IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : sesamstraat & aids Vorige pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-07-2002 20:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

op school vind ik wel wat aders dan op sesamstraat. maar goed niet alles op te jonge leeftijd, als ze 6 zijn hoeven ze alleen maar te weten dat ze geen condooms op moeten rapen en dat ze geen spuiten moeten aanraken die op de speelplaats liggen


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 13-07-2002 21:27 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Het initiatief moet kunnen,vind ik.Aids kunnen we vandaag immers niet meer wegdenken-


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 13-07-2002 22:04 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 13:26 schreef G. het volgende:
Hallo hee waar heb jij al die tijd gezeten zeg Dus jij denkt dat kinderen Buiiten sesamstraat niet geconfronteerd worden met AIDS?? ....beetje kortzichtig he


Kortzichtig ???? Nou dank je wel !!!!

Dat die kinderen er mee te maken hebben vind ik al ernstig genoeg. Envoorlichting vind ik ook wel een goed idee. Maar om het nou via een kinder programma te doen, vind ik dus niet kunnen. Die kinderen hebben het al moelijk, en om dan nog eens hun tv vriendjes ook "ziek" te maken vind ik BRUUT !!! Geef die kinderen dan een apparte info programma, maar ga niet hun LEUKE serie, in een serieuze drama maken.

Dat ze er mee leren omgaan, dat moet ze geleerd worden. Op school of via de ouders. Is er geen school ??? Help dan de ouders te leren voor lichting te geven aan hun kind(eren)

quote:
Op 13 juli 2002 18:02 schreef Lady Rose het volgende:
HALLO??? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?

In Afrika (waar dit speelt) vallen de mensen bij bosjes dood neer. Oorzaak? Juist AIDS.

Kinderen worden in die landen vanaf de dag dat ze ogen hun ogen open doen gecontronteerd met de slachtoffers van AIDS. Daarom is het juist zo goed dat er voorlichting komt op alle niveaus, voor arm en rijk en alle leeftijd groepen.


Nogmaals mijn excusses als ik erg vel reageer, maar ik heb een tijdje gewerkt voor een europeze SAFESEX campagne. In die tijd heb ik veel Aids patienten en HIV besmette mensen ontmoet en ook hun familie en later hun nabestaanden.
ALS je zoiets niet hebt meegemaakt dan weet je niet hoe belangrijk voorlichting is. Anders zou je wel anders praten. (no offence S-S)


Ik kan heus wel begrijpen dat jullie fel reageren. Maar de kinderen in de arme landen die het meest met AIDS en hiv in aan merking komen HEBBEN GEEN TV !!! Het zijn meestal de armste landen die met deze ziekte het meest te maken hebben. Ik vind dat er inplaats van poppen met aids, een betere manier moet gevonden worden om die kinden voor te lichten. Zeker als de ouders van dit soort kinderen aan die ziekte zijn gestorven. Die kinderen komen in een wees huis. Een wees huis in AFRICA is ook niet om over naar huis te schrijven !!! Probeer daar dan het probleem aan te pakken en voorlichting te geven.

Tevens vind ik dat je dan de andere erge ziektes waar die mensen aan sterven ook aan het nergeren bent.

Ik vind het wel goed dat er aandacht word gegeven aan dit probleem. Maar om het nou via poppen te doen ??? Dit geld ook voor de westerse landen vind ik. Hier is het mischien wel makelijker om voor lichting te geven, maar maak dat een apparte istruktie video voor kinderen !!!


Wiegen Meister !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-07-2002 13:42 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik vraag me echt af hoe Sesamstraat dat wil gaan brengen, ik denk eerlijk gezegd dat ze er grandioos in gaan falen...

Doel is dus om Aids-lijders (kon geen subtieler woord vinden, excuus) toch binnen de community te houden door acceptatie van hen te stimuleren bij "gezonde" mensen, en om de "gezonde" mensen te waarschuwen voor Aids... Met die acceptatie-stimulatie gooi je misschien enkele kleine ruitjes bij jezelf in, gezien het 2e doel.

40% is trouwens behoorlijk veel... ipv Sesamstraat gebruiken voor voorlichting kun je beter gratis condooms uit gaan delen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-07-2002 13:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik word er alleen maar cynisch van, getuige m'n vorige post. Ik zie een parallel met de neiging om het medelijden van het grote publiek op te wekken dmv sentimentele zooi als de Jostiband of programma's waarin een doofstomme kwijlende huppeldepup wordt meegenomen de achtbaan in of zo omdat-ie dan de tijd van z'n leven heeft. En daar mogen wij dan naar kijken.

AIDS is een ziekte en het feit dat zoveel mensen in Zuid-Afrika het hebben zegt iets over het peil van die samenleving. Ipv ziekte te accepteren als voldongen feit kunnen ze beter aan gezondheid werken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-04-2009 9:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



Aart: Ik ga weg hoor

Meneer Aart dreigt Sesamstraat te verlaten. Aart Staartjes stopt als het kinderprogramma niet terug gaat naar het vertrouwde uitzendtijdstip van half zeven.

Dat zei hij in het 3FM-programma De Coen en Sander Show. Meneer Aart heeft binnenkort nog gesprekken met de omroepbazen over het uitzendtijdstip van Sesamstraat. Staartjes en de andere acteurs protesteren al een tijd tegen het schuiven met de tijdstippen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen