IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Dead can dance Vorige pagina | Volgende pagina
Oebe
Usericon van Oebe
Posted 12-01-2003 19:08 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Nou oke dan. Vooruit maar weer.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-01-2003 11:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht



Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-05-2003 23:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Vandaag 'Within the Realm of a Dying Sun' gehaald.

Hmmmm, nu moet ik morgen ook maar 'Spleen and Ideal' halen (CD no. 2) want nu heb ik no. 1 en 3.

Kent iemand 'Aion' van ze? Hoe is die?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-05-2003 23:21 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Aion is iets meer 'folky'. Muzikaal iets complexer misschien. Ik ken het niet goed genoeg om een echt goeie vergelijking te maken.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 19-05-2003 23:25 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ach ik weet het niet, misschien iets "minder" dan de rest? Ik weet wel dat ik op een dag al hun cd's in mijn bezit zal hebben. Dan kan ik pas een echt oordeel vellen na een luisterbeurt of 100.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-05-2003 23:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ai, echt wel mooie muziek zeg. Jammer dat web-info summier is. Ik denk dat ik 'Spleen and Ideal' en 'Aion' ook maar gewoon haal ('Aion' is hevig door barok- en Renaissance-muziek geïnspireerd, lees ik her en der). En misschien nog wel meer.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 19-05-2003 23:38 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Ik heb:

Dead Can Dance - s.t.
Dead Can Dance - Spleen and Ideal
Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun

De rest die volgt snel. Alleen dat Aion klonk me niet geheel aantrekkelijk op mp3. Teveel vrolijke barok-deuntjes. Ik denk dat Spiritchaser de volgende wordt. Alleen al om dat "Indiaanse" eerste nummer Yulunga [Spirit Dance]. Huiveringwekkend.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-05-2003 23:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik vind "Into The Labyrinth" nog altijd hun beste.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 20-05-2003 9:11 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Tja als je 1 cd van Dead Can Dance mooi vind kun je ze allemaal wel waarderen. In prinicipe zijn al hun cd's het zelfde, maar ze herhalen zichzelf niet; hun inspiratie lijkt eindeloos.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Esgaltarma
Usericon van Esgaltarma
Posted 25-05-2003 13:29 by Esgaltarma Wijzig reactieProfiel van EsgaltarmaQuote dit bericht

geweldig, leuke vrolijke melodieen, sfeervol

ik heb: a passage in time


*without you the poetry within me is dead*


Aart
Usericon van Aart
Posted 05-12-2003 23:45 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

The Serpent's Egg

Ik heb het debuut nu ook, leuke plaat, maar The Serpent's Egg vind ik iets beter.


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 05-12-2003 23:50 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb ook die vage 3cd/1dvd box...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-12-2003 11:57 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2003 23:50 schreef Voice Of Doom het volgende:
Ik heb ook die vage 3cd/1dvd box...

Die heb ik verleden week nog op de kop getikt, ik ben er nog niet door, maar er is geen haast, héél relaxe muziek.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Leventhal
Usericon van Leventhal
Posted 06-12-2003 15:54 by Leventhal Wijzig reactieProfiel van LeventhalQuote dit bericht

Ik vraag me af waarom sommige leden plots zouden afhaken wanneer ze horen dat Dead Can Dance gothic is. Gewoon vanwege het label dat erop geplakt wordt? Art for art's sake, zou ik zo zeggen. Trouwens, wie niet open staat voor een stijl, kan er niet over meepraten. Ik weet dat dit een metal forum is, maar de border line met gothic metal is dan ook heel dun. Ikzelf kom uit de death/black metal en vind vandaag de dag gothic meer mijn ding. Betekent niet dat ik mijn roots ontken, metal blijft rulen. (Ik luisterde al van mijn 7 naar softrock en hardrock.) Ik heb het voorgevoel dat vele leden nu even zullen opkijken, maar soit: Dead Can Dance heeft een prachtig nummer dat 'the host of seraphim' heet. De beste versie van dit nummer (voor een keer is het origineel niet het beste volgens mij) werd echter gebracht door Orkidea, het nummer heet daar Unity. Dit is een dansbare versie, heel onbekend. Noem het house, ik noem het iets anders. De juiste versie van dit nummer zal je niet gemakkelijk kunnen downen. Het duurt tegen de tien minuten. Als ik zie dat er wat leden geïnteresseerd zijn, dan upload ik het nummer wel naar mijn site.


' '
Usericon van ' '
Posted 06-12-2003 18:03 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 6 december 2003 15:54 schreef Leventhal het volgende:
... maar de border line met gothic metal is dan ook heel dun...


Compliment voor de geniale woordkeuze!

Maar Dead Can Dance heeft geen zier met Gothic te maken.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 06-12-2003 18:41 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Zelf heb ik Labyrinth van Dead can dance.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Leventhal
Usericon van Leventhal
Posted 07-12-2003 16:03 by Leventhal Wijzig reactieProfiel van LeventhalQuote dit bericht

Aan puntje puntje:
Lees goed, die grens slaat niet op Dead Can Dance. En het heeft juist alles met gothic te maken, misschien niet per se de muziekstijl.


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 09-12-2003 4:48 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Stelletje kneuzen, als je dead can dance niet kent ben je echt niet helemaal lekker.In het geval dat men het wel kent koop: (kopen niet downloaden) Brendan Perry solo: Eye of the hunter. Minstens zo goed, zo niet beter.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 09-12-2003 4:50 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 18:03 schreef ' ' het volgende:
Compliment voor de geniale woordkeuze!

Maar Dead Can Dance heeft geen zier met Gothic te maken.


Dead can dance valt eerder onder het label wereldmuziek dan onder gothic.

[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 09-12-2003 4:52]


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 09-12-2003 4:51 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

sorry das twee


[Dit bericht is gewijzigd door Phlegyas op 09-12-2003 4:52]


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 09-12-2003 7:02 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

SUPERBAND!!!


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 09-12-2003 7:10 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Geen idee hoe die cd heet die ik op cassette heb...eeuwenoud cassetteje ooit eens overgenomen van cd van bibliotheek. Hij is eerder oosters getint, maar waaauuwww...


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 09-12-2003 7:14 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 15:54 schreef Leventhal het volgende:
Dead Can Dance heeft een prachtig nummer dat 'the host of seraphim' heet. De beste versie van dit nummer (voor een keer is het origineel niet het beste volgens mij) werd echter gebracht door Orkidea, het nummer heet daar Unity. Dit is een dansbare versie, heel onbekend. Noem het house, ik noem het iets anders. De juiste versie van dit nummer zal je niet gemakkelijk kunnen downen. Het duurt tegen de tien minuten. Als ik zie dat er wat leden geïnteresseerd zijn, dan upload ik het nummer wel naar mijn site.

Dit nummer is zo een begrafenis-soundtrack, heerlijk, waarop is die lange versie dan verschenen?: ik heb een versie op "the serpent's egg" en op een CD uit die 3cd/1dvd box.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Aart
Usericon van Aart
Posted 09-12-2003 14:33 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

The Host of Seraphim
Ik heb best interesse Leventhal!


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-02-2005 9:17 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 23:20 schreef zjosuah het volgende:
n aantal jaren geleden nog gezien in 't Koninklijk Circus in Brussel...
KIEKEVEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helaas bestaan ze nie meer...
was misschien wel 't concert van 't jaar toen...

Volgens mij bestaan ze wel nog, of zijn ze weer bij elkaar.
Kreeg onlangs tourdates voor 2005 onder mijn neus.


mvg wk10


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen