IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wicca Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-08-2002 10:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 augustus 2002 1:19 schreef Blackjack het volgende:
Onder Paganist versta ik: iemand die zich bezig houdt met "religie", zonder een of andere "Ware God" te willen/ moeten aankondigen.
Misschien zit ik er nou wel helemaal naast hoor.. maar Wicca is toch nog altijd een vorm van Paganisme? En dat terwijl (de meeste) Wiccans echt in een godin en een god geloven.


I'm not being rude. You're just insignificant.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2002 11:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Je hebt gelijk Helmet.
Mjah ze schamen zich voor wicca's.


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 31-08-2002 18:09 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Ik hou me al anderhalf jaar meej bezig (wicca), en der is zon gast waar ik mee naar school fietst die me helemaal voor lul verklaart, en waarschijnlijk anderen op dit forum ook, mja daar heb ik boodschap aan...... en als mensen christen willen zijn laat ze toch.......Die Osama is dus ook gewon een lul meej zijn jihad enzo....


Do or do not. There is no try.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-08-2002 18:12 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik denk dat je hier ook niet veel christenen en moslims zal vinden


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 31-08-2002 18:23 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

tja,dan is iedereen hier dus atheist Of heidens,...

Maar zelfs de meest overtuigde atheist kan niet zeggen , dat hij nooit iets onverklaarbaars heeft meegemaakt,...


true disco chick


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-08-2002 18:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Atheïsme wil niet zeggen dat je gelooft dat alles verklaarbaar is... het is geen determinisme!


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 31-08-2002 18:36 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Wel ik geloof ook niet in een god,maar wel in een soort energie,die door alles stroomt,een soort levenskracht


true disco chick


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-08-2002 20:25 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

En hoe heet die energie?


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 31-08-2002 20:40 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

ik heb vrij weinig zin om me in het gesprek t bemoeien, ik zou me veelste veel ergeren aan de mensen die het nodig vinden om in een olijke manier te vertellen dat ze mensen die er wel in geloven naive vinden, en het onzin vinden.

maar zelf doe ik nu al bijna een jaar aan chaos magic. en ben er zelf ook redelijk vaak mee bezig.
een hoop informatie hierover kan gevonden worden op http://www.chaosmagic.com
en zelf heb ik eens een stuk erover geschreven wat hier te vinden is http://www.chaosmagic.com/archives/magic/chaosmagiciscrap/chaosmagiciscrap.htm
(de titel is misleidend)

mijn eigen opvattingen over wicca zijn ook niet echt positief. maar dat heeft niks te maken met het feit of het werkt of niet.
veelste meer met het commercieele gat in de mart wat er mee gevonden is.
en wat voor onzekere en naive mensen er vooral op toe stromen.
de echte ware wiccans zijn niet vaak meer te vinden ook.




wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-08-2002 20:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat dacht ik ook al, dat die niet meer zo snel te vinden zijn.
Tegenwoordig heel veel meelopers.
En van die jonge kinders.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 01-09-2002 20:05 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 20:25 schreef wladimir het volgende:
En hoe heet die energie?


Ik heb er geen naam voor,maar ik kan het wel voelen,...


true disco chick


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 02-09-2002 11:59 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 31 augustus 2002 18:36 schreef pale enchantress het volgende:
Wel ik geloof ook niet in een god,maar wel in een soort energie,die door alles stroomt,een soort levenskracht


Pantheistisch?



pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 02-09-2002 19:12 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

hmmm,...
Ik weet niet precies wat pantheisme inhoudt,maar pan is toch de god van de muziek met die hoorns en geitenpoten en een panfluit,...
Toch?


true disco chick


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-09-2002 19:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



Pan is inderdaad die godheid ja, maar 'pantheisme' komt van het griekse pan = alles en theos = god. Alles is god dus, alles is vervuld van een bepaalde energie of warmte of liefde of whatever, een beetje verwant met wat jij geschreven hebt. Tenminste, dat is één interpretatie van pantheisme, aangezien daar ook weer nuanceverschillen in schijnen te bestaan.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 02-09-2002 23:27 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

idd een bepaald soort omschrijving van energien...



Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 03-09-2002 17:19 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

*meld zich*


Wie men liefheeft kastijdt men!


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 04-09-2002 18:13 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 19:16 schreef Dwaallicht het volgende:


Pan is inderdaad die godheid ja, maar 'pantheisme' komt van het griekse pan = alles en theos = god. Alles is god dus, alles is vervuld van een bepaalde energie of warmte of liefde of whatever, een beetje verwant met wat jij geschreven hebt. Tenminste, dat is één interpretatie van pantheisme, aangezien daar ook weer nuanceverschillen in schijnen te bestaan.

Dan sluit ik mij bij deze interpretatie aan


true disco chick


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-09-2002 18:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 19:16 schreef Dwaallicht het volgende:


Pan is inderdaad die godheid ja, maar 'pantheisme' komt van het griekse pan = alles en theos = god. Alles is god dus, alles is vervuld van een bepaalde energie of warmte of liefde of whatever, een beetje verwant met wat jij geschreven hebt. Tenminste, dat is één interpretatie van pantheisme, aangezien daar ook weer nuanceverschillen in schijnen te bestaan.


=Manon (of zo)???


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-09-2002 18:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2002 18:23 schreef pale enchantress het volgende:
tja,dan is iedereen hier dus atheist Of heidens,...

Maar zelfs de meest overtuigde atheist kan niet zeggen , dat hij nooit iets onverklaarbaars heeft meegemaakt,...


jawel ikke.

lang leve de wetenschap


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-09-2002 19:54 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

jammer, dat de wetenschap veel heeft kapot gemaakt..

maar on-topic ofzoiets..


Nuclearbastard
Usericon van Nuclearbastard
Posted 04-09-2002 20:51 by Nuclearbastard Wijzig reactieProfiel van NuclearbastardQuote dit bericht

Ik haat wicca


ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 20:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 18:17 schreef Misanthrope het volgende:
=Manon (of zo)???
NEEEEEE niet citeren uit die crapfilm.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-09-2002 19:23 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

juist!!
the craft


true disco chick


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 16-09-2002 19:47 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:52 schreef Dwaallicht het volgende:
NEEEEEE niet citeren uit die crapfilm.

lolololololololololololololol
ik ben wicaa want ik kijk naar charmed en the craft


My madness, my sadness


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-09-2002 19:55 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

on topic


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen