IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen. Vorige pagina | Volgende pagina
Dodo
Usericon van Dodo
Posted 12-02-2008 20:08 by Dodo Profiel van Dodo

quote:
Op 12 februari 2008 17:54 schreef Cadaveria het volgende:
belonen en straffen is iets wat ik als Pedagoog zeer zeker aanhang. In mijn vakgebied is dit hét meest effectieve middel om kinderen dingen aan/ af te leren. Het is natuurlijk wel een verschil hoevaak en wanneer je het moet gebruiken. Het is niet de bedoeling om je kind voor elk wissewasje op een krukje te gaan zetten. Wanneer een kind herhaaldelijk vervelend gedrag vertoont , op welke manier dan ook, kan je dat gedrag aanstellen als gedrag wat bestraft wordt door een time-out.
Dat zelfde geldt natuurlijk voor het belonen. Let wel dat een beloning altijd extra boven op alle complimenten en postieve insteken moet zijn. Het is zelfs leuk voor kinderen om te sparen voor dingen als beloning. Dit belonen moet wel langzaam afgebouwd worden zodat het (vaak in het begin) kunstmatige goede gedrag wordt omgezet in natuurlijk gedrag van het kind.
Dit straffen en belonen wordt dus afgebouwd wanneer het kind het gedrag niet meer vertoont (of juist wel )

Straffen is er in veel verschillende soorten en maten. Ik ben zelf voor de kortdurende time-outs. Vandaag ook nog een time-out toegepast (ook al is het geen kind meer, maar verstandelijk wel) het geeft een kind de ruimte om na te denken over de voorgaande actie. Daarnaast geeft het de ouder/ verzorgen om even uit de situatie te gaan en na te denken over hoe het verder aan te pakken. Ga maar na.. wanneer iemand iets bij je hebt gedaan wat je de bloed onder de nagels vandaan haalt, is de reactie daarop vaak een hele heftige. Wanneer je het kind meteen naar de time-out brengt, kan je er over nadenken hoe de situatie ontstaan is, welke hand je er zelf in gehad hebt en wat je van het kind verwacht.
Daarnaast is het voor een kind ook een structuur om op deze manier even rechtgezet te worden. Je hebt een start, het kind wordt naar de time-out gebracht, het kind krijgt de tijd om na te denken en af te koelen, het kind krijgt de kans om zijn/ haar verhaal te doen en wordt gehoord. Daarna wordt de situatie afgesloten en ik het euvel te einde. Ook voor de ouder geeft dat een zeer goede afsluiting. Dit merk ik veel in de praktijk. Ouders hebben nog wel eens de neiging om terug te vallen op gebeurtenissen, 'ja maar toen deed jij....'. Mijn ervaring is dat het met deze methode een stuk minder is.


Inderdaad, helemaal mee eens.

Weet nog wel dat ik vroeger op de gang werd gezet als ik vervelend was. Als ik weer "normaal" kon doen, mocht ik de woonkamer weer in. Prima methode om het kind even te laten nadenken over zijn manier van doen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:10 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:08 schreef Dodo het volgende:
Inderdaad, helemaal mee eens.

Weet nog wel dat ik vroeger op de gang werd gezet als ik vervelend was. Als ik weer "normaal" kon doen, mocht ik de woonkamer weer in. Prima methode om het kind even te laten nadenken over zijn manier van doen.
precies.. had ik ook vroeger en volgens mij ben ik er niet minder van geworden


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 20:10 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 20:04 schreef Cadaveria het volgende:
Ik vond laatst dat paraplutje nog in huize westrave wat ik voor je toekomstige kind gekocht had. Die met die vleermuisjes

Die was toch van dit kind hier? Ik wou daar een lamp van maken


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:10 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:10 schreef zillah-morte het volgende:
Die was toch van dit kind hier? Ik wou daar een lamp van maken
huh.. kind hier?? je bedoelt michiel?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 20:15 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 20:10 schreef Cadaveria het volgende:
huh.. kind hier?? je bedoelt michiel?

Nee ik


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:17 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:15 schreef zillah-morte het volgende:
Nee ik
ohw ahaha.. oh ja, die was voor jou..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 20:23 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 20:17 schreef Cadaveria het volgende:
ohw ahaha.. oh ja, die was voor jou..

J niet voor een kiddo. Maar wees gerust, ik denk niet dat je ooit peetmoei wordt. Ja van Kitty


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:30 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:23 schreef zillah-morte het volgende:
J niet voor een kiddo. Maar wees gerust, ik denk niet dat je ooit peetmoei wordt. Ja van Kitty
haahah ik vind kitty goed genoeg :D Ik moet je nog steeds het verhaal vertellen wat Michiel vertelde over jullie kindje


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-02-2008 20:33 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 februari 2008 20:30 schreef Cadaveria het volgende:
haahah ik vind kitty goed genoeg :D Ik moet je nog steeds het verhaal vertellen wat Michiel vertelde over jullie kindje

Over Kitty? Nou vertel,...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-02-2008 20:36 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 12 februari 2008 20:33 schreef zillah-morte het volgende:
Over Kitty? Nou vertel,...
doe ik snel irl


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 13-02-2008 12:11 by Pandora Profiel van Pandora

Tjesus, wat stellen een aantal mensen hier zich aan over namen. Ik heet pandora en m'n tweelingzus heet sepha. vrij ongewone namen en ik moet regelmatig een paspoot oid laten zien voordat mensen het geloven. Terwijl Sepha mensen dan weer altijd uit moet leggen hoe je het uitspreekt en schrijft.
Maar hiertegenover staat een heel groot voordeel ik weet altijd dat mensen mij bedoelen als ze mij naam zeggen. Ben in mijn hele leven een keer iemand tegen gekomen met dezelfde naam, maar dat is het ook.
Bovendien vinden zowel ik en mijn zus onze namen mooi en passen ze bij ons.
Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je je kind noemt. Kinderen maken de naam die ze krijgen uiteindelijk van zichzelf en ik ken eigenlijk niemand die echt een hekel heeft aan zijn haar eigen naam. Bovendien denk ik niet dat je je hebt te bemoeien met de namen van andermans kind. Als iemand zijn of haar kind strontzak wil noemen is dat zijn of haar keuze. Het is niet jou kind, jij gaat het niet 20 jaar opvoeden/kleden/voeden dus waar bemoei je je mee. Als je zelf kinderen krijgt mag je die een naam geven en als je geen kinden wil hoop ik voor jou dat andermans kinderen jou een goeie ouwe dag bezorgen. En als je later eenzaam in het bejaarden tehuis zit is dat anders helemaal je eigen schuld. Had je maar de moeite moeten nemen om kinderen te krijgen en groot te brengen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-02-2008 12:26 by XXL Profiel van XXL

Dus kinderen zijn een soort oudedagvoorziening?
Ik zal Melissa vast voorbereiden op dat heugelijke feit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-02-2008 12:30 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 13 februari 2008 12:11 schreef Pandora het volgende:
Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je je kind noemt. Kinderen maken de naam die ze krijgen uiteindelijk van zichzelf en ik ken eigenlijk niemand die echt een hekel heeft aan zijn haar eigen naam. Bovendien denk ik niet dat je je hebt te bemoeien met de namen van andermans kind. Als iemand zijn of haar kind strontzak wil noemen is dat zijn of haar keuze. Het is niet jou kind, jij gaat het niet 20 jaar opvoeden/kleden/voeden dus waar bemoei je je mee. Als je zelf kinderen krijgt mag je die een naam geven en als je geen kinden wil hoop ik voor jou dat andermans kinderen jou een goeie ouwe dag bezorgen. En als je later eenzaam in het bejaarden tehuis zit is dat anders helemaal je eigen schuld. Had je maar de moeite moeten nemen om kinderen te krijgen en groot te brengen.


Heb je enig idee hoe erg een kind geestelijk beschadigd kan raken omdat pappa en mamma het kind zonodig Frodo, Metallica, @, Satan, of Mohammed moesten noemen?
De kosten van die frustratie komen later allemaal terug op de maatschappij. Dus ik vind wel degelijk dat men enige inspraak mag hebben op het bepalen van een naam van een kind.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-02-2008 12:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 13 februari 2008 12:11 schreef Pandora het volgende:
En als je later eenzaam in het bejaarden tehuis zit is dat anders helemaal je eigen schuld. Had je maar de moeite moeten nemen om kinderen te krijgen en groot te brengen.

Kom je wel eens in een bejaarden tehuis?? 70% van de bejaarden, met kinderen, (van het tehuis waar ik gewerkt heb) zaten ook in de weekenden alleen, omdat de kinderen geen tijd hebben of te ver weg wonen. Ik vind het pijnlijk om te zien dat die oudjes elke zaterdag en zondag weer voor het grote raam bij de parkeerplaats zitten te wachten tot hun kinderen en kleinkinderen eens langskomen.

ik vind dat altijd zo'n sukkelig argument.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 13-02-2008 12:34 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 13 februari 2008 12:11 schreef Pandora het volgende:
Als je zelf kinderen krijgt mag je die een naam geven en als je geen kinden wil hoop ik voor jou dat andermans kinderen jou een goeie ouwe dag bezorgen. En als je later eenzaam in het bejaarden tehuis zit is dat anders helemaal je eigen schuld. Had je maar de moeite moeten nemen om kinderen te krijgen en groot te brengen.



Godsamme nog aan toe, Pandora! Lekker genuanceerde ideeën over leven en dood houd je er op na zeg.

Effe de moeite nemen om kinderen te krijgen en groot te brengen. Is het al eens in je botte harses opgekomen dat sommige mensen daar gewoon helemaal niet geschikt voor zijn? En dat er ook mensen zijn die dat dolgraag zouden willen, maar voor wie dat biologisch onmogelijk is? En is het al bij je opgekomen dat zo'n lompe opmerking van jou zowel voor bewust kinderlozen als voor ongewenst kinderlozen ontzettend kwetsend is?

Ga je effe heel hard in een hoekje zitten schamen, wil je? En hoop maar dat jij niet tot de 15% van de bevolking hoort die met vruchtbaarheidsproblemen te maken krijgt, want je mag gerust van me aannemen dat dat een tamelijk onmenselijke hel is.

Kusjes en knuffels,

Aaargh.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-02-2008 12:40 by Jällö Profiel van Jällö

Als-je-straks-in-een-bejaardenhuis-zit argumenten zijn per definitie sneu en voor bange mensen. Als ik later èrgens spijt van zal krijgen is het wel dat ik nu niet doe wat ik wil.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-02-2008 12:41 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 februari 2008 12:11 schreef Pandora het volgende:
m'n tweelingzus.

De tering! Er zijn er 2 van ook nog


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-02-2008 12:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mensen die kinderen nemen om later niet alleen in het bejaardenhuis te hoeven zitten. Nou, als dat de reden is...


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 13-02-2008 12:51 by Pandora Profiel van Pandora

Tsja, ik weet dat ik met deze opmerking best wel op wat teentjes trap.
Maar om heel eerlijk te zijn kan ik ook weinig respect opbrengen voor mensen die wel in staat zouden zijn om kinderen groot te brengen, maar dit niet doen omdat het hun cariere in de weg zou staan o.i.d.
Als jij er voor kiest om geen kinderen te krijgen moet je er gewoon niet gek van staan te kijken dat als je 70 bent er bijna niemand meer is die nog een zier om je geeft of de moeite wil nemen om tijd met je door te bregen. En dan kan je wel keihard roepen, maar ik heb toch ook vrienden. Ja absoluut maar vrienden zijn meestal leeftijdsgenoten en bij hel erg veel ouderen neemt naar mate de tijd vordert de moeite die ze in vriendschappen steken af, gewoon omdat ze de energie hier niet meer voor hebben.
Als je kinderen hebt en/of veel familie van een jongere generatie heb je tenminste nog mensen die fysiek in staat zijn om je op te zoeken als je oud bent.
Bovendien bestaat er ook nog zo een verschijnsel als vergrijzing. En als de helft van onze generatie geen kinderen wil of dan is het niet gek als we straks geen personeel meer hebben voor bejaardentehuizen en alleen de ouderen met kinderen nog iemand hebben die voor ze wil zorgen.

Dit wil niet zeggen dat het mensen niet vrijstaat om de keuze te maken om geen kinderen te krijgen. Wil alleen zeggen dat ik het dom en egoistisch vind. Als ik je daarmee kwest, sorry hoor, maar het is jouw keuze en daar ben jij verantwoordelijk voor. En ik ben niet van plan om mijn mening achter stoelen of banken te schuiven zodat ik jou maar niet kwets.

Voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen vind ik het inderdaad zwaar kut. Maar daar zijn oplossingen voor. Adopteer een kind. Kan best hoor. Momenteel zijn er zat kinderen die geen ouders hebben. Als je perse een blank kindje wilt zijn er ook nog zat wezen binnen de eu. Als je per se een eigen kindje wilt (wat ik ook wel kan begrijpen) dan betaal je iemand om draagmoeder te zijn. Als je daar geen geld voor hebt dan wordt het idd helaas adopteren of mss vind je met heel veel geluk iemand die het gratis voor je wil doen.

Kusjes en knuffels terug.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 13-02-2008 12:58 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 13 februari 2008 12:40 schreef Jällö het volgende:
Als-je-straks-in-een-bejaardenhuis-zit argumenten zijn per definitie sneu en voor bange mensen. Als ik later èrgens spijt van zal krijgen is het wel dat ik nu niet doe wat ik wil.

Ik wil kinderen, maar daarnaast vind ik gewoon dat het voorbestaan van de soort een verantwoordelijkheid is die iedereen zou moeten willen dragen. Ik vind het gewoon vreemd dat als je geen kinderen wilt en als je niet nadenkt wat dit later voor implicaties op je leven kan hebben. Je moet absoluut doen wat je wilt, maar denk daarbij ook na over de toekomst en niet alleen over je eigen toekomst.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-02-2008 13:00 by spectre Profiel van spectre

Gelukkig zit je zus hier niet, pfff


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 13-02-2008 13:00 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 13 februari 2008 12:51 schreef Pandora het volgende:
Voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen vind ik het inderdaad zwaar kut. Maar daar zijn oplossingen voor. Adopteer een kind. Kan best hoor. Momenteel zijn er zat kinderen die geen ouders hebben. Als je perse een blank kindje wilt zijn er ook nog zat wezen binnen de eu. Als je per se een eigen kindje wilt (wat ik ook wel kan begrijpen) dan betaal je iemand om draagmoeder te zijn. Als je daar geen geld voor hebt dan wordt het idd helaas adopteren of mss vind je met heel veel geluk iemand die het gratis voor je wil doen.

Kusjes en knuffels terug.


Heb je je al eens vijf minuten ingelezen in het Nederlands familierecht en de adoptieprocedures? Ik neem aan van niet, anders zou je er niet nog eens zo'n grenzeloos onbenullige opmerking overheen hebben gegooid. Nederland is het moeilijkste land ter wereld als het gaat om adoptie.

En effe iemand betalen om draagmoeder te zijn is in jouw universum denk ik net zoiets als een raspuppie fokken. Halleluja vrouw, al het allemaal zo makkelijk was als jij denkt dat het is, denk je dan werkelijk dat er nog ongewenst kinderloze mensen in Nederland zouden zijn?

Gadverdamme, ik maak dat ik wegkom uit dit topic. Ik heb geen zin in verdere confrontaties met zoveel onwetendheid en gebrek aan inlevingsvermogen.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 13-02-2008 13:02 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 13 februari 2008 12:58 schreef Pandora het volgende:
Ik wil kinderen, maar daarnaast vind ik gewoon dat het voorbestaan van de soort een verantwoordelijkheid is die iedereen zou moeten willen dragen. Ik vind het gewoon vreemd dat als je geen kinderen wilt en als je niet nadenkt wat dit later voor implicaties op je leven kan hebben. Je moet absoluut doen wat je wilt, maar denk daarbij ook na over de toekomst en niet alleen over je eigen toekomst.


Voortbestaan van de soort??? Dat is allang niet meer aan de orde, dat moge duidelijk zijn. Zegt het woord overbevolking je iets?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2008 13:02 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Fucking hell, heb je er wel eens aan gedacht dat er ook een grote groep mensen is die wel kinderen kan krijgen, en in staat zijn om ervoor te zorgen, maar daar gewoon totaal geen zin/behoefte aan hebben?

Dus omdat ik geen kinderen wil ben ik straks maar eenzaam? Nou dan maar eenzaam hoor, ik denk dat het wel mee zal vallen. Maar probeer voordat je je mening geeft ook eens in te denken hoe het voor andere zou zijn die je mening niet delen, en dat niet alleen jouw mening de enige wijsheid bevat.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 13-02-2008 13:04 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Precies, dan maar 'dom en egoïstisch' (idiote uitspraak ook weer trouwens), maar geen kinderen voor mij.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen