IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat kost het boeken van verschillende bands? (Ook non metal ter vergelijking) Vorige pagina
Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-03-2011 10:27 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 10:19 schreef rotor het volgende:
Wij spelen bijna altijd voor een zgn. deurdeals, zo gaat dat hier met onbekende bands.

En non-metal, ter vergelijking; voor het allereerste optreden van één m'n naamloze coverbandjes vingen we al 600,-



Prima toch, zo'n deurdeal? Ga je wel met een tellertje aan de poort staan? ;-)

Ja, niet-metal bands, en met name cover bands vangen geld als stront!


Ja hoor...


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 23-03-2011 10:44 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Het schijnt dat Hail of Bullets 2500 euro krijgt voor een optreden!


5 Euro's? Op je muil!!


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-03-2011 10:52 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Als er ergens metal staat geprogrammeerd staan er vaak zoveel mogelijk bands op een avond. Waardoor het beschikbare budget verdeeld wordt onder drie/vier band. Een coverband speelt normaal gesproken in haar eentje en krijgt het gehele budget.



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-03-2011 10:57 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 10:44 schreef Sgeiterdt het volgende:
Het schijnt dat Hail of Bullets 2500 euro krijgt voor een optreden!


Ik weet niet of die bedragen kloppen, maar Hail of Bullets is niet een of ander beginnend bandje. Mensen komen voor die band naar een zaal, dus die zaal verdient er ook aan.

Ik denk dat je nog wel eens aardig op je neus zal kijken als je hoort wat bepaalde black metal bands vragen... Treu money in the bank. Maar wat is daar mis mee? Als je goed genoeg bent om volle zalen te trekken mag je daar ookbest naar verdienen, zo lijkt mij.


Ja hoor...


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 23-03-2011 11:20 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Ik zeg ook niet dat ze het niet verdienen, ik vond het gewoon veel geld en had het niet verwacht!


5 Euro's? Op je muil!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-03-2011 11:30 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 10:27 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Prima toch, zo'n deurdeal? Ga je wel met een tellertje aan de poort staan? ;-)

Ja, niet-metal bands, en met name cover bands vangen geld als stront!

Zeker, rock 'n roll! Kaartverkoop moet je ook zelf verzorgen trouwens.

Met coverbands speel je natuurlijk ook voor heel ander publiek; bedrijfsfeestjes, trouwerijen, sportclubs etc. Dat soort bandjes zitten doorgaans rond de 1000,- en dan heb je nog niks bijzonders.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-03-2011 11:34 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 11:20 schreef Sgeiterdt het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze het niet verdienen, ik vond het gewoon veel geld en had het niet verwacht!


Snap ik.


Ja hoor...


RGB
Usericon van RGB
Posted 23-03-2011 16:07 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Living colour kostte 15 000 euro, meen ik me te herinneren.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 23-03-2011 17:05 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 11:30 schreef rotor het volgende:
Zeker, rock 'n roll! Kaartverkoop moet je ook zelf verzorgen trouwens.

Met coverbands speel je natuurlijk ook voor heel ander publiek; bedrijfsfeestjes, trouwerijen, sportclubs etc. Dat soort bandjes zitten doorgaans rond de 1000,- en dan heb je nog niks bijzonders.


Maar vaak hebben die wel een semi - professionele insteek. Ze nemen hun eigen PA, backline en vaak ook nog een lichtshow met eventueel extra personeel mee. Buiten dat zijn het veelal erg getalenteerde lui die op behoorlijk goede spullen spelen. Die kosten moeten ze er ook uithalen en van die 1000 euro houden ze ook niet zo heel veel over.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2011 17:51 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 maart 2011 10:27 schreef XXL het volgende:

Op die manier is het eigenlijk bijna een avondje gratis stappen.


Kijk, de Grindbashers instelling!

quote:
Op 23 maart 2011 10:57 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik weet niet of die bedragen kloppen, maar Hail of Bullets is niet een of ander beginnend bandje. Mensen komen voor die band naar een zaal, dus die zaal verdient er ook aan.



Ik ken de bedragen ook niet van die band, maar ik weet wel dat ze in Staddijk voor 66 man optraden. Kan dus totaal niet uit voor zo'n zaaltje, je moet ook niet zo'n band willen boeken als je de capaciteit niet hebt om minstens quitte te spelen.


Boeiender


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-03-2011 17:53 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Volgens mij is capciteit niet zo'n probleem bij Staddijk toch?

Ligging/bereikbaarheid OV denk ik eerder een factor daar.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 23-03-2011 18:20 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 23 maart 2011 17:05 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Maar vaak hebben die wel een semi - professionele insteek. Ze nemen hun eigen PA, backline en vaak ook nog een lichtshow met eventueel extra personeel mee. Buiten dat zijn het veelal erg getalenteerde lui die op behoorlijk goede spullen spelen. Die kosten moeten ze er ook uithalen en van die 1000 euro houden ze ook niet zo heel veel over.
Ach, het kan erger. Ik kan me herinneren ooit voor 50 euro en een krat bier te hebben opgetreden in een sporthal (of iets wat daarop leek) waarbij we de 50 euro hebben mogen gebruiken om een set versterkers te huren en vervoeren. PA was er ook niet, drumstel kon wel onversterkt en die gitaarversterkers maken zelf ook wel herrie. Kan me ook niet herinneren dat we iets van monitors hadden (gelukkig was het toch grind dus dat boeit dan wat minder). En tot slot mochten we het gekregen bier niet in de zaal opdrinken want we moesten dat maar aan de bar kopen.

Het was wel een gezellig avondje, dat wel


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 23-03-2011 19:57 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2011 17:53 schreef Sjaakie het volgende:
Volgens mij is capciteit niet zo'n probleem bij Staddijk toch?

Ligging/bereikbaarheid OV denk ik eerder een factor daar.


Mee eens. Gewoon de entreeprijs iets hoger en voila. Ik weet niet wat entree tegenwoordig kost bij zalen. Ik doe er niet aan mee.

Staddijk is een vreselijke baggertent qua ligging en bereikbaarheid. Het is alleen wel een gezellig zaalte waar best wel wat beheurlijke undergroundfeestjes zijn geweest.


Ja hoor...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen