IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : sesamstraat & aids Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/nm/20020711/tv_nm/life_sesamestreet_dc_1

lees er alles over in bovenstaand artikel.

(ik weet niet waar ik dit onderwerp moest plaasten, het is toch serieus bedoeld dus heb ik het maar hier neergezet).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2002 23:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nou ik vind dit best een serieus onderwerp, moeten we kinderen op (zeer) jonge leeftijd al met dit soort dingen confronteren??!! ik denk van niet. dit is pas voor kinderen van tenminste 10 ofzo, die kleintjes zullen het niet snappen en er alleen maar gefrustreerd van raken. bovendien vind ik dit een taak van de ouders niet van de media. en boven alles kinder progamma's moeten kinderprogamma's blijven


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 23:05 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Eigenlijk zou het zo niet mogen zijn hé... ik bedoel, ze doen maar met hun HIVpositieve sesamfiguurtje, maar het is best erg dat het al zo ver gekomen is met deze aardkloot, kindertjes zouden eigenlijk helemaal niet aan zoiets moeten denken. Maar aangezien het nu eenmaal wel zo is vind ik het wel eerder positief.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vind hetzelf ook wel een enigszins zwaar onderwerp voor die kinderen. waarom ook geen pop met kanker of malaria ofzo? aan die ziektes sterven vele, vele mensen. nee, ik snap het ook niet goed.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 23:09 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik denk dat enige voorlichting wel een rol speelt bij het idee, je kan jezelf nl niet ff per ongeluk met kanker besmetten hé...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:09 schreef Asherah het volgende:
Ik denk dat enige voorlichting wel een rol speelt bij het idee, je kan jezelf nl niet ff per ongeluk met kanker besmetten hé...


dat is inderdaad een goed punt. maar gaan ze in de amerikaanse sesamstraat sex behandelen????


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2002 23:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:09 schreef Asherah het volgende:
Ik denk dat enige voorlichting wel een rol speelt bij het idee, je kan jezelf nl niet ff per ongeluk met kanker besmetten hé...


nee dat zou helemaal wat zijn. maar ik vind dit wel typisch amerikaans, thuis kunnen ze er niet over praten dus moet het maar op tv.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 23:12 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Op een heel stiekeme, verdoken en verdraaide manier zal het misschien wel aan bod komen...
Iets met met aids besmette bloemetjes en onschuldige bijtjes ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 12-07-2002 23:13]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2002 23:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:11 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is inderdaad een goed punt. maar gaan ze in de amerikaanse sesamstraat sex behandelen????


ik vind dit een ijzersterk punt aangezien amerikanen het niet op een normale manier over sex kunnen hebben. ze hebben niet voor niets zo'n hoog percentage tiner moeders, en die hadden voor hetzelfde geld ook aids kunnen hebben aangezien je zonder een condoom vrijt om zwanger te worden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:12 schreef Asherah het volgende:
Op een heel stiekeme, verdoken en verdraaide manier zal het misschien wel aan bod komen...
Iets met met aids besmette bloemetjes en onschuldige bijtjes ofzo


maar een peuter hoeft zich daar geen zorgen over te maken denk ik. onder normale omstandigheden worden die nit besmet hoop ik. of is het al zo erg met de mesnheid gesteld? richt je aandacht vooral op tieners.

ik ben geen samenzwerings theorie figuur maar zou je het misschien niet anders kunne interpreteren? bijvoorbeeld van: het AIDSprobleem wordt zo vreselijk erg dat zeer jonge kinderen er al op moeten voorbereid zijn dat er besmette mensen in hun kring gaan komen. zo leren ze accepteren dat die mesen toch ook normale mensen zijn uiten hun ziekte. via dit programma willen "ze" die kinderen dus voorbereiden.het is maar een ideetje.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 23:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Is het aantal aids besmettingen per dag niet serieus afgenomen..?
Ik denk dat die samenzweringstheorie wat ver gezocht is, en trouwens, er ZIJN ook wel peuters met aids weet je.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 12-07-2002 23:19]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:19 schreef Asherah het volgende:
Is het aantal aids besmettingen per dag niet serieus afgenomen..?
Ik denk dat die samenzweringstheorie wat ver gezocht is, en trouwens, er ZIJN ook wel peuters met aids weet je.


dat ligt aan de streek denk ik. In afrika, china etc breidt AIDS zich sterk uit. In de US weet ik het niet.

Overigens, pas geleden was er een bericht dat er wel een daling was an safe-sex. als verklaring kwam dat het beeld is ontstaan dat wij niet meer aan AIDS sterven en dat deze ziekte als een soort chronische kwaal wordt beschouwd (zolang je die remmers maar slikt) indien dat werkelijk is zal ook in onze streek AIDS weer uitbreiden.

en wat betreft die peuters. die zullen waarschijnlijk met AIDS zijn geboren. Hoe wil sesamstraat dat gaan verkopen? je kunt van AIDS toch niet alleen zeggen dat je er mee geboren wordt?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-07-2002 23:28]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-07-2002 23:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 23:27 schreef attila_de_hun het volgende:
weer uitbreiden.

en wat betreft die peuters. die zullen waarschijnlijk met AIDS zijn geboren. Hoe wil sesamstraat dat gaan verkopen? je kunt van AIDS toch niet alleen zeggen dat je er mee geboren wordt?


over complot theorien gesproken, dat kan zeer uit de hand lopen, een soort van klasse scheiding van kinderen met en zonder aids, die kindjes zullen aids-kindjes als anders gaan beschouwen, terwijl ze zonder tew weten wat aids is gewoon met de andere kindjes zouden spelen. dit gaat alleen maar tot ellende leiden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2002 23:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik heb niet goed gelezen. het is niet in de US-sesamstraat maar in Zuid-afrika.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-07-2002 0:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

toch blijft het onzin, leer die afrikanen eerst maar lezen, bovendien hebben die meeste afrikanen met aids niet eens een tv, dat maakt het alleen maar nog dommer


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-07-2002 3:03 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Eigenlijk vind ik dat je niet vroeg genoeg met voorlichting over AIDS kan beginnen. Zeker in landen in Afrika is dat echt nodig. Daar worden kinderen veel sneller "volwassen". Ze trouwen als ze wat 12 zijn?
Veel voorlichting is niet op scholen en via een programma als Semsamstraat worden niet alleen de kinderen maar OOK de ouders bewust gemaakt over AIDS. En in de USA is het ook schrikbarend gesteld met voorlichting in het algemeen.

Wat betreft het aantal HIVbesmettingen per dag:
In Nederland vrijen steeds minder jongeren met condoom. Ze denken dat de grote epidemie voorbij is. En behalve dat, met de nieuwe ontwikkelingen die laatst bekent zijn gemaakt tijdens het congres over AIDS, is de kans zelfs groot dat je nooit ziek wordt als je HIV besmet bent. Dus dat je geen AIDS krijgt.
Ik vind het belachelijk dat mensen van onze leeftijd zo luchtig doen over HIV en AIDS. Als ik een euro kreeg voor elke jongeren die roept dat condooms te veel werk zijn en dat hij/zij toch geen gevaar loopt was ik nu rijk.

Sorry, maar dit onderwerp ligt bij mij vrij gevoelig.

Voor iedereen die soms twijfelt over vrijen met of zonder condoom: Huur de film KIDS bij je videotheek. (Als ze em niet hebben kan je hem van mij lenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lady Rose op 13-07-2002 3:08]


bla...bla...bla...


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 13-07-2002 8:17 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 3:03 schreef Lady Rose het volgende:
Eigenlijk vind ik dat je niet vroeg genoeg met voorlichting over AIDS kan beginnen. Zeker in landen in Afrika is dat echt nodig

een peuter in afrika met kabelaansluiting (of een sateliet) die sesamstraat zit te kijken.
voorlichting ok,
maar wees dan wel wat reeëler.


My madness, my sadness


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 13-07-2002 12:08 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik vind het ZEEEEEEEER onbeschoft !!!! Dit kan je toch niet maken in een kinder programma !!!!!!!!!

Want ze slaan er dan wel gelijk een heleboel ziektes over die net zo erg zijn !!!!

Maar een kind op zo'n jong leeftijd er al mee confronteren KAN NIET !!!

Wat voor jeugd heb je dan ??? je hoort en zien dan nog maar alleen ellende. Die kinderen worden dan al bang gemaakt.

DOOD AAN DE BEDENKER VAN DIT SOORT SHIT



Wiegen Meister !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-07-2002 12:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 3:03 schreef Lady Rose het volgende:

Sorry, maar dit onderwerp ligt bij mij vrij gevoelig.




lag het maar gevoelig bij alle jongeren. dan zou er een hoop ellende bespaard blijven


G.
Usericon van G.
Posted 13-07-2002 13:26 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 12:08 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik vind het ZEEEEEEEER onbeschoft !!!! Dit kan je toch niet maken in een kinder programma !!!!!!!!!

Want ze slaan er dan wel gelijk een heleboel ziektes over die net zo erg zijn !!!!

Maar een kind op zo'n jong leeftijd er al mee confronteren KAN NIET !!!

Wat voor jeugd heb je dan ??? je hoort en zien dan nog maar alleen ellende. Die kinderen worden dan al bang gemaakt.

DOOD AAN DE BEDENKER VAN DIT SOORT SHIT





Hallo hee waar heb jij al die tijd gezeten zeg Dus jij denkt dat kinderen Buiiten sesamstraat niet geconfronteerd worden met AIDS?? ....beetje kortzichtig he


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2002 13:29 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Tja ze willen het alleen maar onder aandacht brengen he want het is en word een heel groot probleem.......


G.
Usericon van G.
Posted 13-07-2002 13:42 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

[quote]Op 12 juli 2002 23:17 schreef attila_de_hun het volgende:
maar een peuter hoeft zich daar geen zorgen over te maken denk ik. onder normale omstandigheden worden die nit besmet hoop ik. of is het al zo erg met de mesnheid gesteld? richt je aandacht vooral op tieners.


Ik denk dat het meer te maken heeft met.....
In sesamstraat komt van alles aan bod wat kleine kinderen in hun dagelijkse leven tegen komen. Leuke dingen en minder leuke dingen als ziektes en AIDS. In Amerika zijn ook erg veel kleine kinderen besmet met aids, dus het kan heel goed dat je kleine vriendje van de kleuterschool AIDS heeft. Of een van de ouders van je vriendjes. Ik vind het dan ook een heel goed idee om dat ook in sesamstraat aan bod te laten komen!! Dit hoeft heus niet allemaal heel diepgaand en dramatisch te zijn.




Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 13-07-2002 18:02 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 12:08 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik vind het ZEEEEEEEER onbeschoft !!!! Dit kan je toch niet maken in een kinder programma !!!!!!!!!

Want ze slaan er dan wel gelijk een heleboel ziektes over die net zo erg zijn !!!!

Maar een kind op zo'n jong leeftijd er al mee confronteren KAN NIET !!!

Wat voor jeugd heb je dan ??? je hoort en zien dan nog maar alleen ellende. Die kinderen worden dan al bang gemaakt.

DOOD AAN DE BEDENKER VAN DIT SOORT SHIT





HALLO??? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?

In Afrika (waar dit speelt) vallen de mensen bij bosjes dood neer. Oorzaak? Juist AIDS.

Kinderen worden in die landen vanaf de dag dat ze ogen hun ogen open doen gecontronteerd met de slachtoffers van AIDS. Daarom is het juist zo goed dat er voorlichting komt op alle niveaus, voor arm en rijk en alle leeftijd groepen.


Nogmaals mijn excusses als ik erg vel reageer, maar ik heb een tijdje gewerkt voor een europeze SAFESEX campagne. In di etijd heb ik veel Aids patienten en HIV besmette mensne ontmoet en ook hun familie en later hun nabestaanden.
ALS je zoiets niet hebt meegemaakt dan weet je niet hoe belangrijk voorlichting is. Anders zou je wel anders praten. (no offence S-S)


bla...bla...bla...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-07-2002 18:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het is wel goed dat dit gebeurt. Dit breekt nl. de weg open voor andere schrijnende zaken die aldus op een ludieke en onschuldige manier aan bod kunnen komen. Zo zal bijvoorbeeld in de Muppet Show in Amerika een zielige Israeli voor gaan komen die dan wel stinkend rijk is, maar helaas zijn linker onderbeen en beide handen heeft verloren. David Letterman heeft zich intussen lepra aangemeten en zit rottend en zwerend van gangreen met zijn gasten te keuvelen, om te laten zien dat lepralijders OOK grappen kunnen maken. De nieuwe presentator van LOTTO weekend miljonairs is doofstom en blind, en het IOC krijgt een nieuwe voorzitter (de man heeft verregaande multiple sclerose). Bij Goede Tijden, Slechte Tijden worden alleen nog maar acteurs aangenomen met psoriasis, waterpokken, builenpest, ernstig brandletsel, elephantasis mammaria of krop.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 13-07-2002 18:11 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 13-07-2002 20:36 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik vind het een goeie zaak!Ik vind dat scholen sowieso eerder met voorlichting zouden moeten beginnen.Niet alleen vanwege soa's maar ook zwangerschappen.Kinderen van 12 horen nog geen pa en ma te zijn ( Engeland vorig jaar)
Ze worden op scholen wel doodgegooid met sigaret uit of de pijp uit maar niet met onveilge seks of onveilige spuit en zoef..je leven is uit...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen