel liever naar integrity of de eerste van biohazerd (dat is wel een klassieker)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2002 13:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Blood for Blood is beer drinking bar fighting redneck hardcore. Lekker lomp, goed voor ene vette pit.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2002 13:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 13:31 schreef attila_de_hun het volgende:
als ik iets in die stijl wil horen luister ik veel liever naar integrity of de eerste van biohazerd (dat is wel een klassieker)

Hmm Blood for Blood is niet echt te vergelijken met Integrity en Biohazard, dat zijn 3 heel verschillende hardcore bands.
Integrity is wat donkere metalcore. Biohazard goit juist wat meer hiphop invloeden in hun NYHC


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2002 13:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 13:39 schreef Jenje het volgende:
Hmm Blood for Blood is niet echt te vergelijken met Integrity en Biohazard, dat zijn 3 heel verschillende hardcore bands.
Integrity is wat donkere metalcore. Biohazard goit juist wat meer hiphop invloeden in hun NYHC


tsja, ik heb ook weinig verstand van die tak van metal. ik vind wel dat ze allemaal een beetje in dezelfde hoek hangen vandaar mijn onderlinge vergelijking. ik vind dat genre vrij saai. ik hou meer van oude DRI, agnostic front en suicidal als we het over hardcore hebben.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 15-06-2002 14:31 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Er zijn laatst 2 cedees uitgebracht genaamd 'a world tribute to oi'

Het zijn allemaal hardcorebands die oi-groepen coveren.



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-06-2002 15:49 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

wat betekent Oi! nu eigenlijk?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-06-2002 16:03 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 juni 2002 15:49 schreef Shredhead het volgende:
wat betekent Oi! nu eigenlijk?



Good question!



the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 15-06-2002 16:17 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 15 juni 2002 15:49 schreef Shredhead het volgende:
wat betekent Oi! nu eigenlijk?

muziekgenre, afgelijd van de punk en de ska. Gekleed in 3/4de broek en ruitjeshemd.



McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 15-06-2002 19:07 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Staat ook wel bekend onder de naam arbeiderspunk.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen