IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-09-2010 15:43 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 9 september 2010 15:13 schreef spectre het volgende:
youtube staat toch vol met knaapjes die zijn partijen makkelijk wegspelen of niet soms?


Naspelen is natuurlijk wat anders dan zelf iets verzinnen. Portnoy is natuurlijk niet het type drummer dat pas in actie komt als alles al geschreven is en hij alleen nog maar de boel hoeft in te spelen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-09-2010 16:03 by spectre Profiel van spectre

Heb je gelijk in


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2010 16:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Vond t na "Images & Words" al bergafwaarts gaan. Maar goed, het is niet mijn favoriete drummer en dus ook al bijna 18 jaar ofzo niet meer echt mijn favo band, maar dit is wel jammer. Helaas groot jammerlijk metalk-nieuws.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-09-2010 16:21 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 september 2010 15:43 schreef Blueprint het volgende:
Naspelen is natuurlijk wat anders dan zelf iets verzinnen. Portnoy is natuurlijk niet het type drummer dat pas in actie komt als alles al geschreven is en hij alleen nog maar de boel hoeft in te spelen.


En je punt is?


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-09-2010 16:40 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 9 september 2010 11:16 schreef Staalman het volgende:
Inderdaad zeg, als fanboy komt dit behoorlijk onverwacht. Mike Portnoy IS Dream Theater.



Dikke +1. Ik ben echt heel benieuwd hoe Dream Theater dit ooit nog recht weet te trekken. Ik denk dat we wel een comeback van Mike kunnen verwachten, want hij regelde echt ALLES in de band. Soms samen met John, maar Mike verreweg het meeste. Van setlists maken (wat voor DT begrippen een hele klus is) tot co-producer van de cd's, and what about Yste Jam Records? Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Denk toch dat of de hele band er mee kapt, of Mike binnen een tijdje weer terug zit. Want zeg nou zelf, Dream Theater is een goeie kostwinner, maar deze individualisten kunnen ook prima hun boontjes doppen zonder DT, lijkt mij zo.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-09-2010 16:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 september 2010 16:21 schreef Snaack het volgende:
En je punt is?


Ik kan me niet voorstellen dat zijn punt niet duidelijk voor je is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2010 16:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Dat de band ermee zou kappen is wel erg dramatisch verwoord.

Hij was de regelneef idd, maar dat kan ook door anderen gedaan worden.

Volgens mij heeft de band de opvolger allang in de smiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-09-2010 16:45]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-09-2010 16:46 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 september 2010 16:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat zijn punt niet duidelijk voor je is.


Ik heb het over Mike Portnoy - drummer, en niet Mike Portnoy - componist/ tekstschrijver/ producer en al dies meer zij.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-09-2010 16:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 september 2010 15:22 schreef Snaack het volgende:
Hij is wel strak hoor, maar echt moeilijk zijn zijn partijen niet. Ik vind hem dan ook verre van virtuoos.

12 jaar op rij gekozen tot Best Progressive Rock Drummer door Modern Drummer Magazine, onbegrijpelijk.

Hallo Gavin Harrison, ik noem maar wat.



dat is ook wel een beetje waarom ik DT echt niet meer kan luisteren het is allemaal te strak en netjes en lief, maar mist toch de groove en originaliteit voor mij.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-09-2010 16:48 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 09-09-2010 16:27 schreef MR. N het volgende:
Gaaf, misschien gaat hij nu in een band drummen met een zanger die wel om aan te horen is.



 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-09-2010 16:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 september 2010 16:46 schreef Snaack het volgende:
Ik heb het over Mike Portnoy - drummer, en niet Mike Portnoy - componist/ tekstschrijver/ producer en al dies meer zij.


Dat zal allemaal best, maar Blueprint reageerde op Spectre zijn verhaal en zijn punt, namelijk dat Portnoy vervangen wat meer inhoudt dan alleen hem kunnen naspelen, leek me wel vrij duidelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-09-2010 16:55 by Blueprint Profiel van Blueprint

Inderdaad.

Maar goed, we zullen wat de band zal doen. Voorlopig kijk ik nog even uit naar het nieuwe soloalbum van de verguisde James LaBrie.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 17:00 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik vraag me af of hij dan zo iets als Russell Allen doet: een compleet andere muziekstijl dan van wat we van hem gewend zijn.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-09-2010 17:09 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 9 september 2010 16:45 schreef Mutilator het volgende:
Volgens mij heeft de band de opvolger allang in de smiezen.


Och, hij heeft weer wat. Ik denk persoonlijk dat dit het laatste is wat de overige DT leden hadden verwacht.

Verder is het aardig om te zeggen dat Mike Portnoy overgewaardeerd is en dat de jonge knulletjes op youtube hem het nakijken geven. Ik moet die mannetjes nog zien om shows van een paar uur met dit soort nummers te spelen. En dat zeg ik niet als fanboy maar als drummer zijnde.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-09-2010 17:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 september 2010 17:00 schreef Yirroth het volgende:
Ik vraag me af of hij dan zo iets als Russell Allen doet: een compleet andere muziekstijl dan van wat we van hem gewend zijn.

Dat doet hij.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-09-2010 17:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

BM? dan wil ik het misschien wel luisteren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-09-2010 17:16 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 9 september 2010 17:00 schreef Yirroth het volgende:
Ik vraag me af of hij dan zo iets als Russell Allen doet: een compleet andere muziekstijl dan van wat we van hem gewend zijn.


Wie, LaBrie of Portnoy? LaBrie heeft alvast twee nieuwe nummer op MySpace gezet:
http://www.myspace.com/officialjameslabrie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-09-2010 17:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 september 2010 17:16 schreef Blueprint het volgende:
Wie, LaBrie of Portnoy? LaBrie heeft alvast twee nieuwe nummer op MySpace gezet:
http://www.myspace.com/officialjameslabrie

LaBrie, ja. Daar ging het toch over? (edit; omdat Russel Allen genoemd wordt)

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-09-2010 17:22]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 17:24 by Yirroth Profiel van Yirroth

Dat eerste nummer doet me aan iets als After Forever of Epica denken...


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-09-2010 17:35 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 9 september 2010 17:09 schreef Staalman het volgende:
Och, hij heeft weer wat. Ik denk persoonlijk dat dit het laatste is wat de overige DT leden hadden verwacht.

Verder is het aardig om te zeggen dat Mike Portnoy overgewaardeerd is en dat de jonge knulletjes op youtube hem het nakijken geven. Ik moet die mannetjes nog zien om shows van een paar uur met dit soort nummers te spelen. En dat zeg ik niet als fanboy maar als drummer zijnde.
Dikke +1

Dat eeuwige gebash van succesvolle muzikanten. Dat het niet je smaak is.. ok. Feit blijft dat hij één van de meest invloedrijke drummers van de afgelopen 20 jaar is. Of je het nou leuk vind of niet, hij is het origineel van een complete generatie drummers in die stijl. En inderdaad, het kunnen spelen alleen is slechts een onderdeel op dat niveau. Al helemaal met de commitment van Portnoy


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-09-2010 17:43 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 9 september 2010 17:24 schreef Yirroth het volgende:
Dat eerste nummer doet me aan iets als After Forever of Epica denken...
Oh
Hooguit de eerste 30 seconden.


 


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 09-09-2010 17:45 by Yirroth Profiel van Yirroth

Veel langer hield ik het ook niet uit.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-09-2010 17:49 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 9 september 2010 17:45 schreef Yirroth het volgende:
Veel langer hield ik het ook niet uit.


Daar heb je een .


 


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2010 18:31 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 september 2010 17:09 schreef Staalman het volgende:
Och, hij heeft weer wat.


Pardon?

quote:
Ik denk persoonlijk dat dit het laatste is wat de overige DT leden hadden verwacht.

...


Waar baseer je dit op, want waarom besloot de band dan zonder MP door te gaan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-09-2010 18:36 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 9 september 2010 18:31 schreef Mutilator het volgende:



Waar baseer je dit op, want waarom besloot de band dan zonder MP door te gaan?


Waarom zou het besluit een teken zijn dat het niet onverwacht kwam?


O.T: Gaaf, nu de hele band eruit, behalve de zangert, en HUPS een gave band is geboren.


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen