IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-07-2011 21:46 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Nu krijg ik toch wel heel erge trek in zondag.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2011 11:37 by Staalman Profiel van Staalman

DREAM THEATER Singer Says 'Everything Is Much More Balanced' Following PORTNOY's Departure - July 11, 2011

Michael Schetter of Prog Sphere conducted an interview with vocalist James LaBrie of progressive metal giants DREAM THEATER when the band performed at the Night Of The Prog festival on July 9, 2011 at the Loreley, Germany. A couple of excerpts from the chat follow below.

Prog Sphere: How does it feel to be the undisputed frontman of the band for the first time in 20 years?

James LaBrie: The undisputed frontman? You know, I mean… it was such a weird dichotomy, if you think about it. It's funny, you mentioning that, because we, the guys in the band, we were talking about that everything is much more balanced, everybody is in their role or in their position. So it's where things should be on stage, where it's not somebody in the background trying to grab the limelight when maybe they should just be grooving or whatever. But I mean, that's [former DREAM THEATER drummer Mike Portnoy's] character, that's just his personality. He's big and he wants to be in the limelight. But, unfortunately, the problem with that is that it takes away from the bigger picture — and that is the band as a unit. And a lot of people have been commenting on that since we started out on this tour, saying, "It feels more like I'm watching a band, with somebody up front singing and interacting, everybody else just back there and (makes drumming and guitar playing gestures). Everyone kind of assumes what they're doing. And then there's always moments in the night when there is the spotlight on these other members and it should be. But it creates more a balance. And we were talking about this, we were saying, "You know, this is really cool." It feels like a unit. So it's a lot better.

&

New DREAM THEATER Drummer: 'MIKE PORTNOY Is Not Coming Back' To The Band - July 4, 2011

Radio Metal recently conducted an interview with Mike Mangini, the new drummer of progressive metal giants DREAM THEATER. A couple of excerpts from the chat follow below.

Radio Metal: It is clear in the "Spirit Carries On" documentary that you were the one who wanted to be in the band the most. Do you think that this played in your favor when they had to choose a drummer?

Mangini: Yes, it played in my favor — to a point. It played in my favor because my heart and my mind were aware. In other words, I was very alert. I showed up very prepared and skilled. Because I wanted to be in the band, I learned everybody's parts. I was very respectful of everybody. Wanting to be in the band was like the seed of a tree. And everything that comes from a good seed is good. So it played in my favor because it made everything else easy for me. Where it did not play in my favor is that the band really could care less if twenty drummers wanted to be in the band, because they needed somebody that could actually play the best. I had a flawless audition, I had no mistakes. I'm the only person that played to that level, I think, and that's why I was chosen.

Radio Metal: When a new member of a band is introduced to the fans, the reaction can sometimes be negative and even aggressive when replacing a much-loved member. However, according to the forums, it seems that you have been welcomed with much enthusiasm. Why do you think this is?

Mangini: I believe this is because I'm the thing of the fans. I believe they think I'm one of their family. I have demonstrated things to make them believe this my whole career. In other words, when the opportunity of being in DREAM THEATER came to me, I didn't change the way I was. I've always liked Mike [Portnoy, former DREAM THEATER drummer], I've always been respectful of him, I've always like DREAM THEATER, I've always been respectful of them. I've always been a lover of drums and drumming, I've shared myself with the world. I sign every autograph, I talk to people. And I've been doing this for twenty years. So I didn't become somebody different, and because DREAM THEATER fans are very knowledgeable, and because they appear to be very intelligent to me, I believe they did their research. I don't have to pretend, they know me already, because I've demonstrated this my whole life. I think that's why they're comfortable with me.

Radio Metal: Mike Portnoy and John Petrucci [DREAM THEATER guitarist] have stated that it would be impossible for them not to play together again in the future considering the tight bond that links them. Do you feel as though there is an impending threat hanging over you?

Mangini: No, not at all. And the reason why is that I like Mike very much. He's a friend. I now have new brothers in DREAM THEATER, and when you love somebody, you let them do what they need to do. So I don't feel like it's hanging over my head at all. I feel very comfortable I'm in the band for good. Mike's not coming back, and that's the deal. I'm the drummer, and that's the end of it. I feel confident of that. My confidence doesn't come from being told that; it comes from the fact that I know I will continue to work hard for them to want me to be there.

Ik krijg echt diarree van DT op het moment. Op dit moment respect voor Portnoy want die houd zich nu al tijden stil over DT.

Bij Mangini krijg ik ook steeds meer het gevoel dat het allemaal "te" is, hij wil met iedereen vriendjes blijven en door iedereen aardig gevonden worden lijkt wel.

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-07-2011 12:27 by XXL Profiel van XXL

Persoonlijk probeer ik tegenwoordig zelden nog op dit soort wist-u-datjes te letten en gewoon lekker te luisteren naar de muziek die een band maakt.

Ongeacht de band waar het over gaat.

Ik heb wel nuttiger dingen om me mee bezig te houden.

Mijn insteek zondag was ook alleen maar kijken hoe het muzikaal uit zou pakken.

Mijn gedachte was enkel:

Goh, die knul doet het best aardig. Net ff anders dan Portnoy maar als geheel komt het, welliswaar met hier en daar een schoonheidsfoutje, allemaal prima over.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-07-2011 12:33]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2011 12:29 by Staalman Profiel van Staalman

Tja, dat nummer trekt mij ook niet zo... En dat heeft niets met de afwezigheid van een zeker iemand te maken.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-07-2011 12:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 12 juli 2011 12:29 schreef Staalman het volgende:
Tja, dat nummer trekt mij ook niet zo... En dat heeft niets met de afwezigheid van een zeker iemand te maken.

Daar ga ik in mee omdat ik het gewoon een weinig origineel nummer vind.
Vooral de opbouw aan het begin van het nummer doet me persoonlijk al veel te veel klinken als 'Pull Me Under V2.0'.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2011 12:41 by Staalman Profiel van Staalman

Ik krijg juist de kriebels van de toetsen aan het begin, en verder blijft het nummer bij mij totaal niet hangen.. Maar wacht de plaat wel af!

Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2011 16:35 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2011 11:37 schreef Staalman het volgende:
Ik krijg echt diarree van DT op het moment. Op dit moment respect voor Portnoy want die houd zich nu al tijden stil over DT.

Bij Mangini krijg ik ook steeds meer het gevoel dat het allemaal "te" is, hij wil met iedereen vriendjes blijven en door iedereen aardig gevonden worden lijkt wel.
Toch niet zo gek dat journalisten die vragen stellen? DT komt toch zelf niet met statements of zo, ze geven gewoon antwoord op gestelde vragen. Als je de rest van dat bovenste interview leest, beleven ze het allemaal als een frisse impuls. Vooral Labrie die nu echt frontman is en niet constant een aandachtstrekkende drummer achter zich heeft.

Portnoy is met nieuwe projecten bezig. DT met.. DT.

Kom maar op met al die albums!

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-07-2011 16:39 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 juli 2011 16:35 schreef Daops het volgende:
Toch niet zo gek dat journalisten die vragen stellen? DT komt toch zelf niet met statements of zo, ze geven gewoon antwoord op gestelde vragen. Als je de rest van dat bovenste interview leest, beleven ze het allemaal als een frisse impuls. Vooral Labrie die nu echt frontman is en niet constant een aandachtstrekkende drummer achter zich heeft.

Portnoy is met nieuwe projecten bezig. DT met.. DT.

Kom maar op met al die albums!

Is James zo onzeker of zo?

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2011 16:41 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2011 16:39 schreef altx het volgende:
Is James zo onzeker of zo?
Nee, Portnoy zo dominant

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2011 16:44 by Staalman Profiel van Staalman

En dat hebben ze zelf laten gebeuren...

Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 10-08-2011 20:19 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

Mmm, ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt...

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2011 20:50 by XXL Profiel van XXL

Daops
Usericon van Daops
Posted 10-08-2011 21:16 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 10 augustus 2011 20:19 schreef Grutte Pier het volgende:

Mmm, ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt...
Haha, daar zal Mattias (ontwerper van de Circus Maximus-hoes) blij mee zijn. Misschien was het wel een plaatje uit een algemene database. Hoe dan ook, toch jammer..

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 10-08-2011 21:17]

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-08-2011 21:36 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Volgens mij heeft Supertramp ook een album uitgebracht met een fietsende clown op een koortje hehehe

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2011 15:43 by spectre Profiel van spectre

Het is gewoon een stockphoto, waarschijnlijk is de DT foto ook een stockphoto uit dezelfde reeks.

Lullig voor CM, maar waarschijnlijk wist DT niet dat ongeveer dezelfde foto al eens gebruikt is door een band uit hetzelfde genre.

Die CM hoes is trouwens oerlelijk, maar dat is mijn mening

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-08-2011 15:52]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Flow
Usericon van Flow
Posted 11-08-2011 16:06 by Flow Profiel van Flow

inderdaad, voor tien credits heb je m bij istockphoto

( http://www.istockphoto.com/stock-photo-100513-acrobat.php )

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2011 16:08 by spectre Profiel van spectre

Voor de duidelijkheid: Het is dus geen jatwerk oid, stockphotos zijn door iedereen te koop en zijn (in dit geval) niet exclusief! Wil je dat wel dan betaal je ook gewoon meer.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 11-08-2011 16:26 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

heb ze op de lokerse gezien en ik heb Portnoy eigenlijk niet gemist
nieuwe nummer klonk live aardig, maar viel niet echt op

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-08-2011 16:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 augustus 2011 16:08 schreef spectre het volgende:
Voor de duidelijkheid: Het is dus geen jatwerk oid, stockphotos zijn door iedereen te koop en zijn (in dit geval) niet exclusief! Wil je dat wel dan betaal je ook gewoon meer.

Wel slecht hoor...

Boeiender

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-08-2011 16:30 by spectre Profiel van spectre

Dat je een stockphoto gebruikt voor een albumhoes? Tja.. budget technisch erg aantrekkelijk

Flow
Usericon van Flow
Posted 11-08-2011 16:54 by Flow Profiel van Flow

quote:
Op 11 augustus 2011 16:28 schreef MR. N het volgende:
Wel slecht hoor...

gelul, de hele wereld zit vol met stockphoto's

een mooi voorbeeld is deze dude
http://www.istockphoto.com/stock-photo-8645527-happy-young-businessman-ready-to-seal-a-deal.php?st=ab9ef2c

die is voor miljoenen makelaarsborden, verzekeringsmaatschappijen, zakelijke folders etc gebruikt

als je een eenwielerende jonglerende clown nodig hebt ga je dat toch niet megamoeilijk lopen inhuren en fotograferen?

ik zie er geen probleem in

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 11-08-2011 16:56 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Enfin, ik ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat!!

Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 11-08-2011 18:55 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 11 augustus 2011 16:54 schreef Flow het volgende:
als je een eenwielerende jonglerende clown nodig hebt ga je dat toch niet megamoeilijk lopen inhuren en fotograferen?

Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik vind het persoonlijk voor een grote band als Dream Theater behoorlijk kinderlijk en amateuristisch voorkomen.
Je spaart kosten noch moeite om auditie video's in elkaar te zetten en dan kom je met het artwork voor je nieuwe plaat met zoiets op de proppen. Ik vraag me af of de band/het label dit zo goedgekeurd had als ze hadden geweten dat een andere band (notabene uit hetzelfde genre) hetzelfde acrobaatje had gebruikt.
Btw. hoe moeilijk is het om een acrobaat wel te fotograferen om het uniek te maken.....

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-08-2011 19:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 11 augustus 2011 16:54 schreef Flow het volgende:
gelul, de hele wereld zit vol met stockphoto's

een mooi voorbeeld is deze dude
http://www.istockphoto.com/stock-photo-8645527-happy-young-businessman-ready-to-seal-a-deal.php?st=ab9ef2c

die is voor miljoenen makelaarsborden, verzekeringsmaatschappijen, zakelijke folders etc gebruikt

Artwork is onderdeel van het product zelf. Dat is natuurlijk heel wat anders dan een reclamefoldertje (waar het overigens de geloofwaardigheid ook al niet echt ten goede komt als een foto in allerlei verschillende folders gebruikt is).

quote:
Op 11 augustus 2011 18:55 schreef Grutte Pier het volgende:
Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik vind het persoonlijk voor een grote band als Dream Theater behoorlijk kinderlijk en amateuristisch voorkomen.
Je spaart kosten noch moeite om auditie video's in elkaar te zetten en dan kom je met het artwork voor je nieuwe plaat met zoiets op de proppen. Ik vraag me af of de band/het label dit zo goedgekeurd had als ze hadden geweten dat een andere band (notabene uit hetzelfde genre) hetzelfde acrobaatje had gebruikt.
Btw. hoe moeilijk is het om een acrobaat wel te fotograferen om het uniek te maken.....

Ze missen regelneef Portnoy nu al...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 11-08-2011 20:02]

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Daops
Usericon van Daops
Posted 13-08-2011 17:38 by Daops Profiel van Daops

Zojuist de Special Edition besteld (CD+DVD) voor 11,49 bij Play.com.

Ongelofelijk, bij Bol.com vraagt men 20 euro en doet alsof dit een matsprijs is..

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com