IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Dead can dance Vorige pagina | Volgende pagina
A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 08-02-2005 9:28 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 9:17 schreef windkracht10 het volgende:
Volgens mij bestaan ze wel nog, of zijn ze weer bij elkaar.
Kreeg onlangs tourdates voor 2005 onder mijn neus.


Die allemaal al uitverkocht zijn, in heel Europa


Welcome to the Atrocity Exhibition


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-02-2005 9:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 8 februari 2005 9:28 schreef A. het volgende:
Die allemaal al uitverkocht zijn, in heel Europa
Dat was dan ook te verwachten


I'm not being rude. You're just insignificant.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 08-02-2005 20:28 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

gelukkig heb ik al kaartjes, vierde rij vooraan!


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 08-02-2005 20:34 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 20:28 schreef TekNoir het volgende:
gelukkig heb ik al kaartjes, vierde rij vooraan!


Godverdomme.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-02-2005 20:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Waar woont die Teknoir?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-02-2005 21:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 23:21 schreef Claw het volgende:
Aion is iets meer 'folky'. Muzikaal iets complexer misschien. Ik ken het niet goed genoeg om een echt goeie vergelijking te maken.


Naar mijn mening is dit een van de betere albums, wat een sfeer!


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 09-02-2005 10:01 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 21:10 schreef MindlessMayo het volgende:
Naar mijn mening is dit een van de betere albums, wat een sfeer!


Ja. Aion is een goed album. Dit is het album met de renaissance en middeleeuwse invloeden. Hier staat o.a. een interpretatie van Saltarello op, die je ook bij een aantal metalbands terugziet komen.

De cd's van daarvoor zijn meer etherisch-neo-klassiek, en de eerste cd's zijn meer gothic-cold wave. De cd's van na Aion gaan meer de kant van de wereldmuziek uit.


SoM
Usericon van SoM
Posted 09-02-2005 12:48 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

Wisten jullie dat het nummer 'Severance' nog eens in een afl. van Miami Vice is gebruikt?


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 14-02-2005 8:39 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2005 20:28 schreef TekNoir het volgende:
gelukkig heb ik al kaartjes, vierde rij vooraan!


Geluksvogel!


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 14-02-2005 9:32 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Dead Can Dance, brings back memories. Ik heb een aantal albums van ze, prachtige muziek! Als ik ernaar luister wekt het altijd een bepaald gevoel bij me op. Een melancholisch gevoel denk ik.

Jammer dat ik er te laat achterkwam dat ze Nederland zouden aandoen voor een optreden, anders was ik absoluut gegaan!


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 15-02-2005 21:49 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

GVD mijn ouders hebben ook kaartjes voor Brussel. Maar niet voor mij: "Goh, ik wist niet dat je mee wilde. Had dat ff gezegd."

Nou ja, ik ben benieuwd.



Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 16-02-2005 7:36 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2005 21:49 schreef Jezebel het volgende:
GVD mijn ouders hebben ook kaartjes voor Brussel. Maar niet voor mij: "Goh, ik wist niet dat je mee wilde. Had dat ff gezegd."

Nou ja, ik ben benieuwd.


Dat lijkt me een klotesituatie! Sterkte met het feit dat je ouders wel in de gelegenheid zijn te gaan en jij niet.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 20-02-2005 14:47 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

ach wie Gothtronic.com had gevolgd had het op tijd kunnen weten van deze optredens.... ;-)


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 25-02-2005 8:51 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2005 21:49 schreef Jezebel het volgende:
GVD mijn ouders hebben ook kaartjes voor Brussel. Maar niet voor mij: "Goh, ik wist niet dat je mee wilde. Had dat ff gezegd."

Nou ja, ik ben benieuwd.


Mijn vader heeft ook een kaartje bemachtigd. En ik heb ook geen kaartje natuurlijk.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-02-2005 9:53 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 15 december 2002 2:58 schreef Gwath het volgende:
Geweldige band! Ik vind het niet makkelijk om te zeggen in welk genre ze vallen, elk album opzich is wel duidelijk door andere muziekstijlen beïnvloed, variërend van nummers die (onder andere!) op middeleeuwse werken zijn gebaseerd tot oosterse invloeden, uitgevoerd op exotische instrumenten.. het is denk ik daardoor niet terecht het label gothic te gebruiken, misschien alleen hun 1e CD imho. Dead can Dance bestaat (bestond ) hoofdzakelijk uit Brendan Perry en Lisa Gerrard, de zangeres heeft een ge-wel-di-ge stem en zingt in een zelfverzonnen taal, dat klinkt zweverig maar is erg mooi en smaakvol uitgevoerd. Beiden hebben solo projecten sinds ze uitelkaar zijn en ik geloof dat alleen Lisa Gerrard heeft meegedaan aan de Gladiator soundtrack, ik heb deze zelf niet durven beluisteren, ik ben bang dat het teveel pop invloeden heeft wat ik in mevrouw Gerrard's geval zonde zou vinden.

Als je alleen Into the Labyrinth kent zou ik je zeker aanraden de andere CD's te proberen, alle albums zijn wel de moeite waard, eea op mp3 valt evt te regelen. voor ooms met een goede muziek smaak!


Lisa Gerrard is inderdaad geweldig.
Volgens mij heet dat nummer van The Gladiator "Sacrifice", als dat 'm is, is het een geweldig nummer. (Met Peter Bourke.)


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 25-02-2005 11:31 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 7:36 schreef Ascension het volgende:
Dat lijkt me een klotesituatie! Sterkte met het feit dat je ouders wel in de gelegenheid zijn te gaan en jij niet.


Och. Ik gun het ze van harte hoor.
Maar toch



TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 26-02-2005 17:45 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

we zullen jullie wel op de hoogte houden met een verslag van het optreden in Den Haag!


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 02-03-2005 11:55 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Grom


Heb trouwens gisteren de dvd bemachtigd (Toward The Within). Ja supergaaf, wat kun je anders zeggen? Echt blij dat ik die heb!


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 10-03-2005 21:40 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Yeah, vanavond weer eens heerlijk ingedommeld met als achtergrond-cd Aion. Meesterlijk!


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 10-03-2005 21:48 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Die cd gebruik ik er ook regelmatig voor. Heerlijke muziek, ook gewoon voor op de achtergrond oif.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 11-03-2005 9:28 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Zeg... morgen is het toch zover?
Voor degene die er bij gaan zijn, veel plezier.
:jaloers!:


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 11-03-2005 12:51 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2005 9:53 schreef Leviathanica het volgende:
Lisa Gerrard is inderdaad geweldig.
Volgens mij heet dat nummer van The Gladiator "Sacrifice", als dat 'm is, is het een geweldig nummer. (Met Peter Bourke.)

Mens deed ook de soundtrack voor Whale Rider". Ook heel zweverig.


mvg wk10


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-11-2005 11:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Iemand die tribute cd "The Lotus Eaters" wel eens gehoord? Ben hem nu aan het luisteren en vind m geweldig!
Goede bandkeuze ook:

Disc One:
In the Wake of Adversity (Arcana) / Spirit (Persephone) / Cantara (Danny Lilker w/ Lisa Sehreib) / Bylar (Ataraxia) / Mesmerism (Faith and the Muse) / The Arcane (Trail of Tears) / Windall Introducing Summoning of the Muse (Hortus Animae w/ Liv Kristine Espenaes) / Cardinal Sin (Amber Asylum) / Oman (Grido) / Spirit (Daniel Cavanaugh) / The Lotus Eaters (Imperia) / Avatar (Ephemeral Sun) / The Wind That Shakes the Barley (Sarah Jezebel Deva).

Disc Two:
Fortune Present Gifts Not According to the Book (Black Tape for a Blue Girl) / American Dreaming (Jarboe) / Black Sun (Antimatter) / In Power We Entrust the Love Advocated (The Gathering) / The Ubiguitous Mr Lovegrove (Nightfall) / Anywhere Out of the World (Darkwell) / In the Kingdom of the Blind, The One-Eyed Are Kings (Ulver) / Desert Song (Akrabu) / How Fortunate is the Man With None (Noekk) / Enigma of the Absolute (Imperial Black) / The Protaganist (Secrets of the Moon & Nostalgia / Windfall (Monumentum) / Summoning of the Muse - Deconstructed (Subterranean Masquerade)


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2005 12:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ziet er geinig uit ...


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 23-11-2005 12:05 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Ik moet er ooit nog eens naar luisteren, ken alleen dat nummer van Antimatter. Ben benieuwd naar de rest.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen