IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : \'\'Geheime\" kerncentrales in Iran Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 12:39 schreef Jenje het volgende:
Toch geen last van ..
EU sancties tegen Iran --> Oliekraan dicht --> hogere olieprijs --> duurdere energie en producten.
Daar hebben wij idd geen last van.

Een eventuele oorlog zullen wij idd ook geen last van hebben. Een oorlog zal nmlk niet schadelijk zijn voor de, wereld, economie. En Nederland zal waarschijnlijk wel geen troepen sturen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2006 13:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Het hangt er van af in hoeverre het een serieus conflict wordt. In principe kan een bombardementsvlucht genoeg zijn (zoals toendertijd met de kerncentrales in irak). VS/UK/Israel bombarenderen Iran gewoon een een flinke stap terug in de tijd en that's it.Iran regeert met bloemrijk taalgebruik maar daadwerkelijk acties kunnen ze gewoon niet ondernemen. Ik denk dat het meest voor de hand liggende scenario is


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2006 13:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Klopt, ik doelde ook meer op een eventuele oorlog, en ik wilde Attila effe stangen

Men moet die landen met rust laten, ze doen niets verkeerds, de VS heeft zelf tig kerncentrales en kernraketten en daar zegt niemand wat van


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2006 13:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:06 schreef Jenje het volgende:
Klopt, ik doelde ook meer op een eventuele oorlog, en ik wilde Attila effe stangen

Men moet die landen met rust laten, ze doen niets verkeerds, de VS heeft zelf tig kerncentrales en kernraketten en daar zegt niemand wat van


ik blijf gewoon "cool"

maar goed, daar zeggen wel mensen/landen wat van maar ze luisteren gewoon niet


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2006 13:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nope want de EU likt de aars van de VS


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Het hangt er van af in hoeverre het een serieus conflict wordt. In principe kan een bombardementsvlucht genoeg zijn (zoals toendertijd met de kerncentrales in irak). VS/UK/Israel bombarenderen Iran gewoon een een flinke stap terug in de tijd en that's it.Iran regeert met bloemrijk taalgebruik maar daadwerkelijk acties kunnen ze gewoon niet ondernemen. Ik denk dat het meest voor de hand liggende scenario is
Die bombardementen komen wel en ik ben in principe pro. De EU en de VS kan Iran niet zo 1-2-3 wat maken op militair vak maar ze kunnen wel het oliewapen inzetten. Ook kan Iran op militair vlak Israel wel wat maken; Een inval of represaille bombardementen. Dat kunnen de VS en VK/EU het niet maken om de andere kant op te kijken. Zeker niet als een eventuele aanval van Iran op Israel een antwoord is op een 'geallieerd' bombardment.
quote:
Op 12 april 2006 13:06 schreef Jenje het volgende:
Klopt, ik doelde ook meer op een eventuele oorlog, en ik wilde Attila effe stangen

Men moet die landen met rust laten, ze doen niets verkeerds, de VS heeft zelf tig kerncentrales en kernraketten en daar zegt niemand wat van
In principe vind ik idd dat je landen met rust moet laten op het gebied van kernenergie. Ik vind dat ieder land recht heeft op haar eigen kerncentrales. Maar ik vind ook dat een land als Iran, dat er regelmatig op hamert dat een ander land 'van de kaart' geveegd moet worden, 100% openheid moet geven in haar nucleare activiteiten. Doe een land dat niet dan vind ik dat zeer verdacht en vind ik het genoeg om over te gaan tot bombarderen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:12 schreef Jenje het volgende:
Nope want de EU likt de aars van de VS
Volgens mij droom jij ervan om aan Bush zijn aarschje te likken maar durf je er niet voor uit te komen en verwijt je daarom anderen deze handelingen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2006 13:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:14 schreef kwelgeest het volgende:
Die bombardementen komen wel en ik ben in principe pro. De EU en de VS kan Iran niet zo 1-2-3 wat maken op militair vak maar ze kunnen wel het oliewapen inzetten. Ook kan Iran op militair vlak Israel wel wat maken; Een inval of represaille bombardementen. Dat kunnen de VS en VK/EU het niet maken om de andere kant op te kijken. Zeker niet als een eventuele aanval van Iran op Israel een antwoord is op een 'geallieerd' bombardment.


Ik ben geen wapendeskundige maar ik kan me niet voorstellen dat Iran een goed functionerend leger heeft en zeker niet dathet een schijn van kans heeft tegen het leger van Israel. En voordat ze bij Israel komen moeten ze nog wat landden oversteken (met daartussen een groot VS-leger)
Het enig wat Iran kan doen is de oliekraan sluiten maar daarbij schieten ze zichzelf in de voeten want ze hebben het geld hard genoeg nodig denk ik.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben geen wapendeskundige maar ik kan me niet voorstellen dat Iran een goed functionerend leger heeft en zeker niet dathet een schijn van kans heeft tegen het leger van Israel. En voordat ze bij Israel komen moeten ze nog wat landden oversteken (met daartussen een groot VS-leger)
Het enig wat Iran kan doen is de oliekraan sluiten maar daarbij schieten ze zichzelf in de voeten want ze hebben het geld hard genoeg nodig denk ik.
Kwalitatief gezien haalt Iran het vast niet bij Israel maar kwanitatief weet ik het niet. Ik denk dat het Iraanse leger fors groter is dat het leger van Israel. En ik denk ook wel dat Iran de mogelijkheden heeft om Israel te bombarderen.

Die oliekraan hebben ze al eerder dichtgedraaid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2006 13:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:32 schreef kwelgeest het volgende:
En ik denk ook wel dat Iran de mogelijkheden heeft om Israel te bombarderen.



Hoe zie jij dat dan?? hoever denk jij dat straaljagers komen vanuit Iran?? (voordat ze "besprongen " worden met hordes amerikaanse straaljagers). voor scudraketten etc , het zelfde...

en je moet niet vergeten dat er al een redelijk streng islamitisch land in het trotse bezit is van kernwapens( pakistan). niet dat ik daar zo gelukkig om ben (want de situatie pakistan/india lijkt mij ook bijzonder gevoelig) maar het blijft wel akelig stil hierover vanuit het westen. En stel dat de huidige (militaire)heerser daar wordt afgezet door wat meer fundamentalistische types. wat dan???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-04-2006 13:38]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe zie jij dat dan?? hoever denk jij dat straaljagers komen vanuit Iran?? (voordat ze "besprongen " worden met hordes amerikaanse straaljagers). voor scudraketten etc , het zelfde...
Al worden Iraanse 'vliegtuigen' uit de lucht geschoten voordat ze kunnen bombarderen; Je dure oorlog heb je dan.

quote:
en je moet niet vergeten dat er al een redelijk streng islamitisch land in het trotse bezit is van kernwapens( pakistan). niet dat ik daar zo gelukkig om ben (want de situatie pakistan/india lijkt mij ook bijzonder gevoelig) maar het blijft wel akelig stil hierover vanuit het westen. En stel dat de huidige (militaire)heerser daar wordt afgezet door wat meer fundamentalistische types. wat dan???
Dat komt doordat Pakistan, momenteel, behoorlijk Westers gezind is en niet met regelmaat oproept tot de vernietiging van een ander land.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-04-2006 13:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:43 schreef kwelgeest het volgende:
Al worden Iraanse 'vliegtuigen' uit de lucht geschoten voordat ze kunnen bombarderen; Je dure oorlog heb je dan.


Het is maar wat je oorlog noemt. Het is meer prijsschieten lijkt me. De enige manier waarop er een echte oorlog kan komen is als het westen zo dom is om manschappen iran in te sturen. en dan krijg je een Irak II vermoed. Met de resultaten in Irak (die toch nog niet zijn wat beoogd werd, en met afghanistan erbij, dan kan ik me voorstellenb dat de vooral de VS niet staat te juichen om Iran ook nog eens binnen te trekken, dan wordt de regio nog instabieler.

quote:

Dat komt doordat Pakistan, momenteel, behoorlijk Westers gezind is en niet met regelmaat oproept tot de vernietiging van een ander land.



Ik volg de pers daar niet maar ik denk niet dat er met veel warme gevoelens over India wordt gedacht daar (in het algemeen)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-04-2006 13:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:47 schreef attila_de_hun het volgende:
Het is maar wat je oorlog noemt. Het is meer prijsschieten lijkt me.
Maar het kost geld en de economie lijdt eronder.
quote:
Ik volg de pers daar niet maar ik denk niet dat er met veel warme gevoelens over India wordt gedacht daar (in het algemeen)
Klopt maar die verhoudingen worden steeds beter.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 12-04-2006 13:50 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2002 14:21 schreef Meulen35 het volgende:

ps het schijnt... ik weet niet hoor, maar waarom heeft Amerika nog geen heel foto archief van Iran? ze hebben genoeg satelieten boven zweven, kunnen die foto's van dichtbij maken, maar dat zal wel lastig gaan op een of andere manier, anders had je kunnen zien wat ze hebben. Zonder te speculeren


Plaats een dakje boven een schuur en satellieten die erboven hangen zien alleen het dak. *oeh, scherpte!*

En kernbommen zijn ZO makkelijk te maken. Ik, als 17-jarig klein meisje, zou met de goeie materialen binnen 3 uur een kernbom in elkaar hebben kunnen schroeven. Zeg maar of je het principe wilt van 6 augustus of 9 augustus.

Overigens, er is een experiment gedaan waarbij een stel gestoorde amerikaantjes probeerden verrijkt uranium (de grondstof voor de bom) te pakken te krijgen, en dat is ze gelukt. Slechts 3 jaar na de aanslagen op het WTC!!! Wat nou, antiterrorisme!?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2006 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:50 schreef Dolk het volgende:
En kernbommen zijn ZO makkelijk te maken. Ik, als 17-jarig klein meisje, zou met de goeie materialen binnen 3 uur een kernbom in elkaar hebben kunnen schroeven. Zeg maar of je het principe wilt van 6 augustus of 9 augustus.
Hoe ga jij in Nederland als blanke puber aan verrijkt uranium komen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2006 22:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 april 2006 13:50 schreef Dolk het volgende:
Plaats een dakje boven een schuur en satellieten die erboven hangen zien alleen het dak. *oeh, scherpte!*

En kernbommen zijn ZO makkelijk te maken. Ik, als 17-jarig klein meisje, zou met de goeie materialen binnen 3 uur een kernbom in elkaar hebben kunnen schroeven. Zeg maar of je het principe wilt van 6 augustus of 9 augustus.

Overigens, er is een experiment gedaan waarbij een stel gestoorde amerikaantjes probeerden verrijkt uranium (de grondstof voor de bom) te pakken te krijgen, en dat is ze gelukt. Slechts 3 jaar na de aanslagen op het WTC!!! Wat nou, antiterrorisme!?

moet je wel minimaal 97% U-235 hebben en daar is wel heel erg moeilijk aan te komen. Maar ook niet onmogelijk, zeker sinds de val van de sovjet unie.

alleen als het echt zo heel erg makkelijk was om een echte bom te krijgen dan zou iran het natuurlijk wel hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2006 22:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 april 2006 13:54 schreef Jenje het volgende:
Hoe ga jij in Nederland als blanke puber aan verrijkt uranium komen?

mwa urenco heeft 10% van de totale wereldproductie van verrijk uranium, al is dit volgens mij alleen voor kern centrales dus kan je geen echte spectaculaire bom mee bouwen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2006 22:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Kernbommen makkelijk te maken? hahaha, yea right. Je moet een dusdanig goede explosie creeeren voor een atoombom dat je dat nooit in je schuurtje kan maken. Oftewel je moet een soort sphere hebben waarin je de verarmd uranium zet. Die sphere moet vervolgens aan alle kanten met de juiste druk exploderen en wel op de miliseconden tegelijk om uiteindelijk tot een efficiente bom te kunnen komen.
Dit is heel basaal hoe het ongeveer inelkaar zit.


"This one is older than shit, heavier than time!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2006 22:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is alleen bij plutonium, een in een U-235 bom hoef je alleen maar 2 stukken sterk verrijkt uranium op elkaar laten botsen die bij elkaar maar onder de kritieke massa hoeven te zitten. Alleen is dit minder secuur, maar hij zal zeker weten afgaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2006 23:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 22:58 schreef ElitE het volgende:
dat is alleen bij plutonium, een in een U-235 bom hoef je alleen maar 2 stukken sterk verrijkt uranium op elkaar laten botsen die bij elkaar maar onder de kritieke massa hoeven te zitten. Alleen is dit minder secuur, maar hij zal zeker weten afgaan.


Mmkay, naja iig is het nog geen huis tuin en keuken werk


"This one is older than shit, heavier than time!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2006 23:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

naja voor zo'n machtig wapen is het vrij simpel, maarja het hoog verrijken van uranium is echt het grootste probleem.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2006 23:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 13:54 schreef Jenje het volgende:
Hoe ga jij in Nederland als blanke puber aan verrijkt uranium komen?


naar België komen, kelders vol


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2006 23:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nee jongen dat zijn kinderen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-04-2006 23:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 23:05 schreef ElitE het volgende:
nee jongen dat zijn kinderen

ach, een kinderkont is gauw gevuld


signature


herrie
Usericon van herrie
Posted 13-04-2006 11:22 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

de dag des oordeels nadert...


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen