IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Black metal ontwikkeling vanaf Venom tot Darkthrone Vorige pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2002 10:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Denk ook aan een band als Grand Belial's Key, USBM met een duidelijk melodische 'feel' die doet denken aan Mercyful Fate.

Bands als Profanatica (demo in iig 1990) en Demoncy waren er ook al vroeg bij (ook amerikaans).
Maar goed, idd zijn het volgens mij vooral thrash- en heavy metal-invloeden geweest. Iets als Carcass vind ik helemaal niet zo'n rare opmerking, niet zozeer een invloed qua thematiek of zo als wel qua manier van songs schrijven.
Vergeet ook 'Abominations of Desolation' en in mindere mate 'Altars of Madness' niet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-06-2002 10:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2002 10:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Denk ook aan een band als Grand Belial's Key, USBM met een duidelijk melodische 'feel' die doet denken aan Mercyful Fate.





ken ik helaas niet. bestaan ze nog?

ik wou ooit eens een topic starten dat black metal vooral europese muziek is maar dat heb ik toch maar niet gedaan gezien de waslijst van USbands die jij en anderen noemen en goed schijnen te vinden. maar dat de stijl vooral uit europa stamt ben ik nog steeds van mening.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2002 11:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

BM europese muziek, tja. Venom was brits, Bathory Zweeds, Hellhammer/Celtic Frost Zwitsers en Darkthrone Noors dus da's wel waar. Maar toch...

USBM is vaak stukken harder en anti-christelijker/blasfemischer, een erg goede underground daar. Er is vreselijk veel goede BM in Canada, trouwens. En vergeet de Zuid-Amerikaanse scenes niet! En japans! Van Sabbat tot Sigh, en Abigail enzo. En er is ook goede BM in Australië, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

*edit* GBK bestaat nog, check iig 'Mocking the Philantropist' en 'Judeobeast Assassination'.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-06-2002 11:05]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-06-2002 11:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2002 11:04 schreef Dwaallicht het volgende:


USBM is vaak stukken harder en anti-christelijker/blasfemischer, een erg goede underground daar.

dat komt denk ik omdat in de US door veel mensen christelijk geloof veel fundementalistischer wordt beleefd dus extremer en meer ook in het dagelijks leven.


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 25-06-2002 12:01 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar hoe weet je (Dwaallicht) dat de underground daar veel beter is, ben je daar geweest ofzo? En wat is jouw idee van een "betere" underground?

Over het topic: Emperor was toch ook 1 van de bands die het genre vernieuwing bracht? Voor de rest zal der wel niet zo veel meer zijn.


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-06-2002 13:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2002 12:01 schreef Emperor het volgende:
Dit is niet aanvallend bedoeld, maar hoe weet je (Dwaallicht) dat de underground daar veel beter is, ben je daar geweest ofzo? En wat is jouw idee van een "betere" underground?
Ik weet alles, dat weet je toch?

Maar eh, ik heb niet gezegd dat de underground daar 'beter' is. Eerst lezen, dan posten!

Emperor bracht wel vernieuwing, maar wederom moet je eerst lezen en dan posten: Emperor was onderdeel van de 2e golf black metal en de topicstarter is juist op zoek naar bands die ervòòr komen (en die nà de eerste golf black metal komen).

Ik merk trouwens dat Usenet nog handig kan zijn in deze...

Master's Hammer ('Ritual' is in 1990 uitgebracht), Merciless (hoe kon ik het ook vergeten), Blasphemy ('Fallen Angel of Doom' komt uit 1990), Beherit, Sabbat.... Tormentor & Root werden ook genoemd (Tormentor's 'Anno Domini' komt uit 1988) maar die bands heb ik nog geen muziek van.

Veel black/grind iig! Vergeet niet trouwens dat eind jaren '80 toch een beetje de gouden tijd van death metal was, wellicht dat BM daardoor wat ondergesneeuwd was?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-06-2002 13:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik zou merciless thrash noemen maar wel met inderdaad een flinke scheut "venom" ofzo. wel een keigoede band. zijn die bandleden nog actief in andere bands


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-06-2002 21:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

sathanas was er ook al in '88.`slaughter ook, ik zit net te denken, ook een band als death en de hiervoorgenoemde gebruikten eigenlijk alleen maar een omgekeurd kruis ofzo in hun logo om op te vallen, possessed etc. errug satanisch was het echter niet, meer image.... maar was dat bij venom ook al niet zo...en de rest...pfff, f*** it!


Oud Vuil.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 25-06-2002 22:50 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Sathanas, cult!

waar blijven jullie met Morbid of heb ik eroverheen gelezen?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-06-2002 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 juni 2002 22:50 schreef IronGlory het volgende:
Sathanas, cult!

waar blijven jullie met Morbid of heb ik eroverheen gelezen?


Morbid, ik zie het logo voor me maar verder gebeurd er nix

ik zit sowieso de hele tijd te bedenken welke bands er toen ook satanisch waren, ik liep er ook rond in die jaren, maar ik zit alleen maar te denken, dat het ons toen niet zo interesseerde. ik was en ben sinds midden eighties helemaal debiel van mercyful fate en 't imago vond ik supercool. maar verder, van kiing diamond wist je dattie het meende, maar al die andere bands die zo lustig met pentagrammen strooiden, gitarist van exodus had ook een omgekeerd kruis om op de foto v/d 1ste lp. vergeet iron angel(duits?) dacht ik, niet. behangen met de omgekeerde kruisjes. en toen possessed uitkwam, seven churches dus, stierf het in 1 X van de omgekeerde kruisjes bands. exorcist staat me bij, destructor(duits), en de bekendere, destruction, protector etc.

maar allemaal niet echt satanistisch denk ik.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-06-2002 23:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik denk dat er, in ieder geval vroeger, maar een echte satanist in de metal rond loopt en dat is king diamond.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-06-2002 0:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Da's ergens wel jammer. Niet om het satanisme of zo, maar die oudere bands (ondanks de toffe muziek) waren niet echt serieus. Het was toch wat meer 'fun metal', ook als je bv. naar latere uitingen van Tom Warrior of zo kijkt.

Niet dat je nu geen lol mag maken of dat je de trüe eleet-warrior ov. deth moet zijn, maar als blijkt dat een black metal icoon het alleen maar voor de 'fun' doet is dat toch jammer. Venom, Hellhammer enzo... Metal & Bier -- erg leuk hoor, daar niet van, maar te weinig. Dat serieuze (wat je best kan combineren met humor -- kijk naar Darkthrone bv.!!!!) is er pas later in gekomen.


Nuclearbastard
Usericon van Nuclearbastard
Posted 26-06-2002 11:14 by Nuclearbastard Wijzig reactieProfiel van NuclearbastardQuote dit bericht

Sarcofago, Samael, Mortuary Drape en Rotting Christ zijn ook van invloed geweest op de BM scene.


ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-06-2002 11:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2002 0:15 schreef Dwaallicht het volgende:
maar als blijkt dat een black metal icoon het alleen maar voor de 'fun' doet is dat toch jammer.


vroeger werd het alleen maar gebruikt als evil image inderdaad om zich tegen de rest af te zetten. ach, als de muziek in orde is vergeef ik vrij veel.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 26-06-2002 12:51 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 25 juni 2002 23:03 schreef webblaster wim het volgende:
Morbid, ik zie het logo voor me maar verder gebeurd er nix

ik zit sowieso de hele tijd te bedenken welke bands er toen ook satanisch waren, ik liep er ook rond in die jaren, maar ik zit alleen maar te denken, dat het ons toen niet zo interesseerde. ik was en ben sinds midden eighties helemaal debiel van mercyful fate en 't imago vond ik supercool. maar verder, van kiing diamond wist je dattie het meende, maar al die andere bands die zo lustig met pentagrammen strooiden, gitarist van exodus had ook een omgekeerd kruis om op de foto v/d 1ste lp. vergeet iron angel(duits?) dacht ik, niet. behangen met de omgekeerde kruisjes. en toen possessed uitkwam, seven churches dus, stierf het in 1 X van de omgekeerde kruisjes bands. exorcist staat me bij, destructor(duits), en de bekendere, destruction, protector etc.

maar allemaal niet echt satanistisch denk ik.

helemaal juist, en idd Iron Angel = Duitskers...heavy metal soldiers! super lp's, en iedereen vond het idnertijd blijkbaar cool met heel veel kogels en kruisjes rond te dolen, vooral destruction, toch blijft het cult


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Poggwyd
Usericon van Poggwyd
Posted 20-10-2005 23:12 by Poggwyd Wijzig reactieProfiel van PoggwydQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2002 22:50 schreef IronGlory het volgende:
Sathanas, cult!




Over een oud topic omhoog trappen gesproken...
Maargoed, anders krijg je dat gezeik weer dat ik de zoekfunctie moet gebruiken...

Sathanas speelt op 27 en 28 januari 2006 twee optreden in west-europa. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dat respectievelijk shows in Berlijn en in Bladel. In welke volgorde dan ook.

In april 2006 zal er nog een tiendaagse Europese tour volgen, maar die was geloof ik meerendeels gericht op zuid-Europa. Wellicht komen daar ook nog enkele shows Noordelijker bij.

Meer info volgt spoedig.
En ja, we hebben het hier over die stoere oude band uit de states.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2005 23:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lol


black metal ... ontwikkeling


signature


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 21-10-2005 0:36 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2005 23:12 schreef Poggwyd het volgende:
Over een oud topic omhoog trappen gesproken...
Maargoed, anders krijg je dat gezeik weer dat ik de zoekfunctie moet gebruiken...

Sathanas speelt op 27 en 28 januari 2006 twee optreden in west-europa. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dat respectievelijk shows in Berlijn en in Bladel. In welke volgorde dan ook.

In april 2006 zal er nog een tiendaagse Europese tour volgen, maar die was geloof ik meerendeels gericht op zuid-Europa. Wellicht komen daar ook nog enkele shows Noordelijker bij.

Meer info volgt spoedig.
En ja, we hebben het hier over die stoere oude band uit de states.



TERING, POGG!!!
ZO erg is men bij ZM nou ook weer niet dat ze een concert-topic over een band gaan dichtgooien.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2005 0:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 oktober 2005 23:39 schreef Hypnos het volgende:
lol


black metal ... ontwikkeling


dat is zoals iets als death metal en variatie wou je zeggen?


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-10-2005 0:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 0:36 schreef Mikeee het volgende:
TERING, POGG!!!
ZO erg is men bij ZM nou ook weer niet dat ze een concert-topic over een band gaan dichtgooien.


Ze hebben blijkbaar wel de reputatie, die nieuwe mods


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2005 0:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 0:39 schreef karnivoor het volgende:
dat is zoals iets als death metal en variatie wou je zeggen?



dat zou een belediging zijn waarschijnlijk!


signature


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 21-10-2005 11:47 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

King Diamond vertelde dat hij in de jaren '60 naar een concert van Coven geweest is en dat de high-pitched stem van zangeres Jinx + de duivelsmis erbij hem serieus heeft beïnvloed. Coven klinkt wel vrij psychedelisch( niet echt mijn smaak dus,een beetje erover) maar volgens mij liggen de roots van de BM in de sixties. Die gasten en die dame poseerden trouwens ook al met omgekeerde kruisen rond hun hals en een bezeten blik op de hoes van ' Witchcraft '


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-10-2005 5:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Cool! Dat ga ik meteen ff downloaden. Ben ik tenminste ook weer ubertrui ende evul.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 22-10-2005 13:17 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 21 oktober 2005 11:47 schreef madeline usher het volgende:
King Diamond vertelde dat hij in de jaren '60 naar een concert van Coven geweest is en dat de high-pitched stem van zangeres Jinx + de duivelsmis erbij hem serieus heeft beïnvloed. Coven klinkt wel vrij psychedelisch( niet echt mijn smaak dus,een beetje erover) maar volgens mij liggen de roots van de BM in de sixties. Die gasten en die dame poseerden trouwens ook al met omgekeerde kruisen rond hun hals en een bezeten blik op de hoes van ' Witchcraft '


ah daar kwam zn homofiele stem vandaan


edit:

over black metal...de ontwikkeling:

ps venom is geen black metal in mijn ogen.. voor mij is bathory de eerste black metal band op muziekaal en both lyrics vlak.. ik vind black metal de combo teksten en muziek en niet punk met satanische teksten hehe.. BATHORY DUS .. met name the return / under the sign of the black mark..

Mayhem - De Mysteriis is aanzet 2de golf.
Immortal - Pure holocaust de eerste razende snelle black.



[Dit bericht is gewijzigd door Den_Bockereyder op 22-10-2005 14:31]


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 22-10-2005 17:20 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2002 11:44 schreef Heiden het volgende:
Duitse trash-bands zoals Kreator en Sodom zijn imho ook belangrijk geweest voor het geluid van Black Metal. En een album als Reek of Putrefaction van Carcass heeft veel BM bands geinspireerd, luister Beherit.



Niet alleen naar jouw nederige mening, in interviews kun je het ze zelf horen zeggen. In de oude doorlopende sodom en kreator riffjes hoor je eigenlijk al de blek zoals darkthrone die later neerzette.
Nieuwe dingen ontstaan altijd door een mengsel van invloeden natuurlijk, alleen later stoppen we het in een vakje en geven we het een naam.



Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen