IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wicca Vorige pagina | Volgende pagina
Chiyo
kameel
Usericon van Chiyo
Posted 12-07-2002 16:22 by Chiyo Wijzig reactieProfiel van ChiyoQuote dit bericht

Ik vind de term witte en zwarte daarom helemaal verkeerd, volgens mij bestaat er helemaal geen witte en zwarte magie, het is alleen hoe je het gebruikt (vind het net zo dubbieus als de term zinloos geweld


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 12-07-2002 18:13 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 12 juli 2002 16:16 schreef Paul het volgende:
Het enige verschil tussen witte en zwarte magie zit in het doel. Niet hoe je uitvoert. Magie wordt pas zwart als je het gebruikt om er zelf beter van te worden of als je er iemand pijn mee wilt doen.


Als je er zelf beter van word??? is dat dan meteen zwart???



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 12-07-2002 21:11 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 12 juli 2002 18:13 schreef Grimnir het volgende:
Als je er zelf beter van word??? is dat dan meteen zwart???


ik denk dat je dat niet zo zwart/wit *grin* moet zien..

Zowieso word je er beter van als je mensen helpt; gewoon omdat het een goed gevoel geeft als je mensen helpt zonder dat daar iets tegenover staat. Maar als je inderdaad dingen uithaalt om er "beter" van te worden ten nadele van een ander, dan ben je heel verkeerd bezig.

Ik weet niet of het met magie te maken heeft (volgens mij is magie niets meer en niets minder dan uitstraling van je energie) maar wanneer je iets goeds doet, ondervind je daar voordeel van doordat het positief voelt; als je je positief voelt, voel je je beter en gaan dingen beter. Als je iets al vanuit een negatief standpunt bekijkt, dan zit er zowiezo een donkere wolk boven zogezegd. Wanneer je dus iemand kwaad berokkend op wat voor manier dan ook, zal je geweten het daar moeilijk mee krijgen (ervan uitgaande dat je die hebt).



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-07-2002 13:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

WWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRR, Hebben jullie allemaal uit gehangen de afgelopen 500 jaar? De Middeleeuwen zijn voorbij en magie bestaat alleen in sprookjes van Grimm en in Hollywood, dat noemen we vooruitgang, en is bedoeld om onzin de wereld uit te helpen.

Dat moest ik ff kwijt, ik beloof dat ik nu weer aardig zal zijn.


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 13-07-2002 20:11 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

Ik hou 't op Wicky


sebinsagoil


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 14-07-2002 3:57 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 13:41 schreef Dargull het volgende:
WWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRR, Hebben jullie allemaal uit gehangen de afgelopen 500 jaar? De Middeleeuwen zijn voorbij en magie bestaat alleen in sprookjes van Grimm en in Hollywood, dat noemen we vooruitgang, en is bedoeld om onzin de wereld uit te helpen.

Dat moest ik ff kwijt, ik beloof dat ik nu weer aardig zal zijn.



My madness, my sadness


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-07-2002 14:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 juli 2002 13:28 schreef Grimnir het volgende:
En het heeft wel degelijk met bovennatuurlijke dingen te maken nl. hekserij.
Hekserij is een woord wat een echte Wiccan nooit zal gebruiken. Bovendien is het maar net wat je als bovennatuurlijk beschouwd. En hoewel Wicca een natuurreligie is met elementen die een ander als Magie beschouwt hoeft de Wiccan dat zelf nog niet als 'bovennatuurlijk' te zien maar gewoon als natuurlijk.
quote:
Dorr hun witte magie genoemd...
Ook onzin. Magie is niet wit of zwart (of groen of geel of paars). Het gaat om het aanwenden van de Magie die het als goed of fout definieert.
quote:
Zij claimen dat ze als ze magie fout gebruiken het 3 maal zo hard terugkomt op zichzelf, kijk ik begrijp dit wel, maar zoals ik het zie komt magie altijd weer terug hoe dan ook.
Dat doen Wiccans ook. Zij geloven ook dat als ze hun Magie op een goede manier gebruiken ze dat in drievoud terugzien in hun eigen leven. Extra motivatie om goeds te doen, lijkt me. Op zich een stuk gezonder dan sommige andere religies.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-07-2002 16:19 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik kan het woord wicca niet meer horen met al die 14 jarige heksen die beweren een book of shadows te hebben en Harry Potter hebben gekeken blah..please let the hype flow over fast!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-07-2002 16:27 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 20:11 schreef Metal Mark het volgende:
Ik hou 't op Wicky

lol me too


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 14-07-2002 16:48 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 14 juli 2002 14:46 schreef helmet het volgende:
Hekserij is een woord wat een echte Wiccan nooit zal gebruiken. Bovendien is het maar net wat je als bovennatuurlijk beschouwd. En hoewel Wicca een natuurreligie is met elementen die een ander als Magie beschouwt hoeft de Wiccan dat zelf nog niet als 'bovennatuurlijk' te zien maar gewoon als natuurlijk.
Ook onzin. Magie is niet wit of zwart (of groen of geel of paars). Het gaat om het aanwenden van de Magie die het als goed of fout definieert.
Dat doen Wiccans ook. Zij geloven ook dat als ze hun Magie op een goede manier gebruiken ze dat in drievoud terugzien in hun eigen leven. Extra motivatie om goeds te doen, lijkt me. Op zich een stuk gezonder dan sommige andere religies.


Hmmm...als je het hele stukje leest zie je dat ik hetzelfde zeg, maar ok, je bent natuurlijk vrij om er stukjes uit te halen.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-07-2002 16:51 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 juli 2002 16:48 schreef Grimnir het volgende:
Hmmm...als je het hele stukje leest zie je dat ik hetzelfde zeg, maar ok, je bent natuurlijk vrij om er stukjes uit te halen.
Ow ehm.. okay, ik dacht dat je iets anders zei. My mistake.


I'm not being rude. You're just insignificant.


DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 15:37 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

die wicca hype hebben we te danken aan within temptation een aan net 5 die zonodig buffy the vampire slayer moest uitzenden....
en wat witte en zwarte magie betreft, magie is magie... geen gelul



Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-07-2002 15:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 15:37 schreef DakGoot het volgende:
en wat witte en zwarte magie betreft, magie is magie... geen gelul



En bepaalde dingen zijn wetenschappelijk onmogelijk


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 28-07-2002 17:08 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Wicca is een goeie levensovertuiging, al hoeft de godenaanbidding van mij niet zo. Ik ben meer paganist dan wat anders. Alhoewel ik me ook bezig hou met reiki, geesten en helen van mensen, maar dat komt ook in Wicca terug


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-07-2002 18:48 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 17:08 schreef Blackjack het volgende:
Wicca is een goeie levensovertuiging, al hoeft de godenaanbidding van mij niet zo. Ik ben meer paganist dan wat anders. Alhoewel ik me ook bezig hou met reiki, geesten en helen van mensen, maar dat komt ook in Wicca terug


Wat versta jij onder paganist dan, dat is toch meer een overkoepelende naam?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 28-07-2002 18:50 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

niks aan


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 28-07-2002 19:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 28 juli 2002 15:37 schreef DakGoot het volgende:
die wicca hype hebben we te danken aan within temptation een aan net 5 die zonodig buffy the vampire slayer moest uitzenden....
en wat witte en zwarte magie betreft, magie is magie... geen gelul




GRRRRRRR buffy heerscht! en ik denk dat het meer door charmed komt als het al van de tv zou moeten komen...bij buffy ging het vooral om het vechten niej om die geintjes van willow (die later ook wel cool worden eigenlijk)



Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 28-07-2002 20:08 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 18:48 schreef Heiden het volgende:
Wat versta jij onder paganist dan, dat is toch meer een overkoepelende naam?


pagan is gewoon heidens
de christenen noemden iedereen die geen christen was/is een heiden
zo zullen de moslims alle niet moslims ook wel heidenen noemen
en zo zullen alle mensen die in de Noordse Goden geloven iedereen die dat niet doet ook heiden noemen
volgens mij is pagan gewoon een ander woord voor: de ander, die er niet bij hoort


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-07-2002 20:57 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 20:08 schreef Volthor Kahn het volgende:
pagan is gewoon heidens
de christenen noemden iedereen die geen christen was/is een heiden
zo zullen de moslims alle niet moslims ook wel heidenen noemen
en zo zullen alle mensen die in de Noordse Goden geloven iedereen die dat niet doet ook heiden noemen
volgens mij is pagan gewoon een ander woord voor: de ander, die er niet bij hoort


In het paganisme bedoelt men met heidenen meestal Asatruar.
Asatruar gebruiken de term pagan ook bijna nooit voor zichzelf. Meestal gewoon heiden.
Paganisme heeft invloeden uit meerdere natuurreligies, Wicca en Sjamanisme enzo vallen ook onder de paganistische stroming. Asatruar distantieren zich meestal van 'paganisme' zij zijn alleen geinteresseerd in de pure Germaans/Noorse dingen. Het is een etnische religie, dwz streekgebonden, in elke streek was het heidendom weer net een beetje anders. En de meeste serieuze Asatruar bestuderen ook zoveel mogelijk hun plaatselijke historie.
En ik noem iemand die niet in de Noordse Goden gelooft geen heidenen, of ongelovige ofzow. Zo'n soort dogma's komen er helemaal niet bij voor. En de Goden moet je toch net iets anders zien zoals ze God zien in de Joods/Christelijke traditie.
Noorse goden maken ook fouten. En Odin gaf een oog voor wijsheid. Hele andere moraal, 'voor wat, hoort wat'. Ze zijn ook krachten in mezelf. Geen afstandelijke alwijze neerkijkende uberwezens ofzo.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 11-08-2002 15:08 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Is wicca niet gewoon het beoefenen van krachten zonder dat het effect heeft op andere mensen?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-08-2002 15:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Gister The Craft gezien. OMG die meiden!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 11-08-2002 23:46 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

in The Craft kloppen wel bepaalde dingen, zoals het oproepen van de winsrichtingen, je weet wel, die "Hail to the watchtowers from the north....".


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 11-08-2002 23:54 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Hoe zit het dan met grijze magie daar heb ik ook ooit eens iets over gelezen, weet niet meer precies hoe het in zijn werk ging maar grijze magie stond logischer wijs tussen wit en zwart in en was een soort vorm van magie waarbij je uit beide delen, zowel wit als zwart, kracht probeert uit te halen. Maar in hoeverre dit weer waar is, geen idee


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2002 1:05 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 13:41 schreef Dargull het volgende:
WWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRR, Hebben jullie allemaal uit gehangen de afgelopen 500 jaar? De Middeleeuwen zijn voorbij en magie bestaat alleen in sprookjes van Grimm en in Hollywood, dat noemen we vooruitgang, en is bedoeld om onzin de wereld uit te helpen.

Dat moest ik ff kwijt, ik beloof dat ik nu weer aardig zal zijn.
wanneer ga je naar trance luisteren dat is ook zo fantasieloos .. bonk bonk bonk dat is pas technische vooruit gang .

Van de craft kloppen er een paar dingen.
Maar die spreuken die hun uitvoeren geloof ik niks van.



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 12-08-2002 1:19 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 18:48 schreef Heiden het volgende:
Wat versta jij onder paganist dan, dat is toch meer een overkoepelende naam?



Onder Paganist versta ik: iemand die zich bezig houdt met "religie", zonder een of andere "Ware God" te willen/ moeten aankondigen.
T is misschien overkoepelend, maar je hebt een groot verschil tussen Wicca's en paganisten onderling: Paganisten is de verzamelnaam, wicca is iets "liever", al is dat misschien het verkeerde woord...

Paganisten weten, wicca's geloven..

misschien verklaart dit iets meer.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen