IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : telepathie Vorige pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 11:51 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:27 schreef XPositiveX het volgende:
telepathie geloof ik wel in ja. telepathie, empathie (orso?) dat soort dingen heb ik ook vaak last van.


Last van emphatie? Wat doe jij dr aan om er geen last van te hebben? Ik ben zelf hypergevoelig voor emoties, gebeurtenissen, geesten etc.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 11:56 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 16:27 schreef Slechtheid het volgende:
Klinkklare onzin. Tot er wetenschappelijk bewijs is. Dat is er niet, dus: klinkklare onzin.



Nou, 500 jaar geleden was wetenschappelijk bewezen dat de aarde plat was.
150 jaar geleden was t wetenschappelijk bewezen dat treinen nooit harder konden en mochten gaan dan 25 km/u omdat anders de inzittenden de verstikkingsdood zouden sterven vanwege de onmenselijke snelheden die alle lucht uit de cabines zou persen.
80 jaar geleden was wetenschappelijk vastgesteld dat de mens nooit de ruimte in zou kunnen gaan want de G-krachten zouden te groot zijn om te overleven, bovendien zou t menselijk lichaam uit elkaar klappen en zo niet, dan zou men sterven aan heimwee.

Nu is wetenschappelijk niet vast te stellen dat er wel/niet geesten zijn, telepathie, levitatie etc. Hoe is dat over 10 jaar, denk je?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 11:57 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 20:31 schreef Phriar het volgende:
"Ik geloof, naast reincarnatie en geesten, ook in telepathie. Ik denk zelfs dat je deze dingen niet (altijd) los van elkaar kunt zien." - Suzanne



Ik sluit me hier volledig bij aan, en ik heb het zelf meegemaakt in meer of mindere mate



Ik hetzelfde. Dus lotgenoten:



Btw, mods: hoe krijg ik alles in 1 bericht als ik verschillende berichten wil quoten?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 18-12-2002 17:01 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 18 december 2002 11:51 schreef Blackjack het volgende:
Last van emphatie? Wat doe jij dr aan om er geen last van te hebben? Ik ben zelf hypergevoelig voor emoties, gebeurtenissen, geesten etc.


wat ik er aan doe? niet veel. ik wordt, vind ik, veel beinvloed door dingen om me heen, situaties, wat mensen doen, hoe ze zich voelen, wat er in de wereld gaande is.. etc. wat er 'tegen' te doen is, denk ik, je juiste balans vinden tussen empathie / ook aan je zelf denken / en toch goed geinformeerd en ACTIEF blijven ...of iets in die richting. not sure


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-12-2002 17:31 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 11:57 schreef Blackjack het volgende:




Btw, mods: hoe krijg ik alles in 1 bericht als ik verschillende berichten wil quoten?

[ben da wel geen mod...]
text die je wil quoten copieren (vanuit het reageer scherm, dmv ctrl c en wanneer je plak ctrl v)
terug gaan, naar de volgende post gaan en datzelfde grapje bljven doen tot je alle posts heb die je wil.



My madness, my sadness


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 19-12-2002 23:06 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

zeg uhm, wat is telepathie nou 'precies'?


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 20-12-2002 13:27 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Telepathie is t overbrengen van gedachten, beelden of emoties naar iemand anders, waarbij de afstand niet uitmaakt.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 20-12-2002 15:09 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Telepathie mogelijk? Ja... maar ik denk niet dat wij als mens daar toe beschikking hebben. Tenminste, niet bewust.

Ik denk wel dat het in een gelimiteerde manier mogelijk is. Denk aan momenten zoals;
- Denken aan iemand, en die persoon belt 5 seconden later.
- In een gesprek, en tegelijk precies dezelfde zin zeggen.
- Weten als iemand die je dierbaar is iets overkomt.

Empathie is ook een vorm van telepathie. En ik denk dat mensen hier eerder over zullen beschikken dan ware telepathie.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 20-12-2002 15:40 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Dat wat betreft dat je een telefoontje van te voren aan voelt komen, of weet wat er in een SMS staat heeft naar mijn idee weinig met telepathie te maken.

Maar Empathie is emoties mee voelen met een ander persoon, dat is naar mijn idee iets heel menselijks. (Al heb ik er nooit 'last' van)
Dat is gewoon hoe gevoelig jij bent voor emoties van anderen. Daar lijkt mij niets bovennatuurlijks aan.

Om even een voorbeeld te geven:
Een paar jaar geleden ontdekten wetenschappers pas het bestaan van een klein 'reukorgaan' in de neus, wat feromonen op nam, en daardoor de ovulatiecycli van vrouwen op elkaar afstelde, derhalve als meerdere vrouwen vaak bij elkaar zijn (bijv. huisgenoten) gaan de cycli gelijk lopen.

Zo'n effect kan ook bovennatuurlijk lijken, maar heeft een normale verklaring.



Dit slaat nergens op.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-12-2002 15:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 15:40 schreef mörke het volgende:
Zo'n effect kan ook bovennatuurlijk lijken, maar heeft een normale verklaring.

Alles heeft een normale verklaring, alleen zijn sommige nog niet bekend.
Ik zat aan zoiets te denken:
quote:
Op 19 december 2002 20:23 schreef Slechtheid het volgende:
Misschien is dit tevens een theorie voor telepathie. Ok, er zijn oneindig veel verschillende hersenfrequenties, maar het kan natuurlijk altijd dat er 2 mensen zijn die gewoon puur toevallig ongeveer de zelfde hersenfrequentie hebben en dus via die frequentie kunnen communiceren. Hoe dichter de frequenties bij elkaar zitten, hoe duidelijk de 'boodschappen' over komen.
Iig geen zweverige verklaring.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-12-2002 21:36 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Interessant, Slechtheid, maar kan je wat beter uitleggen wat je precies bedoelt met 'boodschappen via frequenties'? Mensen zenden toch geen radiogolven uit..



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 21-12-2002 14:46 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 15:09 schreef Astaroth het volgende:
- In een gesprek, en tegelijk precies dezelfde zin zeggen.
.


dat heb ik echt ontzettend vaak, vooral bij mensen die ik goed ken, echt vaag....
er zal wel een logische verklaring voor zijn maar ik heb geen zin om te bedenken welke...


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 01-01-2003 15:38 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 21:36 schreef mislyd het volgende:
Interessant, Slechtheid, maar kan je wat beter uitleggen wat je precies bedoelt met 'boodschappen via frequenties'? Mensen zenden toch geen radiogolven uit..




Schijnt dat we wel EXTREEM zwakke magnetische golven uitzenden. Stel je voor dat we door een freak van evolutie sommige mensen hebben die er extra gevoelig voor zijn (zoals dat chinese vrouwtje) of soms extra sterk uitzenden.

Zelf heb ik een keer gehad dat ik opeens een naar gevoel kreeg, werd even paranoide, en vervolgens 7 seconden later hoorde ik 'Help!'. Bleek m'n moeder 2 verdiepingen naar beneden aan een randje te hangen toen de ladder weg was gegleden. Van die vallende ladder heb ik toen niets bewust gehoord iig.

En wat voor verklaring je er ook aan geeft, het voldoet in principe aan de definitie van telepathie. Ik zie telepathie als iets dat mogelijk is maar in ieder geval nog niet verklaard kan worden. Pas 30 jaar geleden zijn westerse geleerden met een mogelijk verklaring voor acupunctuur gekomen...terwijl de chinezen er al duizenden jaren mee werkten.

PS: dat met die treinen was 25 mijl per uur, iet km.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-01-2003 15:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 21:36 schreef mislyd het volgende:
Interessant, Slechtheid, maar kan je wat beter uitleggen wat je precies bedoelt met 'boodschappen via frequenties'? Mensen zenden toch geen radiogolven uit..


Een stem heeft toch ook een bepaalde frequentie? Een hart ook, een draaiend wiel ook.
De TV ook. Het schijnt te zijn dat de TV bijna dezelfde frequentie heeft als de hersenen. Daarom zullen bijna automatisch de ogen gericht zijn op de TV in een kamer. Aangezien de frequenties bijna overeenkomen [is geen theorie ofzo, is echt].


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 01-01-2003 19:22 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

echt waar? haha vandaar dat ik zoveel tv kijk...


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 01-01-2003 20:30 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 1 januari 2003 15:41 schreef Slechtheid het volgende:
Een stem heeft toch ook een bepaalde frequentie? Een hart ook, een draaiend wiel ook.


Dat zijn andere frequenties. Frequentie is een natuurkundige maat voor hoe vaak een trilling optreedt in een bepaalde tijdsperiode, ongeacht het medium. 1 Hz = 1 trilling per seconde

* Stem = geluid = spectrum van frequenties = heleboel trillingen in de lucht.

* hart -> kloppend hart = trillingen.

quote:

De TV ook. Het schijnt te zijn dat de TV bijna dezelfde frequentie heeft als de hersenen.



'Het schijnt' ? Vermeld even je bron.
En de hersenen hebben dezelfde frequentie als de tv...? waarschijnlijk bedoel je de fluctuaties in het magnetisch veld van beiden. Er zijn miljarden stroomfluctuaties in de hersenen op elk moment! Dus dat zijn een heleboel verschillende frequenties. Grote kans dat die van de tv er ook tussen zit.

Heeft een tv dan inderdaad 1 frequentie? Nee, die heeft een aantal verschillende frequenties afhankelijk van het medium:

wat voorbeelden:

1] beeld verversing - hoe vaakt krijgt de tv van de kabel/antenne een vers signaal? Net als je computermonitor die op een bepaalde refresh rate staat)
2] film frequentie - bij bewegende beelden - hoeveel plaatsjes per seconde? Denk aan de beroemde 24 plaatjes per seconde bij tekenfilms
3] reclame frequentie - hoe vaakt komt die kut reclame van Always op de tv per dag?
3] magnetische veldfrequentie - in dit geval zendt de tv een magnetisch veldspectrum van frequenties uit (dus niet 1 frequentie).

Slechtheid doelt op de laatste.

quote:

Daarom zullen bijna automatisch de ogen gericht zijn op de TV in een kamer. Aangezien de frequenties bijna overeenkomen [is geen theorie ofzo, is echt].


Dat is nog geen verklaring!

De beroemde golftheorie stelt dat twee bronnen met frequenties in hetzelfde medium (!) elkaar kunnen beinvloeden.
Maar wat is de verklaring dat zulke flucturerende zwakke magnetische velden ervoor zorgen dat je ogen naar het beeld worden getrokken? Is het trouwens niet veel logischer dat de hersenen bronnen met afwijkende frequenties interessanter vinden? "Hey wat the fuck is daar aan de hand *ZOOM*'

quote:

[is geen theorie ofzo, is echt]



Het meest onwetenschappelijk statement allertijden. Gefeliciteerd.

Het is trouwens wel zo, dat er nu een magnetische therapie is, waarbij depressieve mensen een soort helm met sterke veranderende magnetische velden op krijgen. Deze velden beinvloeden de magnetische velden van de hersenen en dus de elektrochemische processen. Resultaat is dat een boel mensen hier baat bij hebben; ze hebben minder last van de depressie. In principe is dit de toekomstige vervanger van de elektroshock therapie (die nu nog steeds plaatsvindt trouwens). Hieruitvolgt dus dat flucturerende sterke magnetische velden de hersenen kunnen beinvloeden (hoe precies weten ze niet). Maar het is me echt een gruwel om de 'conclusies' die in dit topic worden getrokken te lezen. Wat een new age geblabla.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-01-2003 13:00 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Bron: Discovery, R. Mooren.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen