IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Dark Tranquillity Vorige pagina | Volgende pagina
RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 29-05-2009 13:18 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

Ik vind Haven juist 1 van de betere albums van de band.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 29-05-2009 14:37 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2009 13:18 schreef RadiumAngel het volgende:
Ik vind Haven juist 1 van de betere albums van de band.

Uit interesse: bij welke plaat ben je begonnen met het beluisteren van DT?
Ik ben begonnen met "Skydancer" and alle goede punten die vanaf die plaat t/m "Projector" aanwezig waren zijn m.i. niet op "Haven" te vinden.
Bv. de grote variatie tussen de nummers. Op een "Skydancer" vind je een "Nightfall by the shore of time" en een "Through ebony archways". Tevens mis ik de vocale variatie op "Haven", vooral ook omdat de cleane zang die zo gaaf klonk op "Projector" opeens weer weg was.
Verder mis ik de typische DT riffs op "Haven", tis allemaal simpeler met minder inhoud terwijl de keyboards de nummers zouden moeten dragen. Tis begrijpelijk aangezien men net een toetsenist in de line-up had opgenomen maar ik vind deze plaat aardig slaapverwekkend.


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 29-05-2009 14:51 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2009 14:37 schreef VM Saldiac het volgende:
Uit interesse: bij welke plaat ben je begonnen met het beluisteren van DT?
Ik ben begonnen met "Skydancer" and alle goede punten die vanaf die plaat t/m "Projector" aanwezig waren zijn m.i. niet op "Haven" te vinden.
Bv. de grote variatie tussen de nummers. Op een "Skydancer" vind je een "Nightfall by the shore of time" en een "Through ebony archways". Tevens mis ik de vocale variatie op "Haven", vooral ook omdat de cleane zang die zo gaaf klonk op "Projector" opeens weer weg was.
Verder mis ik de typische DT riffs op "Haven", tis allemaal simpeler met minder inhoud terwijl de keyboards de nummers zouden moeten dragen. Tis begrijpelijk aangezien men net een toetsenist in de line-up had opgenomen maar ik vind deze plaat aardig slaapverwekkend.


Ik ken de band via een sampler met het nummer Hedon, maar Projector was mijn eerste album. Ik mis op Haven wel de cleane zang, maar vind het album vanwege de aanstekelijkheid heel goed. Op zich klinkt het album niet typisch als Dark Tranquillity, maar dat vind ik juist goed. Bands die vastzitten in hun geluid vind ik maar saai. Ik luister buiten Dark Tranquillity tevens maar naar een paar melodieuze death metal bands.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 29-05-2009 15:51 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

De DT albums hebben bijna allemaal aardig wat experimenteerdrang.
Op "Haven" ging men voor 1 bepaald geluid. Kan me wel voorstellen dat men dit juist weet te waarderen.
Maar goed, slechts 1 saai album in je hele discografie is eigenlijk best bewonderenswaardig.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2010 0:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmm Haven beviel mij meer dan projector, maar ik vind het latere materiaal verbleken bij hun oude werk.

Eindelijk sinds kort de Yesterworlds verzamelaar binnen, waar itt de Retrospect release nog een unrel. ep op staat. Alle nummers zijn geremastered en klinken prima! Fijne release


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 23-01-2010 7:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Hij wordt duidelijk niet vaak genoemd, maar mijn favo is The Mind's I. Beetje stripped down misschien, maar wel sterke songs en een magistrale productie. Vanaf dan klinkt het een beetje slapjes in mijn oren door de grote rol die Brändström toebedeeld krijgt. The Gallery komt ij mij op een respectabele tweede plaats, gevolgd door Skydancer.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2010 10:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Op het eerste gehoord doet "We Are the Void" het wel goed hier Tijdje doorluisteren om te zien of het ook voldoende diepte biedt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2010 10:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

+1 net aan het luisteren


signature


Skyfire
Jij zegt muziek, ik zeg herrie.
Usericon van Skyfire
Posted 21-02-2010 16:27 by Skyfire Wijzig reactieProfiel van SkyfireQuote dit berichthttp://speervanger.web-log.nl/

Iemand al een mening over de nieuwe? Hij staat inmiddels integraal op de Myspace en was trouwens ook al gelekt.

Hier nog even de nieuw clip



Paar lekkere brute nummers staan er zeker op.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-02-2010 16:43 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hm. Zowaar best gaaf. Had ik niet (meer) verwacht.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 21-02-2010 17:12 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Vrij apart nummertje voor hun doen, maar klinkt best wel lekker.

Edit; Had überhaupt niet eens door dat het album er al weer aan stond te komen. Morgen maar effe halen/bestellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 21-02-2010 17:14]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-06-2010 0:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht


Fokking geweldig


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2010 0:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Meesterlijk inderdaad!

'Punish My Heaven' is een fenomenaal nummer. Ultra agressief en super melodieus tegelijkertijd. Heerlijk!

Helaas staan ze op Summer Breeze tegenover Triptykon geprogrammeerd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-05-2012 0:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nog maar eens Damage Done aan het draaien... schitterende nummers. één voor één


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 09-05-2012 8:05 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2012 0:22 schreef Hypnos het volgende:
nog maar eens Damage Done aan het draaien... schitterende nummers. één voor één


Sterkste 'nieuwe' plaat van DT imo.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-05-2012 8:28 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2012 0:22 schreef Hypnos het volgende:
nog maar eens Dark Tranquillity aan het draaien... schitterende platen. één voor één




"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-11-2012 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die EP Zero Distance was ik bijna uit het oor verloren, prima EP'tje


signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-11-2012 15:49 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 9 mei 2012 0:22 schreef Hypnos het volgende:
nog maar eens Damage Done aan het draaien... schitterende nummers. één voor één


Ja, geweldige plaat plaat


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2013 18:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Niemand iets over de nieuwe plaat te melden?

Klinkt na 4 nummers behoorlijk als meer van hetzelfde wat mij betreft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Northward
Usericon van Northward
Posted 02-06-2013 23:53 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ja, saai.

Ik hou het bij Damage Done, Haven en Projector.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-06-2013 23:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2013 18:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Niemand iets over de nieuwe plaat te melden?

Klinkt na 4 nummers behoorlijk als meer van hetzelfde wat mij betreft.

Zelfde als de afgelopen platen dus?


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2013 0:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Yep. Degelijk is het sleutelwoord.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2013 0:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 0:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Yep. Degelijk is het sleutelwoord.

Ohja, de kwaliteit blijft ook netjes op peil, maar er zit amper verrassing meer in. Kan ik slecht tegen, maar goed. Genoeg andere bands


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-06-2013 0:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Vind ik ook.

Toch jammer, ik blijf de hoop houden dat ze ooit nog eens iets maken dat zich kan meten met de hyper opgefokte sfeervolle zoete melodeath van The Gallery.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-06-2013 0:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zelfs een The Gallery-kloon zou ik liever hebben dan de huidige albums Al zou het pas echt te gek zijn als ze wel weer echt een andere stap nemen en alsnog weer dat niveau en die originaliteit halen.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen