IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Cassettebandje naar MP3 rippen? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-07-2002 0:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb de moeite altijd willen vermijden; ik kan er geen info over vinden en ik heb een aantal bootlegs op tape en LP die ik over het net wil traden voor Death & Cynic bootlegs, dus moet ik er toch aan.

(of iemand moet de Death bootlegs - The face of truth, Live horst 1.3.89 & The last gigs al op mp3 hebben)

Hoe gaat dat in z'n werk en is het ingewikkeld?
Welke downloadable software kan ik het beste gebruiken?
Wat heb ik er verder voor nodig als kabels etc?

Alvast bedankt voor de tips!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-07-2002 0:17]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 09-07-2002 0:28 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Is dat uberhaupt wel mogelijk? Je zou misschien een kabel van je cassettedeck in je microfoon-ingang van de computer kunnen duwen. Dan je bandje als .wav opnemen en daarna in MP3 omzetten. Tenminste dat zou ik proberen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 0:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hmm..

Als je een line-ingang op je geluidskaart hebt, zou je daar de koptelefoonuitgang van je stereo op aan kunnen sluiten..

Benodigdheden -- een stereo jack kabel van grote naar kleine jack.

Vervolgens met bijvoorbeeld Cubase (er zijn vast simpelere proggies maar die ken ik niet) een opname van de te rippen tape/lp maken.. Per nummer dus een opname..

Met Cubase kan je er dan ook nog tal van toolz op los laten zoals ruisonderdrukking en een normalizer (tool om het zo hard mogelijk, zonder vervorming, te produceren)..

Kies vervolgens het gewenste format om te exporteren (MP3, WAV etc.) en klaar is Kees, uh Mutilator


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-07-2002 3:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 juli 2002 0:32 schreef Snaack het volgende:
Hmm..

Als je een line-ingang op je geluidskaart hebt, zou je daar de koptelefoonuitgang van je stereo op aan kunnen sluiten..


Ik ben hier echt een kneus in: met line ingang bedoel je de microfoon ingang?

quote:
Benodigdheden -- een stereo jack kabel van grote naar kleine jack.

Vervolgens met bijvoorbeeld Cubase (er zijn vast simpelere proggies maar die ken ik niet) een opname van de te rippen tape/lp maken.. Per nummer dus een opname..

Met Cubase kan je er dan ook nog tal van toolz op los laten zoals ruisonderdrukking en een normalizer (tool om het zo hard mogelijk, zonder vervorming, te produceren)..

Kies vervolgens het gewenste format om te exporteren (MP3, WAV etc.) en klaar is Kees, uh Mutilator


Qubase heb ik niet; kost zeker geld of niet? Ik zoek een simpel shareware programmaatje; hoe simpeler hoe beter hoewel tijdens het proces die mogelijkheden als ruisonderdrukking en de mogelijkheid om tikjes van de LP te onderdrukken wel fijn zijn als dat niet meer of minder resultaat geeft als je het achteraf zou doen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 3:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 3:16 schreef Mutilator het volgende:
Ik ben hier echt een kneus in: met line ingang bedoel je de microfoon ingang?




Neuh.. Je hebt als het mee zit een ingang op je geluidskaart waar 'line' bij staat, die moet je hebben..

quote:

Qubase heb ik niet; kost zeker geld of niet? Ik zoek een simpel shareware programmaatje; hoe simpeler hoe beter hoewel tijdens het proces die mogelijkheden als ruisonderdrukking en de mogelijkheid om tikjes van de LP te onderdrukken wel fijn zijn als dat niet meer of minder resultaat geeft als je het achteraf zou doen.


Cubase kost veel geld, want wij werken natuurlijk niet met illegale software

een supergoed programma, alleen niet echt eenvoudig in gebruik.. ik zou ff op download.com zoeken naar een ander proggie, ookal weet ik niet welke.. suc6 iig!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-07-2002 3:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Thanx for de tips !


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 3:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

is cool..

hier moet wel iets voor je bijstaan:

Software op Download.com


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 09-07-2002 10:02 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

easy cd creator 4 heeft ook zo'n programma waarmee je lp's naar wav kan omzetten. daarna kan je ze weer heel makkelijk naar mp3 omzetten natuurlijk



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 09-07-2002 11:58 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Dat proggie kenk ook. Beetje jammer dat d diverze tools het geluid alleen maar slechter maken...


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2002 3:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Bedankt voor de tips allemaal: ik rip nu met een kabeltje vanuit mijn walkman en met het programma Easy cd creator.

Wat ik alleen niet snap zijn knetterstorinkjes die intstaan die niet op de originele opname zitten; zelfs als ik em laat draaien terwijl er verder niets met de computer gebeurt en de walkman& kabel niet bewogen wordt krijg ik geen puntgave rip.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 04-08-2002 8:46 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Misschien ontstaan die storinkjes door te hard opnemen, heb je een line-uitgang op je walkman of gebruik je gewoon de koptelefoon uitgang? Anders moet deze misschien wat zachter. Maak je je MP3-tjes op 128kbps? Lage waarden kunnen namelijk ook een beetje krakend geluid produceren. Ik ken Easy CD Creator niet, maar kun je daar het geluidsniveau zien? Zelf gebruik ik CoolEdit, heel makkelijk in gebruik. Hiermee kun je dan opnemen terwijl je het geluidsniveau kunt zien (hoger als 0dB en je krijgt kraak). Ook kun je hiermee daarna vreemde pieken weghalen en normalizen. Het kost wel een beetje meer moeite om alles er optimaal op te krijgen, maar ja je hoeft het ook maar 1 keer te doen. Als je nog wat vragen over het verkrijgen van CoolEdit hebt mail me gerust. De andere genoemde opties zullen ook prima werken maar ik heb er geen ervaring mee...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 11:14 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik doe het ook zo, kabeltje van walkman naar computer, maar dan met Goldwave als opneemprogramma. Ik weet eigenlijk niet of ik last heb van gekraak, het is al een hele tijd terug dat ik geript heb, maar volgens mij niet. Het ligt misschien aan de walkman en de aansluiting met de koptelefoon/kabeltje.



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 04-08-2002 11:22 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik heb een hele tijd geleden mijn bandjes opgenomen met Spin Doctor (naar ik meen onderdeel van het al eerder vernoemde Easy CD Creator) en bewerkte achteraf de wav. filetjes met Sound Forge. Heel handig programma als je ruis, klikken en dat soort ongewenste geluiden eruit wilt filteren. Als je veel moet opnemen kan het op de lange termijn frustrerend werken en het is monnikenwerk, maar je krijgt wel schitterende resultaten.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-01-2007 21:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb walkman naar de computer line in; vroeger gebruikte ik ook easy cd creator, maar die conflicteert met Nero bijv; een andere gratis ripper met de diverse filterfuncties zou geweldig goed uitkomen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 03-01-2007 21:50 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, het moet kunnen, lampje heeft voor mij ooit de judgement day demo's op een cd geknalt. Misschien ziet hij dit topic, anders meel ik 'em en ik zie 'em zowiezo vrijdag als sinister moet spelen, zal ik 't hem eens vragen.



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 03-01-2007 21:53 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Euh...met Audacity de WAV recorden waarna je daarmee alles verder kan doen wat je wilt? Zitten volgen mij ook filters op enzo én is gratis en open source en shit.
Google it.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-01-2007 11:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 3 januari 2007 21:53 schreef Mikeee het volgende:
Euh...met Audacity de WAV recorden waarna je daarmee alles verder kan doen wat je wilt? Zitten volgen mij ook filters op enzo én is gratis en open source en shit.
Google it.
Wat hij zegt



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-01-2007 17:50 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag, maar het heeft er wel mee te maken:

Waarom schaf je geen audio CD-recorder aan? Die dingen zijn echt niet zo duur meer, en je sluit hem gewoon aan op je stereo (net als een cassettedeck). Dan kun je alles (cassettes, LP's, DAT, geluid van DVD of videoband, ...) zonder kwaliteitsverlies/storingen op CD zetten, en die CD vervolgens omzetten in MP3's. Ik werk zelf al jaren op deze manier.


Bareuh...


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-01-2007 20:58 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Wavelab.


lampje


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 04-01-2007 21:00 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2007 20:58 schreef Lampje het volgende:
Wavelab.


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 04-01-2007 21:09 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 januari 2007 20:58 schreef Lampje het volgende:
Wavelab.


Kijk!



Macabre
Usericon van Macabre
Posted 05-01-2007 20:38 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Ah, ik heb zelf ook eens Pathology of Crowding gedigitaliseerd. Alle voorgaande tips heb ik idd ook gebruikt. Gitaarkabels zijn multifunctioneel inzetbaar. Ik gebruik zelf Magix Music Maker 7 (de connaisseurs zullen het wel een belachelijk programma vinden, ik vind het makkelijk). De gehele demo afspelen, terwijl de computer opneemt en later zelf in apparte tracks knippen. Redelijk eenvoudig.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 05-01-2007 20:41 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Goede demo, hè?



Macabre
Usericon van Macabre
Posted 05-01-2007 22:57 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Zeker wel! Vooral de cover van de Almighty Godz Slaughter scheurt door alles heen! Net als de vocalen van Clouds Of Mordor.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 06-01-2007 14:26 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Thanx!



zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 06-01-2007 15:22 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2007 21:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Ja, het moet kunnen, lampje heeft voor mij ooit de judgement day demo's op een cd geknalt. Misschien ziet hij dit topic, anders meel ik 'em en ik zie 'em zowiezo vrijdag als sinister moet spelen, zal ik 't hem eens vragen.


Hey Oud Vuil, kan je deze misschien voor mij branden?


Nog zo stoere internet warrior.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen