IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kinderen. Vorige pagina | Volgende pagina
winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 20-10-2002 0:41 by winters rage Profiel van winters rage

quote:
Op 27 juli 2002 16:30 schreef FolkWang het volgende:
Kinderen zijn een voortzetting van je eigen geslacht, iets om trots op te zijn, en ze te vormen naar goed idealen. Dat is mooi.

Er wordt hier vooral gesproken over lasten van kinderen, ik weet zeker dat wanneer je zelf kinderen hebt, deze lasten grotendeels wegvallen tegen de sfeer die het kind met zich meebrengt, voor mij althans.

Ik vind het gewoon mooi om te zien dat iets wat uit jou voortkomt te zien ontwikkelen naar dingen die je hem bijbrengt en waarschijnlijk naar erfelijke eigenschappen.

Duidelijk ja dus.

ik spreek jou nog wel een keer als je 2 kinderen heb in de pubertijd

[Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 20-10-2002 0:42]


My madness, my sadness


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-10-2002 0:47 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 27 juli 2002 16:30 schreef FolkWang het volgende:
Kinderen zijn een voortzetting van je eigen geslacht, iets om trots op te zijn, en ze te vormen naar goed idealen. Dat is mooi.


Dit is denk ik een typisch argument dat de meeste toekomstige ouders hebben.

Je vindt jezelf en je eigen familie dermate interessant dat je denkt een bijdrage aan de maatschappij te leveren door je eigen 'belangrijke' genen nog maar eens te reproduceren.
Het voortzetten van je eigen geslacht.. Je weet niet precies waarom, maar je denkt wel wetenschap te hebben van juiste 'waarden en idealen', en ach, het voelt toch goed aan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-10-2002 0:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 oktober 2002 0:47 schreef mislyd het volgende:
Dit is denk ik een typisch argument dat de meeste toekomstige ouders hebben.

Je vindt jezelf en je eigen familie dermate interessant dat je denkt een bijdrage aan de maatschappij te leveren door je eigen 'belangrijke' genen nog maar eens te reproduceren.


Het voortzetten van je eigen geslacht.. Je weet niet precies waarom, maar je denkt wel wetenschap te hebben van juiste 'waarden en idealen', en ach, het voelt toch goed aan.



U slaat den spijker op den kop

Ik wil geen kinderen.. Ik denk dat ik een prima vader zou zijn, maar bij het leven dat ik leid en wil blijven leiden passen geen kinderen. Ik heb voldoende verantwoordelijksheidbesef te weten dat ik mijn kinderen niet de opvoeding zou kunnen geven die ik nodig acht zonder de dingen die ik zeer belangrijk vind op te moeten geven. En aangezien ik die dingen niet op wens te geven; Sterker nog, ik wil ze juist uitbouwen, wil ik mezelf dus niet voortplanten.

Helaas lopen er maar al teveel mensen rond die puur door óf een maatschappelijk cliché óf door "religieuze verplichtingen" het nodig vinden nageslacht op deze wereld te schoppen zonder er bij stil te staan of ze wel geschikt zijn om kinderen GOED op te kunnen voeden. Het bewijs hiervan kan je iedere dag overal zien en zelfs in de kranten lezen!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 20-10-2002 9:43 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Ik weinig aan de posts van Mislyd en SnaacK toe te voegen.

Wat ik wel erg irritant vind is, hoe mensen reageren als je ze verteld dat geen kinderen wilt. De maatschappij heeft blijkbaar toch nog het beeld dat vrouwen lief en zorgzaam moeten zijn en elke vrouw een kinderwens heeft


Don't blush when I rip you open


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-10-2002 10:53 by bazzio Profiel van bazzio

Wat een gezeik zeg!
Het zit allemaal in de genen, het is de drang om te overleven. Kan je zelf niet overleven dan maar via je nageslacht. Zo is het met ieder beestje (ja wij zijn ook beestjes, alleen door een foutje te slim geworden) wat op aarde is neergepleurt. Alleen zoals ik al eerder zei, is er ergens in de evolutie iets fout gegaan en zijn wij te slim geworden waardoor het nu sommigen lukt om deze drang uit de genen te omzeilen.
Maar uit natuur (weer die genen) opzicht bekeken natuurlijk niet goed, want als iedereen zo dacht is de mens zo uitgestorven.


Bazzio Attacks!!!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 20-10-2002 11:22 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 juli 2002 20:19 schreef TNightmare o.a. het volgende:
IK thuisblijven is geen optie voor mij, ik heb veel te lang geleerd om thuis te hangen met mijn koter.

Samenvattend: ik hoef niet zo nodig kinderen, mocht mijn vrouw die nu echt zo ontzettend graag willen, dan geef ik wel toe, maar dan moet zij er wel voor thuisblijven.


Tering, wat ben jij conservatief zeg!


Don't blush when I rip you open


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-10-2002 12:08 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 20 oktober 2002 11:22 schreef JaneDoe het volgende:
Tering, wat ben jij conservatief zeg!


Vind ik niet.. Hij laat gewoon zijn eventuele vrouw gewoon een keuze..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 20-10-2002 12:16 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Nu ik dus op een instelling stage loop waar 285 jongeren (8 t/m 21 jaar) wonen die zeer ernstige gedragsproblemen vertonen heb ik helemaal mijn buik vol van kinderen krijgen. En weet je waarom 70% van die kinderen daar in die instelling zit? Juist door onverantwoordelijke ouders. En waar ik stage loop is echt niet de enige instelling die dit soort jongeren opvangt en HEROPVOED! 1 voorbeeld er zitten 7 kinderen uit 1 gezin in die instelling omdat ze ondervoed en verwaarloost zijn. Ze hadden schurft, ze hadden luizen, hun bezit was 1 vuilnis zak met spulletjes. En die ouders.. ach die hebben er in die tussen tijd dat hun oudste bij ons kwam er al weer 4 op de wereld bij gezet. Dat soort mensen moeten ze afschieten. En geloof me dit is echt niet het enigste gezin hier in Nederland die hun kinderen op deze manier behandelen.

Het is belachelijk dat mensen zo klakkeloos kinderen gaan nemen. Net of het niets is. Er komen zo'n 7 kinderen per seconde op deze wereld bij. En er gaan ongeveer 3 mensen per seconde dood. Waar moet dat allemaal blijven? Een opvoeding is meer dan dat je met je hond naar een puppy cursus gaat.

Ga eerst heeeeel goed nadenken voordat je aan kinderen gaat beginnen, helaas doen veel te weinig mensen dat. Laat niet alleen je hormonen spreken maar ook je hersenen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 23-10-2002 10:48 by Nihil Profiel van Nihil

Tjah, een kindergat is snel gevuld.


Tum podem extulit horridulum...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 23-10-2002 10:51 by Vampie Profiel van Vampie



Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-10-2002 11:03 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

zeker een belg he ?

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 23-10-2002 11:03]



Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 29-10-2002 11:07 by Nans Profiel van Nanshttp://www.cu2.nl/nansieh

ik wil 'later' een stuk of 5 kinderen. liefst zo vroeg mogelijk
maar ja, ben pas 17 (bijna 18 )


*etiket*


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-10-2002 11:12 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 29 oktober 2002 11:07 schreef Nans het volgende:
ik wil 'later' een stuk of 5 kinderen. liefst zo vroeg mogelijk
maar ja, ben pas 17 (bijna 18 )


Zo vroeg mogelijk beginnen nee hoor geintje.Heb er 1 en dat is meer dan genoeg


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-10-2002 11:46 by Nihil Profiel van Nihil

Kinderen op grootmoeders wijze... Smikkelen en smullen is dat.


Tum podem extulit horridulum...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-10-2002 11:57 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Jammer dat mensen die zich niet willen voortplanten zich niet voortplanten, misschien waren er op die manier meer mensen op de wereld, die zich niet zouden willen voortplanten...


Dear dirty delightful old drunken old days


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 29-10-2002 11:59 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 29 oktober 2002 11:57 schreef Schaffelaer het volgende:
Jammer dat mensen die zich niet willen voortplanten zich niet voortplanten, misschien waren er op die manier meer mensen op de wereld, die zich niet zouden willen voortplanten...


Dus! Blij dat ik een flinke bak koffie op had voordat ik dit las...


Don't blush when I rip you open


G.
Usericon van G.
Posted 29-10-2002 17:20 by G. Profiel van G.

quote:
Op 20 oktober 2002 0:30 schreef mislyd het volgende:
Kinderen zijn perfecte moordmachines. Ze volgen blindelings gezag en denken nergens over na.

.. Zoals vele volwassen dus, maar toch nog net iets gevaarlijker.


meen je dat nou...was jij zo'n dom kind dan

[Dit bericht is gewijzigd door G. op 29-10-2002 17:21]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 17:22 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 oktober 2002 17:20 schreef G. het volgende:
meen je dat nou...was jij zo'n dom kind dan


dit is waar tot kinderen écht zelfbewust worden.. Na je pubertijd dus!


G.
Usericon van G.
Posted 29-10-2002 17:24 by G. Profiel van G.

quote:
Op 23 juli 2002 11:39 schreef Vampie het volgende:
Dat is niet waar,en als het wel waar is hoe weet je dat?Heb je zelf kinderen?Of kijk je nu alleen maar naar kinderen op een afstand?
Dat b.v. je zus er 6 heeft zegt niks je weet pas wat het is om een kind te hebben als je er ook echt 1 (of meer) zelf opvoed.


ben het natuurlijk helemaal met je eens.
voel jij je soms niet alleen of onbegrepen?...ik bedoel omdat je zo jong een kind hebt gekregen en waarschijnlijk niet zo veel vrienden hebt die ook al kinderen hebben ?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2002 17:24 by Snaack Profiel van Snaack

kind == blok aan been


G.
Usericon van G.
Posted 29-10-2002 17:25 by G. Profiel van G.

quote:
Op 29 oktober 2002 17:22 schreef Snaack het volgende:
dit is waar tot kinderen écht zelfbewust worden.. Na je pubertijd dus!


oke ik was misschien een beetje een uitzondering...maar dit is wel een klein beetje


G.
Usericon van G.
Posted 29-10-2002 17:33 by G. Profiel van G.

Afijn ik ga niet met iemand in discussie over het wel of niet kinderen willen. Dat moet iedereen zelf bepalen natuurlijk! Bovendien zijn er toch al veel te veel mensen op de wereld ...dus!!!!.....

Wel is het zo dat veel van mijn vrienden die ik nu een jaar of 15 a 20 jaar ken een ding absoluut zeker wisten....Kinderen nooit!! Ik hoef er natuurlijk niet meer bij te zeggen hoe dat is afgelopen
Laat ik dit zeggen ik spreek jullie wel weer als jullie de 35 gepasseerd zijn

daarmee wil ik niet zeggen dat "jullie" niet serieus neem!!


Jade
Usericon van Jade
Posted 29-10-2002 17:35 by Jade Profiel van Jade

Is al goed meidje.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-10-2002 18:01 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 oktober 2002 17:20 schreef G. het volgende:
meen je dat nou...was jij zo'n dom kind dan

What the fuck moet dat dan weer betekenen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 29-10-2002 18:04 by Demogorgon Profiel van Demogorgonhttp://www.koelkast.net/

quote:
Op 29 oktober 2002 18:01 schreef mislyd het volgende:
What the fuck moet dat dan weer betekenen.

jah duidelijk niets dus!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen