IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : wheel of time Vorige pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-11-2003 11:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ik ben de draad van deze fantastische fantasy serie echt kwijt geraakt. vervent was ik zo'n 6 jaar terug begonnen aan deel 1 tot en met 6, daarna wachten en wachten en wachten. ook nog deel 7 en 8 gelezen maar bij 9 blijven steken.

Tis echt wel gaaf maar door het lange wachten en soms wat langdradig zijn van de boeken ben ik er compleet uit. misschien wordt het weer eens tijd om bij het begin te beginnen en 1 keer door de stomen naar deel 10.

wat betreft de nieuwe release weet ik niks!

(zelf vind ik Terry Goodkind en Goerge R R Martin ook rete gaaf! )


I Find That I Am Not There...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-11-2003 11:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 november 2003 11:38 schreef rvanderholst het volgende:
(zelf vind ik Terry Goodkind en Goerge R R Martin ook rete gaaf! )


Maar ook de "Song of fire and Ice" serie is nog niet af...


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-11-2003 11:40 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2003 11:39 schreef Rasputin het volgende:
Maar ook de "Song of fire and Ice" serie is nog niet af...


maar in februari komt deel 4!!!!


I Find That I Am Not There...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-11-2003 11:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ah!

Ik heb net de release-list van Tor Books weer gevonden, en het boek staat er niet in tot Augustus 2004.
Maar ik klamp mij vast aan het idee dat die lijst net zo weinig geupdate wordt als de rest van de site...


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-11-2003 11:46 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sja, via http://www.georgerrmartin.com/ is ook weinig te vinden maar er staat wel een sample chapter van het nieuwe boek op de site

hopen maar dat dat nieuwe boek snel ge-released wordt!!!! wat een gave serie is het zeg!! Tyrion RULES!!!


I Find That I Am Not There...


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 23-05-2005 10:14 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Bah Bah, dat Jordan er lang over deed wisten we al, maar volgens mij gaat hij nu zijn eigen records verbreken: knife of dreams wordt pas gereleased in September

hier wel alvast een synopsis:

S
P
O
I
L
E
R
S
:

The Knife of Dreams Synopsis

The Wheel of Time turns, and Robert Jordan gives us the eleventh volume of his extraordinary masterwork of fantasy.

The dead are walking, men die impossible deaths, and it seems as though reality itself has become unstable: All are signs of the imminence of Tarmon Gai’don, the Last Battle, when Rand al’Thor, the Dragon Reborn, must confront the Dark One as humanity’s only hope. But Rand dares not fight until he possesses all the surviving seals on the Dark One’s prison and has dealt with the Seanchan, who threaten to overrun all nations this side of the Aryth Ocean and increasingly seem too entrenched to be fought off. But his attempt to make a truce with the Seanchan is shadowed by treachery that may cost him everything. Whatever the price, though, he must have that truce. And he faces other dangers. There are those among the Forsaken who will go to any length to see him dead--and the Black Ajah is at his side...

Unbeknownst to Rand, Perrin has made his own truce with the Seanchan. It is a deal made with the Dark One, in his eyes, but he will do whatever is needed to rescue his wife, Faile, and destroy the Shaido who captured her. Among the Shaido, Faile works to free herself while hiding a secret that might give her her freedom or cause her destruction. And at a town called Malden, the Two Rivers longbow will be matched against Shaido spears.

Fleeing Ebou Dar through Seanchan-controlled Altara with the kidnapped Daughter of the Nine Moons, Mat attempts to court the woman to whom he is half-married, knowing that she will complete that ceremony eventually. But Tuon coolly leads him on a merry chase as he learns that even a gift can have deep significance among the Seanchan Blood and what he thinks he knows of women is not enough to save him. For reasons of her own, which she will not reveal until a time of her choosing, she has pledged not to escape, but Mat still sweats whenever there are Seanchan soldiers near. Then he learns that Tuon herself is in deadly danger from those very soldiers. To get her to safety, he must do what he hates worse than work...

In Caemlyn, Elayne fights to gain the Lion Throne while trying to avert what seems a certain civil war should she win the crown...

In the White Tower, Egwene struggles to undermine the sisters loyal to Elaida from within...

The winds of time have become a storm, and things that everyone believes are fixed in place forever are changing before their eyes. Even the White Tower itself is no longer a place of safety. Now Rand, Perrin and Mat, Egwene and Elayne, Nynaeve and Lan, and even Loial, must ride those storm winds, or the Dark One will triumph.


Dus het lijkt erop of ook hier niet veel gaat gebeuren, net als het vorige deel...


And my marlboro light


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 23-05-2005 10:19 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Ik ben na het 6e deel afgehaakt, het lijkt godverdomme wel een soap: zo traag gaan de ontwikkelingen.


Welcome to the Atrocity Exhibition


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2005 12:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik moet mijn iegen mening herzien. vond ik de serie tijdens de eerste paar delen leuk, na een aantal delen ben ik afgehaakt. de serie is gewoonweg te langdradig plus is de karakteristaie ongeloof saai. het aantal boeken had de 5 of 6 niet mogen overschreiden denk ik. nee, geef mij dan George RR Martin maar. gedurfde plotwendingen, spannende verhaal.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 23-05-2005 12:58 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Ik weet het niet, Martin gaat als een houthakker met zijn karakters om. Jordan neemt idd zijn tijd voor het plot, maar het is schrijftechnisch gezien wel het bestgeschreven werk van het moment. Plus de wereld is zo rijk, het plot zo uitgebreid en gecompliceerd prachtig. Ook al komen er nog drie van die langdradige delen, ik zal blijven lezen.


And my marlboro light


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-05-2005 23:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 12:58 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Ik weet het niet, Martin gaat als een houthakker met zijn karakters om. Jordan neemt idd zijn tijd voor het plot, maar het is schrijftechnisch gezien wel het bestgeschreven werk van het moment. Plus de wereld is zo rijk, het plot zo uitgebreid en gecompliceerd prachtig. Ook al komen er nog drie van die langdradige delen, ik zal blijven lezen.

Wat bedoel je precies met 'schrijftechnisch' dan?

Ik krijg de indruk dat bij Jordan de karakters pionnen zijn geworden, die alleen maar heen en weer geschoven worden in dienst van de narratieve ontwikkelingen. Het is gewoon een verhaal met telkens nieuwe wendingen e.d. -- doelloos sleept het zich voort. Het is helemaal niet meer interessant wat er met de karakters gebeurt, de ontwikkeling is er al een deel of vijf uit. De enige reden IMO om het verder te lezen is om te kijken hoe het afloopt.

Hoe anders is dat met George R.R. Martin, wiens karakters meer ontwikkeling doormaken, waarbij de wereld naar mijn mening toch echt nog meer leeft (ik vind hem trouwens een rijkere stijl hebben, als 'verhaler' geeft hij zijn wereld meer kleur) en waar het geheel gewoon wat 'puntiger' is -- er gebeurt meer per deel. Al moet ik zeggen dat het met dat uitgesmeerde deel 3 over twee boeken toch ook wel fout dreigt te gaan.
Zo denk ik er iig over -- en het blijft natuurlijk fantasy. Je leest het, en twee weken later ben je het alweer vergeten.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 25-05-2005 12:28 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2005 23:40 schreef M. het volgende:
Wat bedoel je precies met 'schrijftechnisch' dan?

Ik krijg de indruk dat bij Jordan de karakters pionnen zijn geworden, die alleen maar heen en weer geschoven worden in dienst van de narratieve ontwikkelingen. Het is gewoon een verhaal met telkens nieuwe wendingen e.d. -- doelloos sleept het zich voort. Het is helemaal niet meer interessant wat er met de karakters gebeurt, de ontwikkeling is er al een deel of vijf uit. De enige reden IMO om het verder te lezen is om te kijken hoe het afloopt.

Hoe anders is dat met George R.R. Martin, wiens karakters meer ontwikkeling doormaken, waarbij de wereld naar mijn mening toch echt nog meer leeft (ik vind hem trouwens een rijkere stijl hebben, als 'verhaler' geeft hij zijn wereld meer kleur) en waar het geheel gewoon wat 'puntiger' is -- er gebeurt meer per deel. Al moet ik zeggen dat het met dat uitgesmeerde deel 3 over twee boeken toch ook wel fout dreigt te gaan.
Zo denk ik er iig over -- en het blijft natuurlijk fantasy. Je leest het, en twee weken later ben je het alweer vergeten.


Schrijftechnisch, het zal misschien een verkeerd gebruikt woord zijn, maar ik vind zijn schrijfstijl en dialogen van een hoger niveau dan bij andere fantasy-schrijvers.
De ontwikkeling van de karakters bij Jordan is naar mijn mening meer gemotiveerd dan de karakterontwikkeling bij George RR Martin (waarbij ik het idee heb dat sommige karakters een soort robots zijn die keer op keer dezelfde vergissing begaan en hier niet van leren).
Dat er bij Martin meer gebeurt; daarin geef ik je totaal gelijk, maar ik denk niet dat er ook maar een schrijver is die verwikkelingen in zo' n hoog tempo laat opvolgen; je bent de ene veldslag nog niet uit, of je bent al in de volgende.
Wat bedoel je trouwens met de ontwikkeling van de karakters is er sinds deel vijf uit? Want sinds deel vijf: Rand wordt steeds gekker, Pippin begint met het martelen van mensen, Lan wil niet meer dood, Elaida in een depressie, Elayne is van dom kakelend wicht naar een dom kakelend wicht met lef en draagkrcht gegaan. Karakterontwikkeling genoeg me dunkt.
En is ' zien hoe het afloopt' niet altijd een belangrijke motivatie voor het lezen van een meerdelige serie? Ik vind daarnaast het verhaal trouwens nog steeds boeiend, juist vanwege zijn complexiteit. Hoe gaan de eindjes aan elkaar geknoopt worden. En de wereld die hij geschept heeft is voor mij redelijk tot leven gekomen (ook al kan dat misschien komen omdat ik aan de serie ben begonnen als puisterige puber )
Ik ben overigens wel van mening dat de beste man er nu wel binnen 2 delen een eind aan mag gaan breien, want in de laatste twee delen gebeurde gewoon echt te weinig.


And my marlboro light


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2005 12:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 12:28 schreef kleine Micha Banaan het volgende:

De ontwikkeling van de karakters bij Jordan is naar mijn mening meer gemotiveerd dan de karakterontwikkeling bij George RR Martin (waarbij ik het idee heb dat sommige karakters een soort robots zijn die keer op keer dezelfde vergissing begaan en hier niet van leren).

Dat is echt gek, ik vind dus precies het omgekeerde.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-05-2005 15:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2003 11:40 schreef rvanderholst het volgende:
maar in februari komt deel 4!!!!





Da's dus februari vorig jaar, he?

En we wachten nog steeds. Godver godver.

Naja, gelukkig is 5 ook al zo goed als af, dus als deel 4 eindelijk uit komt dan zal deel 5 er tenminste snel achteraan komen.

Voor wat het waard is...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-05-2005 4:31 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ben na de helft van het eerst boek afgekapt omdat het me niet meer kon interesseren...


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-01-2013 11:14 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Zo.

Gisteren het laatste deel uitgelezen.
Het is neit veel meer dan 900 pagina's aan repetitieve knokpartijen, vol met weinig uitgewerkte tactieken, domme beslissingen, de nooit uitgelegde verdwijning van honderden, zo niet duizenden channelers, en een teleurstellende opvoering van Demandred met zijn leger uit een land dat slechts zijdelings is genoemd.

Ik had me er meer bij voorgesteld. Ik weet niet of Jordan het beter had gedaan, maar dan hadden we misschien nog wel een goed uitgewerkt black tower verhaal gehad, in plaats van Androl.

Van mij had er wat minder veldslag en wat meer eindjes aan elkaar knopen in mogen zitten. Moiraine lijkt ook voor niks teruggehaald te zijn.

Jammer.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-01-2013 12:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 15:02 schreef Mark het volgende:


Da's dus februari vorig jaar, he?

En we wachten nog steeds. Godver godver.



Oh, ik heb dus inderdaad alleen de eerste drie gelezen. Toch handig, dit soort onverwachte bevestigingen uit het verleden


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-01-2013 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2013 11:14 schreef Rasputin het volgende:
Zo.

Gisteren het laatste deel uitgelezen.
Het is neit veel meer dan 900 pagina's aan repetitieve knokpartijen, vol met weinig uitgewerkte tactieken, domme beslissingen, de nooit uitgelegde verdwijning van honderden, zo niet duizenden channelers, en een teleurstellende opvoering van Demandred met zijn leger uit een land dat slechts zijdelings is genoemd.

Ik had me er meer bij voorgesteld. Ik weet niet of Jordan het beter had gedaan, maar dan hadden we misschien nog wel een goed uitgewerkt black tower verhaal gehad, in plaats van Androl.

Van mij had er wat minder veldslag en wat meer eindjes aan elkaar knopen in mogen zitten. Moiraine lijkt ook voor niks teruggehaald te zijn.

Jammer.


het is wel zo dat het verhaal ten minste is afgerond. iets wat we bij George Martin nog maar moeten zien...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 15-01-2013 13:00 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 15 januari 2013 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
het is wel zo dat het verhaal ten minste is afgerond. iets wat we bij George Martin nog maar moeten zien...


Ik ben wel blij dat het af is ja.
Ik meen ook dat George Martin al heeft gezegd dat mocht hij zelf overlijden voordat zijn serie af is, er ook niemand anders verder mag gaan.

Maar toch denk ik dat het a Memory of Light een heleboel heeft laten liggen. Ik verwacht natuurlijk niet dat alles beantwoord wordt, maar er zijn een heleboel dingen die boeken lang worden opgebouwd om hier vergeten te worden. Of in een paar pagina's afgeraffeld te worden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen