IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : gaan wetenschappers te ver? gen. manipulatie Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 09-07-2002 2:34 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb misschien wel wat reactionaire trekjes.
Maar ik ben niet tegen geneeskunde. Wel tegen die science-fiction onzin. En over bepaalde dingen in de medische wereld kan ik me flink kwaad maken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 2:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

'science finction onzin'??

bepaalde dingen gebeuren op dit moment al zoals prothesen die op zenuwen kunnen worden aangesloten!

it's just a matter of time..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-07-2002 5:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Wat vinden jullie van die naakte kippen in Israel?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-07-2002 8:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 2:26 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik zou zelf wel een insectoïde zenuwstelsel willen hebben. Dus als er bv. iets op me afvliegt en ik wil een afwerende beweging maken, dat dat door mijn arm geregeld wordt ipv eerst een signaal van ogen naar hersens en dan van hersens via ruggemerg (centrale zenuwstelsel) naar arm... dat moet gewoon meteen gebeuren, een soort objectgeorienteerd zenuwstelsel zeg maar .


Ik ben dik tevreden als mens met al mijn beperkingen. ik wil echt niet dat er aan het "mens zijn " wordt gesleuteld. die verandering moet langzaam komne, via evolutie, niet binnen een generatie door klungelig gesleutel. verder geloof ik erin dat een mens een geheel is. dat wil zeggen een resultante van vele kleine factoren. indien je een ding veranderd verander je eigenlijk alles. omdat alles met elkaar in verbinding staat in principe kun je nooit voorspellen wat er nog meer gaat vranderen (bijv. psychisch?) zeer gevaarlijke materie volgens mij.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-07-2002 8:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 5:26 schreef Valorian666 het volgende:
Wat vinden jullie van die naakte kippen in Israel?


niks. heeft niks met welzijn van die beesten te maken maar puur voor de cash ( en hoe verassend)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 9:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het is idd gevaarlijke materie, maar dit soort bezwaren zijn een beetje mosterd na de maaltijd. Er zijn nl. allang gevaarlijke veranderingen aan de hand. En hoe ver wou je die redenatie doorvoeren? Een straat oversteken is ook gevaarlijke materie, of sleutelen aan ecosystemen door ergens zomaar bevers uit te zetten is ook gevaarlijke materie. Welke wetenschappelijke wegen ga je wel inslaan, en welke wetenschappelijke wegen laat je liggen?

Heb je daar plannen voor? (bv. een ethische commissie, of een gedragscode of zo?) Ik ben VOOR wetenschappelijke vrijheid maar, nogmaals, 'nog niet' in deze maatschappij. Maar als de wereld 'gezond' ingericht zou zijn, ja, dan zeer zeker! Als je bedenkt dat je de mens zoals die over een miljoen jaar (dat is VEEL , dat is wel wat anders dan SF die de boel laat zien 'over vierhonderd jaar' (Star Trek)) waarschijnlijk niet eens als mens zult herkennen (en vice versa), als je je dat kosmische besef realiseert, dan heb je ook door dat dit soort restricties geen daadwerkelijke zin hebben.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 9:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 5:26 schreef Valorian666 het volgende:
Wat vinden jullie van die naakte kippen in Israel?
Dat heeft niets met wetenschap te maken maar met economische overwegingen (die kippen komen sneller tot wasdom, en normaal doen ze daar in een warm land langer over dan in een koel land) om zoveel mogelijk legkippen en/of kippenvlees te kunnen krijgen.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 09-07-2002 10:57 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

wat een gelul, er wordt al vanaf de oertijd met genen geexpirimenteerd. Wat dacht je van het kruisen van planten om zo een betere plant te krijgen. Of verschillende rassen hondjes om zo nieuwe rassen te krijgen.

In feite is het precies het zelfde alleen gaat het ff wat sneller.
En het zou toch geweldig zijn als we op deze manier menselijke organen in ander organisme kunnen kweken?! Weg wachtlijsten, donor organen, Hup een orgaan er in gemaakt met jouw DNA. Afstoten zal je lichaam het niet doen. Het is toch mooi wat je allemaal zo zou kunnen maken.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-07-2002 11:30 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

het perfectioneren van de mens? Moeilijk hoor. Waar begin je? wie worden er gepefectioneerd? en wie niet? Dan zou het ook niet onwaarschijnlijk zijn dat er een verschil in samenleving komt tussen de "betere" en "minder betere" mens. En aangezien de "minder betere" een soort instinctieve resentiment jegens de "betere" hebben, zal dat waarschijnlijk uitmonden in een oorlog die misschien wel de ondergang van de "normale mens" tot gevolg heeft. Ik geloof niet dat de mens in staat is dit soort "reacties" goed in te schatten, zoals Dwaallicht dat ook al zei.

De vraag is (volgens mij) of de mogelijke positieve resultaat opweegt tegen de mogelijke negatieve resultaat. Maar daarvoor moet je daar een onderscheid in kunnen maken, wat ik betwijfel of dat wel mogelijk is.


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 09-07-2002 11:46]



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-07-2002 21:10 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb in bijna alle gevallen een grove hekel aan ethisch gezeik .

Genetische manipulatie heeft zo gigantisch veel mogelijkheden, waarschijnlijk moeten we de mooiste mogelijkheden ervan nog ontdekken! Zeker in de geneeskunde ben ik er een groot voorstander van. Dingen als die spinnenzijde... Tja, waarom niet? Die geiten lijken er niets van te merken of lijden.

Het menselijk lichaam ook. We leren er steeds meer over, maar het lichaam is zo'n mooi en complex geheel, we weten nog slechts heel erg weinig. Ik heb ook het idee dat er een soort key-factor mist in onze kennis; al het synthetisch spul dat we maken LIJKT wel enigszins op zijn natuurlijke inspiratiebron, maar komt er slechts een beetje bij in de buurt qua kwaliteit.
Insert "natuur" ipv "menselijk lichaam" if you wish.

En dat de mens zichzelf aan het uitroeien is? Ach, dat is pas oud nieuws .


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 09-07-2002 21:25 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 21:10 schreef TNightmare het volgende:
...
Genetische manipulatie heeft zo gigantisch veel mogelijkheden, waarschijnlijk moeten we de mooiste mogelijkheden ervan nog ontdekken!
...
En dat de mens zichzelf aan het uitroeien is? Ach, dat is pas oud nieuws .


hopelijk hebben we dan eerder de mooiste mogelijkheden van genetische manipulatie ontdekt dan dat de mens zichzelf heeft uitgeroeid, dan hebben we er ook nog een beetje plezier van


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-07-2002 21:28 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

laten we ons maar lekker uitroeien... tgaat toch zo sloom dat we er zelf nix van zu8llen merken en we wennen er anders wel aan, we zijn ook aan auto's gewend inmiddels duds tsjah...


Je moeder.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 09-07-2002 21:32 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 21:28 schreef karnivoor het volgende:
laten we ons maar lekker uitroeien... tgaat toch zo sloom dat we er zelf nix van zu8llen merken en we wennen er anders wel aan, we zijn ook aan auto's gewend inmiddels duds tsjah...


volgens mij hebben we die auto's niet gemaakt om onszelf uit te roeien


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-07-2002 21:33 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

tsjah maar volgens muggenziftende ecoterroristen zijn is het wel zo

maar dan moet je je ook een lnage termijnwerking bij bedenken dus niet één eeuw ofzo


Je moeder.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 09-07-2002 21:41 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 21:33 schreef karnivoor het volgende:
tsjah maar volgens muggenziftende ecoterroristen zijn is het wel zo

maar dan moet je je ook een lnage termijnwerking bij bedenken dus niet één eeuw ofzo


dus eigenlijk was die kerel die de auto uit heeft gevonden een terrorist


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-07-2002 22:22 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik zeg ja tegen alles wat wetenschap is. Maar.. Onze kennis wordt alleen gebruikt voor zaken die $$$ opbrengen. Ook genetische manipulatie zal vooral bedoeld zijn voor de landbouwsector. Als genetisch gemanipuleerde gewassen niet geïsoleerd blijven van normale gewassen, wordt het evenwicht verstoort (spannend he, wachten op de gevolgen).
Verder zullen deze nieuwe technieken gebruikt worden voor volstrekt zinloze dingen, zoals het clonen van onvruchtbare westerlingen die denken dat kinderen krijgen een recht is. In Finland is er al sprake geweest van genetische manipulatie bij sportmensen. Zo hoeven ze geen doping meer te gebruiken.
Nuttige medische ingrepen zullen ook kunnen, maar die zullen waarschijnlijk niet terugbetaald worden door het ziekenfonds.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-11-2002 20:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Drug Making Genes Added To Corn Jump To Soya

Anonymous Cowdog writes "Google News turned up a scary item today: Apparently, genetically altered corn, designed not to repel pests or withstand bad weather, but rather to grow pharmecuticals (for diabetes and diarrhea) has been accidentally mixed with soy plants in the field, resulting in 500,000 bushels of contaminated soybeans being quarantined by the US FDA. Ooops. Here's the story, and here's another story about the same case. The company who brought us this nice event is called ProdiGene. Looks like they're also working on an edible AIDS vaccine (kinda makes sense, eat Tofu, enjoy free love!) Now, I was thinking, will our government protect us from doom-by-hand-me-down-genes? and on a hunch (honest!) I did this google search for keywords ProdiGene and "george w bush". Result? A not so reassuring article."

Bron: Slashdot


I'm not being rude. You're just insignificant.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 18-11-2002 20:14 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

het is misschien niet het meest verstandige om te doen (kloten met genen e.d)
maar zodra er protheses komen die op je zenuwen aangesloten worden, sta ik als eerste in de rij...


No meat is sweater


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 18-11-2002 21:27 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

gen man is puik.

Maar ja, wetenschap is gewoon altijd positief in mijn ogen.

De mogelijkheden zeggen nix over wat er nou daadwerkelijk mee gaat gebeuren.
Zolang het in de hand wordt gehouden, wat nu op kleine schaal (paranoia) gebeurd... (t of dt of wat dan ook. blow me)

De H-bom was in het begin NIET gemaakt om te gebruiken, dat deden andere mensen. Heh...

Qua gewassen e.d.;
Zolang er maar een onderscheid blijft tussen "gezonde" en "bewerkte"...
De mogelijkheden zijn nu nog onbeperkt in mijn ogen omdat ze bij lange na niet over alle gegevens beschikken.

klonen idem dito: Nog ff w88 en het is normaal...


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 19-11-2002 14:01 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Genetische manipulatie? Helemaal voor!! Ik geloof ook niet in een God die ons gemaakt heeft, dus heb ook geen morele bezwaren over "messing with God's creation".
Natuurlijk moet gen-manipulatie wel eerst betrouwbaar zijn.

Maarreh... stel je maar es voor... mensen genetisch aanpassen met dierlijk DNA.
Voorbeelden:
1. Je raakt in een ongeluk je arm kwijt. Dankzij reptielen DNA groeit deze weer terug binnen een paar maanden.
2. Katten DNA wordt gebruikt om mensen sneller en behendiger te maken. Tevens kunnen ze nu 's nachts net zo goed zien als een kat. (zou ik persoonlijk wel cool vinden.)
3. Honden DNA gebruikt om het reuk-orgaan van de mens weer beter te maken. Eindelijk kan je weer eens wat met die neus, behalve verkouden worden en een snotneus krijgen.
4. Ziektes. Veel van de ziektes waar mensen aan dood gaan, zijn dieren immuun voor. Zo blijkt nu ook dat katten bijvoorbeeld een variant van AIDS in hun bloed hebben, echter gaan ze er niet aan dood. via hun DNA kan eventueel een immuniteit aan mensen gegeven worden.

Al met al zijn de voordelen van gen-manipulatie dus erg hoog. Ja, we passen de natuur wel aan. Drastisch ook. Maar vertel eens, doen wij (de mens) dit nu niet al eeuwen?

Hoe kan je nou bijvoorbeeld tegen gen-manipulatie zijn, maar ondertussen wel antibiotica, medicijnen en 101 andere dingen slikken die ook tegen "de natuur" in gaan?


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-11-2002 14:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Als ze maar niet met mijn genen gaan spelen....je kan ze toch niet stoppen nu ze al zo ver zijn en alzoveel mogenop dit gebied. Het is gewoon hopen dat ze zo lang mogelijk van de menselijke genen proberen af te blijven.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-11-2002 14:15 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2002 14:08 schreef Kramy het volgende:
Als ze maar niet met mijn genen gaan spelen....je kan ze toch niet stoppen nu ze al zo ver zijn en alzoveel mogenop dit gebied. Het is gewoon hopen dat ze zo lang mogelijk van de menselijke genen proberen af te blijven.


Mooi, terwijl de rest van de mensheid superieur wordt, blijven de Gristenen weer hopeloos achter!


Dear dirty delightful old drunken old days


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-11-2002 14:16 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 19 november 2002 14:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Mooi, terwijl de rest van de mensheid superieur wordt, blijven de Gristenen weer hopeloos achter!


Juist Zo willen jullie het toch ook



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-11-2002 21:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

[quote]Op 19 november 2002 14:01 schreef Astaroth het volgende:
Al met al zijn de voordelen van gen-manipulatie dus erg hoog. quote]

ja, dat blijkt als je in de supermarkt de produkten eens ff gaat checken of er wel of niet genetisch gemanipuleerde (gemodificeerde) voedingsstoffen inzitten, ik schrok me debiel, zeg. in wel zoveel arikelen zit het in, ik noem:
-gouda's glorie mayo
-remia fritesaus
-heinz sandwichspread
-ah witte bonen in tom.saus
-unox ossestaartsoep
-cup a soup
deze schieten me nu te binnen.

en waarom moet die troep erin, zal wel goedkoper zijn, denk"

want money makes the world go round.

waar is die goeie ouwe ruilhandel vet berevellen enzo gebleven, kon je tenminste lekker angstvrij eten.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 19-11-2002 21:17]


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2002 21:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2002 21:17 schreef webblaster wim het volgende:
waar is die goeie ouwe ruilhandel vet berevellen enzo gebleven, kon je tenminste lekker angstvrij eten.

Het eten wel, maar het verkrijgen was dan weer een andere materie natuurlijk...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen