IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 15:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 15:14 schreef ZelThoR het volgende:
Wat zeg je?


Nou alleen bij westerlingen kun je voorlopig die 2 maanden bijtellen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 15:49 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Kunnen levenslang veroordeelde moordenaars, verkrachters en meer van dat soort üntermenschen niet gebruikt worden voor proeven? Zijn ze ook nog eens van nut voor de maatschappij.

Overigens vraag ik me af of testen op mensen wel betrouwbare resultaten oplevert aangezien er tussen mensen onderling ook tot 1% verschil optreed in de genetische structuur.

Zou wel een leuke absurdistische sketch kunnen zijn: pil X geneest patient 1 van AIDS en blaast patient 2 op.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 15:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 15:49 schreef Yirroth het volgende:
Kunnen levenslang veroordeelde moordenaars, verkrachters en meer van dat soort üntermenschen niet gebruikt worden voor proeven? Zijn ze ook nog eens van nut voor de maatschappij.


Je komt uit Oostenrijk?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 15:54 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ehm... nee, doen ze dat daar dan?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 15:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 15:54 schreef Yirroth het volgende:
Ehm... nee, doen ze dat daar dan?


Een bepaald persoon uit Oostenrijk dacht vroeger dat het ook wel een goed idee was om üntermenschen te gebruiken voor medische proeven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 16:00 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ehm, volgens mij waren dat de duitse artsen die daarmee kwamen en niet zo zeer dat kwart-joodse kunstschildertje.

Overigens baseer ik "üntermenschen" niet op ras of seksuele geaardheid, maar op mensen die zich beestachtig gedragen en/of ernaar handelen. Nu ben ik sowieso geen voorstander van de menselijke omgang met elkaar en zijn omgeving, maar zelfs binnen die groep heb je gevallen die (extreem) negatief uitvallen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 16:00 schreef Yirroth het volgende:
Ehm, volgens mij waren dat de duitse artsen die daarmee kwamen en niet zo zeer dat kwart-joodse kunstschildertje.


En? Ik zeg verder ook niet dat het zijn eigen ingeving was, toch?

quote:
Overigens baseer ik "üntermenschen" niet op ras of seksuele geaardheid, maar op mensen die zich beestachtig gedragen en/of ernaar handelen. Nu ben ik sowieso geen voorstander van de menselijke omgang met elkaar en zijn omgeving, maar zelfs binnen die groep heb je gevallen die (extreem) negatief uitvallen.


Gelukkig bepaal jij de regels van ons strafrecht niet. Het bestraffen van mensen die de wet overtreden heeft een aantal doelstellingen maar het verwerven van test objecten voor medische proeven is daar gelukkig niet een van.

Wat jij voorstelt is een grove schending van mensenrechten, iets wat in mijn optiek nog veel beestachtiger is dan het gedrag van de gemiddelde moordenaar of verkrachter.

Met andere woorden, je bent zelf een üntermensch als je werkelijk denkt dat dit een goed idee is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 15:49 schreef Yirroth het volgende:
Kunnen levenslang veroordeelde moordenaars, verkrachters en meer van dat soort üntermenschen niet gebruikt worden voor proeven? Zijn ze ook nog eens van nut voor de maatschappij.


Nee dat is lastig want je moet een homogene groep mensen zijn, en dat is veel lastiger samenstellen met mensen dan met dieren. Je komt neer op vooral mannen. Nu worden er in de medische wereld in de test fase met mensen ook voornamelijk mannen gebruikt omdat het door de menstruatiecyclus moeilijker te interpreteren is. Maar er is nu bijna geen kans om vrouwen te onderzoeken.

Daarnaast gebruiken we nu proefdieren die we geselecteerd hebben op bepaalde genetische eigenschappen of gewoon genetisch gemanipuleerd om er onderzoek op te doen.


Vervolgens kom je met het probleem dat soms de gehele levenscyclus onderzocht moet worden, om de effecten op langer termijn, en op vruchtbaarheid te zien. bij een muis is dat maar enkele jaren.

Daarnaast zit je met het probleem dat de gehele gevangenis populatie van NL maar 14.000 is waarvan slechts een heel klein gedeelte een zwaar misdrijf heeft gepleegd.
Uiteindelijk haal je wel meer betere informatie uit die onderzoeken maar je hebt nog steeds grote aantallen nodig om onderzoek te kunnen doen. Misschien dat je er een artikeltje of 5 uit krijgt per jaar.

Ook zijn proefdieren goedkoop en gemakkelijk in onderhoud, je moet ze dan wel in een gevangenis houden, maar zodra er extra eisen worden gesteld aan de omgeving of het dieet dan is het gewoon vele malen duurder.

Naast het feit dat het niet zo slim is omdat onomkeerbaar is en mensen als Lucy de B en de 2 van de puttense moordzaak nu ernstige schade waren aangedaan. Is het praktisch ook een erg slecht idee, en sowieso moeten we dit soort politieke dingen niet in het wetenschapsveld laten.

Wetenschap hoort nooit een straffende functie te gaan dragen, en hoort volkomen neutraal te zijn.

En uiteindelijk scheelt je misschien iets van 100 beestjes beestjes?

quote:
Overigens vraag ik me af of testen op mensen wel betrouwbare resultaten oplevert aangezien er tussen mensen onderling ook tot 1% verschil optreed in de genetische structuur.


Nouja slecht argument, muizen sowieso verschillen iets meer van mensen dan mensen onderling doen.

quote:
Zou wel een leuke absurdistische sketch kunnen zijn: pil X geneest patient 1 van AIDS en blaast patient 2 op.


je hebt een iets te grote fantasie





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 16:12 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ik ben ook geen voorstander van de meeste strafwetten die we hebben. Je kan in dit land beter een dader zijn dan een slachtoffer. Van mij mag het "wraak"-aspect van straffen bij grove misdaden wel opgeschroefd worden in plaats van het rehabilitatieproces.

Zelfs met draaideur-criminelen wordt er nog vanuit gegaan dat ze te redden zijn.

Voor lichte overtredingen hoeven we echt geen amerikaans systeem te hebben (dat is dan ook weer overdreven), maar voor zware criminaliteit ben ik op zijn minst voor een oog om oog-principe.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 16:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 15:26 schreef ElitE het volgende:
Nou alleen bij westerlingen kun je voorlopig die 2 maanden bijtellen

Ja, zoals gezegd, ik vraag me dus af hoe hij aan die 2 maanden komt

Over de hele wereld gekeken en gedeeld door iedereen over de hele wereld? Alleen naar westerlingen gekeken maar gedeeld door iedereen? Et cetera, et cetera.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-09-2010 16:15 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Charles Wentworth Dilke: Lies, damn lies & statistics.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 16:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 16:15 schreef Yirroth het volgende:
Charles Wentworth Dilke: Lies, damn lies & statistics.

Zo worden ze gebruikt, ja Statistiek zelf kan niet liegen

Gun's don't kill people, people kill people


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 16:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 16:12 schreef Yirroth het volgende:
Ik ben ook geen voorstander van de meeste strafwetten die we hebben. Je kan in dit land beter een dader zijn dan een slachtoffer. Van mij mag het "wraak"-aspect van straffen bij grove misdaden wel opgeschroefd worden in plaats van het rehabilitatieproces.


Ja want aan 'meer wraak' hebben we als maatschappij natuurlijk een heleboel.

quote:
Zelfs met draaideur-criminelen wordt er nog vanuit gegaan dat ze te redden zijn.

Voor lichte overtredingen hoeven we echt geen amerikaans systeem te hebben (dat is dan ook weer overdreven), maar voor zware criminaliteit ben ik op zijn minst voor een oog om oog-principe.


Dat is een hele andere discussie en heeft verder niks met te maken met jouw geestelijk gestoorde idee om mensen als proefdieren te gebruiken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 16:00 schreef Yirroth het volgende:
Ehm, volgens mij waren dat de duitse artsen die daarmee kwamen en niet zo zeer dat kwart-joodse kunstschildertje.


Hitler was geen kwart jood hoor.

Maar ik zou het niet raar vinden als hij zelf met dat idee kwam. Hitler was zelf fel tegen dierproeven en heeft dit ook al snel verboden. De wet of het beleid was echter snel teruggedraait omdat het niet echt haalbaar was voor doktoren om te werken. Aangezien Hitler persoonlijk wel van de kampjes wist zou hij ook gemakkelijk het besluit genomen kunnen hebben om dierproeven op ze uit te voeren.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 16-09-2010 16:49 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

Hitler verwant aan Berbers en Joden
Uitgegeven: 18 augustus 2010 12:22
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2010 12:23

BRUSSEL - Hitler was genetisch verwant aan Noord-Afrikanen en Joden. Dat stelt een Belgische journalist na onderzoek van DNA van de voormalige nazileider.
© Getty ImagesJean-Paul Mulders bemachtigde DNA bij verwanten van Hitler in Oostenrijk en de Verenigde Staten.

Hij kwam daardoor in het bezit van diens Y-chromosoom, dat van vader op zoon wordt doorgegeven.

Hitler bleek tot de zogenoemde haplogroep E1b1b te horen, die in West-Europa zeldzaam is. Deze groep ontstond in het noordoosten van Afrika en verspreidde zich via het Midden-Oosten naar Europa.

sjkenazische Joden

E1b1b komt vooral voor bij Berbers en Somaliërs, maar ook bij Asjkenazische Joden, aldus Mulders in het Belgische tijdschrift Knack.

''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''



BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-09-2010 16:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 september 2010 16:49 schreef AARSVIJAND het volgende:


''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''




Maar geen kwart dus.

Overigens is die laatste uitspraak een beetje obvious we zijn ook verwant aan de muggen die we verachten.

Veel mensen in europa hebben we iets van joden in zich, is het niet de E1b1b dan is het wel van een ander.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-09-2010 16:54]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 17:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2010 16:49 schreef AARSVIJAND het volgende:
Asjkenazische Joden


Duidelijk!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 17-09-2010 0:08 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

De filmpje hieronder laten ook goed zien waarom ik tegen dierproeven ben.

Huntingdon life science dierenmishandeling



Covance dierenmishandeling



Huntingdon life science dierenmishandeling





[Dit bericht is gewijzigd door peer op 17-09-2010 0:34]


american psycho


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-09-2010 9:08 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

"As opposed to impartially providing information, propaganda, in its most basic sense, presents information primarily to influence an audience. Propaganda often presents facts selectively (thus possibly lying by omission) to encourage a particular synthesis, or uses loaded messages to produce an emotional rather than rational response to the information presented. The desired result is a change of the attitude toward the subject in the target audience to further a political agenda. Propaganda can be used as a form of political warfare."
http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 11:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik denk wel dat sommige onderzoekers na een tijdje los komen te staan van die dieren en dan dit soort gedrag gaan tonen. Echter denkik dat dit soort dingen zelden voorkomt. Dit is op geen enkele manier wetenschappelijk werken. Zoveel stress beinvloed je resultaten enorm, en met een kalmere aanpak zullen je dieren ook beter meewerken.

Wat rotor ook zegt, dit is absoluut geen normale manier van onderzoek doen. Propaganda kun je het zeker noemen. Al moet ik toegeven dat er pas meer naar het welzijn van de dieren wordt gekeken sinds de jaren 80 geloof ik. En ik vind ook wel dat er nog meer op welzijn gelet moet worden want het beinvloed resultaten gewoon erg sterk.

Het meeste onderzoek wordt toch gedaan op "depressieve" dieren.

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43676811/

quote:
Betere leefomgeving, kleinere tumor
Een aangenamer en socialer leven kan ziektes helpen bestrijden

Muizen met kanker zijn normaal ten dode opgeschreven. Maar zet ze in een grotere kooi met meer soortgenoten en speelgoed en hun tumoren worden flink kleiner of verdwijnen zelfs. Onderzoekers verwachten bij mensen soortgelijke effecten.
[...]

En zo blijkt verslavingsonderzoek eigenlijk behoorlijk slecht te zijn uitgevoerd en zijn drugs zelf niet de oorzaak van de verslaving maar vooral de leefomgeving:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rat_Park



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 17-09-2010 14:24 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Vorig jaar heeft TV1 met voor het programma koppen beelden gefilmd van hondentesten binnen Janssen Pharmaceutica en apentesten aan de Katholieke Universiteit Leuven.
Dat ging er net zo aan toe als hier boven en bij de K.U.L in Leuven nog veel erger vond ik.
Een aap werkt vast niet vrijwillig mee wanneer je zijn schedel gaat opmaken.

In het filpmje hieronder kun je zien hoe het er dagelijks aan toe gaat in dierproefcentra.
Dit zijn ongeveer de zelfde beelden die naar buiten zijn gekomen van de K.U.L Leuven.In K.U.L Leuven doen ze het zelfde onderzoek met apen als op de universiteit van Utrecht. Zinloos dus. Zeker omdat er al in Japan al een alternatief voor bestaat.



american psycho


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2010 14:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2010 14:24 schreef peer het volgende:
In K.U.L Leuven doen ze het zelfde onderzoek met apen als op de universiteit van Utrecht. Zinloos dus.

Pardon? Doen ze -precies- hetzelfde onderzoek? Lijkt me sterk.
quote:
Zeker omdat er al in Japan al een alternatief voor bestaat

Wat is dat alternatief? Voordelen, nadelen? Is het beschikbaar voor 'ons'?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 14:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja hij heeft gelijk dat er misshcien vaker gegrepen moet worden naar fMRI's en andere scans, maar dat is ook iets wat met de jaren nu aan het groeien is. Echter geven invasieve studies echt wel veel nieuwe inzichten, het wordt gebruikt als bevestigingen op fMRI studies. Wat wel belangrijk is om te weten is dat hersenen gevoelloos zijn en dat ze dus niets meemaken van die electrodes in de hersenen(wel wat van dat schedel vervangende ding)

Ik vraag me echt wel af of de apen in Utrecht solitair in kooien zitten. (Nu is het wel zo dat met een apparaat op je hoofd je niet teveel moet bewegen.) Ik geloof dat dat alleen maar een korte periode is van onderzoek, maar dieren die onderzoek hebben gehad mogen niet meer levend het lab verlaten. Aan het einde van vrijwel alle experimenten worden dieren dus afgemaakt.

Voor het gedragsonderzoek aan zebravinken waar ook ik aan mee heb gedaan worden de dieren na 3 jaar wel weer verkocht maar dat is echt een uitzondering binnen de wetenschap.

De dierenarts pleit dat het niet belangrijk is voor wetenschap, maar dat is echt onzin, dit soort studies hebben enorm veel bijgedragen aan hersenonderzoek. Hiermee worden niet direct ziektes opgelost(al zijn er nu wel oplossingen voor parkinson voor gevonden) maar het creeert een heel belangrijk raamwerk waar vanuit dokters beter weten hoe ze gegevens van hersenen moeten interpreteren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-09-2010 15:04 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, als ze de professor en onderzoeksteam in kwestie nou ook even aan het woord hadden gelaten, maar nee. Men laat een zoetsappig (i.e. extreem) voorbeeld zien en laat een activist annex dierenarts aan het woord die er wat pseudo-wetenschappelijke argumentjes bij haalt en daar moet je je menging dan maar op baseren. Het betreffende instituut is overigens in Israel gevestigd, maar dat terzijde (valt dus niet onder EU-wetgeving).

Je kunt zeggen wat je wilt over de KUL Leuven maar qua informatieverstrekking zijn ze een stuk beter onderbouwd, genuanceerder en maken ze een ethische afweging ipv de absolute waarheid te verkondigen.
http://www.kuleuven.be/proefdieren/wetenschappelijk-onderzoek-met-behulp-van-proefdieren


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 15:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

En geloof maar dat ethische commissies streng zijn, menig onderzoeker wordt gecorrigeerd. Zodra er geen nut blijkt uit je studie kun je het al vergeten.

http://www.vet.uu.nl/nca_nl/userfiles/other/dierexperimentencommissies.pdf


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen