IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen. Vorige pagina | Volgende pagina
Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 26-10-2007 13:22 by Pandora Profiel van Pandora

@cadaveria, laat ik nou zelf zo een kind zijn dat met lichamelijke afwijking is geboren en dus idd m'n ouders extra veel zorgen heb gegeven in mijn erste levensjaren. Uiteindelijk is het allemaal wel goedgekomen, maar toch.
Aan de andere kant ik weet heel goed hoe moeilijk mijn ouders het met mij hebben gehad. Zelfs al besefte ik dat niet toen ik klein was omdat ik me toen veels te ziek daarvoor voelde. Dat betekent echter niet dat mijn ouders mij ook maar eens seconde niet hebben gewild en dat nog wel terwijl ik een ongepland kind was (tweede van een tweeling). Mijn ouders wouden zelf heel graag kinderen en hebben alle kopzorgen die daarbij komen op de koop toegenomen. Ik wil ook heel graag kinderen, maar als ik een erfelijke afwijking had(wat ik dus godzijdank niet heb) dan zou ik wel kinderen adopteren in plaats van ze zelf te krijgen. De kans dat ik een tweeling krijg is ook behoorlijk groot en als je denkt dat een baby een boel rotzorgen geeft kan ik je garanderen dat het met twee nog veel meer zorgen en geld kost. Ondanks dit wil ik nog steeds kinderen over een aantal jaren.
Gewoon simperlweg omdat ik kinderen wil. En waarom ik dat wil weet ik echt niet, maar als ik een ding zeker weet al vanaf dat ik heel klein ben is dat ik ooit zelf moeder wil worden. Punt basta.


Okee, volgens mij valt hier echt een touw aan vast te knopen, maar kon even geen goed samenhanged verhaal bedenken.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 26-10-2007 13:23 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 26 oktober 2007 12:41 schreef windkracht10 het volgende:
Die doen tenminste niet in hun broek!

Wacht maar totdat je een fretje dat al bijna een jaar oud is zindelijk gaat proberen te maken. Das een hoop werk.En fretjes bijten ook nog eens veel harder dan kinderen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-10-2007 13:31 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 26 oktober 2007 13:22 schreef Pandora het volgende:
En waarom ik dat wil weet ik echt niet, maar als ik een ding zeker weet al vanaf dat ik heel klein ben is dat ik ooit zelf moeder wil worden. Punt basta.



relexed voor je dat jouwn ouders er voor je waren en die tijd hebben genomen. Het is niet zo zeer dat ouders het niet willen.. maar oduers hebben vaak een dubbele agenda. Daarnaast komt het niet te weinig voor dat een ander kind in het gezin 'verwaarloosd' wordt omdat er zoveel zorg uitgaat naar dat andere kind.

Ik probeer niemand te overtuigen om het wel of niet te doen. Maar het wordt vaak zo overgeromantiseerd. Er zitten veel nadelen aan.
Het is een proces waar langdurig over nagedacht moet worden..

Of eigenlijk doe dat laatste ook maar niet want anders heb ik over 15 jaar geen werk meer

Gelukkig zijn er heel wat competente (toekomstige)ouders.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:00 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

je hebt zeker een goed punt cadaveria, maar ik geloof dat zowel pandora als ik daar wel mee om weten te gaan. Het is niet zo van 'goh laat ik eens kinderen nemen, die had ik nog niet' of 'iedereen heeft ze, dus ik dan ook maar', of nog mooier kinderen aangepraat worden door je partner [zoals mijn moeder overtuigd is dat ze geen goede moeder kon worden, en dat dan dus ook niet kan..]

ofzo


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-10-2007 14:01 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

daarom zeg ik ook.. er zijn gelukkig genoeg competente ouders


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:08 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

dat zeg ik, gamma

haha gisteren weer: 1 van de 2 snotterige jongetjes: Anoegka? *snif* Mart weer blij! [nadat hij in de gang had gestaan] en dan als ik wegga wachten totdat ik de straat uit ben *zwaai*


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2007 14:11 by MMayo Profiel van MMayo

Ja leuk, een hele goede reden om zelf ook aan kinderen te beginnen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-10-2007 14:12 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

voordeel van kinderen van een ander dat als ze lastig zijn.. je ze terug kunt geven ahahah los jij het maar op
mjah in mijn prive leven ook niemand die kinderen heeft en maar heeel weinig die een soort van plan hebben.

[edit] op moon en unholy mary na dan [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 26-10-2007 14:16]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 26-10-2007 14:15 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

Ik ken meer mensen zonder kinderen dan met!!
hahaha maar ben wel ontzettend blij met de mijne
al kan ik ze af en toe wel achter het behang plakken.

*wie heeft er nog een paar rollen over??*


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 26-10-2007 14:16 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 26 oktober 2007 14:15 schreef moon1976 het volgende:
Ik ken meer mensen zonder kinderen dan met!!
hahaha maar ben wel ontzettend blij met de mijne
al kan ik ze af en toe wel achter het behang plakken.

*wie heeft er nog een paar rollen over??*

Volgens mij ligt er bij ons in het berghok thuis nog wel wat.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-10-2007 14:23 by Jolijn Profiel van Jolijn

Jeminee, wat de gedoe in dit topic. En dan praat iedereen er alleen nog maar over.

ik hou t wel bij huisdieren. dat je een jaar lang een hondje in huis hebt om netjes op te voeden zodat ze die kunnen trainen tot blindgeleidehond. dat zou ook nog kunnen.

Kinderen zie ik toch niet zo zitten. das zo... voor altijd, beetje vreemd idee. nouja, ach.


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:24 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

quote:
Op 26 oktober 2007 14:11 schreef MMayo het volgende:
Ja leuk, een hele goede reden om zelf ook aan kinderen te beginnen.


dat is ook niet een reden, dat was gewoon schattig
bovendien lijkt het me pas handig om kinders te krijgen op het moment dat je zelf een redelijk stabiel leven hebt. dwz je ze financieel kunt onderhouden, liefst met parner natuurlijk en niet bij de psych loopt


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 26-10-2007 14:26 by Pandora Profiel van Pandora

Hmm, ach ik wil gewoon m'n eerste kind voordat ik dertig ben. En ga er vanuit dat ik tegen die tijd wel uitgestudeerd ben endezo.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2007 14:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 26 oktober 2007 14:24 schreef Krulspeld het volgende:
en niet bij de psych loopt


Dus mensen die bij een psych lopen zijn niet geschikt voor het ouderschap?


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-10-2007 14:39 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 26 oktober 2007 14:24 schreef Krulspeld het volgende:
dat is ook niet een reden, dat was gewoon schattig
bovendien lijkt het me pas handig om kinders te krijgen op het moment dat je zelf een redelijk stabiel leven hebt. dwz je ze financieel kunt onderhouden, liefst met parner natuurlijk en niet bij de psych loopt


Een stabiel leven, ja. denk dat een partner of niet bij de psych lopen ook een voorwaarde is voor stabiel leven


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:40 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

quote:
Op 26 oktober 2007 14:26 schreef MMayo het volgende:
Dus mensen die bij een psych lopen zijn niet geschikt voor het ouderschap?


dat is niet wat ik bedoelde, ik drukte me misschien verkeerd uit. ik bedoelde meer dat je geestelijke stabiliteit niet onbelangrijk is. dus niet depri aan kinders beginnen omdat je denkt dat ze je uit je depressie kunnn helpen, of verslaafd zijn aan drank/drugs, manisch zijn. dat soort dingen.
komt toch ook wel eens voor dat je allang kids hebt en het ineens niet goed gaat en je bij de psych terecht komt.. [of erger..] duidelijker?


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:41 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

quote:
Op 26 oktober 2007 14:39 schreef Jolijn het volgende:
Een stabiel leven, ja. denk dat een partner of niet bij de psych lopen ook een voorwaarde is voor stabiel leven


tank jouw
single mom zijn wordt onderschat, liever met partner


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 26-10-2007 14:44 by Pandora Profiel van Pandora

idd liever met partner, maar als het er echt op aankomt is dat voor mij geen vereiste.
werk en inkomen dan weer wel.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-10-2007 14:46 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 26 oktober 2007 14:41 schreef Krulspeld het volgende:
tank jouw
single mom zijn wordt onderschat, liever met partner
Onderschat misschien wel. Maar nog steeds is het geen voorwaarde voor een stabiel leven


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:48 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

dat klopt, maar zelfs al ben je geestelijk stabiel, heb je werk en inkomen en een partner dan is het nog niet perfect. het maakt het misschien wel makkelijker [al heeft ieder huisje zn kruisje zoals mn ma altijd zei]
het is alleen soms wat praktischer.

single mom kan goed, maar tis gewoon zwaar, 2 fulltime jobs


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-10-2007 14:51 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 26 oktober 2007 14:40 schreef Krulspeld het volgende:
dat is niet wat ik bedoelde, ik drukte me misschien verkeerd uit. ik bedoelde meer dat je geestelijke stabiliteit niet onbelangrijk is. dus niet depri aan kinders beginnen omdat je denkt dat ze je uit je depressie kunnn helpen, of verslaafd zijn aan drank/drugs, manisch zijn. dat soort dingen.
komt toch ook wel eens voor dat je allang kids hebt en het ineens niet goed gaat en je bij de psych terecht komt.. [of erger..] duidelijker?


Er zijn zo ontzettend veel diverse redenen waarom iemand naar de psych toe gaat, dat ik vind dat je niet altijd kunt spreken van onstabiliteit. Verslavingen en depressies kunnen inderdaad ook voorkomen als je al kinderen hebt, maar daarnaast.. ook mensen zonder aandoeningen of weet ik wat kunnen zeer slechte opvoeders zijn. Daarnaast liggen moeilijkheden niet altijd vanuit de ouders, maar kunnen ze ook vanuit het kind komen (en dan kun je als ouder nog zo'n perfect leventje hebben). Maar goed, dat is niet erg.. want dat is mijn werkvoorziening.

Aniejweej het is een combinatie van factoren. Iedereen moet het maar lekker voor zichzelf weten.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 26-10-2007 14:54]


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-10-2007 14:52 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 26 oktober 2007 14:48 schreef Krulspeld het volgende:
dat klopt, maar zelfs al ben je geestelijk stabiel, heb je werk en inkomen en een partner dan is het nog niet perfect.



joh


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 26-10-2007 14:56 by Krulspeld Profiel van Krulspeld

quote:
Op 26 oktober 2007 14:51 schreef MMayo het volgende:
Er zijn zo ontzettend veel diverse redenen waarom iemand naar de psych toe gaat, dat ik vind dat je niet altijd kunt spreken van onstabiliteit. Verslavingen en depressies kunnen inderdaad ook voorkomen als je al kinderen hebt, maar daarnaast.. ook mensen zonder aandoeningen of weet ik wat kunnen zeer slechte opvoeders zijn. Daarnaast liggen moeilijkheden niet altijd vanuit de ouders, maar kunnen ze ook vanuit het kind komen (en dan kun je als ouder nog zo'n perfect leventje hebben). Maar goed, dat is niet erg.. want dat is mijn werkvoorziening.


haha ik als exdwangbuispatiente weet dat ook hoor
bovendien hoe goed je het ook doet/probeert/bedoeld, er gaat altijd iets mis in de opvoeding. nobody's perfect
maar je hebt ook van die mensen die alles hebben en unhappy zijn en dan maar dneken dat een kind de oplossing is [ ]
of 'vergeten' even voor het gemak dat je er je leven lang aan 'vast zit'. Dus ook als jij en je partner uit elkaar gaan/ze uit huis zijn enzo

kortom: kinders kosten geld/tijd/energie/ zijn ondankbaar [van tijd tot tijd]/stinken [in de luierfase vnmlk] en je zit voor altijd aan ze vast ook nĂ¡ dat ze 18 zijn

toch wil ik ze krijgen


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2007 16:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




Hier is mijnen Amon zie, 04-02-07


signature


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-11-2007 16:19 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

@ Hypnos en Amon



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen