IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : beeldschermen topic Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2006 12:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hehe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2006 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

OP mijn werk een tft 19" HP 1940 an sich prima, maar beeld wil soms wat gaan trillen ...

Thuis 19"tft van fujistu/siemens. erg fijn schermpje, lekker snel en doet het top bij games ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2006 12:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2006 12:56 schreef Jenje het volgende:
OP mijn werk een tft 19" HP 1940 an sich prima, maar beeld wil soms wat gaan trillen ...

Thuis 19"tft van fujistu/siemens. erg fijn schermpje, lekker snel en doet het top bij games ...

Ik vind de kleuren gewoon niet mooi, het lijkt allemaal zo overbelicht op de een of andere manier. Het geeft een veel te klinisch beeld, en je kunt de pixels bij wijze van spreke zien, terwijl dat bij een CRT gewoon overloopt.

Als ik het vergelijk met TFT's uit de prijsklassen van mijn CRT, tenminste.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2006 13:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm .. geen last van ... beeld ziet er imho prima uit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-06-2006 13:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hangt er ook een beetje vanaf wat voor spellen je speelt en wat je gewend bent


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2006 13:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik moest ook gewoon een nieuwe hebben en wil niet meer zo'n bakbeest in huis ...

Heb de spellen dus op zowel oude als nieuwe monitor gespeeld en vindt het op de nieuwe stuk strakker ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-06-2006 13:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik werk nu tijdelijk op een TFT, kloten.. Die Eizo's blijken wel goed te zijn maar zijn erg prijzig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2007 23:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Sinds m'n Hyundai Q17 TFT'tje bij een inbraak gejat is, alweer bijna drie jaar geleden, zit ik naar een Iiyama 19"CRT te staren.

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden om weer over te stappen op een TFT. De technologie is intussen wel behoorlijk vooruit gegaan maar het houdt niet over met die schermen. Ik wil een breedbeeld met mooie kleuren waarop je kunt gamen en fatsoenlijk films op kunt kijken, zonder backlight leakage en met een goede uniforme weergave en zonder dode pixels etc.

Een ding zonder nadelen dus. En die zijn er nauwelijks.

Is iemand al in het bezit van deze:
http://www.eizo.com/products/lcd/S2111W/index.asp

?

21" breedbeeld TFT van Eizo. Ik kan bij deze (nog) geen nadelen ontdekken maar er zijn nauwelijks reviews van. Ding kost ook 710 kletsers. Wel wat duur eigenlijk.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2007 23:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Dat ding is fuckin goed
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ik vond 700 eurie's wel wat teveel. Ik denk dat ik daarom de 215TW van Samsung ga halen. Moet nog wel eerst ff in een winkel kijken of het wat is mbt backlight e.d.

Die eizo heeft een goed backlight systeem, meer uniform dan wat zij hebben dat krijg je niet. Van backlight leaking hoef je zeker niet bang te zijn met Eizo. Verder is de calibratie vanuit de fabriek gewoon een stuk beter dan van andere merken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2007 23:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 april 2007 23:24 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat ding is fuckin goed

De papieren zijn iig goed en Eizo is natuurlijk een ijzersterk merk.
Heb je dat ding al eens zelf gezien en zo ja hoe zag het eruit?
quote:
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ik vond 700 eurie's wel wat teveel. Ik denk dat ik daarom de 215TW van Samsung ga halen. Moet nog wel eerst ff in een winkel kijken of het wat is mbt backlight e.d.

Ja die Samsung stond ook op mijn shortlist. Ik ga er toch vanaf zien. De pest met dit soort dingen is dat elke review wel weer een ander aspect noemt. Zo schijnt deze Samsung wat last te hebben van backlight leakage en schijnen de prestaties bij video abominabel te zijn.

Ook zou ik wel eens willen weten hoe goed zo'n scherm het na pakweg een jaar doet, maar dat lees je in geen enkele review. Wat dat betreft geeft die 5 jaar garantie van Eizo wel wat vertrouwen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2007 23:53 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Naja over die 215TW lees ik bijna alleen goede dingen. De backlight leakage is nauwelijks tot niet en komt in kwaliteit het meest dicht bij die Eizo en dat voor 300 euro minder.

Verder heb ik de betreffende Eizo niet live gezien, maar wat ik erover lees is zeer positief.

De Eizo is duidelijk een beter scherm, maar zoals ik al zei kost die 300 euro meer (+/-) en over de kwaliteit van de Samsung wordt ook lovend gesproken.

http://www.trustedreviews.com/displays/review/2006/06/26/Samsung-SyncMaster-215TW-21in-Monitor/p1

En een review van de Eizo, wel het 24" model, maar is in principe hetzelfde:
http://www.trustedreviews.com/displays/review/2006/05/03/Eizo-FlexScan-S2410W/p3


"This one is older than shit, heavier than time!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2007 0:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Van tomshardware.com:

quote:
If you seek a monitor geared for office applications, I'm afraid this isn't it. Text was very sharp, but the default brightness is just too intense. For photography use, however, provided you've taken the time and effort to tweak it, this display delivers fine color with exceptional contrast. So this monitor would be a good choice for amateur photo work. For pros, though, the brightness is too high to spend entire days in front of it.

Gaming was also a very nice experience with the 215TW, and with its well controlled Overdrive, you won't pay the price of a lot of video artifacts for its good reactivity. Latency was perceptible at times, though, especially compared to other models - mostly TN panels - that are faster.

We rate the unit's suitability for FPS-, RTS-, RPG-genre games on a scale of one to five.The panel's reactivity is obviously the first point we're interested in, but the quality of the colors also has its importance with certain titles. And since this model offers good pixel interpolation, you'll be able to play in 1024x768 resolution without losing image quality.

But we were disappointed with the video performance - especially since this monitor had everything going for it on paper. While sparkling artifacts were very visible, color masses were very noisy when we watched DVDs. The performance was a little better than that of TN panels for gamers, but still far from the standard set by some 19" panels, and a little short of 20" VA panels.


Tja, tja. Moeilijk hoor.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-04-2007 0:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ja, wat het is met die monitoren. Ik heb er zelf ook al een tijdje naar zitten kijken. En om gewoon een perfect model te vinden, dat lukt gewoon niet.
Ik zit dus ook met die 215TW die toch niet helemaal perfect is, maar beter dan de meeste andere modellen die 100 euro goedkoper zijn of meer.
Wil je dan echt een goed model, dan zit je dus op de 7 a 800 euro. Dus het is echt een pure geld kwestie.
Wil je die 800 euro uitgeven, dan is de keuze makkelijk.
Wil je die 800 euro niet uitgeven, dan zal je genoegen moeten nemen met een scherm dat niet optimaal is.

Wat ik iig nog ga doen is de 215TW in een winkel bekijken en even een DVD laten afdraaien. Dan kan ik zelf beoordelen of het wat is. Zo'n review is toch maar een indicatie natuurlijk.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-04-2007 6:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb net van de week deze gekocht:



Erg mooi schermpje, en hij kostte maar driehonderdnogwat...


Zenial


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-04-2007 9:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ja daar heb ik ook naar gekeken, maar die is niet echt goed. Dat is geloof ik nog een TN paneel ook. Dat moet ik al helemaal niet


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-04-2007 10:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Prima monitortje ... dingen kosten geen drol meer tegenwoordig. Ben nog altijd erg blij met mijn 19"

Dat breedbeeld zie ik alleen de meerwaarde niet zo van in, veel spellen zijn daar niet op aangepast ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2007 10:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 april 2007 9:58 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat is geloof ik nog een TN paneel ook. Dat moet ik al helemaal niet

+1
quote:
Op 13 april 2007 10:07 schreef Jenje het volgende:
Dat breedbeeld zie ik alleen de meerwaarde niet zo van in, veel spellen zijn daar niet op aangepast ...

Breedbeeldfilms kijken prettiger dan "smalbeeldfilms" om het zo maar te noemen. Je hersens kunnen meer beginnen met de informatie die op die manier gepresenteerd wordt.
Een stuk tekst in een lange smalle kolom leest ook minder prettig dan wanneer het allemaal wat breder gepresenteerd wordt.

Ook voor Office-applicaties en bv. internetten ervaar ik breedbeeld als relaxeder. Met werk heb ik toch vaak aardig wat Windows tegelijk openstaan en als ik dan een breed scherm heb heb ik meer overzicht ipv het normale 4:3 scherm. Of denk aan surfen, ik heb toch vaak meerdere websites open en ergens ook nog een mail, een winamp, een windows verkenner, een weet ik veel wat.
Het werkt gewoon makkelijker en ik vind het prettiger om te zien (minder moeie ogen).

Ook worden steeds meer games voor breedbeeldresoluties aangepast dus dat komt ook wel goed.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-04-2007 10:33 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Hier wordt de 19" CRT binnenkort ook vervangen door een TFT. Waarschijnlijk ook 19" maar dat zou voor mij voldoende zijn of ik moet wat groters en fatsoenlijks kunnen scoren voor een betaalbare prijs (<300 pleuro)



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-04-2007 10:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 13 april 2007 9:58 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat is geloof ik nog een TN paneel ook.

Wat is een TN paneel dan?
Die Eizo's zat mn broer ook al naar te kijken maar ik vond ze een beetje duur hehe


Zenial


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2007 10:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 april 2007 10:48 schreef Zenial het volgende:
Wat is een TN paneel dan?
Die Eizo's zat mn broer ook al naar te kijken maar ik vond ze een beetje duur hehe

Elke pixel van een TFT heeft 3 subpixels. Elke subpixel op een TN paneel heeft 6 bits; ik weet niet hoe een subpixel "bits" kan hebben maar het gaat erom dat zo'n pixel twee tot de macht (drie keer zes = achttien), 2^18 dus, kleuren kan weergeven en het scherm dus ook. Dat zijn zo'n 262.000 kleuren. Kleuren "ertussen in" worden geïnterpoleerd.

Een P/MVA-paneel heeft 8 bits per subpixel en kan dus per pixel 2^24 = 16 miljoen kleuren weergeven. Geen interpolatie nodig, mooiere kleuren net als een CRT.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-04-2007 11:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Heb het eens gelezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Interessant, maar monitor die ik kocht heeft een contrast rate van 1000:1 en een goede respons time voor weinig geld, dus dan maar minder kleuren


Zenial


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-04-2007 18:17 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Het is niet alleen minder kleuren, het is ook de kijkhoek en de backlight. Dit bepaald met name hoe de kleuren shiften, dus als je je hoofd iets hoger of lager houdt tov. het scherm dan verschilt de kleurweergave (= een crap scherm) Verder heeft uniformiteit van de backlight een behoorlijke invloed op de kwaliteit namelijk, backlight bleeding, kleurweergave. Belichting dat zich op de randen van je paneel laat doorschijnen (bleeding) en belichting die niet uniform over het paneel verdeelt is.
TN panelen moet je in principe alleen gebruiken als je dit soort zaken voor lief neemt. Verder is het voordeel wel dat ze goedkoop en relatief een lage response time hebben.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2007 18:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben geen professioneel graficus die 100% gekalibreerde absoluut kleurechte weergave van zijn werk moet zien. Of mijn scherm nou 1 miljoen of 100 miljoen kleuren heeft, boeiend. De kijkhoek ook, ik zit er namelijk altijd recht voor.

Enige dat ik interessant vind is respons tijd, maar volgens mij zijn er amper meer schermen met een reponsetijd > 10ms te koop.

Nu hoef ik geen koekiewoekie scherm, maar als ik acceptabel beeld heb ben ik blij.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-04-2007 19:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

De echte grafische monitoren hebben vaak wel een redelijk hoge responsetijd. Maar de meeste budget modellen met TN panelen hebben idd wel ruim onder de 10 g>g

Het enige wat ik met mijn verhaal wilde verduidelijken is dat sommige gebruikers naar meer dan alleen responsetijd kijken, zoals ik bijvoorbeeld. Ik zit al jaren op een CRT te loeren omdat ik tot op heden niet echt onder de indruk was van de zwartheid die LCD's produceerde. Nu dat een stuk beter is geworden. Ff kijken naar een nieuw scherm dus!


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-04-2007 15:31 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Heb de 215TW nu voor m'n neus staan en ik moet zeggen, het ziet er prima uit. De egaliteit is niet helemaal 100%, maar dan moet je ook wat meer gaan betalen. Verder ziet video er prima uit, zelfs de films met een lagere resolutie dan 720.
Ik moet de monitor alleen nog in mokum ff aan DVI hangen, ik draai nu met dsub. Dat schijnt wel iets uit te maken.

Tot nu toe, tevreden!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen