IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vragen die je je stelt bij je eigen principes Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2002 21:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

VOlgens mij is het praktisch onmogelijk om veganist te zijn. EN ik vind het DIkke onzin.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 17-07-2002 22:04 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Uit principe zou ik nooit geen make-up aanschaffen dat is getest op dieren.


the only pleasure is pain


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 22:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 16:11 schreef Snaack het volgende:
Ik kijk er toch net iets anders tegen aan, ik heb idd normen & waarden die ik naleef, maar een aantal consequenties die uit het naleven daarvan voortvloeien zijn dermate 'heftig' dat ik die principes noem..

Eet jij bijv. geen vlees uit principe of op basis van jouw normen & waarden? Dat is imho hetzelfde!
Ik zie het niet zo rigide.

Kijk, ik ben het niet eens met de manier waarop vlees in de voedselindustrie tot ons komt, dus ik heb geen zin om daaraan mee te doen. Ergo, ik eet geen vlees (bovendien vind ik het ranzig). Ik maak daar echter geen 'principe' van (wat is dat eigenlijk precies?). Zo draag ik wel leren kisten en een leren jasje bv.

Dus zoals ik al zei, ik heb een aantal waarden (geen normen overigens; ik doe niet aan moraliteit) waarop ik mijn keuzes baseer. Ik doe m'n ding; consumeer minder dan gemiddeld en mocht de boel over de kop gaan door een op hol geslagen bio-industrie (kinderen krijgen massaal kanker door verkeerde hormoonpreparaten in het vlees in de Olvarit of zo) dan weet ik in ieder geval dat IK daar NIET aan heb meegewerkt (niet dat dat de reden is dat ik geen vlees eet).


FOL
Usericon van FOL
Posted 17-07-2002 22:42 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

prin·´ci·pe (het ~)

1 grondoorzaak, werkend beginsel
2 grondstelling, grondbeginsel
3 stelregel

zelfs vandale is raar bezig
uit de directe 'vertaling' wordt ik verder in het gebruik van het worod neit veel wijzer


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:03 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey, cool topic.

ik ben ook veganist..

dat van schoenen.. de vans die ik droeg, had ik al 3 jaar (ben 1,5 jaar veganist) toen ik laatst nieuwe schoenen kocht kwam ik er achter dat die vans dus ook leer in zich hadden anyway, nu he'k dus cheapass no-leather schoenen... en ik zorg wel dat iemand anders foto's voor mij maakt. zelf he'k geen foto-toestel of camera.. en mocht ik er dan 1 hebben dan he'k em gejat! ik ben misschien meer 'freegan' (tegen verspillen/weggooien) ipv 'vegan'.

wat ik hier nog niet gelezen heb is van produkten (cosmetica) wat op dieren wordt getest en zo.. letten jullie vegetariers daar ook op? ik probeer't wel..



PS: ook in de meeste computers schijnt die gelatine shit te zitten... en pepermuntjes bevatten ook gelatine...! AAAAAH!!!

heheh


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2002 23:08 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 17-07-2002 23:09]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 23:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 23:03 schreef XPositiveX het volgende:
hey, cool topic.

ik ben ook veganist..

... en ik zorg wel dat iemand anders foto's voor mij maakt. zelf he'k geen foto-toestel of camera.. heheh



Hmm.. misschien ligt het aan mij hoor, maar hou je jezelf niet een beetje voor de gek als je dat doet? Ik bedoel, als jij dus met een vriend naar een concert zou gaan, en daar perse foto's van wilt hebben, dan vraag je of hij dat voor je wilt doen? Dat kost toch net zoveel 'dier' als wanneer je dat zelf doet??

O ja, in het fototoestel zelf zitten geen dierlijke producten, dus die 'mag' je hebben ..


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:11 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

oh, ik las net weer wat..

uhm, misschien is (lijkt) het onmogelijk, maar, veganist worden is een langzaam proces. begint bij vegetarier... en steeds meer stop je met de rest.. er zijn zoveel alternatieven, really.

anyway, just my two cents again.

andere principes? yup. straight edge. en uhm, oh ja: "to love and respect" - that should be the only rules!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:13 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 17 juli 2002 23:09 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm.. misschien ligt het aan mij hoor, maar hou je jezelf niet een beetje voor de gek als je dat doet? Ik bedoel, als jij dus met een vriend naar een concert zou gaan, en daar perse foto's van wilt hebben, dan vraag je of hij dat voor je wilt doen? Dat kost toch net zoveel 'dier' als wanneer je dat zelf doet??

O ja, in het fototoestel zelf zitten geen dierlijke producten, dus die 'mag' je hebben ..


dan gaat mijn geld tenminste niet naar die bedrijven die die shit maken, weet je? dus in die zin steun ik zoiets dus niet..


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-07-2002 23:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik hou me er niet mee bezig ik ben gewoon hypocriet zoals iedereen


Je moeder.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 23:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 23:13 schreef XPositiveX het volgende:
dan gaat mijn geld tenminste niet naar die bedrijven die die shit maken, weet je? dus in die zin steun ik zoiets dus niet..


Hmm.. dus als ik het goed heb laat je je iemand anders die foto's maken voor jouw, en laat je hem ook nog betalen voor die foto's.. laat je ze soms ook in een album stoppen die vervolgens op zijn boekenplank terecht komt>?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:18 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

LOL! dude.. er zijn grenzen.

ja, of de persoon zet ze op't internet.. en dan load ik ze down (wat ik dus laatst veel gedaan heb, met fotos van mn eigen optredens)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 23:22 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Wat ik niet helemaal snap is waarom je zo nodig helemaal tot het eind zou moeten gaan, wat is er bijv. mis met alleen vegetarier zijn? of veganist en dan wel nog gewoon foto's maken een keer per jaar leren schoenen kopen..
Dit lijkt misschien hypocriet, maar als je zo bent dan doe je toch in je eigen ogen al heel veel goed.. moet je soms jezelf zo ver perfectioneren dat je je geweten helemaal zuiver krijgt/?

Dat perfectioneren, het geen enkel dier meer schenden, dat is onmogelijk. Dan moet je jezelf op sluiten in een huisje in Noord Canada ofzo en dan nog..

Oftewijl, in mijn ogen is totaalveganisme een utopia.. en ik denk dat veel mensen die ernaar streven zo te leven er bijna houvast aan krijgen, dat ze het als een soort richtlijn zien om naar te leven. Net als een religie.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 23:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Precies, daarom snap ik 'principes' ook niet zo. Ik hou niet van de bio-industrie, eet geen vlees, maar ga dat echt niet als dogma of zo zien. Ik zou maar moe van mezelf worden... en bovendien is het toch een illusie want je zit dus wel achter die PC, en pepermuntjes te vreten, etc.


Chiyo
kameel
Usericon van Chiyo
Posted 17-07-2002 23:27 by Chiyo Wijzig reactieProfiel van ChiyoQuote dit bericht

ik zou er niet aan moeten denken dat ik geen foto's zou kunnen maken.
en trouwens wat zouden ze dan met de rest van de beestjes moeten doen, gewoon weggooien is ook zo'n zonde, er zijn toch wel mensen die vlees blijven eten, zelf eet ik zo min mogelijk vlees maar da's omdat ik van mening ben dat 't gezonder is hoewel helemaal geen vlees ook nou niet echt gezond is. en tofu is heel lekker (als je weet hoe je het klaar moet maken!)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 23:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 23:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Precies, daarom snap ik 'principes' ook niet zo. Ik hou niet van de bio-industrie, eet geen vlees, maar ga dat echt niet als dogma of zo zien. Ik zou maar moe van mezelf worden... en bovendien is het toch een illusie want je zit dus wel achter die PC, en pepermuntjes te vreten, etc.


Idd. Op het moment dat je echt voor de principes gaat (en dus volledig veganistisch wilt zijn) dan moet je jezelf dingen ontnemen en mogelijk zelfs schade toebrengen (financieel dan wel wat betreft gezondheid).

En dan vraag ik me af, als je dit alles over hebt voor die dieren, is dat dan niet ook een beetje scheef, er is immers nog wel meer mis in de wereld waaraan je heel veel kan doen door anders te leven, en dit doe je immers ook niet (of nauwelijks). Zij die dus veganistisch zijn tot op het bot hebben naar mijn idee voor zichzelf een soort garantie gecreeerd goed genoeg te zijn in deze wereld, en daarom zich niet schuldig te hoeven voelen over andere foute dingen .



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 17-07-2002 23:35]


FOL
Usericon van FOL
Posted 17-07-2002 23:36 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

mwa, daarbij, er zijn (ook) zat anderen dieren die vlees eten, dus zo'n "schande" is hbet niet


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:37 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ik koop geen leren schoenen. vreet ook geen pepermint. deze PC is van mn familie.. maar zoals ik al zei, er zijn grenzen.. ik gebruik nu dus deze PC om bvb info over veganisme hier in dit forum te kalken..

en uh *ik vind,* als je alleen vegetarier bent dan ben je al hypocriet... je zegt dat je tegen de bio-industrie bent of tegen het moorden van dieren.. maar onder tussen eet je bvb zuivel. een koe kan normaal gesproken 12 jaar lang leven, maar door de zuivel industrie leeft een koe nog maar 2 jaar! en als ie geen melluk meer produceert wordt ie alsnog geslacht.. met kippen (voor de eieren) net zo. in zekere zin ben je als 'alleen' vegetarier zowieso al hypocriet. maar het is in-ieder-geval een stap in de goeie richting!

sommigen zien het inderdaad als een religie, ofzo. maar ik geloof (-nog- ? hehe) niet in een god.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 23:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hypocriet vind ik een erg groot woord voor een voedselkeuze, dat hoef ik mij dan ook niet te laten aanleunen. Dat jij het in dogmatische termen wil bekijken is jouw zaak; zo zie ik dat niet.

Trouwens, je kunt ook biologische melk kopen. En de koe wordt sowieso geslacht. Als je vegetariër/veganist bent omdat je denkt dat dat iets verandert mag je dat denk ik wel even grondig re-evalueren. Die koe gaat echt wel dood. Het is eerder dat ik geen zin heb eraan te participeren, dan dat ik dieren het leven wil besparen. Echt, die koe zelf zal me worst wezen (hahahahahaa wat een woordspeling hahahahaa ).


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 17-07-2002 23:48 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 17 juli 2002 23:34 schreef Valorian666 het volgende:En dan vraag ik me af, als je dit alles over hebt voor die dieren, is dat dan niet ook een beetje scheef, er is immers nog wel meer mis in de wereld waaraan je heel veel kan doen door anders te leven, en dit doe je immers ook niet (of nauwelijks). Zij die dus veganistisch zijn tot op het bot hebben naar mijn idee voor zichzelf een soort garantie gecreeerd goed genoeg te zijn in deze wereld, en daarom zich niet schuldig te hoeven voelen over andere foute dingen .




zo zie ik het dus niet. ik zie het meer als een-van-de-zoveel dingen tegen het kapitalisme.

dit komp van Propagandhi en ik ben te lui omt naar nederlands te vertalen

"If you listen to the words of a couple of these songs, you may sense that there's a real problem in the relationship between humyns and other-than-human animals. And it's a social justice issue, as real as racism, sexism and homophobia. In fact, it's the same problem. Oppressive power structures and the institutions and people that control them disenfranchise and exploit vulnerable individuals. The exploited lose their inherent value; they become of value only so far as they are of value to the dominant group. Their right to choice and self-determination are ridiculed, dismissed and subordinated to the wants and whims of the dominators. So what are we talking about? We're talking about women (wimmin!), workers, people of colour, gays, lesbians, children- and animals. Exploitation and disrespect us the same tools to turn individuals into commodities: in the sex trade, child-labour, wage-labour, slavery and the meat/dairy industry. A lot of us make up rules of dealing with the world and with others: we set up arbitrary moral boundaries. Some exclude wimmin; some draw lines that exclude gays and lesbians; some draw lines around anyone who's not familiar. Most of us draw lines between us and animals. So their lives and needs, their loves and fears all become slabs of meat on the table. Or a "medical" tool. Or a pair of shoes. Or a "pet". BUT IT'S ONLY CONVENTION THAT TELLS US TO EAT AND USE ANIMALS. It's not reason, or need, or anything but outright greed. We have to challenge these customs just as we challenge discrimination based on gender, race, age or sexual orientation. Because it's all the same bill of goods that the power elite want us to accept. "

en...

"By not eating meat and dairy, and not wearing animals for clothing, you acknowledge that animals are complex, thinking, feeling individuals who are denied choices and fundamental freedoms just to feed the greed of human beings. And you deny the system that tells you everything's value is in whether it can be bought or sold. You can strike back even more deeply: by joining or forming an animal-liberation organization, you're throwing the garbage that society calls "decency" and "respectable morals" right back in its' fucking face. And even if some twisted chunks of tortured muscle still swing over a slaughterhouse killing floor, your voice on the streets is a voice that animals didn't have before. Beacuse society doesn't listen to the voices of the oppressed- unless someone stands up and shouts back! "

tada!!

genoeg gezeur voor vanaamp. LATOR!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-07-2002 23:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Overigens is het ook nog een utopia om al het voedsel 'eco' te maken enzo.. Las laatst een analyse waaruit bleek dat als bijv. iedereen zijn quotum varkensvlees zou kopen bij de biologische boer, waar de varkens gewoon de ruimte hebben, dat dan 66% van de grond in Nederland gebruikt zou moeten worden voor varkens...
(al is het wel zo dat de gemiddelde persoon veel meer (misschien wel 10 keer zoveel) vlees eet dan nodig wat betreft voedingsstoffen.. )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 23:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Precies, de bottom line is natuurlijk dat in dit land VEEL TE VEEL vlees wordt gegeten (en geëxporteerd). Ik lach me altijd wel dood bij het zoveelste schandaal, dan weer hormoonpreparaten, dan weer verkeerde etikettering bij de kippen, dan weer varkenspest dan wel BSE... blij dat ik die troep niet binnenkrijg.

Oh op planten zit ook troep... in vlees zit alleen HEEL VEEL troep.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 23:55 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

oh wacht jij maar tot ik ga muteren en allemaal superkrachten krijg van die hormonen, toegevoegde rotzooi en kernafval dat tegenwoordig door vleesch heenzit. Dan zullen we nog wel eens zien wie het laatst lacht



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 23:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



Morgen krijg je geen vleesch bij mij he, dus ik zou maar van tevoren jezelf volproppen dan .


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 17-07-2002 23:56 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Nee, als we klaar zijn met eten ga ik wel ff bij de burgerking langs



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen