IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-07-2009 12:58 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Haha, geweldig!


Ancient Times
Usericon van Ancient Times
Posted 04-07-2009 12:59 by Ancient Times Profiel van Ancient Times

Heb de nieuwe net even geluisterd, en op het eerste gehoor echt een heel gaaf schijfje!

Het is en blijft toch wel typisch Dream Theater en vind deze zelfs beter dan zijn voorganger.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 09-09-2010 6:05 by intothevoid Profiel van intothevoid

Ik vind er geen ruk aan, maar voor de mensen die het wel interesseert: Mike Portnoy doet niet meer mee.

quote:

I am about to write something I never imagined I'd ever write:
After 25 years, I have decided to leave Dream Theater....the band I founded, led and truly loved for a quarter of a century.

To many people this will come as a complete shock, and will also likely be misunderstood by some, but please believe me that it is not a hasty decision...it is something I have struggled with for the last year or so....

After having had such amazing experiences playing with Hail, Transatlantic and Avenged Sevenfold this past year, I have sadly come to the conclusion that I have recently had more fun and better personal relations with these other projects than I have for a while now in Dream Theater...

Please don't misinterpret me, I love the DT guys dearly and have a long history, friendship and bond that runs incredibly deep with them...it's just that I think we are in serious need of a little break...

Dream Theater was always my baby...and I nurtured that baby every single day and waking moment of my life since 1985...24/7, 365...never taking time off from DT's never-ending responsibilites (even when the band was "off" between cycles)...working overtime and way beyond the call of duty that most sane people ever would do for a band...

But I've come to the conclusion that the DT machine was starting to burn me out...and I really needed a break from the band in order to save my relationship with the other members and keep my DT spirit hungry and inspired.

We have been on an endless write/record/tour cycle for almost 20 years now (of which I have overseen EVERY aspect without a break) and while a few months apart from each other here & there over the years has been much needed and helpful, I honestly hoped the band could simply agree with me to taking a bit of a "hiatus" to recharge our batteries and "save me from ourselves"...


Sadly, in discussing this with the guys, they determined they do not share my feelings and have decided to continue without me rather than take a breather...I even offered to do some occasional work throughout 2011 against my initial wishes, but it was not to be...


While it truly hurts for me to even think of a Dream Theater without Mike Portnoy (hell, my father named the band!!), I do not want to stand in their way...so I have decided to sacrifice myself and simply leave the band so as to not hold them back against their wishes....

Strangely enough, I just read an interview that I recently did that asked me about the future of DT and I talked about "always following your heart and being true to yourself"...sadly I must say that at this particular moment, my heart is not with Dream Theater...and I would simply be "going through the motions", and would honestly NOT be true to myself if I stayed for the sake of obligation without taking the break I felt I needed.

I wish the guys the best and hope the music and legacy we created together is enjoyed by fans for decades to come...I am proud of every album we made, every song we wrote and every show we played....

I'm sorry to all the disappointed DT fans around the world...I really tried to salvage the situation and make it work...I honestly just wanted a break (not a split)...but happiness cannot be forced, it needs to come from within....

You DT fans are the greatest fans in the world and as you all know, I have always busted my ass for you guys and I hope that you will stay with me on my future musical journey, wherever it may lead me....(and as you all know my work ethic, there will surely be no shortage of future MP projects!)

Sadly...
Your fearless ex-leader and drummer,
MP




You have time. You are doing fine.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-09-2010 7:42 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Shit zeg... Even spraakloos.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 09-09-2010 7:44 by attematic Profiel van attematic

Tsja, als je nuchter bent doe je rare dingen

"Dit zal een schok voor de prog-rock gemeente zijn."
"Dream Theater is nooit meer hetzelfde."

Het is na al die jaren ook wel mooi geweest. 'Black Clouds' was een waardige afsluiter van een mooie carriere.

Ben blij dat ik ze op de hoogtepunten heb kunnen zien Vredenburg, Melkweg, Ahoy', Waldrock en natuurlijk in een zwaar stinkende Rijnhal!


10.10.1942 - 20.11.2011


Metallaar
I'm the foot fuckin' master
Usericon van Metallaar
Posted 09-09-2010 8:10 by Metallaar Profiel van Metallaar

Sjonge.....

niet dat ik elke cd gekocht heb, toch is het jammer dat deze meneer de band verlaat...



My name's Pitt. And your ass ain't talkin' your way out of this shit


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-09-2010 8:12 by altx Profiel van altx

Over een jaar of 2 reünie?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-09-2010 8:56 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Neeeeeee!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-09-2010 10:20 by Daops Profiel van Daops

Sta hier wel even van te kijken, hij was wel zo'n beetje de laatste waarvan je verwachtte dat ie zou stoppen.

Maar goed, tussen de regels door lees je dat ie waarschijnlijk gewoon binnen 2 jaar weer op de drumkruk zit.

Als fanboy vind ik het wel verdomd jammer zeg


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-09-2010 10:27 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 9 september 2010 8:10 schreef Metallaar het volgende:

Sjonge.....

niet dat ik elke cd gekocht heb, toch is het jammer dat deze meneer de band verlaat...

+1

Mike Portnoy is een monument in de geschiedenis van Dream Theater (en progrock/metal in het algemeen), en het is ook zonde dat hij er in zulke jammerlijke omstandigheden mee moet stoppen.

Maar aan de andere kant zal ik er vannacht niet van wakker liggen: als muzikant is Portnoy nooit een van mijn favorieten geweest, en Dream Theater heb ik al niet meer gevolgd sinds 'Train Of Thought'. Sterker nog, ik geloof dat mijn handvol DT-albums de afgelopen jaren vaker hun vaste plekje op de CD-plank verlaten hebben omdat er afgestoft moest worden, dan omdat ik er eentje wilde draaien.

En inderdaad: benieuwd of/wanneer ook de combinatie Dream Theater/Mike Portnoy gegrepen zal worden door het reünievirus.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 09-09-2010 10:29]


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 10:37 by Yirroth Profiel van Yirroth

Misschien kan DT nu Joey Jordison inhuren om te zien of het nu écht zo'n goede drummer is.

(Als ze er maar niet met de SymX drummer vandoor gaan...)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 09-09-2010 10:54 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 9 september 2010 10:37 schreef Yirroth het volgende:

Misschien kan DT nu Joey Jordison inhuren om te zien of het nu écht zo'n goede drummer is.

(Als ze er maar niet met de SymX drummer vandoor gaan...)

Onwillekeurig moet ik voor een eventuele vervanger denken aan Todd Sucherman van Styx...


Metallaar
I'm the foot fuckin' master
Usericon van Metallaar
Posted 09-09-2010 10:59 by Metallaar Profiel van Metallaar

quote:
Op 9 september 2010 10:37 schreef Yirroth het volgende:
Misschien kan DT nu Joey Jordison inhuren om te zien of het nu écht zo'n goede drummer is.

(Als ze er maar niet met de SymX drummer vandoor gaan...)


Haha,
gaat JL dan zijn hoge stem ook veranderen in een diepe zware grunt????


My name's Pitt. And your ass ain't talkin' your way out of this shit


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 11:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Misschien en dan zou ik er naar uitkijken ook: ik vind dat een van de irritatiepunten aan DT, afgezien van de standaard nummer-structuren van: intro, stuk met zang, tweehonderdzesendertig uur aan solo's op verschillende instrumenten, stuk met zang, uitro.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 09-09-2010 11:13]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-09-2010 11:16 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 9 september 2010 10:20 schreef Daops het volgende:
Sta hier wel even van te kijken, hij was wel zo'n beetje de laatste waarvan je verwachtte dat ie zou stoppen.

Maar goed, tussen de regels door lees je dat ie waarschijnlijk gewoon binnen 2 jaar weer op de drumkruk zit.

Als fanboy vind ik het wel verdomd jammer zeg


Inderdaad zeg, als fanboy komt dit behoorlijk onverwacht. Mike Portnoy IS Dream Theater.

Ben benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Moet gelijk denken aan het interview in de Rockhard waarin Mike zijn frustratie aangaande LaBrie uit, dat LaBrie destijds een goede keuze leek maar achteraf niet was. Ik heb het idee dat dit (ook omdat de rest niet op Mike wil wachten) meer een interne aangelegenheid is dan muzikale meningsverschillen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 09-09-2010 11:50 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Is dat een recent interview? Zou hebben verwacht dat Mike James er dan allang uitgewerkt had.

Anyhoe, damn wel een erg plotseling nieuws. Ben benieuwd wie ze er bij gaan halen.
Sean Reinert lijkt me wel leuk voor wat peper in de reet van DT

En waarschijnlijk zal het maar voor korte duur zijn. Een reünie lijkt nu al vrij zeker.



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 09-09-2010 12:20 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com




Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-09-2010 14:23 by Blueprint Profiel van Blueprint

Dit is toch wel 'breaking news'. Lijkt er ook op dat de rest voor het geld kiest, als je tussen de regels door leest, in plaats van een pauze in te lassen, maar er zal wel meer aan de hand zijn. Misschien is Peter Wildoer (te horen op LaBrie's nieuwe album) een leuke vervanger.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2010 14:48 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Jammer dat de zanger er nog zit, maar Portnoy komt vast wel weer terug.

Persoonlijk klonken al zijn side-projects veel spontaner in de oren dus ben hier niet zo rouwig om.

Ondertussen is dit de kans om de band op te frissen.

Ik ben benieuwd hoeveel verder drummers als Terry Bozzio of Vinnie Colaiuta de muziek kunnen brengen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-09-2010 14:55]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 15:03 by Yirroth Profiel van Yirroth

Zappa-alumni zijn sowieso

Bozzio zal het misschien wel doen, Maar Vinnie doet het volgens mij te goed als sessie-muzikant om zich aan een band te verbinden.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-09-2010 15:13 by spectre Profiel van spectre

youtube staat toch vol met knaapjes die zijn partijen makkelijk wegspelen of niet soms?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-09-2010 15:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 september 2010 15:13 schreef spectre het volgende:
youtube staat toch vol met knaapjes die zijn partijen makkelijk wegspelen of niet soms?


Hij is wel strak hoor, maar echt moeilijk zijn zijn partijen niet. Ik vind hem dan ook verre van virtuoos.

12 jaar op rij gekozen tot Best Progressive Rock Drummer door Modern Drummer Magazine, onbegrijpelijk.

Hallo Gavin Harrison, ik noem maar wat.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-09-2010 15:23 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik gok op Nick Barker als vervanger, de bandhoer...


spelfout weggehaald...


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-09-2010 15:25 by spectre Profiel van spectre

lol


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 15:33 by Yirroth Profiel van Yirroth

Of zijn grote held Neil Peart?

(Ik hoop het niet, bij Rush weten ze tenminste nog sterke songs/nummers te componeren.)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen