IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : steden op de maan in 2050, echt niet!
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 20:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

naar aanleiding van de stelling dat er in 2050 steden op de maan zouden zijn deze topic. van die stelling geloof ikzelf geen bal. om verschillende, mogelijke redenen:

1. terroristen laten enkele "vuile" bommen ontploffen. er wordt keihard teruggeslagen met een mogelijke escalatie. de mensheid wordt weer enkele decenia teruggezet. Of er komt een andere serieuze oorlog.

2. alles gaat gewoon door zoals het nu gaat. dus geen enkele serieuze technische vooruitgang. wanneer wordt de volgende stap nu eens gemaakt? en een levensvatbare kolonie op de maan is echt vreselijk ingewikkeld (en nog erger, vreselijk duur). en zo een onderneming zou toch iets moeten zijn dat vanuit de mensheid wordt opgestart en niet alleen de amerikanen of de chinezen of zo. en dat zal wel helemaal nog eentijd duren voordat het zo ver is.



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-06-2002 20:28 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

(eh, die stelling sloeg nergens op)


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 28-06-2002 20:31 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

ik geloof er ook geen zak van .... op 1 of andere manier schatten sf-schrijvers die jaren veel te kort in.


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-06-2002 20:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 28 juni 2002 20:27 schreef attila_de_hun het volgende:
...zouden zijn dit topic....

1. terroristen laten enkele "vuile" bommen ontploffen. er wordt keihard teruggeslagen met een mogelijke escalatie. de mensheid wordt weer enkele decenia teruggezet. Of er komt een andere serieuze oorlog.



Technologisch gezien toch niet

quote:

2. alles gaat gewoon door zoals het nu gaat. dus geen enkele serieuze technische vooruitgang. wanneer wordt de volgende stap nu eens gemaakt? en een levensvatbare kolonie op de maan is echt vreselijk ingewikkeld (en nog erger, vreselijk duur). en zo een onderneming zou toch iets moeten zijn dat vanuit de mensheid wordt opgestart en niet alleen de amerikanen of de chinezen of zo. en dat zal wel helemaal nog eentijd duren voordat het zo ver is.



dat kun jij niet zomaar zeggen, wij ontdekken verschrikkelijk snel dingen, en ik ben bang dat wij rond 2050 misschien toch wel in staat zijn op te maan te kunnen wonen (hoewel je dan wel een goed alternatief voor zuurstof moet gaan vinden).

Maar alsjeblieft, laat het niet gebeuren, we hebben al genoeg verkloot hiero


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 20:34 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb het niet van een SF-boekje, het is gewoon in het nieuws geweest enkele dagen geleden. (Ik zoek een artikel hierover op het net). Op de maan zijn de grondstoffen te vinden, nodig voor kernfusie..

Maar ik wil het ook eerst zien en dan geloven.
(Zoals : 'we zullen Bin Laden vinden' en 'we bouwen een ruimteschild')


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 20:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 20:27 schreef attila_de_hun het volgende:
naar aanleiding van de stelling dat er in 2050 steden op de maan zouden zijn deze topic. van die stelling geloof ikzelf geen bal. om verschillende, mogelijke redenen:

1. terroristen laten enkele "vuile" bommen ontploffen. er wordt keihard teruggeslagen met een mogelijke escalatie. de mensheid wordt weer enkele decenia teruggezet. Of er komt een andere serieuze oorlog.
Dit geloof ik wel... voorlopig is de planeet iig nog veel te veel met zichzelf bezig.

quote:
2. alles gaat gewoon door zoals het nu gaat. dus geen enkele serieuze technische vooruitgang. wanneer wordt de volgende stap nu eens gemaakt? en een levensvatbare kolonie op de maan is echt vreselijk ingewikkeld (en nog erger, vreselijk duur). en zo een onderneming zou toch iets moeten zijn dat vanuit de mensheid wordt opgestart en niet alleen de amerikanen of de chinezen of zo. en dat zal wel helemaal nog eentijd duren voordat het zo ver is.
Dit geloof ik niet. Het is waar dat onze maatschappij er al een jaar of zestig (groffe schatting) hetzelfde uitziet... maar ja ontwikkeling gaat met sprongen. Kijk bv. naar de industriële revolutie, hoe snel dat ging. Of naar China (of het Romeinse Rijk) dat eeuwen en eeuwen op hetzelfde technologische peil is gebleven. Over de snelheid van vooruitgang kan je echt geen voorspellingen doen. Die schrijvers zijn met sommige dingen echt ontzettend snel, maar wie had in 1950 Internet voorspeld, dat je zomaar van alles via een computer (WAT IS DAT???) kon uitwisselen? Film, muziek?

Wie had twintig jaar terug voorspeld dat je via een telefoontje (draagbaar nog wel!! HEU???) ook al kon internetten?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 20:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 20:33 schreef SQT het volgende:

dat kun jij niet zomaar zeggen, wij ontdekken verschrikkelijk snel dingen, en ik ben bang dat wij rond 2050 misschien toch wel in staat zijn op te maan te kunnen wonen (hoewel je dan wel een goed alternatief voor zuurstof moet gaan vinden).

Maar alsjeblieft, laat het niet gebeuren, we hebben al genoeg verkloot hiero


jawel, dat zeg ik wel. wat wordt er dan ontdekt(op technologisch vlak)? we gebruiken al decennia een verbrandingsmotor. er wordt wel eens wat aangesleuteld maar het principer blijft hetzelfde. wanneer komt de nieuwe revolutionaire, en vooral goedkope, energiebron, iets wat we echt nodig hebben als we de ruimte in willen gaan?

maar laat ik het eens wat ruimer nemen. wat is er na de computer nog als nieuwe schokkende vernieuwende uitvinding geproduceerd? ik denk niks. en ook al kotm er zoiets, hoe wordt het dan in de maatschappij geïntegreerd? neem internet, hoeveel mensen werken nu thuis, iets wat best zou kunnen met internet.

en dan nog effe terug naar (ruimte)reizen.als er al een nieuwe energiebron beschikbaar komt wordt dat toch tegengehouden door de gevestigde orde. die verdienen veel te veel met olie.

edit: kleine reactie op dwaallicht.

wat betreft de sprongsgewijze vooruitgang. dat klopt inderdaad maar de maatschapplijke tegenkrachten zijn nu veel te groot (denk ik). misschien moet voor de volgende technische stap maar weer eens oorlog worden. danschijn de meeste technnische uitvindingenplaats te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-06-2002 20:46]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 20:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 20:41 schreef attila_de_hun het volgende:
en dfan nog effe terug naar (ruimte)reizen.als er al een nieuwe energiebron beschikbaar komt wordt dat toch tegengehouden door de gevestigde orde. die verdienen veel te veel met olie.

Idd; de vraag is niet zozeer 'kunnen we snel genoeg dingen uitvinden', de vraag is eerder 'is het mogelijk om onze maatschappij zodanig in te richten dat deze uitvindingen ook doorgevoerd kunnen worden en draagvlak krijgen'.

Technologisch kunnen we vrij veel (en ook heel veel niet, kijk bv. naar het aantal stervende kankerpatiënten) maar van binnen zijn we nog steeds een stel apen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-06-2002 20:46 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Sja ik weet het niet, er zijn veel te veel factoren waarmee je rekening moet houden. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik sluit het zeker ook niet uit. Ik hoop alleen dat het niet gebeurt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 20:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 20:46 schreef SQT het volgende:
Sja ik weet het niet, er zijn veel te veel factoren waarmee je rekening moet houden. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar ik sluit het zeker ook niet uit. Ik hoop alleen dat het niet gebeurt.


ik hoop wel dat de mens de ruimte in gaat maar wel als we er aan toe zijn . en dan bedoel ik vooral mentaal. ik moet er niet aan denken dat we planeten plunderende sprinkhanenplaag worden.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-06-2002 21:35 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 juni 2002 20:53 schreef attila_de_hun het volgende:
ik hoop wel dat de mens de ruimte in gaat maar wel als we er aan toe zijn . en dan bedoel ik vooral mentaal.

Dat is dan wanneer de duivel naar z'n werk schaatst. De mens is nog nooit mentaal rijp geweest om op een doordachte manier met nieuwe technologie om te gaan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-06-2002 21:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Dat redden ze niet, eerst komt 2012.


Bazzio Attacks!!!


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 28-06-2002 21:51 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik geloof het allemaal wel als je alleen al kijkt hoe snel de technologische ontwikkelingen gaan dan kun je alleen maar raden hoever we zouden kunnen zijn in het jaar 2050...............
Of de hele werled bestaat dan rond die tijd niet meer of de mens transporteert zich god weet waarheen op een soort nieuw ontdekkingsreis..........net zoals eeuwen gelden toen mesen dachten dat de aarde plat was en dus de aarde gingen koloniseren.........zo zal het ook in de ruimte gaan............en mochten die mensen dan iemand tegen komen die een gehoorlijke intelligentie heeft dan zal de eerste contact met de mens en een buitenaards ras zijn doormiddel van een oorlog...............

Dus...............*hips*


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 22:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 21:41 schreef bazzio het volgende:
Dat redden ze niet, eerst komt 2012.


en wat voor ergs gebeurt er dan? en hoe weet jij dat?


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 28-06-2002 22:39 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Mwa het zal best eens kunnen, 50 jaar gelden zijden ze ook zo van " een kastje? waarmee je met mensen uit japan kan praten? HAHAH dat kan nooit!



ps. jah ik bedoel een pc en het is maar een voorbeeld

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 28-06-2002 22:39]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen