IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Dead can dance Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-12-2002 18:16 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Zijn er nog meer mensen die wel is dead can dance luisteren??
Ik heb zelf de cd: Into The Labyrinth
van me oom gekregen en het is heel erg mooie muziek.
De bandleden van dead can dance hebben ook nog meegewerkt aan de gladiator cd.


[edit]Groepen beginnen met een hoofdletter [/edit]


[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 06-12-2003 0:05]


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 14-12-2002 21:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ken de band niet, welk genre is het?


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 14-12-2002 22:20 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

soort Folk achtig
iig niets met metal

wel erg gaaf trouwens


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-12-2002 23:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ook erg goede lyrics.
Het is zeer origneel.
De een bestempelt het als gothic en de ander als folk, maar het heeft veel folk invloeden.

Geweldig.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-12-2002 23:35 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Mja, zodra mij verteld was dat het Gothic was heb ik het maar niet meer geluisterd, maar als het folk is zal ik dadelijk eens wat gaan downen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-12-2002 23:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2002 23:35 schreef Rasputin het volgende:
Mja, zodra mij verteld was dat het Gothic was heb ik het maar niet meer geluisterd, maar als het folk is zal ik dadelijk eens wat gaan downen.
download het maar.
Ik vind het geen gothic.
Zouden ze gothic aannemen voor het maken van een soundtrack bij de gladiator! neen.

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 14-12-2002 23:41]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-12-2002 23:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 december 2002 23:40 schreef wladimir het volgende:
download het maar.
Ik vind het geen gothic.
Zouden ze gothic aannemen voor het maken van een soundtrack bij de gladiator! neen.


Weet niet, Gladiator niet gezien, maar ik ben al aan het downen.
Met een kb of 60 per sec

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 14-12-2002 23:53]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-12-2002 23:53 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik ken Dead Can Dance al tijden. Erg fijne sfeervolle muziek...


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 15-12-2002 2:58 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Geweldige band! Ik vind het niet makkelijk om te zeggen in welk genre ze vallen, elk album opzich is wel duidelijk door andere muziekstijlen beïnvloed, variërend van nummers die (onder andere!) op middeleeuwse werken zijn gebaseerd tot oosterse invloeden, uitgevoerd op exotische instrumenten.. het is denk ik daardoor niet terecht het label gothic te gebruiken, misschien alleen hun 1e CD imho. Dead can Dance bestaat (bestond ) hoofdzakelijk uit Brendan Perry en Lisa Gerrard, de zangeres heeft een ge-wel-di-ge stem en zingt in een zelfverzonnen taal, dat klinkt zweverig maar is erg mooi en smaakvol uitgevoerd. Beiden hebben solo projecten sinds ze uitelkaar zijn en ik geloof dat alleen Lisa Gerrard heeft meegedaan aan de Gladiator soundtrack, ik heb deze zelf niet durven beluisteren, ik ben bang dat het teveel pop invloeden heeft wat ik in mevrouw Gerrard's geval zonde zou vinden.

Als je alleen Into the Labyrinth kent zou ik je zeker aanraden de andere CD's te proberen, alle albums zijn wel de moeite waard, eea op mp3 valt evt te regelen. voor ooms met een goede muziek smaak!


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 15-12-2002 4:09 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dead Can Dance is genreloos... zij maken "muziek" in de breedste zin van het woord. En dat doen ze met regelmaat ook nog ontzettend mooi... ik ken lang niet al hun werk (ze hebben nogal wat cd's) maar wat ik ken vind ik erg mooi...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 15-12-2002 13:27 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik kan er niet altijd naar luisteren,maar ik vind het verre van slecht.Mooie zang,trouwens.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-12-2002 13:29 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

HEt schiet niet op met mn downloads, denk je een heel album binnengehaald te hebben, heeft het een .ape extensie, iemand enig idee waarmee je dat kan openen??
Renamen naar mp3 werkt niet.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 15-12-2002 13:38 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

erg goed inderdaad!

ik vind het nummer wat Lisa Gerrard zingt op die gladiator-cd ook erg mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 15-12-2002 13:40]


I spy with my little and verrry evil eye.....


zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 15-12-2002 23:20 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

n aantal jaren geleden nog gezien in 't Koninklijk Circus in Brussel...
KIEKEVEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helaas bestaan ze nie meer...
was misschien wel 't concert van 't jaar toen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-12-2002 23:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb het debuut van Dead Can Dance, prachtig. 'Within the Realm of a Dying Sun', is dat nu de 2e of de 3e? Enfin, ik ken de 2e en 3e ook en die vond ik wel gaan, stukken minder echter (helaas). Dat debuut is magisch.


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 16-12-2002 0:28 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Hun 1e CD is dan idd een beetje een buitenbeentje. Vanaf hun 2e album (Spleen and Ideal) zijn de elektrische gitaren verdwenen en klinkt alles wat gepolijster.. Als deze je niet bevallen dan waarschijnlijk de volgende albums ook niet, maar.. als fan zou ik je toch aanraden ze tenminste 1 keer te beluisteren


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-12-2002 18:38 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat debuut heb ik nog niet gehoord.
Ik zal het ook is uitproberen.
Aan de cd's is moeilijk te komen.
Vandaar dat ze zo duur zijn.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-12-2002 20:01 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 15 december 2002 13:29 schreef Rasputin het volgende:
HEt schiet niet op met mn downloads, denk je een heel album binnengehaald te hebben, heeft het een .ape extensie, iemand enig idee waarmee je dat kan openen??
Renamen naar mp3 werkt niet.
Bedoel je niet .ace moet je winace downloaden.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 16-12-2002 20:14 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 16 december 2002 18:38 schreef wladimir het volgende:
Dat debuut heb ik nog niet gehoord.
Ik zal het ook is uitproberen.
Aan de cd's is moeilijk te komen.
Vandaar dat ze zo duur zijn.


Dead Can Dance
3-4 dagen
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1990
Adviesprijs: € 11,49
bol.com prijs: € 9,99
U bespaart: 13 %
meer...



The Serpent's Fog
2-3 weken
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1988
Adviesprijs: € 11,49
bol.com prijs: € 9,99
U bespaart: 13 %
meer...



Into The Labyrinth
3-4 weken
Artiest: Dead Can Dance
CD | WARNE | 1993
Adviesprijs: € 27,99
bol.com prijs: € 22,49
U bespaart: 20 %
meer...



Spleen & Ideal
3-4 dagen
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1990
Adviesprijs: € 11,49
bol.com prijs: € 9,99
U bespaart: 13 %
meer...



Spiritchaser
3-4 dagen
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1996
Adviesprijs: € 19,49
bol.com prijs: € 15,99
U bespaart: 18 %
meer...



Toward The Within (speciale uitgave)
3-6 werkdagen
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1994
Adviesprijs: € 11,49
bol.com prijs: € 9,99
U bespaart: 13 %
meer...



Within The Realm Of A Dying Sun
6-8 weken
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1990
Adviesprijs: € 11,49
bol.com prijs: € 9,99
U bespaart: 13 %
meer...



Into The Labyrinth
3-4 weken
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1993
Adviesprijs: € 20,99
bol.com prijs: € 17,49
U bespaart: 17 %
meer...



Aion
4-6 weken
Artiest: Dead Can Dance
CD | 4AD | 1990
Adviesprijs: € 23,99
bol.com prijs: € 19,99
U bespaart: 17 %



De eerste cd had de naam Dead can Dance?


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-12-2002 20:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De debuut-CD is titelloos.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-12-2002 14:05 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik vind DCD wel fijne sfeermuziek, maar niet iets om aan te zetten en te gaan zitten luisteren. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik ze nog niet veel luisterbeurten heb gegund.

Ik heb Oebe eens onbedoeld beledigd door hun muziek te omschrijven als een mooi soort behang. Ik bedoelde dat positief, maar zo werd het niet helemaal opgevat...


Touché, pussycat!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-01-2003 12:22 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Een mens in wie de Goddelijk Vonk der Muzikaliteit zo ver is uitgedoofd dat hij de weerzinwekkende term "behang" durft aan te voeren voor de kunstelijke verrichtingen van Hare Koninklijke Hoogheid Lisa Gerrard die ieder mens in wie nog een laatste draadje Goedheid schuilt de tranen over de wangen doet biggelen van ontzetting over zoveel pure Schoonheid wanneer het nummer Sacrifice uit de luidsprekers op de luisteraar komt toegeslopen als een leeuwin op haar prooi, verdient inderdaad de Verschrikkelijkste Toorn. Wanneer het Zoetste Zoet en het Bitterste Bitter samenkomen in een orgie van Ultiem Genot en de leeuwin haar tanden in het fragiele nekje zet, dan wil je nog maar een ding:

Ter plekke een Sporty Voleg vermoorden!

Betreft de wijziging soms een afzwakking van de oorspronkelijke plannen?

[Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 11-01-2003 12:31]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-01-2003 12:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kennen mensen de film Baraka? Aanrader!!!!! Muziek is van Dead can dance en de filmbeelden zijn super; enorm sfeervol en prachtig gefilmd; mooie diepgang zit er ook in....in ieder geval te huur bij cultvideotheek Godzilla in Utrecht.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 11-01-2003 12:44 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Ik heb alle cd's van Dead Can Dance. Ik vind ze echt super. Lekker relaxte muziek. De soundtrack van The Gladiator is door de zangeres (Lisa Gerard) ingezongen. ook erg mooi.




Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 11-01-2003 19:33 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 12:41 schreef Mutilator het volgende:
Kennen mensen de film Baraka? Aanrader!!!!! Muziek is van Dead can dance en de filmbeelden zijn super; enorm sfeervol en prachtig gefilmd; mooie diepgang zit er ook in....in ieder geval te huur bij cultvideotheek Godzilla in Utrecht.


Die ga ik maar eens huren dan ..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-01-2003 21:43 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 12:22 schreef Oebe het volgende:
Ter plekke een Sporty Voleg vermoorden!
En een nieuwe drummer zoeken?

edit: is dat je wraak, dat intense user-icon waar je me nu mee opgescheept hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 11-01-2003 21:45]


Touché, pussycat!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen