IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : vrije school Vorige pagina
sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 09-12-2002 15:55 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2002 19:31 schreef King of the Damned het volgende:
het gaatn ou maar tot de 6e, de 7e is nou op de bovenbouw (middelbare vrije school waar ik nou op zit)
de leraren zijn wel zeikerds (het enige wt we niet mogen zijn petten, boeie!)
maar onze klas is wel vet (op de kut kakkers na dan)
zit je in grunn op die vrije skool? of?


zo, dat was mijn beurt dan weer


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-12-2002 16:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

je kunt in ieder geval merken dat ze aan standaard lessen zoals taal weinig aandacht besteden


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 09-12-2002 17:18 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 16:18 schreef ghoulliette het volgende:
je kunt in ieder geval merken dat ze aan standaard lessen zoals taal weinig aandacht besteden
nou toevallig was ik vroeger altijd de allerallerbeste in schoonschrijven


zo, dat was mijn beurt dan weer


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-12-2002 17:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mijn broertje heeft ook op een vrije school gezeten. een speciale, omdat hij heel erg dislectisch is.

voor hem was dat heel erg goed, vooral ook omdat hij zowiezo heel creatief van zichzelf is, dus dat sloot goed bij elkaar aan.


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 13-12-2002 12:46 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Ik zat op een katholieke basisschool, maar het valt eigenlijk wel mee. Er wordt alleen extra aandacht besteed aan feestdagen enzo. Tot groep 3 moesten we nog gebedjes opzeggen daarna houd het op


Do or do not. There is no try.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 15-12-2002 16:55 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik heb van de 2e t/m de 12e klas op een Vrije School gezeten. Het heeft voordelen en nadelen he... ik ben het er wel mee eens dat mensen wat meer accepteren, waarschijnlijk omdat er tussen leraren en ouders meer vage figuren rondlopen dan elders...



DonGenaro
Oogjes toe en snaveltjes dicht
Usericon van DonGenaro
Posted 22-03-2003 18:19 by DonGenaro Wijzig reactieProfiel van DonGenaroQuote dit bericht

Dat "vrij" heeft niks te maken met het accepteren van "alternatievelingen".

Ik heb zelf op de vrije school gezeten (volle 12 jaar) en heb er redelijke ervaringen mee. Er waren daar trouwens niet meer of minder alternatievelingen als op andere scholen. Wat ik wel een nadeel vond, ik weet niet of dat nog zo is, is dat technologie er best taboe is. Geen televisie en computer bvb. Vanuit overheidswegen moest er op een gegeven moment een informatica lokaal worden ingericht, daar heb ik zeggen en schrijven 1 keer een half uur les in gehad. In die periode hadden andere scholen al een volledig informatica programma..
..verder, je bent er pas op je 18e klaar met de mavo. Aansluiting op ander onderwijs is er dus nauwelijks.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-03-2003 18:42 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Het valt me wel op dat op de kunstacademie (zit ik op) erg veel VET ALTERNATIEVE mensen van de vrije school af komen.

Ze zijn allemaal zo ontzettend vrijdenkend, vegetarier en crea...

Opflikkeren met die lui, een fucking vervuiling van mijn school en mijn belastingeld.


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-03-2003 18:43 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

El Subtilo Strikes again!


Dit slaat nergens op.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 22-03-2003 18:46 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 22 maart 2003 18:42 schreef mörke het volgende:
Het valt me wel op dat op de kunstacademie (zit ik op) erg veel VET ALTERNATIEVE mensen van de vrije school af komen.

Ze zijn allemaal zo ontzettend vrijdenkend, vegetarier en crea...

Opflikkeren met die lui, een fucking vervuiling van mijn school en mijn belastingeld.


Haha, ja ik begrijp precies wat je bedoeld; van die mensen die hun leven er aan wijden om zo alternatief mogelijk te zijn


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


pien-23
Usericon van pien-23
Posted 22-03-2003 21:27 by pien-23 Wijzig reactieProfiel van pien-23Quote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 18:46 schreef Claw het volgende:
Haha, ja ik begrijp precies wat je bedoeld; van die mensen die hun leven er aan wijden om zo alternatief mogelijk te zijn


Beetje alternatief is toch niet erg??? Maar wel als ze zo hard hun best er voor gaan doen, erg vermoeiend


leuke naam hè?!


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 22-03-2003 21:46 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

wat is dan een definitie voor alternatief? ons kan je ook alternatief noemen omdat we ook niet "gewoon" zijn, ik bedoel dat wij anders denken dan de gemiddelde mens (denk ik).
In gent zijn er ook veel alternatieve mensen (zoals ik het zie, mensen die, op het uiterlijk afgaand, anders gekleed zijn dan de gemiddelde mens), en ik stoor mij er eerlijk gezegd niet aan.


pien-23
Usericon van pien-23
Posted 22-03-2003 21:51 by pien-23 Wijzig reactieProfiel van pien-23Quote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2003 21:46 schreef Thanatos het volgende:
wat is dan een definitie voor alternatief? ons kan je ook alternatief noemen omdat we ook niet "gewoon" zijn, ik bedoel dat wij anders denken dan de gemiddelde mens (denk ik).
In gent zijn er ook veel alternatieve mensen (zoals ik het zie, mensen die, op het uiterlijk afgaand, anders gekleed zijn dan de gemiddelde mens), en ik stoor mij er eerlijk gezegd niet aan.


Maar wel als ze per se naar een nivon huis gaan want dan kun je lekker van de natuur genieten en mag je samen het huis schoon maken en je mag er geen wijn drinken want dat is niet goed en het liefst ook geen vlees eten, maar iedereen heeft een pak wijn van de aldi of een andere goedkope winkel bij z'n tafelpoot staan. Dat soort alternatief, daar hou ik niet van!!!


leuke naam hè?!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-03-2003 5:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Pff dat geprojecteer van je eigen normen op anderen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


infidelis
Usericon van infidelis
Posted 23-03-2003 12:08 by infidelis Wijzig reactieProfiel van infidelisQuote dit berichthttp://www.clanwalnoot.tk

quote:
Op 9 december 2002 10:58 schreef rajackar het volgende:
Ik heb zelf op de lagere vrije school gezeten en 2 jaar op de vrije bovenbouw. Wat ik wel kan waarderen is dat je op de vrije school meer aangezet wordt tot zelf denken en je ook meer krijgt dan de standaard vakken. (beetje filosofie, diepere geschiedenis e.d.) Je wordt met meer in aanraking gebracht en daardoor ontwikkel je je breder. Ik heb ook zeker wel gemerkt dat op de vrije school veel meer zgn. alto's en metalheads rondliepen.
Een groot nadeel is dat de leeraren en de schoollijding op een vrije school heel erg naar eigen inzicht de lessen en het beleid kan bepalen waardoor het snel een bende wordt op vrije scholen. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik uiteindelijk naar een gewone middelbare school ben overgestapt.


mijn school is ook een bende maar het is geen vrije school..

het is

*tromgeroffel*

een montessori school


ik heb het daar erg naar mijn zin en qua acceptatie gaat alles daar helemaal perfect


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-03-2003 12:20 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ikzelf heb op 2 basisscholen gezeten, de eerste was volgens mij een Montessori-school, de tweede zeker weten een Jena-plan school, dwz. dat je met 2 of 3 verschillende leerjaren in 1 klas zit, in groep 6 zat ik dus in groep 5/6, en in groep 7 en 8 in groep 7/8. Het idee erachter is dat je anderen wat uit leert te leggen (leren samenwerken dus) en dat je leert zelfstandig te werken, op het moment dat de ene groep les had, moest de andere zelfstandig aan het werk. Ik vind dat best een mooi principe, en aan de tweede basissschool heb ik ook veel leukere herinneringen dan aan de eerste.

M'n middelbare school (mavo) was een christelijke school, en ondanks dat ik zelf helemaal niet christelijk ben, ben ik nog steeds blij dat ik daarvoor gekozen had. Waarom? We hebben vooral heel erg geleerd onze eigen mening te vormen en te beargumenteren en heb ook veel les gehad over allerlei verschillende geloven, dus veel meer dan alleen maar uit de bijbel moeten lezen, wat de meeste mensen denken.

Overigens vind ik het idee van een vrije school helemaal zo slecht nog niet. Want het is wel zo dat je in het Nederlandse 'gewone' onderwijs eigenlijk alleen maar voorbereid wordt op de school die je hierna gaat doen, en volgens mij wordt dat niet eens per kind individueel bekeken. Want op de kleuterschool word je al voorbereid op de basisschool, die je vervolgens weer voorbereid op de middelbare, en die bereid je tenslotte weer voor op je verdere scholing/studie. Zo slecht vind ik het idee van zelfontplooiing op een vrije school dus helemaal niet.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 23-03-2003 12:49 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik heb uit principe eigenlijk wat tegen vrije scholen. en ik word op m'n ''nomale'' school gewoon geaccepteerd.


King of the Damned
Usericon van King of the Damned
Posted 25-03-2003 19:17 by King of the Damned Wijzig reactieProfiel van King of the DamnedQuote dit berichthttp://blaaaaaaaaaaaaaaaaat

ik heb opt moment WEL wat tegen de vrije school (ookal maakte ik de topic in het begin)
bijna onze hele HAVO/VWO klas is gedegradeerd naar VMBO


fear my moo of wrath


pien-23
Usericon van pien-23
Posted 31-03-2003 19:27 by pien-23 Wijzig reactieProfiel van pien-23Quote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2003 19:17 schreef King of the Damned het volgende:
ik heb opt moment WEL wat tegen de vrije school (ookal maakte ik de topic in het begin)
bijna onze hele HAVO/VWO klas is gedegradeerd naar VMBO


Aaaaaaaahhhhhhhhhhh das lullig!!!!!!!!!!!!!!


leuke naam hè?!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 11-04-2003 23:13 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Kan iemand mij uitleggen wat de cruciale verschillen bij de vrije school zijn en het reguliere onderwijs.

Dat het een stuk breder is qua mythologie o.a dat weet ik.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen