IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-06-2005 13:18 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

De laatste Marillion lijkt soms ook op U2, en dat bevalt me eigelijk prima...


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-06-2005 13:28 by Daops Profiel van Daops

Zit Octavarium nu voor de tweede keer te beluisteren. Na de eerste luisterbeurt was ik een beetje terughoudend, maar moet zeggen dat ik hem nu wel erg lekker vind klinken.

Ik deel de mening van ratje dat het niet erg verrassend meer is, maar goed.. welke band verrast nou al 15 jaar met elke plaat?

Wat me inderdaad opvalt, is dat het uitgebreide gefreak/gesoleer wat meer naar de achtergrond is verdwenen en meer plaats heeft gemaakt voor de compositie.. Nog wel aanwezig, maar gedoseerd.
Ook goed dat ze de produktie weer uit handen hebben gegeven. Plaat klinkt beter dan Train of Thought naar mijn mening.

Mijn voorlopige indruk is dan ook dat ze het voor mij weer geflikt hebben..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-06-2005 13:51 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik denk dat ik te vaak naar Train Of Thought heb geluisterd...



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-06-2005 14:04 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

En wat hebben ze geflikt, een matig album afleveren? Dat zeker naar mijn idee. Het is gewoon plichtmatig spul. Waar zitten er verassingen, waar zitten de instrumentale hoogstandjes en juweeltjes? Nergens.
De conclusie is mij duidelijk.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-06-2005 14:08 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Het technische gepats is naar de achtergrond verdwenen, iets waar ik erg blij mee ben. Ik werd af en toe gek van dat structuurloze geimproviseer. Maar dit klinkt uitstekend


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 12-06-2005 20:03 by A. Profiel van A.

Mon Oct 10, 2005 Amsterdam, Netherlands Heineken Music Hall
Tue Oct 11, 2005 Amsterdam, Netherlands Heineken Music Hall

The 2nd sets of the 2nd nights in Amsterdam and London (October 11th and October 25th) will be a classic album covered in its entirety.


[Dit bericht is gewijzigd door A. op 12-06-2005 20:04]


Welcome to the Atrocity Exhibition


watery black
Usericon van watery black
Posted 12-06-2005 20:04 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 12 juni 2005 20:03 schreef A. het volgende:
Mon Oct 10, 2005 Amsterdam, Netherlands Heineken Music Hall
Tue Oct 11, 2005 Amsterdam, Netherlands Heineken Music Hall


en wat is de schade?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 12-06-2005 20:05 by A. Profiel van A.

quote:
Op 12 juni 2005 20:04 schreef watery black het volgende:
en wat is de schade?


Nog nix van te vinden op de site van de HMH.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-06-2005 20:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Zal wel weer veel te duur worden..


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


watery black
Usericon van watery black
Posted 12-06-2005 20:07 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 12 juni 2005 20:07 schreef Ralph Plug het volgende:
Zal wel weer veel te duur worden..


idd... *denkt aan laatste DT concert dat ze bezocht heeft*


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-06-2005 20:09 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

65 euro zeker?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


watery black
Usericon van watery black
Posted 12-06-2005 20:11 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 12 juni 2005 20:09 schreef Ralph Plug het volgende:
65 euro zeker?


(wel incl. busreis maar toch )


[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 12-06-2005 20:11]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-06-2005 14:37 by Staalman Profiel van Staalman

Boeie, ik ga gewoon naar beide concerten!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-06-2005 16:26 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Dream Theater heeft 1 probleem met Octavarium... hij kwam vrijwel gelijkertijd uit met de nieuwe Shadow Gallery! En sorry hoor, Octavarium valt letterlijk in de vergetelheid vergeleken met Room V. Die plaat is zo bizar goed, alles sluit naadloos op elkaar aan. De heavy virtuose stukken wisselen bloedmooie rustige passages perfect af, en waar het titelnummer van DT laatste wapenfeit een mooie ode is aan oude progrock heeft Room V op de bonus cd het 24 minten durende Floydian Dreams. Inderdaad, een zeer mooie Pink Floyd medley met veel gastrollen.

Octavarium is een goede cd, begrijp me niet verkeerd maar er kwam de laatste gewoon iets veel beters uit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-06-2005 2:51 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Octavarium nu een poosje in de speler gehad, en ik vind het een heerlijke plaat, en dan met name het toch erg Floydiaanse titelnummer. Heerlijk om te horen dat het ook zonder buitensporig gepiel kan allemaal...


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-06-2005 9:43 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Zeker! Maar ook de stevige stampers als Panic Attack doen het bij mij erg goed


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 15-06-2005 10:09 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

kvind Octavarium echt een heersch plaat, schitterende nummers zonder veel gepiel, jawel gepiel maar dan precies op de plaatsen waar het moet. het titel nummer is magistraal, weinige bands kunnen aan zo iets tippen! En Never Enough is een killer van een nummer, Muse zou je kunnen zeggen ja, maar ik hoor dit graag.

magistrale schijf!


I Find That I Am Not There...


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 17-06-2005 19:06 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

ik vind de nieuwe beetje jammer, had wel eens weer wat nieuws verwacht van de heren...niet dit jatten van zichzelf en anderen



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-06-2005 12:01 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 13 juni 2005 16:26 schreef Tormented soul het volgende:
Dream Theater heeft 1 probleem met Octavarium... hij kwam vrijwel gelijkertijd uit met de nieuwe Shadow Gallery! En sorry hoor, Octavarium valt letterlijk in de vergetelheid vergeleken met Room V. Die plaat is zo bizar goed, alles sluit naadloos op elkaar aan. De heavy virtuose stukken wisselen bloedmooie rustige passages perfect af, en waar het titelnummer van DT laatste wapenfeit een mooie ode is aan oude progrock heeft Room V op de bonus cd het 24 minten durende Floydian Dreams. Inderdaad, een zeer mooie Pink Floyd medley met veel gastrollen.

Octavarium is een goede cd, begrijp me niet verkeerd maar er kwam de laatste gewoon iets veel beters uit


Nou, ik draai die Shadow Gallery nu al een paar dagen en ik vind het niet bepaald een meesterwerk. Niet slecht, maar erg pakkend is het allemaal niet. Er blijft weinig van hangen en het groeit niet naarmate je meer luistert. Da's mijn idee iig. Toont wel mooi aan hoe ervaringen kunnen verschillen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-06-2005 12:44 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Ik heb dus hetzelfde met Octavarium, opener The Root Of All Evil is zeer goed, maar dan ben je weer 3 poppy nummers aan het luisteren voordat panic Attact weer was olie op het vuur gooit. begrijp me niet verkeerd, catchy popsongs kunnen ook goed blijven hangen (ik wil nogmaals KINO noemen), maar die van Dream theater iig niet. Zelfs het titelnummer Octavarium vind ik minder boeiend dan een 'Change of Seasons', ik vind 'm net iets te monotoom. Ik blijf erbij dat Octavarium een prima plaat is en Room V een meesterwerk . Vooral de op Arena lijkende dubbele zanglijnen blijven bij mij juist erg goed hangen!


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-07-2005 23:53 by watery black Profiel van watery black

hmmmm... topic gesloten. jammer.


naja ik moet toch nog even mijn hart luchten over onzo GROTE dream theater fan hiero...

quote:
FLIKKER OP HIER!!!!!

ehm.... ratje...?


als jij al zo reageert moet t wel heel erg zijn



quote:
Op 21 juli 2005 22:59 schreef Mister MetallicA het volgende:
denk jij dat je et ff beter weer als mij ik luister al bijna mijn hele leven Dream THeater heb al hun albums en dvd's en ken hun biografieen allemaal uit mijn kop!! dus als je de dvd dream theater 5 years in a livetime gaat kiujken daar zeggen ze wel 7 keer in dat falling into infinity het beste album is en als je goed gaat luisteren weet je dat zelf ook!!! En als je dus goed luisterd hoor je dus ook dat, dat de echte dream theater styl is!!!


fan zijn heeft niet veel uit te staan met biografieen uit je kop leren. het heeft voornamelijk te maken met genieten van muziek. Als je ergens fan van bent betekent nog niet meteen dat je er ook alles van moet weten



quote:
Op 21 juli 2005 23:15 schreef Mister MetallicA het volgende:
puberteit die ben ik al uit man!! jij zit misschien nog in de puberteit maar dat hoef je niet op mij afte reageren hoor dat je onder de buten en shit zit!! man je hebt misschien net de eerste haartjes op je lul!!! en ten 2e ik ben een echt dream theater fan


Als jij een echte dream theater fan bent...
quote:
Op 21 juli 2005 22:48 schreef Mister MetallicA het volgende:
lol jij zegt zkrs Scenes for a memory


had je wel geweten dat het scenes FROM a memory is en

quote:
Op 21 juli 2005 22:38 schreef Mister MetallicA het volgende:
Dream Theater is een geweldig muzikale band met geweldige muzikanten zoals : John Petrucci en Mike Portnov!

dat Mike met z'n achternaam Portnoy heet. Daarnaast is dit
quote:
Hun beste album is Falling into Infinity met nummers zoals: de klassiers Lines in the Sand en Peruvian Skys, goeie nummers van dat album zijn ook Anna lee en Hallow Years!!

jouw mening en heb jij niet het recht om dat iemand anders, wie dat dan ook is, op te dringen.

quote:
jammer als mensen het niet kunnen winnen om daarop volgend maar eens domme posts te gaan posten


inderdaad.




ratje... je had gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 21-07-2005 23:54]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mister MetallicA
Usericon van Mister MetallicA
Posted 21-07-2005 23:55 by Mister MetallicA Profiel van Mister MetallicA

dit is wel het sneuste wat ik van jullie allemaal heb gezien!


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-07-2005 23:55 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 juli 2005 23:55 schreef Mister MetallicA het volgende:
dit is wel het sneuste wat ik van jullie allemaal heb gezien!





omdat ik gelijk heb en JIJ daar niet tegen kunt


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mister MetallicA
Usericon van Mister MetallicA
Posted 21-07-2005 23:56 by Mister MetallicA Profiel van Mister MetallicA

nee ik weet wel beter!!! en ik heb liever dta jij het zegt als iemand met het volle verstand


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-07-2005 23:57 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 juli 2005 23:56 schreef Mister MetallicA het volgende:
nee ik weet wel beter!!! en ik heb liever dta jij het zegt als iemand met het volle verstand



ow gaan we persoonlijk worden? triest hoor. maar goed dat ik niet m'n volle verstand heb en het dus allemaal alleen maar lollig vind


kereltje, de enige die je nu voor schut aant zetten bent ben je zelf. schattig hoor!



blijf nog even, goed voor ons vermaak!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen