IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wicca Vorige pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 12-01-2011 14:05 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 12 januari 2011 13:48 schreef louhill het volgende:
feministisch geïnspireerde filosofie.


Perfect voor knuffel homo's en wierook gebruikende, blauwe Dr. Martens draagsters zonder vaste piemel omdat niemand ze ziet staan, met een resevoir dogs poster in de huiskamer en een zwaard aan de muur.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-01-2011 18:31 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2011 13:48 schreef louhill het volgende:
Wicca is een min of meer georganiseerde vorm van hekserij, maar dit betekent niet dat deze begrippen synoniem zijn. Moderne wicca is behalve een natuurreligie vooral ook een ecologisch en feministisch geïnspireerde filosofie.

Volgelingen van wicca inspireren zich op voorchristelijke bronnen, Europese folklore en mythologie. Zij beschouwen zichzelf als priesters en priesteressen van een voorchristelijke sjamanistische natuurreligie die een godin vereert die gerelateerd is aan de Moeder godin in haar drie aspecten van Maagd, Moeder en Heks.

zeggen ze op internet tenminste.
echter van oudsher zijn t aanbidders van de maangodin.
daarom waren ze dus 's nachts veel op pad.
aangezien de in die tijd regerende katholieke kerk een hekel had aan elke vorm van concurentie,waren ze een makkelijk slachtoffer om als heks aangewezen te worden.
die veroordeling is tot in de huidige tijd blijven hangen,en zelfs doorgedrongen in het wicca geloof zelf,daar veel wicca aanhangers nu menen heks te zijn.
maar eigenlijk is het theologies gezien de aanbidding van de vrouwlijke kant van god.
als men tenminste kan spreken van vrouwlijk en mannelijke kanten op zo'n energetisch nivo waar dat soort onderscheid er helemaal niks toe doet/danwel niet bestaat!
maar aangezien toen(en nu nog) de katholieke kerk gedomineerd werd door mannen hebben ze voor t gemak die scheiding bedacht om vervolgens de vrouw ondergeschikt te kunnen verklaren!
m.v.g Lou Hill
Ze zeggen wel meer op internet.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-01-2011 19:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De maangodin, die loopt zeker vaak in de blote kont? Lijkt me wel een godin voor mij dan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-01-2011 19:17 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
daarom waren ze dus 's nachts veel op pad.

Klinkt opeens heel logisch.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-01-2011 19:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

'De vrouwelijke kant van God'. Is dan werkelijk niets meer heilig, dat ze zelfs van god een nephomo willen maken die over gevoelens praat en de Libelle leest? Of zou Hij niet kunnen parkeren?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen