IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Hoe goed is de Aardschok nog? Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 27-07-2001 21:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Is de Aardschok nog wel het lijfblad voor de echte metalfan? Of gaat de redactie erop achteruit? Voorbeeld: In de resencie van de nieuwe Troll vergat mevrouw Luderer te vermelden dat Nagash en Hellhammer deel uitmaken van deze band. Bij de resencie van de nieuwe Integrity vergat Onno te vermelden dat het nummer Hybrid moments een cover is van de MISFITS. Rene Veerkamp schrijft hardcore recensies en er is een erg hoog Aerosmith en Bon Jovi gehalte de laatste tijd. Wat denken jullie?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2001 22:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het blad nog steeds erg goed om uit te zoeken welke ceedees ik wil gaan kopen en een beetje achtergrond info. Van die foutjes is gewoon jammer ... ik vind dat niet zo enorm erg ..
Ze zouden van mij idd ook best iets dieper de verscheidene metalscenes in mogen duiken


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 27-07-2001 23:40 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Is wel een leuk blad hoor, staat af en toe hele waardevolle info in.
Bijvoorbeeld bij de nieuwste cd van Cirith Gorgor stond er ook bij dat voor nummer 1 nog een cover van Darkthrone zat.
Zelf had ik dat echt nooit van z'n leven ontdekt!


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 28-07-2001 1:06 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 27 juli 2001 21:20 schreef XnegativeX het volgende:
Is de Aardschok nog wel het lijfblad voor de echte metalfan? Of gaat de redactie erop achteruit?(...)mevrouw Luderer(...)Onno Cro-Mag(...)Rene Veerkamp(...)

Genoemde personen werken toch al langer bij de Aardschok...
tis de ouderdom misschien

Ik vind de Aardschok persoonlijk nog goed (andere bladen zijn of minder in opmaak/stijl of echt voor bepaalde groep, niet voor alle metal en hardrock dus...
Aerosmith en Bon Jovi gehalte is misschien toeval (als die rond dezelfde tijd wat uitbrengen, staat het erin). Aardschok moet trouwens als elk ander blad de trends volgen (uit commercieel belang), geldt toch ook voor nu-metal (waar niet iedereen blij mee zal zijn).

(S.v.p. niet weer discussie over of nu-metal goed is en of het metal is, daarvoor zijn genoeg andere topics)



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 28-07-2001 11:44 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

ik vind dat de Aardschok af en toe een beetje afdrijft van de metal, maar volgens mij hebben ze die neiging al best een tijd. Ik vond de aparte thrash/death bijlage die ze een aantal keren uitbrachten erg gaaf Maar dat doen ze helaas niet meer.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 28-07-2001 17:45 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik wou dat ze eens ophielden met het interviewen van die ouwe lullen die de huidige generatie helemaal niet meer kent. Wie zit er nou op een interview met Yes te wachten ???


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-07-2001 20:31 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik ben er nog steeds lid van en lees hem zelfs, maar Ablaze is voor mij vele malen interessanter.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 28-07-2001 23:06 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Ablaze is een supergoed blad


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-07-2001 23:29 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ablaze, das toch dat duitse blad? Staat idd heel veel in + een staalschijfje erbij. Aber schade das mein deutch nicht so gut ist.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-07-2001 0:00 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

ach das valtst wel mit


Bazzio Attacks!!!


Talena
Usericon van Talena
Posted 29-07-2001 0:43 by Talena Wijzig reactieProfiel van TalenaQuote dit bericht

Nou aardschok is wel goed nog maar toch ook wel agteruit gegaan.
Maar dat gebeurt lijk wel met al die bladen kijk de large waar ze nu dingen van Britney en Snoop Dogg verkopen tog wel vreemd.
Maar tog ik lees de aardschok wel graag blijft tog leuk he.
Stay Heavy


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-07-2001 4:34 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 28 juli 2001 17:45 schreef Paul het volgende:
Ik wou dat ze eens ophielden met het interviewen van die ouwe lullen die de huidige generatie helemaal niet meer kent. Wie zit er nou op een interview met Yes te wachten ???



Precies...
Misschien ook hiermee te maken...

quote:
Op 28 juli 2001 1:06 schreef Myth of Fury het volgende:
Genoemde personen werken toch al langer bij de Aardschok...
tis de ouderdom misschien




SheRa
Usericon van SheRa
Posted 29-07-2001 15:16 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik lees eigenlijk sind een aantal maanden de Aardschok nauwelijks meer. Ook geen andere bladen enzow. Het zal allemaal wel...


Dead things grow from deep inside...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-07-2001 15:46 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben het er mee eens dat de Ablaze een goed blad is als je een paar woorden duits kunt lezen, maar dan moet je wel alleen van Black metal houden, wat bij mij niet helemaal het geval is. En ik lees de Aardschok nog steeds voor de recenties maar de Mindview is wat mij betreft beter.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Devoraz
the Transgressor
Usericon van Devoraz
Posted 29-07-2001 17:26 by Devoraz Wijzig reactieProfiel van DevorazQuote dit berichthttp://www.nightmarepatrol.net

quote:
Op 28 juli 2001 17:45 schreef Paul het volgende:
Ik wou dat ze eens ophielden met het interviewen van die ouwe lullen die de huidige generatie helemaal niet meer kent. Wie zit er nou op een interview met Yes te wachten ???


Ik vind Yes nou ook niet echt een band voor in de Aardschok, maar Saxon en Iron Maiden zijn ook "Ouwe Lullen" en die horen toch wel in de Aardschok thuis. Misschien komt dat doordat ik zelf ook enigszins een "ouwe lul" ben


I am a tempter, extravagant my ways. The world is my menagerie!


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-07-2001 17:32 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Nee hoor...



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 29-07-2001 23:40 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

Ik lees de Aardschok nu toch al zo'n 12 jaar en vind dat er af en toe ook wel wat overbodige artikelen in staan. Metal is in die 12jr ook wel "breder" geworden. De Aardschok trekt naar mijn mening niet een duidelijke lijn, die "ouwe lullen" van Iron Maiden vind ik gaaf, maar Bon Jovi kan me gestolen worden...

is idd erg storend dat mw Luderer geen info over Troll kon vinden... Rene Veerkamp was zeker al met vakantie


No regrets and no remorse...


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 31-07-2001 11:11 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Ik vind de aardschok wel aardig, veel recensies en redelijk wat interviews waar mijn interesse naar uitgaat. Ik vind wel dat er relatief gezien meer hardcore inties instaan t.o.v. (underground)metalbands.
Dat Rene Veerkamp ook hardcore recensies doet is niet zo raar, daar hij al jaren naar dat soort muziek luistert naast metal. En de hardcore die hij bespreekt is van een ander kaliber dan die van de heer cromag.
Anita Luderer vind ik een wat zwakkere schakel, het lijkt wel of ze alles van internet moet halen en dan niks kan vinden (zie Troll), ze heeft dus blijkbaar niet die basiskennis die menigeen (dus ook de gewone fan) wel heeft.
Zelf lees ik naast aardschok ook nog Rockhard/ Ablaze/ Mindview/ terrorizer en alle andere blaadjes die ik in mijn klauwen krijg.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 31-07-2001 11:49 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

ik vind al die boekjes wel wat aan de dure kant, armoedzaaier als ik ben lees ik bijgevolg alleen de Mindview.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 31-07-2001 17:56 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik vond de recensies van Wim Baelus altijd zo tof!!!!!Helaas al lang niet meer gelezen.



Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 31-07-2001 18:51 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

...zoooo net terug van vakantie, en ik ga me weer eens met discussies bemoeien...voor de nieuwkomers...meestal zijn mijn antwoorden zo lang...

Aardschok is in mijn ogen nog steeds een goed blad, ook al staan er veel dingen in waar ik geen aandacht aan schenk. Voor mij is het makkelijk om recensies met elkaar te vergelijken, dieper op vragen/antwoorden in te gaan als ik dezelfde band interview. Het probleem wat ze bij de Aardschok hebben is dat er veel plaatsgebrek is. Zo had Robbie Woning een te gek interview met King Diamond, maar moest veel wegknippen om hij maar 1 blz. tot z'n beschikking had. Wat mij wel opvalt is dat een cd bijvoorbeeld cd van de maand kan worden, maar bij de volgende cd wordt die cd dan als zwak beschouwd enz. Bijvoorbeeld een "Soul Survivor" en "Chapter 13" van Gorefest.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Westerveld weg is, aangezien die me toch een potje kennis heeft in het death/black metal gebeuren. Wim Baelus was geweldig qua schrijfstijl! Nog nooit zo'n iemand meegemaakt (ja, behalve die andere maloten van Vampire natuurlijk hehe), de eerste 7 regels was bij hem 1 zin.

Ablaze vind ik een mooi blad qua lay-out en diepgang van de interviews. Qua recensies vind ik zwaar kut gezien het feit dat ze erg veel 5321-rangs (vooral Duitse) black metal bands te gek vinden, ik noem maar een Andras! (wie??....dat bedoel ik!)

Persoonlijke favorieten qua fanzines zijn bij mij het Duitse Tales of the Macabre, Ancient Ceremonies (Portugal) en Ledo Takas (Litouwen, helaas RIP). Bladen met mensen aan het stuurwiel met veel kennis, waar zelfs de bands zich soms verbazen...en nog belangrijker...bladen die niet telkens zeggen "goh, jullie laatste album is toch wel weer het beste!"



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 31-07-2001 18:56 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik lees vooral Mindview,Oor en Rif Raf.

Verder Engelstalige zines zoals Kerrang!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 05-08-2001 22:52 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

De Aardschok gaat wel steeds iets verder achteruit.Momenteel lees ik alleen de recencies van Rene Veerkamp eigenlijk nog.(Dat is ongeveer de enige recensent van Aardschok die ik nog geloofwaardig vind)
Ach, ik zie het nog een jaartje aan en dan zeg ik mijn abonnement op!


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 06-08-2001 11:07 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2001 22:52 schreef McDoom het volgende:
...Momenteel lees ik alleen de recencies van Rene Veerkamp eigenlijk nog.(Dat is ongeveer de enige recensent van Aardschok die ik nog geloofwaardig vind)

Lees ook altijd zijn recenties


No regrets and no remorse...


zombie
Usericon van zombie
Posted 07-08-2001 23:22 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Rene Veerkamp blijft ook mijn wapen van keuze als het recensies betreft. Ik vind zijn schrijfstijl erg typerend en hij probeert er altijd nog iets bij te voegen met al zijn filosofisch getinte opmerkingen.
Moet je nog nadenken ook als je gewoon een recensie wilt lezen. Rene Vanes is mij af en toe te vaag. Beetje refereren naar obscure jaren 60 garagebands waar de meeste, waarschijnlijk, nog nooit van hebben gehoord. Het feit dat Rene ook steeds meer extreme hardcore cd's bespreekt juich ik toe aangezien ik ook zeer geintereseerd ben in die stroming.

Maar voor het echte nieuws kijk ik nog altijd naar de bekende webzines. Braindead, http://www.come.to/grindcore blijft mijn persoonlijke favoriet.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 30-07-2014 14:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Waarom, oh waarom, krijgt het optreden van Rob Zombie op Graspop toch overal lovende commentaren, nu ook weer in Aardschok? 90% ongeïnspireerd tegen het publiek lullen in een wanhopige ophits-poging, en 10% muziek, waarvan 5% covers.
"Wat een entertainment", dixit Aardschok


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen