IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : gitaar les....of niet Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-06-2002 20:18 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hey,

Ik zou graag zelf wat gitaar leren spelen, maar ik ken eigenlijk niemand die het kan en het mij dus kan uitleggen. Ik kan wel gitaarles gaan volgen maar hier in de buurt is eigenlijk helemaal nix fatsoenlijks...als je daar een half jaar op les zit en veel oefent ben je al beter als de leraar

En ik heb daarnaast ook geen zin om gebonden te zijn aan tijden en huiswerk en examens enzo....
Ik zou nou dus graag willen weten het volgende:
1. Is het nuttig om voor het je zelf het te leren zonder enige hulp (ik kan al die tabs lezen)
2. Hoelang duurt het ongeveer voordat ik er iets mee kan...dus totdat ik er iets wat al ergens op lijkt mee kan spelen?
3. Maakt het uit of je begint met een heel erg goedkope gitaar of niet? en versterker?
4. Of toch maar les nemen?
5. Bedankt voor de reacties



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-06-2002 20:22 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 20:18 schreef Kramy het volgende:
Hey,

Ik zou graag zelf wat gitaar leren spelen, maar ik ken eigenlijk niemand die het kan en het mij dus kan uitleggen. Ik kan wel gitaarles gaan volgen maar hier in de buurt is eigenlijk helemaal nix fatsoenlijks...als je daar een half jaar op les zit en veel oefent ben je al beter als de leraar

En ik heb daarnaast ook geen zin om gebonden te zijn aan tijden en huiswerk en examens enzo....
Ik zou nou dus graag willen weten het volgende:
1. Is het nuttig om voor het je zelf het te leren zonder enige hulp (ik kan al die tabs lezen)
2. Hoelang duurt het ongeveer voordat ik er iets mee kan...dus totdat ik er iets wat al ergens op lijkt mee kan spelen?
3. Maakt het uit of je begint met een heel erg goedkope gitaar of niet? en versterker?
4. Of toch maar les nemen?
5. Bedankt voor de reacties


1) zelf leren is goed te doen, als je maar fanatiek bent
2) hangt ervan af of je er aanleg voor hebt en hoe snel je dingen oppakt en hoe hard je oefent
3) in principe niet, maar goed klinkende/spelende spullen motiveren wel meer is mijn ervaring
4) kan in principe geen kwaad kan erg nuttig zijn
5) graag gedaan!


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 15-06-2002 20:28 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 20:18 schreef Kramy het volgende:
Hey,

Ik zou graag zelf wat gitaar leren spelen, maar ik ken eigenlijk niemand die het kan en het mij dus kan uitleggen. Ik kan wel gitaarles gaan volgen maar hier in de buurt is eigenlijk helemaal nix fatsoenlijks...als je daar een half jaar op les zit en veel oefent ben je al beter als de leraar

En ik heb daarnaast ook geen zin om gebonden te zijn aan tijden en huiswerk en examens enzo....
Ik zou nou dus graag willen weten het volgende:
1. Is het nuttig om voor het je zelf het te leren zonder enige hulp (ik kan al die tabs lezen)
2. Hoelang duurt het ongeveer voordat ik er iets mee kan...dus totdat ik er iets wat al ergens op lijkt mee kan spelen?
3. Maakt het uit of je begint met een heel erg goedkope gitaar of niet? en versterker?
4. Of toch maar les nemen?
5. Bedankt voor de reacties


Als je in de buurt woont kunnen we eens oefenen, dan kan ik je wel "wat" leren.

Rotterdam


Wiegen Meister !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-06-2002 20:33 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 15 juni 2002 20:28 schreef Shadow_Smile het volgende:
Als je in de buurt woont kunnen we eens oefenen, dan kan ik je wel "wat" leren.

Rotterdam


heh ik woon ten zuid oosten van eindhoven, dus randje brabant....is wel eindje fietsen

Ennuh, ik moet eerst ff een gitaar kopen

Heeft iemand daar misschien nog een goeie tip voor? Een niet te dure goede kwaleit gitaar??



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-06-2002 21:16 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 20:33 schreef Kramy het volgende:
heh ik woon ten zuid oosten van eindhoven, dus randje brabant....is wel eindje fietsen

Ennuh, ik moet eerst ff een gitaar kopen

Heeft iemand daar misschien nog een goeie tip voor? Een niet te dure goede kwaleit gitaar??


Triple-Dan woont in venlo, niet zo gek ver van eindhoven...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-06-2002 21:18 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 15 juni 2002 21:16 schreef Shredhead het volgende:
Triple-Dan woont in venlo, niet zo gek ver van eindhoven...


venlo ligt voor mij net iets verder weg als eindhoven...iets van 40km maar dacht ik..



Natascha
Usericon van Natascha
Posted 16-06-2002 2:17 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

quote:
Op 15 juni 2002 20:33 schreef Kramy het volgende:
heh ik woon ten zuid oosten van eindhoven, dus randje brabant....

zitten daar toch kei veel muziekanten, moet toch wel een goeie leraar te vinden zijn?
M'n zusje van 11 heeft nu ook gitaarles, kei cool!
ow, ken trouwens verschillende gitaristen die nooit les hebben gehad en kei goed zijn maar een paar ervan hebben vaak dat de snaren knappen omdat ze fout aanslaan of iets?
(edit: had ff iets teveel van de quote gewist...)

[Dit bericht is gewijzigd door Natascha op 16-06-2002 2:18]


www.studiomystica.nl --> Design & Photography


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 16-06-2002 12:00 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

In de kerk kan je toch ook op gitaar les .


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2002 15:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 20:18 schreef Kramy het volgende:
Ik zou nou dus graag willen weten het volgende:
1. Is het nuttig om voor het je zelf het te leren zonder enige hulp (ik kan al die tabs lezen)
2. Hoelang duurt het ongeveer voordat ik er iets mee kan...dus totdat ik er iets wat al ergens op lijkt mee kan spelen?
3. Maakt het uit of je begint met een heel erg goedkope gitaar of niet? en versterker?
4. Of toch maar les nemen?
5. Bedankt voor de reacties


Hé Kramy!

1) Tuurlijk is dat nuttig Maarruh wat ik je wel zou aanraden is een simpel lesboek met notenschrift/ theorie aan te schaffen.. Een goede leraar hamert meestal behoorlijk op theorie, dit is een zeer belangrijk onderdeel van gitaar leren spelen. Waar je ook voor uit moet kijken is dat je jezelf verkeerde technieken aan kan leren, mbt vingerzetting, aanslag e.d. Het kost veel tijd dit weer af te leren als je het jezelf fout aanleert.

Aanraders op het gebied van lesboeken: alles van Troy Stetina (www.stetina.com), heerschende gitarist die misschien wel de beste lesboeken ter wereld schrijft

2) Is idd afhankelijk van aanleg én inzet.. Bij het leren bespelen van een gitaar kom je ook telkens op zgn. platformen/ niveau's en je moet veel oefenen om telkens een tree hoger te komen.. En gitaar kost dus veel, veel tijd om te leren bespelen.. Je gaat gegarandeerd pijn in je vingers krijgen, en zo niet oefen je nit hard genoeg

3) Een al te brak gitaar vind ik zonde van het geld, maar het maakt in principe niets uit.. Ik ben het met Shredhead eens dat een goed gitaar/ versterker je xtra kan motiveren. Een leuk beginnerssetje koop je voor ongeveer 500 euro.

4) Les nemen kan als je twijfelt of je techieken wel goed aanleert, en sommige technieken zijn misschien te lastig voor je om zelf aan te kunnen leren. En als je een goede leraar vind, kan hij/ zij je als het goed is juist stimuleren hard te oefenen

5) No thnx en veel suc666!

PS: check ook het gitaarbattle topic eens, staan behoorlijk wat tabs en theorie!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2002 22:41 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

als ik een tip mag geven. zelf ooit 2 jaar klassiek les gehad waardeloos die akoestische gitaren.

als je het zgn powerchord kan, dus gewoon een barré, kun je heel veel zelf vinden.

zelf heb ik metal leren spelen door heel veel met lp's mee te spelen.

ik noem een:

metallica - kill 'em all (als je dees feilloos mee kan spelen, ben je aardig op weg)
celtic frost - morbid tales
exodus - bonded by blood
slayer - hell awaits.

is erg leuk om mee mee te spelen, en het is echt nuttig.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 16-06-2002 22:43]


Oud Vuil.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-06-2002 22:43 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik heb nu les van een gast, en dat is geen klassiek les.

ik krijg gelijk modern les, maar wel gewoon harmonie leer ed.
en op electrische gitaar.

een tip van mij(hoera): Probeer zoveel mogelijk tabs uit. Ik speelde Master o' Puppets zonder ooit les te hebben gehad. En dat is gewoon een kwestie van oefenen.

Veel tabs spelen, daar leer je heel erg veel van.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2002 23:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

idd.. ik heb zelf ook véél geleerd door heel veel na te spelen, gewoon zelf uitzoeken (super leerzaam) en als je er niet uitkomt (of lui bent ) naar de bieb ofzo om tabs te kopiëren..

En net zo lang oefenen totdat je strak met de CD mee kan spelen

Zelf heb ik, toen ik net speelde, alles van Metallica geoefend (mijn helden toen ik 13/14 was..) Begeleiding oefenen, als die strak gaat simpel opnemen (deed ik op een bandrecorder), en daarna de solo er overheen proberen te spelen.. Als dat ook gaat dat weer opnemen --> terugluisteren --> hard huilen --> opnieuw beginnen met oefenen


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2002 23:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 juni 2002 23:25 schreef Snaack het volgende:
idd.. ik heb zelf ook véél geleerd door heel veel na te spelen, gewoon zelf uitzoeken (super leerzaam) en als je er niet uitkomt (of lui bent ) naar de bieb ofzo om tabs te kopiëren..

En net zo lang oefenen totdat je strak met de CD mee kan spelen

Zelf heb ik, toen ik net speelde, alles van Metallica geoefend (mijn helden toen ik 13/14 was..) Begeleiding oefenen, als die strak gaat simpel opnemen (deed ik op een bandrecorder), en daarna de solo er overheen proberen te spelen.. Als dat ook gaat dat weer opnemen --> terugluisteren --> hard huilen --> opnieuw beginnen met oefenen


solo's vind ik niet zo interessant om na te spelen, maar de slagpartijen van onze ouwe drankdrugslap james des te meer in het verleden.


Oud Vuil.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2002 23:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

als ik na de vakantie mijn werkgeld binenn heb ga ik ook een gitaar kopen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2002 23:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2002 23:29 schreef webblaster wim het volgende:
solo's vind ik niet zo interessant om na te spelen, maar de slagpartijen van onze ouwe drankdrugslap james des te meer in het verleden.


The Four Horseman
Seek & Destroy
Creeping Death
Master of Puppets
Blackened
Harvester of Sorrow



Toch écht wel mijn fav. Metallica nummers om mee te spelen destijds


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2002 23:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2002 23:33 schreef ghoulliette het volgende:
als ik na de vakantie mijn werkgeld binnen heb ga ik ook een gitaar kopen


Kewl! Als je wilt weten wat een beetje een leuk startgitaar is, moet je je vraag maar in het gitaarbattle-topic neergooien ofzo..


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-06-2002 23:39 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 juni 2002 23:36 schreef Snaack het volgende:
The Four Horseman
Seek & Destroy
Creeping Death
Master of Puppets
Blackened
Harvester of Sorrow



Toch écht wel mijn fav. Metallica nummers om mee te spelen destijds



bij mij van metallica:

metal milittia
motorbreath
whiplash(oeioeioei, strak)
fight fire with fire
to live is to die


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2002 23:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2002 23:39 schreef webblaster wim het volgende:
bij mij van metallica:

metal milittia
motorbreath
whiplash(oeioeioei, strak)
fight fire with fire
to live is to die


Whaha!

Alle oude shit van Metallica is eigenlijk wel heerschend om mee/ na te spelen

Hmm.. Ok, mijn fav. lijstje van Slayer nog:
Hell Awaits
Seasons in the Abdys
At dawn they sleep
Angel of death
Dead skin mask
Dittohead

Aargh, wat niet eigenlijk


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-06-2002 21:13 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

precies, ook de morbid tales plaat van celtic frost van het begin tot 't eind meeraggen was altijd heerlijk.(niet dat atmosferische nr. natuurlijk )


Oud Vuil.


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 19-06-2002 13:58 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

ben ook begonnen met dat boek van kill'm all toevallig eigenlijk. het eerste loopje wat ik kon was uit de four horseman. die boeken van Stetina heb ik ook (3).

sommige technieken zijn wel handig om in het begin van andere gitaristen tete leren zoals hoe je het best kunt riffen met je slaghand en hoe je je linkerhand het best kunt houden. dat staat overigens ook wel een beetje in dat ene boek van stetina maar soms is het makkelijker als iemand het voordoet. soms kun je het ook wel een beetje afkijken van videobanden.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-06-2002 21:46 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 juni 2002 13:58 schreef Airwolf het volgende:
ben ook begonnen met dat boek van kill'm all toevallig eigenlijk. het eerste loopje wat ik kon was uit de four horseman. die boeken van Stetina heb ik ook (3).

sommige technieken zijn wel handig om in het begin van andere gitaristen tete leren zoals hoe je het best kunt riffen met je slaghand en hoe je je linkerhand het best kunt houden. dat staat overigens ook wel een beetje in dat ene boek van stetina maar soms is het makkelijker als iemand het voordoet. soms kun je het ook wel een beetje afkijken van videobanden.



ow, boeken heb ik nooit ingekeken( hoewel ik wel af en toe loer op het net naar tabs, maar da's gemakzucht) gewoon je gitaar stemmen in de juiste toonsoort en zoeken maar.


Oud Vuil.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-06-2002 22:37 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 juni 2002 21:46 schreef webblaster wim het volgende:
gewoon je gitaar stemmen in de juiste toonsoort en zoeken maar.

inderdaad .daar wordt je ,volgens mij ,het meest wijs en vaardig van . en ook zelf spelen en improviseren .
eigenlijk vind ik op gehoor zoeken makkelijker omdat je dan niet op een blad hoeft te kijken , en het heeft als voordeel dat je je gehoor traint .
ik zou zeggen geen gitaarles ,en zelf proberen er iets moois uit te halen . dat is ook artistiek erg verantwoord . ( muziektheorie is wel handig ,om sommige nummers uit te zoeken en inzicht te krijgen wat je aan het doen bent , zie discussie in 'welke instrumenten bespeel je' topic )
daar heb ik ook een lijstje met boeken gepost .



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-06-2002 22:43 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

[quote]Op 20 juni 2002 22:37 schreef Vinay het volgende:
eigenlijk vind ik op gehoor zoeken makkelijker omdat je dan niet op een blad hoeft te kijken , en het heeft als voordeel dat je je gehoor traint .
quote]

oef, nou. ben vandaag aan de slag gegaan met een instrumentaal nr wat op onze ceedee komt. slagpartijen dus. paul, onze drummer, die het nr qua riffs in elkaar had gezet, had het opgeschreven in noten. aaaaarggghhh, zoeken!!! met de ceedee erbij vd rehearsal.

ik haat dat noten lezen, tabs met cijfers dus, kijken mij een stuk rustiger aan!


Oud Vuil.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-06-2002 22:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

heel veel muziek kan je ,volgens mij ,niet in noten omzetten ( bijvoorbeeld als de muzikant expres uit de maat speelt , de snaren bendt en noten speelt , die niet voorkomen een toonladder( ook niet in andere ladders bijvoorbeeld een noot tussen een witte en een zwarte toets etc )


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 20-06-2002 23:00]



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-06-2002 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 juni 2002 22:59 schreef Vinay het volgende:
heel veel muziek kan je ,volgens mij ,niet in noten omzetten ( bijvoorbeeld als de muzikant expres uit de maat speelt , de snaren bendt en noten speelt , die niet voorkomen een toonladder( ook niet in andere ladders bijvoorbeeld een noot tussen een witte en een zwarte toets etc )



jaja, je hebt gelijk, klopt. ik bedoel ook meer dat hij de akkoorden opschrijft als tabs met bend etc vwb de berschillende vingers. dit ook met riffs, alleen dan zie ik dus liever nummersr ipv e a d g b e.


Oud Vuil.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-06-2002 23:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Gitaarles zuigt. Beetje Blue Suede Shoes en zo spelen. Bah. Ik wil Darktroon!



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen