IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Dierenmishandeling Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 0:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Met het gebruiken van dieren is zoveel geld gemoeid dat het nog eeuwen zal duren voor we op een eerlijke manier met dieren omgaan.
Ikzelf ben 5 jaar vegetariër geweest, maar.. tja, ben ik mee gestopt om zoveel redenen..
En ook maak ik de ramen niet meer schoon omdat er anders altijd vogels op crashen...


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-07-2002 0:21 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:20 schreef mislyd het volgende:
En ook maak ik de ramen niet meer schoon omdat er anders altijd vogels op crashen...
dat meen je?? sorry maar ik moest ff heel hard lachen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-07-2002 0:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:20 schreef mislyd het volgende:

En ook maak ik de ramen niet meer schoon omdat er anders altijd vogels op crashen...


Hmm.. vaag .. kun je niet van die stikkers erop plakken met zo'n vogeltje, net als in de bushokjes?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 0:24 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Hmmm.. Misschien ook gewoon omdat ik lui ben Maar hier hebben inderdaad al een massa vogels hun dood gevonden, op mijn balkonnetje
Of nog erger, halfdood.. Dan liggen ze hier nog een kwartier te sterven..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-07-2002 0:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:23 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm.. vaag .. kun je niet van die stikkers erop plakken met zo'n vogeltje, net als in de bushokjes?
kan je er net zo goed een plastic vogel voor hangen aan een touwtje. Net zo als mensen nep reigers aan hun vijver zetten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-07-2002 0:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 0:11 schreef Cadaveria het volgende:
dat zal veel beter zijn dan een vlieg die op het plafond zit, te smeken of ie aub naar buiten wil voordat ik mijn nest in kruip.. Ze willen meestal niet zo luisteren

eerst laten schrikken
dan vangen


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-07-2002 15:52 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Dierlijke consumptie door de mens is helemaal natuurlijk dus daarom zal ik nooit stoppen met vlees eten. De manier waarop de dieren hier echter worden gehouden staat me tegen. Ik zou best wel meer willen betalen als mijn rundvlees geschoten werd met pijl en boog in de rimboe.

Over insecten kan ik kort zijn, die mag je neermeppen als ze je irriteren. (geeft ook een zeer bevredigend gevoel als je een mug succesvol hebt geëlimineerd)

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 01-07-2002 15:53]


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-07-2002 15:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik heb eigenlijk schyt aan de manier waarop ze gefokt/gehouden/gekilled worden.
Zolang ik mijn lap vleesch maar elke avond naar binnen kan schuiven.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 15:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Precies, dat 'natuurlijke' argument is niet echt steekhoudend, tenzij je je gehaktbal omzichtig gaat besluipen (wel letten op de windrichting enzo, dat-ie je niet van tevoren ruikt).


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-07-2002 15:57 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 15:55 schreef Dwaallicht het volgende:
(wel letten op de windrichting enzo, dat-ie je niet van tevoren ruikt).


Dat heb je van Bambi ofzo.
Nee, dat was Jurassic Park.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 15:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Allebei fout; dat heb ik gelezen in Walt Disney's 'Wonderen der Roofdieren'.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-07-2002 20:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2002 23:09 schreef SQT het volgende:
Yup, helemaal waar, niks aan doen verder. Maar dat wil toch niet zeggen dat wij dieren in een kooitje moeten stoppen om daar hun leven te laten lijden (met een lange ij ja) om voor ons een Mora-snack te worden. Dieren dier in het wild gevangen en gedood zijn, oke dat kan ik begrijpen, so be it.
Maar wij mensen kunnen sowieso al zonder vlees, kijk maar naar het gevarieerde aanbod vegetarisch voedsel. Waarom gunnen wij die dieren dan niet ook een goed leven zoals wij dat hebben (of willen hebben)?
Bah, en planten hebben geen rechten? Die zitten ook met z'n heleboelen (vul woorden als tienen, honderden, duizenden ofzo) op een veel te klein stukkie land, zonder andere soortgenoten om zich heen, en worden op brute wijze met de hand of scherpe voorwerpen van hun leefgrond afgerukt, om dan samen met vele stervende lotgenoten aaneengebonden te worden op transport, dood te gaan als waren het Joden in veewagens, en vervolgens halflevend gekookt te worden om als voedsel te dienen.
Ga na dit gelezen te hebben nu niet lopen mauwen over kistkalveren e.d., tenzij jij me kan overtuigen dat die plantenmaaltijd van je in het wild heeft kunnen groeien tot het voedsel dat het nu is. Weiger je nu ook planten te eten die alleen groot gebracht is om ons als voedsel te dienen? Alleen omdat een plant geen emoties of gevoel of wat kan tonen op een voor ons begrijpbare wijze is het wél okee planten te eten? En vissen dan? Ooit een vis horen klagen als ie stikt?
Kom op zeg... Mensen zijn nu eenmaal omnivoren, kijk alleen al naar het feit dat onze tanden geen kauw- maar snijtanden zijn, en onze ogen, net als bij alle karnivoren naar voor gericht staan omdat we jagers zijn. Nu jij weer.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-07-2002 20:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 15:54 schreef Slechtheid het volgende:
Ik heb eigenlijk schyt aan de manier waarop ze gefokt/gehouden/gekilled worden.
Zolang ik mijn lap vleesch maar elke avond naar binnen kan schuiven.




WOW, wat "cool"zeg .eet smakelijk.

ik wordt zo moe van zulke uitspraken. ik ben helemaal geen veganist/vegetarier etc maar enig respect voor dieren is toch niet te veel moeite? beesten worden doodgemaakt maar voordat ze dood wordengemaakt wil ik dat ze een diervriendlijk leven hebben gehad. ik haat die bio-industrie en koop er NIKS van. meer geld voor beter vlees!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 20:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey Greycloak, je vergeet dat niemand zich hoeft te verantwoorden voor z'n eetgewoontes he. Als mensen moeite hebben met kistkalveren maar niet met bloemkool, dan mogen ze daar over mauwen, zolang ze het maar bij mauwen over hun eigen eetgewoonten houden.

Overigens is het spijsverteringsstelsel van de mens op planten gericht. En ik heb het vermoeden dat we vroeger aaseters waren die hebben geleerd hoe ze stokken en stenen moesten gebruiken. Geen 'natuurlijke' jagers dus. Maar dat is speculatie, slechts interessant voor bij een goed glas bier...

In ieder geval moet je denk ik, als je consequent voor jezelf zou willen zijn, gewoon niet in Nederland boodschappen gaan doen. Ons eten druipt van het bloed (dat neemt niet weg dat ik nog steeds vegetariër blijf want vlees is vies ).


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-07-2002 20:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oh, geen problemen mee, ook ik vind vlees met een sausje en kruiden beter te eten dan "droog". Ik vraag me alleen af wat voor argumenten men heeft vóór het eten van speciaal voor consumptie gekweekte planten, in vergelijking met speciaal bla dieren. Verder respecteer ik zeker jouw mening, en ga ik me zeker niet verantwoorden hoor. Jij hebt je redenen tegen vlees, ik de mijne voor vlees.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-07-2002 20:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hier is een tijd geleden al een flinke thread over geweest.. Jammer dat de search het niet doet zeg

Ik vind persoonlijk dat in Nederland (en veel andere landen) het product vlees ( wat een woord) te ver bij zijn oorsprong, het dier dus, af staat.. Veel mensen zijn zich totaal niet bewust van hun voedsel. Onbegrijpelijk, als je weet dat iets bijv. giftig is, eet je het toch ook niet?

Hoeveel mensen hebben nog trek in die lekkere gehaktbal als je de slager eerst met een enorm mes het vlees van het lijk van een koe af ziet hakken? En het bloederige stuk in een vleesmolen ziet doen? De consument wil dat ook niet zien!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 01-07-2002 20:33 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 1 juli 2002 20:28 schreef Snaack het volgende:
Hier is een tijd geleden al een flinke thread over geweest.. Jammer dat de search het niet doet zeg

Ik vind persoonlijk dat in Nederland (en veel andere landen) het product vlees ( wat een woord) te ver bij zijn oorsprong, het dier dus, af staat.. Veel mensen zijn zich totaal niet bewust van hun voedsel. Onbegrijpelijk, als je weet dat iets bijv. giftig is, eet je het toch ook niet?

Hoeveel mensen hebben nog trek in die lekkere gehaktbal als je de slager eerst met een enorm mes het vlees van het lijk van een koe af ziet hakken? En het bloederige stuk in een vleesmolen ziet doen? De consument wil dat ook niet zien!


In Spanje zie je dat dus wél. Daar kun je als je gehakt koopt een stuk vlees aanwijzen dat vervolgens door de molen gaat. Op sommige plaatsen is het zelfs mogelijk om aan te wijzen welk onderdeel van de koe je wilt hebben, dan wordt het vervolgens eruit gesneden (uiteraard is het dier dan wel al dood, he?).



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-07-2002 20:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik ben er nog steeds niet voor (ben al jaren vega), maar dat vind ik dus een veel eerlijkere manier.. Je ziet wat er op je bord terechtkomt.. Nog even en kinderen hier denken dat biefstuk uit de biefstukfabriek komt (wat niet letterlijk ook wel zo is )


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 20:44 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Natuurlijk heeft iedereen het recht of hij/zij dieren eet. Maar je zou er eens stil bij moeten staan.

Je kunt wel zeggen: het gebeurt in de natuur ook; dat zijn de wetten van de natuur. Maar nu zijn toevallig wij mensen "intelligent". Wij kunnen keuzes maken, iets wat andere zoogdieren niet kunnen (zover wij weten). Dus je kunt je bedenken of jij wel een dier wilt eten.

Ikzelf ben tot de conclusie gekomen dat ik ook gezond ben zonder het nuttigen van vlees.

Verder verafschuw ik dierenproeven; ook hoop ik dat het voor medicijnen overbodig wordt (volgens mij kan het best op een andere manier: zware criminelen enzo), maar ja... da's weer een andere discussie.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 20:48 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

en om in het nieuws te blijven... vandaag stond op de website van Omroep Flevoland het volgende bericht:

Deze zomer nog meer dumpdieren

Deze zomer dumpen meer Lelystedelingen hun hond of kat dan vorige jaren. Dat constateert de Dierenbescherming Flevoland.

Het asiel in Lelystad kan geen katten meer opnemen, omdat er geen capaciteit meer is.

Complete nesten met katte-jongen worden op straat gezet. Afgelopen zaterdag werd er op de Grietenij in Lelystad een hond gevonden die zwaar verwaarloosd, ondervoed en broodmager was. Volgens Renée Spaans en Mariëtte Kuipers van Dierenbescherming Flevoland gaat de mentaliteit van huisdierenbezitters steeds verder achteruit.


Ik hoop dat ik nooit iemand tref die bovenstaand dus flikt. Ik geef hem direct aan bij de politie. Echt schandalig vind ik dat. Je weet toch GVD dat wanneer je een huisdier aanschaft, dat dat consequenties kan hebben voor vakanties e.d. Een huisdier is geen wegwerpproduct.

Wij hebben 5 katten; als consequentie kunnen wij dus niet op vakantie (tegenwoordig past mijn broer niet meer op, sinds hij samenwoont). Ik kan er niet mee zitten hoor! Ik blijf wel thuis en dan gaan we gewoon gezellig dagjes weg... net zo leuk!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-07-2002 20:49 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 juli 2002 20:44 schreef Sarjenka het volgende:
Je kunt wel zeggen: het gebeurt in de natuur ook; dat zijn de wetten van de natuur. Maar nu zijn toevallig wij mensen "intelligent". Wij kunnen keuzes maken, iets wat andere zoogdieren niet kunnen (zover wij weten). Dus je kunt je bedenken of jij wel een dier wilt eten.


Indd, dat is een overtuigend argument.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-07-2002 20:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Naar mijn ervaring kiezen mensen vaak helemaal niet of ze wel of niet een dier eten, ze doen gewoon wat ze gewend zijn. Pas als je ernaar gaat vragen zie je de eerste gedachten over 'wat ben ik eigenlijk aan het eten?' zich vorm geven.

Ik geloof dan ook niet in de wilsvrijheid van de (gemiddelde) mens; die heeft nl. geen wil, zoals ik elke dag weer zie.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 01-07-2002 20:56 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2002 20:48 schreef Sarjenka het volgende:
Deze zomer nog meer dumpdieren

Deze zomer dumpen meer Lelystedelingen hun hond of kat dan vorige jaren.


Je had eens moeten zien hoeveel dalmatiërs er in asielen terecht kwamen (soms werden ze gewoon aan een boom gebonden achtergelaten!) na de Disney-films. Degoutant gewoon. Je zou toch denken dat een mens slimmer is en nadenkt voor hij iets doet...

[Dit bericht is gewijzigd door |MoRGaN| op 01-07-2002 20:59]


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 20:58 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 1 juli 2002 20:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Naar mijn ervaring kiezen mensen vaak helemaal niet of ze wel of niet een dier eten, ze doen gewoon wat ze gewend zijn. Pas als je ernaar gaat vragen zie je de eerste gedachten over 'wat ben ik eigenlijk aan het eten?' zich vorm geven.

Ik geloof dan ook niet in de wilsvrijheid van de (gemiddelde) mens; die heeft nl. geen wil, zoals ik elke dag weer zie.


Natuurlijk! Mensen zijn toch ook kuddedieren. Als je al voorstelt om eens minder vlees te gaan eten, zeggen ze: "ja, maar ik kan niet zonder!" Dat zit dus puur tussen de oren. Maar gelukkig worden wel steeds meer mensen zich bewust van dat de bio industrie dus echt niet meer kan.

Ikzelf ben dus, zoals gezegd, vegetariër, maar zelfs ik kan nog beter doen. Ik bedenk mij namelijk net dat ik bij de Aldi altijd van die houdbare melk koop; ik weet wel zeker dat dit geen biologisch verantwoorde melk is... Ik moet de stap tot biologische zuivel dus nog even zetten... als dat dan nog iets goedkoper kan, dan is het niet zo'n probleem.

Maar goed, mijn moraal: mensen zouden nog een stuk bewuster worden als de overheid en de maatschappij ze niet dwingt tot overmatig nuttigen van voeding.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 01-07-2002 21:02 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 1 juli 2002 20:56 schreef |MoRGaN| het volgende:
Je had eens moeten zien hoeveel dalmatiërs er in asielen terecht kwamen (soms werden ze gewoon aan een boom gebonden achtergelaten!) na de Disney-films. Degoutant gewoon. Je zou toch denken dat een mens slimmer is en nadenkt voor hij iets doet...


nee dus, daarom eet ook iedereen nog masaal legbatterij eieren enzo (en vlees).


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen