IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Geluidsdragers Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-06-2002 19:37 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Welke vind je de beste? CD, Tape, LP’s? Of Minidisk?

Zelf gebruik ik eigenlijk alles behalve tapes…..die gaan namelijk snel kapot of, nemen af in kwaliteit naar mate ze ouder worden.

Wat is de mening van den forummer betreffende geluidsdragers?


Suck my piss


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 30-06-2002 19:37 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

doe mij maar cd


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 30-06-2002 19:38 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

TJa.. ik had een hele tijd MD, maar nu loop ik al 1 jaar met Walkmen..

Doe maar maar MD (beter geluid)


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 19:39 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

LP's !!!

Grote hoes, vette plaat (picture disk of gekleurd vinyl!!) en gave kwaliteit (ruis tussen de nummers!!) en graag nog een vet groot boekje d'r bij ook!!


Ik, Wil Schuurman


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 30-06-2002 19:41 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 19:39 schreef Snagger het volgende:
LP's !!!

Grote hoes, vette plaat (picture disk of gekleurd vinyl!!) en gave kwaliteit (ruis tussen de nummers!!) en graag nog een vet groot boekje d'r bij ook!!


Inderdaad een LP heeft ook wel iets ja. Maar gewoon voor dagelijks gebruik thuis en op reis prefereer ik toch de CD. Een platenspeler past niet in me autootje Een CD is lekker compact (duh ) en er past lekker veel op.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 19:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

cd. een van de mooiste dagen in mijn leven is het buitenkieperen van die platenspeler en het aanschaffen van een cd-speler.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 19:59 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

LP & MC, (+DAT )
LP's om bovenvermelde redenen onder andere, en erbij komt nog die vinyl-feeling en de spectrum-wijdte van een LP

tapes gewoon.....heeft charme, vind ik leuke dingetjes


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:01 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

tapes hebben inderdaad ook iets bijzonders.... maar het grote nadeel vind ik het spoelen etc.


Ik, Wil Schuurman


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:02 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 30 juni 2002 20:01 schreef Snagger het volgende:
tapes hebben inderdaad ook iets bijzonders.... maar het grote nadeel vind ik het spoelen etc.
je hebt nogal dikwijls AMS hoor tgwoordig, spoelen en stoppen aan de stiltes
het nadeel is dan bij nummers zoals teh warriors prayer dat je 27 keer mag dorospoelen tot je op het einde bent


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 30-06-2002 20:05 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

CD's!!!

Vroeger een tijdje LP's maar als daar een kras opkwam was ik 3 maanden niet te genieten. Wel mooi om te zien draaien.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:08 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Tjah gemak = CD....

Maarja tegenwoordig worden er toch zulke 'halve' producten geleverd... neem nou bijvoorbeeld een oude immortal cd of een oude darkthrone.... een booklet van 2 pagina's met enkel de teksten !!!

Daar betaal je toch geen 25 / 30 piek voor!!
Kijk, een mooie cd met een mooi boekje in een slipcase en veel artwork dat vind ik wel weer leuk (bijv. de maiden remasters vaal extra foto's enzo, alleen belachelijk hoge prijs..)


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 20:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht



quote:
Op 30 juni 2002 19:59 schreef IronGlory het volgende:
tapes gewoon.....heeft charme, vind ik leuke dingetjes


net zolang totdat je die supertape met die geweldige demo opeens IUHPIHBLJHVGLHGV hoort zeggen en je een lint van enkele meters lang ut je taperecorder kunt plukken. en je kopie is slechter want van tape naar tape is ook niet alles. neen,effe een kopietje maken van een nieuwe cd en in principe voor eeuwig goede geluid.

tape

lpee


Nix
Usericon van Nix
Posted 30-06-2002 20:13 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

gewoon een cd. lekker makkelijk


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:15 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Maarja een cd is voor mij erg duur.....

ten eerste vinyl / tape is goedkoper....
ten tweede wil ik de hoes van de cd bekijken dan heb ik een loep nodig, die moet ik ook aanschaffen!!

Maar nee, ik koop hoofdzakelijk cd's maar ik vind een vinyltje net die charme hebben die de cd niet heeft, alleen het is allemaal zo voorzichtig zijn met die schijven. En ik houd niet van voorzichtig



Ik, Wil Schuurman


Nix
Usericon van Nix
Posted 30-06-2002 20:18 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 20:15 schreef Snagger het volgende:

een loep nodig, die moet ik ook aanschaffen!!







I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:20 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

CD is zo koud, plastiek blinkend kut-ding toch? een LP dat is...hèt, dat kan ik zelfs niet echt beschrijven 't is een gevoel.

en ivm tapes: als je die goed verzorgt gaan die heel lang mee hoor, ik heb tien jaar oude bandjes waar nix aan is...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:22 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 20:20 schreef IronGlory het volgende:

en ivm tapes: als je die goed verzorgt gaan die heel lang mee hoor, ik heb tien jaar oude bandjes waar nix aan is...

inderdaad, het ligt eerder aan het casettedeck; als dat ruk is, dan gaat je tape dr'van verot


Ik, Wil Schuurman


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:22 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

en meneer met de loep heeft ook een punt

EN heel envoudig: vind maar eens (ik zeg maar iets) die oude Bad Lizard spullen op CD, het is al moeilijk genoeg lp's te vinden. Een hele hoop goeie muziek is nooit op CD uitgebracht


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:23 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 30 juni 2002 20:22 schreef Snagger het volgende:
inderdaad, het ligt eerder aan het casettedeck; als dat ruk is, dan gaat je tape dr'van verot
juist


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:24 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

En ook nooit magneten in de buurt leggen....


Oja; bad lizard, is dat heersch ?


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-06-2002 20:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 20:22 schreef Snagger het volgende:
inderdaad, het ligt eerder aan het casettedeck; als dat ruk is, dan gaat je tape dr'van verot


nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn tapedeck inderdaad niet supergoed was.maar goed, ik blijf ze onhandig vinden. en bij de hoesjes van een tape hebje toch ook een loep nodig?


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:25 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 30 juni 2002 20:24 schreef Snagger het volgende:
En ook nooit magneten in de buurt leggen....


Oja; bad lizard, is dat heersch ?

juist geen tapes voor/op/rond je speakers leggen dus.

is bad lizard is ZO FUKKING HEERSCH, een van de beste Belgische bands geweest als je't mij vraagt


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 30-06-2002 20:28 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 20:25 schreef attila_de_hun het volgende:
en bij de hoesjes van een tape hebje toch ook een loep nodig?


Daar heb je inderdaad wel gelijk in jah... maar toch de casette zelf heerscht, lekker makkelijk... je kan eroverheen tapen etc... dat kan niet met cd / lp...

-----

Bad lizard; ik zal er eens wat van zoeken; misschien dat mn broer er een tapeje van heeft ik ben wel benieuwd eigenlijk...


Ik, Wil Schuurman


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-06-2002 20:31 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

weet te zeggen welk want ik mis nog hun 7" single


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-06-2002 21:47 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Minidisk vin ik zelf ook erg heerschen!

lekker opnemen en deleten 100000000x zonder verklies van kwaliteit.

Plaat rulez ook natuurlijk...toffe hoezen en veel sfeeeeeeeeeeer!lekker warm...

cdr en tape vink dus kut....cdr omdat ze niet lang houdbaar zijn. Leg zoon ding maar eens in de zon...dan snap je het.....een gemiddelde cdr gaat nog geen 7 jaar mee denk ik....En!!!origineel is natuurlijk veeeel beter.




Suck my piss


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-06-2002 21:49 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

cd en lp.
CD uit de luiheid en lp omdat het zo leuk is om te verzamelen. alhoewel ik ze haast niet durf te draaien in verband met kwaliteits afname (vooral met picture lp's)


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen