IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vragen die je je stelt bij je eigen principes Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 16:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Principes? Ik prefereer om te spreken van een aantal waarden die belangrijk zijn, en waarop ik mijn keuzes baseer. Principes zijn zo bindend, en dus ook onzinnig/niet na te leven.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 16:02 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Principes? Ik prefereer om te spreken van een aantal waarden die belangrijk zijn, en waarop ik mijn keuzes baseer. Principes zijn zo bindend, en dus ook onzinnig/niet na te leven.


Mooi punt.



SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 16:03 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 15:58 schreef Jenje het volgende:
Wat voor schoenen heb je?


skateschoenen, met inderdaad een heel klein stukje leer, ben ik pas achter gekomen, maar die heb ik al heel erg lang, al lang voordat ik daar echt op lette, en ik vind het onzin om nou nieuwe schoenen te kopen als deze nog goed zijn, ik koop pas nieuwe als ze echt helemaal op zijn, en dan koop ik zeker weten schoenen zonder dier, hoe moeilijk dat misschien ook zal worden


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 16:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 16:03 schreef SQT het volgende:
skateschoenen, met inderdaad een heel klein stukje leer, ben ik pas achter gekomen, maar die heb ik al heel erg lang, al lang voordat ik daar echt op lette, en ik vind het onzin om nou nieuwe schoenen te kopen als deze nog goed zijn, ik koop pas nieuwe als ze echt helemaal op zijn, en dan koop ik zeker weten schoenen zonder dier, hoe moeilijk dat misschien ook zal worden


Kan ik hieruit concluderen dat je veganist bent? Tjah, ben te lui om terug te lezen.
Maar ik kots van die vegenisten voor de show. Geen vlees eten en geen leer kopen.
Ik ken 1 vegenist, en die lijdt een duur en zielig bestaan.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-07-2002 16:06 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik stel geen vragen bij mijn eigen principes.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 16:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja dat kan je dus wel vergeten. Zijn ze niet zonder dier dan zijn ze wel aan elkaar genaaid door een Pakistaans loonslaafje twee keer zo jong als jij.
In heel veel voedingswaren zit wel gelatine, dat wordt gemaakt van vermalen botpoeder. Zo zijn er nog wel meer dingen (er was iets met garnaal & Worcestershiresaus geloof ik, bv.).


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-07-2002 16:07 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Kroepoek!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 16:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nha, maar daarvoor heb je dan weer cassave-kroepoek he.


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 16:09 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

is niet voor de show hoor, totaal veganist ben ik dekn ik ook niet, want ik weet niet eens wat alle voorwaarden daarvoor zijn. ik hoef mijn leven niet voort te zetten door een ander dat nutteloos te ontnemen. ik kan zonder vlees leven, dus doe ik dat. ik kan zonder leer/bont en al die troep leven, dus doe ik dat ook. dingen waarmee ik onschuldigen (of hoe je het ook wilt noemen) geen kwaad doe, gebruik ik wel.
maar ja je hebt natuurlijk altijd wel weer punten waarop je hypocriet bent, dus dit is vreselijk moeilijk, en ik heb ook nog lang niet voor alles een oplossing. maar ik ben ermee bezig


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2002 16:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Principes? Ik prefereer om te spreken van een aantal waarden die belangrijk zijn, en waarop ik mijn keuzes baseer. Principes zijn zo bindend, en dus ook onzinnig/niet na te leven.


Ik kijk er toch net iets anders tegen aan, ik heb idd normen & waarden die ik naleef, maar een aantal consequenties die uit het naleven daarvan voortvloeien zijn dermate 'heftig' dat ik die principes noem..

Eet jij bijv. geen vlees uit principe of op basis van jouw normen & waarden? Dat is imho hetzelfde!



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-07-2002 16:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb wel een levensfilosofietje waarnaar ik consequent probeer te handelen in de mate van het mogelijke (er zijn teveel grenzen), maar dat kan je geen principes noemen. Als je principes hebt, ben je namelijk zeker van je stuk, en dat ben ik nooit.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 16:18 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 15:58 schreef Jenje het volgende:
Maar .. het is dan toch geen principe voor je? Je doet hem om anderen de loef af te steken!

Inderdaad niet. "Ik ben al jaren vegetariër (geen veganist) en eet dus wel eieren, maar geen kaviaar, terwijl dat toch ook gewoon eitjes zijn." zei ik. Als je het er eens op naleest, dan zal je zien dat het hier niet gaat om het feit dat ik vegetariër ben. En waar je het in godsnaam haalt dat ik het doe om anderen de loef af te steken... ik weet het niet.

quote:
Op 17 juli 2002 15:58 schreef Jenje het volgende:
Nou ja, je moet het zelf weten ...

Dank je.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 16:20 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Principes? Ik prefereer om te spreken van een aantal waarden die belangrijk zijn, en waarop ik mijn keuzes baseer. Principes zijn zo bindend, en dus ook onzinnig/niet na te leven.

Je hebt helemaal gelijk. Het woord "principe" is misschien wat ongelukkig gekozen. Waarden, dingen waar je in gelooft? Ik vind niet zo direct een woord dat de lading dekt...


FOL
Usericon van FOL
Posted 17-07-2002 17:02 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

Je kunt doen wat je wil....maar je kunt niet willen wat je wil (ofzoiets, door theo maassen, hij had weer eens helemaal gelijk)


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 17-07-2002 17:05 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 17 juli 2002 16:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Principes? Ik prefereer om te spreken van een aantal waarden die belangrijk zijn, en waarop ik mijn keuzes baseer. Principes zijn zo bindend, en dus ook onzinnig/niet na te leven.


Ben 'k het helemaal mee eens..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 17:43 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vraagje aan de diehard veganisten:

Maken jullie foto's op normale fotorolletjes?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-07-2002 17:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 17:43 schreef Valorian666 het volgende:
Vraagje aan de diehard veganisten:

Maken jullie foto's op normale fotorolletjes?




Dat bedoelde ik met:

Veganisten hebben een duur en zielig bestaan.


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 17:50 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

zit daar ook dood dier in? idiote maatschappij

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 17-07-2002 17:51]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 17:55 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 17:44 schreef Slechtheid het volgende:


Dat bedoelde ik met:

Veganisten hebben een duur en zielig bestaan.


Sterker nog, tot voor kort hadden ze een bestaan waarbij je niet eens alles KON vervangen, al had je nog veel geld.

Nu is er digitale fotografie, en als je maar genoeg neerlegt kom je wel in de buurt van de kwaliteit van analoog (een 3000 EURO kostende spiegelreflex digitale camera van Canon met 6 megapixel ccd/cmos chip heeft zelfs nog niet de kleurdiepte enzo welke een normale camera met 35 mm film heeft..), maar in de normale rolletjes (ook aps) zit dus iets dierlijks (weet zo even niet wat) dus die zouden dan 'verboden' zijn..

Een jongen die ik ken was ook veganist, maar werd op den duur heel erg ziek, het bleek dat hij, ondanks dat hij een fortuin uitgaf om alles te vervangen, toch bepaalde stoffen niet genoeg binnenkreeg. Hij is een half jaar uit de roulatie geweest door zijn ziekte en is hierna vegatarier geworden. Zo blijkt maar weer, de gemiddelde mens kan dus wel alle voedingsstoffen binnenkrijgen met vervangers, maar er zijn er ook die hier niet genoeg aan hebben.

WIJZIG: heb even gegoogled: In fotorolletjes zit GELATINE (dierlijk dus). Echter veel veganisten weten dit niet en maken gewoon foto's...
Hier staat nog iets, varianten op veganisme:
Ovo-vegetariër - Gebruikt wel eieren
Lacto-vegetariër - Gebruikt wel zuivel
Pesco-vegetarier - Eet wel vis
(ovum,lacto&pesco zijn Latijns voor respectievelijk eieren, zuivel, vis)


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 17-07-2002 18:00]


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 17-07-2002 20:04 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

In elk mens schuilt hypocrisie .


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 21:03 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 20:04 schreef TNightmare het volgende:
In elk mens schuilt hypocrisie.

Ik denk dat dat inderdaad wel eens waar zou kunnen zijn


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 21:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tuurlijk,, maar er is een groot verschil te zien in de mate waarin mensen hun hypocrisy laten doorschemeren..


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 21:39 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 21:29 schreef Valorian666 het volgende:
Tuurlijk, maar er is een groot verschil te zien in de mate waarin mensen hun hypocrisy laten doorschemeren..

Ik denk dat de meeste mensen dat niet altijd doorhebben dat ze hypocriet zijn... En als ze het niet weten kunnen ze er ook niets aan veranderen?
Jezelf steeds in twijfel trekken kan wel een uitweg bieden hiervoor, maar of dat zo gezond is, weet ik ook niet...

quote:
Op 17 juli 2002 21:29 schreef Valorian666 het volgende:
hypocrisy

Da's reclame he


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 21:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 21:39 schreef |MoRGaN| het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen dat niet altijd doorhebben dat ze hypocriet zijn... En als ze het niet weten kunnen ze er ook niets aan veranderen?
Jezelf steeds in twijfel trekken kan wel een uitweg bieden hiervoor, maar of dat zo gezond is, weet ik ook niet...


Da's reclame he


Sorry, .. foutje , serieus.. voor die band wil ik niet eens meer reclame maken na hun baggeroptreden in Tilburg


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 21:48 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 21:41 schreef Valorian666 het volgende:
Sorry, .. foutje , serieus.. voor die band wil ik niet eens meer reclame maken na hun baggeroptreden in Tilburg

Sssh! Wees maar gerust, ik zal het niemand vertellen...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen