IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Tarot Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 24-08-2004 8:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Heeft er iemand al eens ooit iets aan de weet gekomen met zo een tarot toestand dat onweerlegbaar een bewijs is dat het spul werkt ?
Dus niet zo van die horoscoop toestanden die voor iedereen en altijd kunnen kloppen met een beetje interpretatie.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 24-08-2004 12:32 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik heb wel zo'n stel kaarten, best wel oude van een bekende kunstenaar (vraag me niet wie), ik heb geleerd ze te leggen van m'n ma, maar of het nou allemaal waar is. Ik leg ze wel eens maar dat is meer als ik me verveel of voor de fun. En het is idd veel te algemeen allemaal..


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 24-08-2004 21:25 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

De Tarot is toch geen voorspellingsmedium? Ik dacht dat je ze inzet om voor jezelf of voor een ander expliciet te krijgen wat je (of die ander) eigenlijk al weet maar niet bewust bent. Als je dat voorspellen wilt noemen is het voorspellen, maar ik zie het meer als een bewustwording van onderliggende verlangens of dingen die in je onbewuste spelen (en die ook al weet je het niet in je bewuste leven doorwerken). De kaarten zijn een hulpmiddel daarbij. Het staat of valt met de interpretatie en juist in die interpretatie zit een soort trigger, soms kom je daardoor tot bewuste realisaties waardoor je onderbewuste meer bewust wordt.

Maar goed, ik ga de cursus nog volgen...eens kijken of de inschrijving nog loopt



Hatsjikidee!


surrealm
guitar tech
Usericon van surrealm
Posted 24-08-2004 21:29 by surrealm Wijzig reactieProfiel van surrealmQuote dit berichthttp://surrealm.net

ik vind de giger/akron tarot heel interessant, vooral vanwege de manier waarop de kaarten uitgelegd worden; heel erg vanuit de donkere/onbewuste/beschadigde kanten van onze psyche.


i said: "drink more honey", not: "drink more, honey"


Tári Calaelen
Michelle
Usericon van Tári Calaelen
Posted 09-01-2005 21:05 by Tári Calaelen Wijzig reactieProfiel van Tári CalaelenQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 18:03 schreef Astaroth het volgende:
De reden dat ik meer vertrouwen heb in Tarot komt ook grotendeels door een paar dingen uit mijn "geloof". Ik geloof namelijk in menselijke energie-velden en in het feit dat mensen onbewust hun wil op realiteit kunnen uitoefenen.
Zodoende kunnen jouw onbewuste gedachten de kaarten beinvloeden (in mijn mening). Ik zie echter niet hoe planeten, sterren, e.a. dingen beinvloedbaar zijn door de mens.


Ik denk, nouja denk.. Weet wel vrijwel (voor mezelf zeker) dat dat ook werkelijk zo is, dat je onbewust je wil in de realiteit kunt uitoefenen. En daarom lijkt het me handig eerst rust te zoeken in jezelf voor je aan dat soort dingen begint, als tarot leggen en pendelen etc. Ieder doet dat op z'n eigen manier. Want anders word, dat kun je heel goed zien met pendelen, je wil de uitkomst van de kaarten/pendel.


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 09-01-2005 21:19 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

Vind Magic the Gathering toch interessanter


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Sleipnir
Usericon van Sleipnir
Posted 10-01-2005 14:05 by Sleipnir Wijzig reactieProfiel van SleipnirQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2005 21:19 schreef Fleshcrawler het volgende:
Vind Magic the Gathering toch interessanter



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-01-2005 21:04 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Och kut, ik dacht dat 't over de band 'Tarot' ging.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 10-01-2005 21:18 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 10 december 2002 14:38 schreef Astaroth het volgende:
Toen ik de kaarten gekocht had, heb ik eerst de betekenis van alle kaarten doorgelezen. Het belangrijkste is het weten wat de kaart symboliseerd.

De Doodskaart staat bijvoorbeeld niet altijd voor letterlijke dood. Het wordt gezien als een einde. Waaraan is vaak onzeker, maar altijd iets belangrijks. Het belangrijkste is dus het interpreteren van symbolen en hoe ze ten opzichte van andere symbolen liggen. Bij zoiets is intuitie het belangrijkst. Logisch nadenken helpt je voor geen meter namelijk

Tja en dat is net mijn probleem bij dit soort dingen, er zijn altijd meerdere manieren om iets uit te leggen en je intuïtie kan (bij mij althans) soms alle kanten op... Het kan dus behoorlijk vaag worden, maar voor dit soort dingen is waarschijnlijk van belang dat je er ook een beetje in gelooft.. Ik vind het nogal een verschil trouwens of je de doodskaart uitlegt, als 'er sterft iemand' of 'er komt een eind aan iets heel belangrijks'... Ik kan trouwens prima leven zonder zo'n 'voorspelling', en heb er alle geloof in dat mijn lot volledig aan te passen is aan mijn eigen ideëen/wensen heehehe...


Another Day, Another Way ....


Aria
Usericon van Aria
Posted 30-01-2005 22:46 by Aria Wijzig reactieProfiel van AriaQuote dit bericht

Ik leg regelmatig tarot kaarten.. maar bijna nooit voor mezelf, tenzij ik in een negatieve situatie zit. Ik wil mijn toekomst met bepaalde personen/gebeurtenissen (nog) niet weten.. maar ik geloof er wel in en als ik ze voor iemand leg klopt het ook (natuurlijk.. zoals hier al gezegt het kan altijd kloppen, ligt eraan hoe je ze leest). Ik vind het iig wel interessant, en ze hebben me al vaker geholpen met bepaalde personen los te laten


karma is a bitch


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 30-01-2005 22:46 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Ik klaverjas ook wel eens ja. Kan ook wel eens negatief aflopen gvd.


Welcome to the Atrocity Exhibition


oscura
Usericon van oscura
Posted 30-01-2005 22:47 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2005 22:46 schreef A. het volgende:
Ik klaverjas ook wel eens ja. Kan ook wel eens negatief aflopen gvd.


whoehahahahwhhahaahhahaha!!!


carcasstrid


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-01-2005 23:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2005 22:46 schreef Aria het volgende:
Ik leg regelmatig tarot kaarten.. maar bijna nooit voor mezelf, tenzij ik in een negatieve situatie zit. Ik wil mijn toekomst met bepaalde personen/gebeurtenissen (nog) niet weten.. maar ik geloof er wel in en als ik ze voor iemand leg klopt het ook (natuurlijk.. zoals hier al gezegt het kan altijd kloppen, ligt eraan hoe je ze leest). Ik vind het iig wel interessant, en ze hebben me al vaker geholpen met bepaalde personen los te laten

Dat komt omdat je eigenlijk het antwoord al weet maar een middel/medium moet hebben om genoeg op je eigen gevoel en verstand af te gaan. Tarot kaarten/ psycholoog, een pot nat.


Aria
Usericon van Aria
Posted 30-01-2005 23:06 by Aria Wijzig reactieProfiel van AriaQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2005 23:00 schreef ghoulliette het volgende:
Dat komt omdat je eigenlijk het antwoord al weet maar een middel/medium moet hebben om genoeg op je eigen gevoel en verstand af te gaan. Tarot kaarten/ psycholoog, een pot nat.
Daar kan je nog wel eens gelijk in hebben ja, het is voor mij vaak zoeken naar een bevestiging - maar als dit mij helpt doe ik het liever dan geld investeren aan een pshycholoog


karma is a bitch


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-01-2005 23:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kun je ook toepen met die kaarten?


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 31-01-2005 15:22 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2002 19:49 schreef soepkoeltoer het volgende:
onzin.
Precies


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 20-02-2005 23:29 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

En de introductiecursus is weer voorbij...Twee uurtjes "zweven" per week is eigenlijk best oké, dus ik ga er voorlopig maar mee verder


Hatsjikidee!


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 20-02-2005 23:35 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Ik draag er op t moment 3;

- Joy
- Creativity
- Adventure




Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 20-02-2005 23:38 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 23:35 schreef ratje het volgende:
Ik draag er op t moment 3;

- Joy
- Creativity
- Adventure





Hatsjikidee!


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 0:13 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Ik heb thuis verschillende soorten taort kaarten en boeken.
De meest interessante zijn de toth taort kaarten.
Je kan zelf gewoon een set kaarten kopen en boek wat er bij hoort en daar staat in beschreven hoe je zelf kaarten kan leggen (voor jezelf en anderen).
Je kunt ze kopen bij bijvoobeeld een new age winkel.

Ik geloof er wel in, het is bij mij frapant genoeg altijd uit gekomen of klopt met de situatie waar ik me in bevind/bevond.
Tsja, je moet alleen wel oppassen dat je er niet naar gaat leven.


american psycho


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-03-2005 0:14 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Nee, want je moet leven om de bron te vinden. Logisch toch, of niet?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2005 0:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

"de de bron" natuurlijk, geen onzin uitkramen schaep


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-03-2005 0:17 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Pas op uw woorden, heer Schaep. Ik zocht ook naar de bron, maar ik vond de helige Oehoeboeroe op mijn pad. Hij heeft me weer naar het licht kunnen leiden.


slome
Usericon van slome
Posted 02-04-2005 19:09 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Maar serieus, hoe kan een pakje papier/plastic (van welk spul worden kaarten eigenlijk gemaakt ) nu wat vertellen over de toekomst?

En laat me raden, het tarotvolk hier zit natuurlijk wel net zo fijn te kankeren op georganiseerde religies omdat deze irrationeel zijn? Lekker consequent


slome
Usericon van slome
Posted 02-04-2005 19:12 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 0:13 schreef peer het volgende:

Ik geloof er wel in, het is bij mij frapant genoeg altijd uit gekomen of klopt met de situatie waar ik me in bevind/bevond.
Tsja, je moet alleen wel oppassen dat je er niet naar gaat leven.


En voilá! Het tarot mysterie is opgelost...
[edit] typvoud [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 02-04-2005 19:13]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen