IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen. Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-02-2008 22:10 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 februari 2008 20:25 schreef Paul het volgende:
Ah dan is hij 2 dagen jonger als Storm. Foto's van zijn verjaardag:





Mooi ventje!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-02-2008 22:12 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 11 februari 2008 21:03 schreef Zenial het volgende:
Storm en Amon?
De tering wat triest zeg
Wat volgt er in de wij-zijn-stoer-metal-dus-we-geven-onze-kinderen-belachelijke-semi-stoere-namen?


Ik ga voor Henk en Pieter.
Niet alleen omdat de 2 hardste knapen die ik ken zo heten, maar natuurlijk vooral omdat het teringharde namen zijn

Maar ik ben nog maar 20, noway dat ik het al over kinderen ga hebben, laaaattteerr

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 11-02-2008 22:13]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 11-02-2008 22:22 by Dodo Profiel van Dodo

quote:
Op 11 februari 2008 21:56 schreef MMayo het volgende:
Staan wel wat dingen in waar ik mij in kan vinden, onderhandelen bijvoorbeeld, niks mis met communiceren. Tuurlijk moeten er grenzen zijn en duidelijkheid, maar een beetje van alles lijkt mij wel wat. Verder vind ik dat een kind best een portie eigen verantwoordelijkheid mag dragen. Wil een kind iets niet, nouja dan niet.. tot op zekere hoogte. Het moet natuurlijk geen rare gezondheidskwestie worden ofzo.

Ik kan de tekst die jij als samenvatting gebruikt in jouw post niet terug vinden in het artikel?


Letterlijke citaten
"het nannytijdperk, waarbij kinderen met discipline en duidelijkheid leren gehoorzamen en anders moeten afkoelen op een strafstoeltje, is passé"

Het niet meer moeten opvoeden met regels en discipline


"Ezra's haren kammen was vroeger echt een probleem, elke dag kwam hij met een enorme bos klitten uit bed die hij niet wilde kammen......" ...." Waarom wil je dat je kind zijn haar kamt? gewoon omdat jij vind dat het zo hoort? ".. .." nu kammen we zijn haar nooit meer. hij doet het af en toe uit zichzelf"

Het kind zijn zin geven

"over een ding is iedereen het eens: Straffen is taboe"

Het niet meer mogen straffen

"Dat belonen en straffen is te gek voor woorden. je kind is toch geen hond, dat is dezelfde manier van macht gebruiken. Weg met de discipline in de opvoeding"


[Dit bericht is gewijzigd door Dodo op 11-02-2008 22:22]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-02-2008 22:25 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Beetje tussen de regels doorlezen kan geen kwaad.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 11-02-2008 22:30 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 11 februari 2008 21:03 schreef Zenial het volgende:
Storm en Amon?
De tering wat triest zeg
Wat volgt er in de wij-zijn-stoer-metal-dus-we-geven-onze-kinderen-belachelijke-semi-stoere-namen?


Ik vind het anders gave namen. Jammer dat damian ineens zo populair is. Gelukkig hebben we voor een meisje altijd nog natasja en melissa.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-02-2008 22:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 februari 2008 22:22 schreef Dodo het volgende:
Letterlijke citaten
"het nannytijdperk, waarbij kinderen met disciplone en duidelijkheid leren gehoorzamen en anders moeten afkoelen op een strafstoeltje, is passé"

Het niet meer moeten opvoeden met regels en discipline


Ik vat deze niet zo op. Je bent wel bezig met opvoeden en alles, maar op een andere manier dan zoals het nanny gebeuren. Ik vind dat het nanny gebeuren (strafhoek/stoel enzovoorts) prima werkt bij kinderen met gedragsproblemen of autoriteitsproblemen, maar bij kinderen waarbij de ontwikkeling gewoon goed verloopt vind ik het overbodig.

quote:
Op 11 februari 2008 22:22 schreef Dodo het volgende:
"Ezra's haren kammen was vroeger echt een probleem, elke dag kwam hij met een enorme bos klitten uit bed die hij niet wilde kammen......" ...." Waarom wil je dat je kind zijn haar kamt? gewoon omdat jij vind dat het zo hoort? ".. .." nu kammen we zijn haar nooit meer. hij doet het af en toe uit zichzelf"

Het kind zijn zin geven


Je geeft het kind niet zijn zin naar mijn mening, je laat het kind merken dat het een keuze heeft en wat daarvan de gevolgen zijn. Oftewel het leren dragen van verantwoordelijkheid. Waarom zou een kind geen eigen keuze mogen hebben, geen eigen wil mogen hebben? Waarom zou je als ouder zijnde maar moeten opdringen wat jij wil? Zolang het allemaal niet schadelijk voor de gezondheid is en het binnen de perken blijft, zie ik geen probleem.

quote:
Op 11 februari 2008 22:22 schreef Dodo het volgende:
"over een ding is iedereen het eens: Straffen is taboe"

Het niet meer mogen straffen

"Dat belonen en straffen is te gek voor woorden. je kind is toch geen hond, dat is dezelfde manier van macht gebruiken. Weg met de discipline in de opvoeding"




Ligt er dus maar net aan wat men onder straffen en belonen vind vallen. Ik vind een "goed zo" bijvoorbeeld al onder belonen vallen, terwijl een ander het nieuwste stripboek van weetikwie koopt voor het kind. Wat straffen betreft, sja.. tuurlijk moet men grenzen aangeven maar dat kan op diverse manieren.

Maar goed, ik interpreteer het schijnbaar net wat anders allemaal. Men heeft toch een eigen manier van opvoeden, eigen ideetjes erover en men moet dat lekker allemaal maar zelf weten hoe ze dat willen doen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-02-2008 1:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 11 februari 2008 22:32 schreef MMayo het volgende:
Ligt er dus maar net aan wat men onder straffen en belonen vind vallen. Ik vind een "goed zo" bijvoorbeeld al onder belonen vallen, terwijl een ander het nieuwste stripboek van weetikwie koopt voor het kind. Wat straffen betreft, sja.. tuurlijk moet men grenzen aangeven maar dat kan op diverse manieren.

Maar goed, ik interpreteer het schijnbaar net wat anders allemaal. Men heeft toch een eigen manier van opvoeden, eigen ideetjes erover en men moet dat lekker allemaal maar zelf weten hoe ze dat willen doen.


Uuuuh, +1 denk ik wel. Ofzo.

Ik vind dat straffen zeerzeker mag. Tis dat je daar in deze watjesmaatschappij door in de problemen kan komen maar naar mijn idee kan de welbekende schop onder het gat ook zeer effectief zijn.

Zelf heb ik de zorg over een dochter met PDD-NOS en hoewel ze overkomt als een vrolijk een gezellig wijf kan ze je zonder moeite het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik hanteer dus wel een systeem van straffen en belonen.
Soms is dat gewoon een aai over de bol of een zakje snoep ofzo.
Soms laat ik de keuze of ze wel of niet mee mag naar een concert afhangen van haar gedrag "de komende tijd tot aan het concert" en doe ik geen harde belofte dat ze mee mag.

Mijn ervaring is dat voor haar een dagje uit in het vooruitzicht een prima stimulans is zich te gedragen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-02-2008 16:46 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 februari 2008 22:30 schreef Wansmaak het volgende:
Ik vind het anders gave namen. Jammer dat damian ineens zo populair is. Gelukkig hebben we voor een meisje altijd nog natasja en melissa.

Gaaf voor een artiestennaam en voor de bad guy in een film, maar een kind die zich voor de rest van zijn leven met die naam moet voorstellen omdat pap en/of mam toevallig metal luister(d)en is gewoon diep triest imnsfho. Ik ken serieus iemand die zijn kind Daemon heeft genoemd, daar zit je dan als kind lekker mee opgezadeld...


Zenial


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 12-02-2008 16:47 by robbemans Profiel van robbemanshttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 12 februari 2008 16:46 schreef Zenial het volgende:
Gaaf voor een artiestennaam en voor de bad guy in een film, maar een kind die zich voor de rest van zijn leven met die naam moet voorstellen omdat pap en/of mam toevallig metal luister(d)en is gewoon diep triest imnsfho. Ik ken serieus iemand die zijn kind Daemon heeft genoemd, daar zit je dan als kind lekker mee opgezadeld...
Beter als SLAYER!!!!!


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 12-02-2008 17:29 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Storm is toch gewoon als in storm, qua weer? En damian is van the omen (de film), amon is een egyptische god. Nou niet paranoïde worden, zenial. ;-)

Melissa en natasja zette ik er alleen maar bij om even te stangen, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 17:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

't kan erger.. ik ken een gezin dat hun tweeling merel en mees hebben genoemd.. Of een kinderen die: Rover of Wolkje heten.. Ach gelukkig hoef ik me over deze delicate kwesties niet druk te maken


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-02-2008 17:34 by Lionheart Profiel van Lionheart

Melissa is sowieso een mooie naam.

Kind Diamond is ook wel een gave naam voor een jongen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2008 17:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 februari 2008 22:22 schreef Dodo het volgende:

"Dat belonen en straffen is te gek voor woorden. je kind is toch geen hond, dat is dezelfde manier van macht gebruiken. Weg met de discipline in de opvoeding"



tering de tering dat gaat me wel erg ver, een kind is geen hond maar een hond in net een kind. Een kind heeft authoriteit nodig en bouwt dat langzaam af door zelf meer verantwoordelijkheden te dragen. discipline is een goede manier om te leren omgaan met dingen waar jij niet achter staat maar wel moet gebeuren.

belonen en straffen is een hele goede manier om dingen aan te leren, er is niet voor niets een heel duidelijke verband gevonden met leren, emoties en een stofje in je hersenen(dopamine).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 17:54 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

belonen en straffen is iets wat ik als Pedagoog zeer zeker aanhang. In mijn vakgebied is dit hét meest effectieve middel om kinderen dingen aan/ af te leren. Het is natuurlijk wel een verschil hoevaak en wanneer je het moet gebruiken. Het is niet de bedoeling om je kind voor elk wissewasje op een krukje te gaan zetten. Wanneer een kind herhaaldelijk vervelend gedrag vertoont , op welke manier dan ook, kan je dat gedrag aanstellen als gedrag wat bestraft wordt door een time-out.
Dat zelfde geldt natuurlijk voor het belonen. Let wel dat een beloning altijd extra boven op alle complimenten en postieve insteken moet zijn. Het is zelfs leuk voor kinderen om te sparen voor dingen als beloning. Dit belonen moet wel langzaam afgebouwd worden zodat het (vaak in het begin) kunstmatige goede gedrag wordt omgezet in natuurlijk gedrag van het kind.
Dit straffen en belonen wordt dus afgebouwd wanneer het kind het gedrag niet meer vertoont (of juist wel )

Straffen is er in veel verschillende soorten en maten. Ik ben zelf voor de kortdurende time-outs. Vandaag ook nog een time-out toegepast (ook al is het geen kind meer, maar verstandelijk wel) het geeft een kind de ruimte om na te denken over de voorgaande actie. Daarnaast geeft het de ouder/ verzorgen om even uit de situatie te gaan en na te denken over hoe het verder aan te pakken. Ga maar na.. wanneer iemand iets bij je hebt gedaan wat je de bloed onder de nagels vandaan haalt, is de reactie daarop vaak een hele heftige. Wanneer je het kind meteen naar de time-out brengt, kan je er over nadenken hoe de situatie ontstaan is, welke hand je er zelf in gehad hebt en wat je van het kind verwacht.
Daarnaast is het voor een kind ook een structuur om op deze manier even rechtgezet te worden. Je hebt een start, het kind wordt naar de time-out gebracht, het kind krijgt de tijd om na te denken en af te koelen, het kind krijgt de kans om zijn/ haar verhaal te doen en wordt gehoord. Daarna wordt de situatie afgesloten en ik het euvel te einde. Ook voor de ouder geeft dat een zeer goede afsluiting. Dit merk ik veel in de praktijk. Ouders hebben nog wel eens de neiging om terug te vallen op gebeurtenissen, 'ja maar toen deed jij....'. Mijn ervaring is dat het met deze methode een stuk minder is.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 12-02-2008 17:56]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-02-2008 18:54 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 februari 2008 17:32 schreef Cadaveria het volgende:
't kan erger.. ik ken een gezin dat hun tweeling merel en mees hebben genoemd.. Of een kinderen die: Rover of Wolkje heten.. Ach gelukkig hoef ik me over deze delicate kwesties niet druk te maken

Hehe +1
Maar ik vind dat veel andere mensen ook geen kinderen moeten nemen


Zenial


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 12-02-2008 18:56 by Kimmey Profiel van Kimmey

Sommige mensen hebben idd rare namen zoals: Wiesje, Maan, Tjibbe enzo


Het is de lichtinval ;')


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-02-2008 18:58 by M. Profiel van M.

Nagel ze aan het kruis zeg ik!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 12-02-2008 19:01 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 11 februari 2008 22:12 schreef jbassist het volgende:
Ik ga voor Henk en Pieter.
Niet alleen omdat de 2 hardste knapen die ik ken zo heten, maar natuurlijk vooral omdat het teringharde namen zijn

Maar ik ben nog maar 20, noway dat ik het al over kinderen ga hebben, laaaattteerr


PIeter, serieus meest gave naam evah


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 19:23 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 18:54 schreef Zenial het volgende:
Hehe +1
Maar ik vind dat veel andere mensen ook geen kinderen moeten nemen
mee eens!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 19:26 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 19:23 schreef Cadaveria het volgende:
mee eens!


Jij zou toch peetmoeder worden van mijn kind, mits ik die ooit krijg :p mhuahaha


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-02-2008 19:32 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 februari 2008 19:26 schreef zillah-morte het volgende:
Jij zou toch peetmoeder worden van mijn kind, mits ik die ooit krijg :p mhuahaha

Jij mag pas een kind als wij eerst de naam hebben goedgekeurd


Zenial


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 19:45 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 19:32 schreef Zenial het volgende:
Jij mag pas een kind als wij eerst de naam hebben goedgekeurd

Hoe kan ik nou al een naam weten als ik nog niet weet wat het wordt?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 19:59 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 19:26 schreef zillah-morte het volgende:
Jij zou toch peetmoeder worden van mijn kind, mits ik die ooit krijg :p mhuahaha
petemoei... da's waar ook Wat kreeg ik daar ook al weer voor terug?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 20:01 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 19:59 schreef Cadaveria het volgende:
petemoei... da's waar ook Wat kreeg ik daar ook al weer voor terug?


Liefde van dar kind


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:04 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:01 schreef zillah-morte het volgende:
Liefde van dar kind
Ik vond laatst dat paraplutje nog in huize westrave wat ik voor je toekomstige kind gekocht had. Die met die vleermuisjes


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen