IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Wicca Vorige pagina | Volgende pagina
pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 08-11-2002 18:30 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2002 19:21 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
wigger?




true disco chick


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 08-11-2002 18:32 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 7 november 2002 19:20 schreef pale enchantress het volgende:
Ja, het is gewoon het verzinsel van ene Gardner geweest die wicca heeft uitgevonden in de jaren 60 en deed alsof die godsdienst al eeuwen underground bestond wat zo niet was natuurlijk.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet werkt


ach natuurlijk werkt het niet zeg doe niet zo achterlijk



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 08-11-2002 20:24 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 11:04 schreef zwartdoornroosje het volgende:
Ik ben 14, dus ik ken een hoop van die, jaja, alternatieve meisjes, die dan opeens ook 'wicca worden'. Ze weten meestal geeneens wat het precies inhoudt, maar het is wel cool om jezelf heks te kunnen noemen. En als ze al weten wat het inhoudt, geloven ze er niet echt in, maar klinkt eht wel cool om jezelf heks te kunnen noemen.

Ik heb dus best wel een hekel aan die wiccagrietjes, en geloof er zelf al helemaal neit in. (Geloof opzich wel in andere bovennatuurlijke shit enzo, mar dit is toch neit echt geloofwaardig.)


Wat je daar beschrijft is dus écht zielug. Als ik me toch zo'n stel tegenkom ga ik zoooooo hard lachen. Wie zichzelf een titel geeft mot ook wat weten; ongeacht het onderwerp.


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 08-11-2002 22:09 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Heksen is homosex


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 09-11-2002 19:54 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2002 18:32 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
ach natuurlijk werkt het niet zeg doe niet zo achterlijk
Alsof jij alles wat er in deze wereld gebeurt kunt verklaren , als je dat beweert ben je zelf achterlijk


true disco chick


noisy
emo?
Usericon van noisy
Posted 09-11-2002 22:03 by noisy Wijzig reactieProfiel van noisyQuote dit bericht

wicca is populair op cu2


how can we expect anyone to listen if we're using the same old voice? we need new noise!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-11-2002 1:52 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

wicca is populair in de wereld.
In Amerika zelfs, daar geen ouders hun kinderen beschermen tegen de wetenschap heb ik gehoord. Gaan ze naar de leraren en daar in discussie mee


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 14-11-2002 21:35 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Heb me wel wat verdiept in Wicca vroeger (heb nog wel boeken thuis liggen ook.) De manier van leven en de "gedragsregels" (om het zo maar ff te noemen) zijn op zich best goed voor deze wereld.
Ik geloof verder niet echt in de rituelen. Tenminste, ik kan mezelf niet serieus nemen om via de wiccan manier magie te doen. (sommige boeken beschrijven de noodzaak voor bepaalde magische componenten die nodig zijn, en dat je een X aantal keer bepaalde spreuken moet oproepen, e.d. == niet echt mijn manier ofzo).

Maar ja, heb ik mijn dagelijks leven wel wat weg van Wicca, maar ook van Satanisme e.a. dingen.

Wat betreft miepjes die denken "Oh, da's populair, daar moet ik ook aan meedoen? gadver dus... denk es na, probeer je ergens zelf in te vinden. En wicca doen alleen maar omdat je jezelf "wiccan" of "pagan" kan noemen vind ik ook wel triest.
Let wel, ik heb respect voor mensen die wicca doen maar zichzelf niet hoefen te verkondigen aan iedereen van "He, kijk mij eens!!"


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-11-2002 19:23 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

ja, hier vind ik mij ook in terug , ik heb er veel boeken en zo over gelezen,maar om ook echt wicca te 'volgen' , ik heb er gewoon niet genoeg discipline voor denk ik


true disco chick


BMM
BLACK METAL MANIA
Usericon van BMM
Posted 16-11-2002 21:40 by BMM Wijzig reactieProfiel van BMMQuote dit bericht

grootste onzin die der is


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 18-11-2002 16:31 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:

grootste onzin die der is



Tja... dat kan je over zoveel dingen zeggen. Is ook een errug makkelijk antwoord, moet ik zeggen.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-11-2002 16:55 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

ik denk dat als je aan al die wicca goths vanop CU2 vraagt wat Beltane, Samhain, Imbolc en Lughnasadh betekenen weten ze waarschijnlijk niet waarover je het hebt.

Op hun sites zie je gewoon al dat ze er niets van af weten, ze zitten als het ware de duivel te vereren, het slechte en zeggen dan dat ze wicca zijn, amai, wat heb ik daar al mijn buik van vol gekregen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-11-2002 20:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ze weten niet eens wat Seidr is.
Dan ben je toch geen heks meer


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 20-11-2002 18:05 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht


Wat is seidr?
(ben geen wicca dus,...)

[Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 20-11-2002 18:06]


true disco chick


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-11-2002 18:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 18:05 schreef pale enchantress het volgende:

Wat is seidr?
(ben geen wicca dus,...)

zie je dat bedoel ik!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 20-11-2002 18:16 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Seidr is, als ik het me goed herinner, een variant van Wicca wat meer met meditatie en trances te maken heeft.

Wel grappig... want het komt uit het noorse shamanistische geloof, dacht ik. Het doet me heel erg denken aan spiritwalkers uit de native-american cultuur.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-11-2002 18:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 18:16 schreef Astaroth het volgende:
Seidr is, als ik het me goed herinner, een variant van Wicca wat meer met meditatie en trances te maken heeft.

Wel grappig... want het komt uit het noorse shamanistische geloof, dacht ik. Het doet me heel erg denken aan spiritwalkers uit de native-american cultuur.

Eigenlijk is het helemaal geen wicca, sinds wanneer is alles wicca.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 20-11-2002 18:48 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2002 18:30 schreef pale enchantress het volgende:



wigger = white nigger, een wannabe zwarte dus [/offtopic]


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 21-11-2002 17:29 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 18:06 schreef wladimir het volgende:
zie je dat bedoel ik!


Nou, ik ben ook geen heks hoor,
geloof je me niet?


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 21-11-2002 17:30 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 18:48 schreef AgonY het volgende:
wigger = white nigger, een wannabe zwarte dus [/offtopic]


EN in welke context moeten we dat begrijpen?


true disco chick


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 21-11-2002 17:31 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 18:48 schreef AgonY het volgende:
wigger = white nigger, een wannabe zwarte dus [/offtopic]


Ali G dus


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 21-11-2002 19:40 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 20 november 2002 18:17 schreef wladimir het volgende:
Eigenlijk is het helemaal geen wicca, sinds wanneer is alles wicca.



Zoals ik dus zei... en variant van. Wicca is ook een variant van een shamanistisch geloof, dacht ik. Maar ja..


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-04-2003 23:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

up


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-04-2003 16:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 19:40 schreef Astaroth het volgende:
Zoals ik dus zei... en variant van. Wicca is ook een variant van een shamanistisch geloof, dacht ik. Maar ja..


Seidr is een term uit de pre-christenlijke noord-europese cultuur die een soort magie aanduidt die met het sjamanisme overeenkomt.
Wicca is een hele hoop troep uit verschillende culturen samengepropt met veelal christelijke waardenen, maar doet zich voor als de oude heidense religie. Wicca can dan wel tof en pluizig zijn, authentiek is het absoluut niet.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 28-04-2003 16:41 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 28 april 2003 16:27 schreef campske666 het volgende:
Wicca can dan wel tof en pluizig zijn, authentiek is het absoluut niet.
Tja, voor vele hoeft het ook niet authentiek te zijn. Als mensen serieus geloven dat ze er een sterker mens door worden... "More power to them" zeg ik dan.

Ik geloof zelf meer in de kracht van positief denken, initiatief ondernemen, en gewoon blijven doorzetten ook al zit alles tegen of lijkt het onzinnig. De een kan dat gewoon doen, de ander moet er een magisch amulet voor om hebben, een drankje drinken, of een kaars een volle week laten branden.

Ik vind het prima, zolang mensen er zelf maar over hebben nagedacht wrom zoiets voor hun wel zou werken. (ipv een boekje kopen en dan maar een voorgeschreven spreuk opzingen, zoals sommige doen.)

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 28-04-2003 16:41]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen