IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 10-02: In The Grip Of Winter @ Baroeg (oa Ancient Rites)
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-01-2024 21:52 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zaterdag 10 februari
Baroeg, Rotterdam

In The Grip Of Winter:

Ancient Rites (BE black)
Bodyfarm (NL death)
Infinity (NL black)
Gutwrench (NL death)
Nattas (SE black / thrash)
Carnal Desecration (BE death)

Vvk € 21,00. Entree € 22,50. Zaal open 14:00 uur

We zijn toe aan de vijfde editie van het In The Grip Of Winter fest. Het metalfeestje waar alle stijlen aan bod kunnen komen. Het is meteen ook de laatste editie in de huidige Baroeg omdat er een nieuw pand op dezelfde plek zal herrijzen.

Met Ancient Rites hebben we een headliner in huis gehaald met een lange, gedeelde geschiedenis met Baroeg. Tijdens de hoogtijdagen van de Black Metal in de jaren 90 speelde de van origine Vlaamse band regelmatig in Baroeg. Met hun unieke sound en interessante teksten is de band rond frontman Gunther voor ons met recht de perfecte afsluiter voor deze editie.

Bodyfarm is als band uitgegroeid tot een entiteit waar je u tegen zegt. Ondanks een verleden met enorm veel leed walst deze tank door. Pakkende Death Metal waarmee elke zaal of festival in vuur en vlam wordt gezet. Het laatste album “Ultimate Abomination” is het bewijs dat Bodyfarm gewoon tot de top binnen het genre hoort en dat ze als co-headliner op In The Grip Of Winter staan.

In de Nederlandse Black Metalscene is Infinity intussen één van de bands die al een flinke tijd actief is. Ze gaan al richting de 30 jaar. In 2023 verschijnt het zevende album “The Untamed Hunger” waarop duidelijk wordt dat Infinity ook tot de top gerekend kan worden. Vlijmscherpe en melodieuze Black Metal zoals weinigen het in Nederland spelen. Voor een goede portie venijn en gif zijn we bij Infinity aan het juiste adres.

Na 30 keerde Gutwrench terug op het podium tijdens het Stonehenge festival. Hoewel de band uit Zaandam slechts twee demo’s op hun naam heeft staan, rekenen wij ze tot één van de beste Death Metalbands uit Nederland. Uiteraard was dat optreden een goede reden om eens te polsen of de heren ook niet in Baroeg wilden komen optreden. Dat was zo gepiept en dit is de kans om deze helden nog eens in een zaal aan het werk te zien.

Nattas is misschien niet de meest bekende naam, maar deze Zweedse Black/Thrash bestaat uit ervaren rotten. Wat dacht je van Mike Wead die ook de snaren beroert bij King Diamond en Mercyful Fate. Andere bands waarin de leden actief zijn of waren zijn Bibleblack, Hexenhaus en Demonical om er slechts een paar te noemen. Nattas is van een dusdanig hoog kaliber dat je dit voor geen goud mag missen.

Het is bekend dat bij onze zuiderburen steengoede bands rondlopen. Op het gebied van Death Metal kennen we namen als Chemical Breath, Exoto of Aborted allemaal wel. Ook de nieuwere generatie laat van zich horen, zoals daar bijvoorbeeld Carnation of Bones zijn. Carnal Desecration kan aan dat rijtje toegevoegd worden. Het debuut “Sacrificial Death” knalt de speakers uit. Live zal dit ook indruk maken.

Het tijdschema wordt in de week van het evenement bekend gemaakt. Concerten in Baroeg zijn rond 23.00 uur afgelopen.

Kaarten via www.baroeg.nl


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 17-01-2024 17:17 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Kaartjes reeds in den pocket


Vox Clamatis in Deserto


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 17-01-2024 17:49 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

afgezien van gutwrench niet echt boeiend sla over



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 06-02-2024 21:59 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Gewoon komen joh!


Tijdschema:
14:00 – deuren open
15:00-15:40 Carnal Desecration (BE death)
16:05-16:45 Nattas (SE black / thrash)
17:15-18:00 Gutwrench (NL death)
18.45-19.30 Infinity (NL black)
20:00-21:00 Bodyfarm (NL death)
21:30-22:45 Ancient Rites (BE black)


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 11-02-2024 11:11 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Man, wat een slecht optreden van Ancient Rites. Ik wist dat ze live niet zo klonken als op plaat, maar dit overtrof mijn stoutste verwachtingen. Auw auw.


Vox Clamatis in Deserto


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 13-02-2024 7:57 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 11 februari 2024 11:11 schreef Dweller het volgende:
Man, wat een slecht optreden van Ancient Rites. Ik wist dat ze live niet zo klonken als op plaat, maar dit overtrof mijn stoutste verwachtingen. Auw auw.
Ah, jammer. Het is sowieso een band die live goed kan tegenvallen, maar die paar keer dat ik ze live heb gezien (toch snel 15 jaar geleden), vond ik ze ondanks alle tekortkomingen toch vermakelijk.



DuncanMcDane
Usericon van DuncanMcDane
Posted 16-02-2024 13:44 by DuncanMcDane Wijzig reactieProfiel van DuncanMcDaneQuote dit bericht

Ik vond Ancient Rites zeker niet slecht. Geluid was in het begin niet best maar gaandeweg werd dat beter. Alleen dat geluid van die sologitarist kwam niet door maar ik vond het wel lekker.
Tegenvaller van de dag was vond ik Infinity. Eerst dat gedoe met die pilaartjes en die kandelaars die niet wilden branden, dan een vrij ongeinteresseerd spelende groep die er ook weinig lol in leken te hebben en tot slot een hele vlakke set. Was 1 van de bands waar ik vooraf voor kwam maar nee.
Bodyfarm was vooral erg luid. Retestrak maar niet heel spannend. Die opener was oor in oor uit, de tijd van die ene trage band - naam niet onthouden, de 3e -hebben we gebruikt om even wat te gaan happen buiten.
Nattas vond ik trouwens wel geweldig. Lekkere old school black/trash, mag je me voor wakker maken. Kortom, prima dagje, goeie sfeer, gezellig weer, leuke merch weer ingeslagen, dikke prima!


Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 21-02-2024 22:20 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik vond Carnal Desecration een prima opener. Nattas vond ik maar matig, was meer heavymetal dan black/thrash. Gutwrench was tof, jammer dat ze ermee stoppen. Infinity vond ik ook tof, beukte goed door. Bodyfarm was ook goed, al was een uur iets teveel van het goede. Ancient Rites had ik misschien wat meer van verwacht, toch prima vermaakt.

Was wel kut dat de snackbar tegenover bomvol zat toen wij gingen eten. Toen maar naar de pizzeria gegaan.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 22-02-2024 7:05 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 21 februari 2024 22:20 schreef MetalJan het volgende:
Nattas vond ik maar matig, was meer heavymetal dan black/thrash.
Nattas ooit gecheckt omdat er zo'n gast van Mercyful Fate inzit, ze relatief in de buurt speelden en ik een goede pot black/thrash wel kan waarderen; maar inderdaad, dat leek er niet echt op.

quote:
Was wel kut dat de snackbar tegenover bomvol zat toen wij gingen eten. Toen maar naar de pizzeria gegaan.
Jaren aan de Spinozaweg vertoeft zonder dat er daar überhaupt iets te eten in de buurt was.
Op een gegeven moment stond er bij het station een snackkraam. Maarja, dan moet je best wel weer een stuk terug. Ook wel eens met het personeel en de bands mee kunnen eten. En wel eens van vanuit de park een pizza besteld.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 23-02-2024 21:16 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Oh, Inkie's snackbar zit er alweer een hele tijd. Domino's pizza links op de hoek zit er denk nu een jaar of 3. Als ik ga eten word het vaak 1 van deze 2.

Richting station Lombardijen schijn je ook nog een goeie Chinees te hebben, genaamd De Oude Plek.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 24-02-2024 8:28 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ik heb het dan ook over meer dan 20 jaar geleden.



Dkarn
Usericon van Dkarn
Posted 24-02-2024 14:56 by Dkarn Wijzig reactieProfiel van DkarnQuote dit bericht

20 jaar geleden had je snackbar 't Hoekje, naast waar nu De Oude Plek zit. Dat is nu een shoarmatent geworden. Vandaar dat ik nu standaard voor De Oude Plek kies.


Sater
Usericon van Sater
Posted 25-02-2024 11:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

De Oude Plek is top. En er zat ooit een snackbar dichterbij dan het station, waar ze ook een papegaai oid hadden. Bijzonder onsmakelijke tent was dat.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen