IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Oplossingen voor de hersengymnastiek Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-12-2002 20:22 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hehe, nee... ik loop je niet te fokken. Ik begrijp de uitleg wel, maar toch zie ik de logica niet.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-12-2002 20:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, ik zou zeggen, probeer het, en kijk hoe vaak er in het ene geval, en in het andere geval gewonnen wordt.


Charon Idjymn
Usericon van Charon Idjymn
Posted 17-12-2002 20:27 by Charon Idjymn Wijzig reactieProfiel van Charon IdjymnQuote dit bericht

ik was eerst ook de menig toegedaan van Azagthoth, ma nu ben ik erachter gekomen, zal het nog is effe proberen uit te leggen:

eerste keus is 1/3 das normaal, dan gaat men er van uit dat je de foute deur kiest, wat 1/3 kans is.
dan doet men een andere deur open die het zeker niet is.
De kans dat de laatste deur het is is dus groter dan je eerste keus omdat er nu twee foute keuzes zijn opgebruikt, een zeker foute:de geopende deur en een met foutkans 2/3.

als je nu echt 1/2 kans wil maken met de tweede keuze moet je eigenlijk de eerste keuze met je ogen dicht maken, dan krijg je een 1/2 kans. Soort psychologie van de kansberekening vanaf da je wéét wat de eerst keuze was maak je meer kans met de andere deur. Dat maakt het zo verwarrend.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-12-2002 11:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 december 2002 20:52 schreef Trevoc het volgende:
Je staat in een kamer in jou kamer zijn 3 licht schakelaars. Naast jou kamer is een andere kamer met een lamp, in jou kamer kan je niet zien of de lamp aan of uit is. Je mag twee keer schakelaars over zetten, en maar één keer in de andere kamer kijken. Hoe kun je er achter komen welke schakelaar bij de lamp hoort. Je hoeft de lamp niet aan te zien staan.
Heeft hier iemand al ideeen over? Ik krijg 'm niet beter dan dat ik drie keer een schakelaar moet overzetten... ik zie echt niet hoe dat beter kan.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-12-2002 12:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 11:10 schreef helmet het volgende:
Heeft hier iemand al ideeen over? Ik krijg 'm niet beter dan dat ik drie keer een schakelaar moet overzetten... ik zie echt niet hoe dat beter kan.


Hmm.. Een poging:
quote:

Op 17 december 2002 20:52 schreef Trevoc het volgende:
Je staat in een kamer in jou kamer zijn 3 licht schakelaars. Naast jou kamer is een andere kamer met een lamp, in jou kamer kan je niet zien of de lamp aan of uit is. Je mag twee keer schakelaars over zetten, en maar één keer in de andere kamer kijken. Hoe kun je er achter komen welke schakelaar bij de lamp hoort. Je hoeft de lamp niet aan te zien staan.


Goed. Situatie 1:
Je zet 2 schakelaars over en het licht is uit; er zijn nu 3 mogelijkheden.

1 - Als de lamp uit en koud is, is de schakelaar die je NIET hebt ingedrukt de lichtschakelaar en was het licht uit.

(of was het de 1ste schakelaar en was het licht aan..)

2 - Als de lamp warm en uit is, is de schakelaar die je het laatst hebt ingedrukt de lichtschakelaar en was het licht aan.

Shit!

3 - Als het licht aan is.. Was het de 1ste of de 2e schakelaar

*krab krab krab*


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-12-2002 12:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 december 2002 12:14 schreef Snaack het volgende:
3 - Als het licht aan is.. Was het de 1ste of de 2e schakelaar*krab krab krab*
Ja, precies.. daar zit ik dus ook mee! Als je de eerste schakelaar nadat je 'm tien minuten hebt laten branden weer uit mag zetten, dan weet je het wel.. maar dat mag dus blijkbaar niet.

Overigens is dat ook het kleine detail wat ik al noemde.. het moet wel een laag-rendementslamp zijn.. anders wordt ie nauwelijks warm


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 12:29 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote]Op 17 december 2002 9:21 schreef Dwaallicht het volgende:
Nog ff wat makkelijke/bekende dan:

2. (een hele bekende) Je bent op bezoek geweest bij koningin Beatrix en als rechtgeaarde Republikein heb je haar vreselijk beledigd. Zo vreselijk zelfs dat ze je liever ter dood gebracht zou zien. Maar, ze geeft je één kans. Ze sluit je op in een kamer met twee deuren; voor elke deur staat een wacht. Éen deur leidt naar de vrijheid, de andere deur naar de galg. Voor allebei de deuren staat een wachter. Je mag één wachter één vraag stellen. Verder weet je dat één wachter altijd liegt, en dat de andere altijd de waarheid spreekt. Je weet niet welke wachter de leugenaar is, en je weet ook niet achter welke deur de vrijheid ligt, en ook niet welke wachter voor welke deur staat. Éen vraag dus is alles wat je hebt, en die mag je maar aan één wachter stellen.

Welke vraag dien je te stellen om genoeg informatie te verkrijgen zodat je de vrijheid tegemoet kunt wandelen?[/quote]


Die is zo makkelijk:

"Okee grapjas, zie je dit mes? Je gaat me dus NU vertellen welke deur dr naar de vrijheid leidt, en tenzij je wilt weten welke kleur je milt heeft bij daglicht ga je geen verhaaltjes lopen vertellen. Oh ja, bedenk wel dat ik er NA jou doorheen loop, en dus een mooi menselijk schild heb. Nou, wil je hangen of niet?"


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-12-2002 12:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2002 12:17 schreef helmet het volgende:
Ja, precies.. daar zit ik dus ook mee! Als je de eerste schakelaar nadat je 'm tien minuten hebt laten branden weer uit mag zetten, dan weet je het wel.. maar dat mag dus blijkbaar niet.

Overigens is dat ook het kleine detail wat ik al noemde.. het moet wel een laag-rendementslamp zijn.. anders wordt ie nauwelijks warm


Klopt het raadsel dan wel? Als je ervan uit gaat dat het licht uit is en je 2 schakelaars mag gebruiken ipv 2 keer schakelen dan is de oplossing simpel:

Zet schakelaar 1 aan, na een minuutje uit.
Zet schakelaar 2 aan.

-Als het licht uit is en de lamp warm is, is het schakelaar 1
-Als het licht aan is is het schakelaar 2
-Als het licht uit is en de lamp koud is is het schakelaar 3

Maar ja, zo is het raadsel niet heh


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-12-2002 10:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 19 december 2002 9:00 schreef Dwaallicht het volgende:
3 wiskundigen gingen een donker huis binnen en deden de deur dicht. Er was helemaal geen licht in het huis (geen ramen, enz.). In het huis stond een doos. In de doos zaten 5 hoeden, allemaal gemaakt van dezelfde stof, in dezelfde model, enz. Het enige verschil zit in de kleur. Er zijn 3 rode hoeden en 2 zwarte hoeden. Ieder wiskundige kreeg de opdracht een hoed op te zetten, zonder te weten welke kleur het was, natuurlijk. Daarna kregen ze de opdracht de deur te vinden en een voor een naar buiten te gaan, recht vooruit kijkend. Ze mochten zich niet omdraaien. Wiskundige 3 ging als eerste naar buiten, toen 2, daarna 1, een voor een. Wiskundige 1 kon de hoeden van Wiskundigen 2 & 3 zien, maar niet zijn eigen hoed. Wiskundige 2 kon alleen maar de hoed van Wiskundige 3 zien. Wiskundige 3 kon helemaal geen hoeden zien. Ze mochten niet praten, tenzij ik hun een vraag stelde. Ik vroeg aan Wiskundige 1, "Welke kleur hoed heb jij op?" Hij antwoordde, "Ik weet het niet." Toen vroeg ik aan Wiskundige 2, "Welke kleur hoed heb jij op?" Ook hij antwoordde, "Ik weet het niet.". Toen vroeg ik aan Wiskundige 3, "Welke kleur hoed heb jij op?". Hij antwoordde, "Rood!". En hij had gelijk!
Hoe wist hij het? Hij had geen spiegels of iets dergelijks



na de vraag aan wiskundige 1;

1 rood, 1 zwart /of 2 rood

Na de vraag aan wiskundige 2;

als W3 zwart was, dan wist w2
dat hij rood had. Hij wist het
dus niet dus had w3 rood.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 19-12-2002 10:33]



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-01-2003 13:26 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Damns tomme fout van mij

[Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 02-01-2003 13:27]


Ik, Wil Schuurman


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-01-2003 21:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht


M'n intuïtie zegt dat het er twee van een drieling zijn, maar ik kan er natuurlijk naast zitten .


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-01-2003 22:08 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 17 december 2002 11:59 schreef XdeckX het volgende:
zo moeilijk is het toch niet volgens mij

1e weging: 6 ballen aan iedere kant.
de kant die omhoog gaat bevat te lichte bal... die groep van 6 ballen neem je voor de volgende weging

2e weging: 3 ballen aan iedere kant.
de kant die omhoog gaat bevat te lichte bal... die groep van 3 ballen neem je voor de volgende weging

3e weging: 1 bal aan iedere kant. dan hou je dus 1 bal over die je niet weegt.

als de weegschaal de linker bal omhoog laat gaan is dat de lichte bal. gaat de weegschaal rechts omhoog is de rechter de lichte bal.
blijft de weegschaal in evenwicht dan is de ene bal die je niet gewogen hebt de lichte bal.

klaar.


HOHOHO ... dit gaat niet op. Je weet niet of de bal lichter is of zwaarder dan de anderen. Dus bij de eerste weging weet je niet of de afwijkende bal bij de lichte of de zware groep zit. FOUTFOUTFOUTFOUT


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 06-02-2003 14:29 by Black Lily Wijzig reactieProfiel van Black LilyQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2003 13:56 schreef Koud het volgende:
Ik vond dit een erg leuk topic, dus ik ga hem maar eens reactiveren:

Twee raadsels waarbij een bepaalde manier van denken nodig is.

...

Een man ligt in het midden van een verlaten grasveld. Hij is dood, maar het gras om hem heen is niet verstoord. Hij heeft een ongeopende rugzak op zijn rug. Wat zit daar in?


Parachute


"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)


Koud
Usericon van Koud
Posted 06-02-2003 14:41 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2003 14:29 schreef Black Lily het volgende:
Parachute


correct


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 06-02-2003 14:54 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 18 december 2002 11:10 schreef helmet het volgende:
Heeft hier iemand al ideeen over? Ik krijg 'm niet beter dan dat ik drie keer een schakelaar moet overzetten... ik zie echt niet hoe dat beter kan.


Je zet knop 1 aan en wacht twintig minuten.
Je zet hem af en duwt knop twee in.
Je gaat de kamer binnen
Is de lamp warm, dan was het knop1
Is de lamp koud en brandt ze niet dan is het knop 3
Brandt ze is het knop 2

Alstublieft


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 06-02-2003 15:06 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 18 december 2002 12:17 schreef helmet het volgende:
Ja, precies.. daar zit ik dus ook mee! Als je de eerste schakelaar nadat je 'm tien minuten hebt laten branden weer uit mag zetten, dan weet je het wel.. maar dat mag dus blijkbaar niet.

Overigens is dat ook het kleine detail wat ik al noemde.. het moet wel een laag-rendementslamp zijn.. anders wordt ie nauwelijks warm


Dat mag dus wel.. HEt raadsel zoals ik het laatst heb gezien is met knoppen. Als je 1 knop indrukt schiet de andere omhoog.. Dat staat idd niet duidelijk vermeld hier.. Maar je had dus wel de oplossing gevonden..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jakhals
Usericon van Jakhals
Posted 06-02-2003 15:32 by Jakhals Wijzig reactieProfiel van JakhalsQuote dit bericht

die van die manmet het glaasje water: de HIK


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 06-02-2003 15:36 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Wie kent dat raadsel van die dwerg die zelfmoord pleegde en waar zaagsel onder zijn mat lag? Tijd geleden gehoord en weet ook waarom ie zelfmoord pleegde maar ben alleen het verhaal kwijt...die was wel meesterlijk trouwens


Ronster
Speed kills... hell yeah!!
Usericon van Ronster
Posted 06-02-2003 15:59 by Ronster Wijzig reactieProfiel van RonsterQuote dit berichthttp://www.callenish-circle.com

Oplossing voor het ballenraadsel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

na een fokking koppijn te hebben opgelopen, toch maar es op het net gaan speuren...

http://www.creativepuzzels.nl/spel/speel1/speel2/12balsol.htm



Jakhals
Usericon van Jakhals
Posted 06-02-2003 16:34 by Jakhals Wijzig reactieProfiel van JakhalsQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2003 14:37 schreef Koud het volgende:

Je wil een woestijn oversteken. Je hebt berekend dat je 6 dagen erover doet om hem over te steken, maar een persoon kan maar voor 4 dagen voedsel meenemen.

Gelukkig is er een dorp in de buurt, waar je negerslaafjes kan huren voor 10 pleuro per dag dat ze van huis zijn. Je moet echter wel ervoor zorgen dat ze veilig thuis komen.

Wat is het laagste bedrag dat je kan betalen om naar de overkant van de woestijn te komen?


Dat is een makkie:

60 Pleuro's

Je hebt 2 kereltjes nodig. 1 laat je 2 dagen meegaan en 1 1 dag. Diegeen die 1 dag mee gaat geeft na die ene dag aan jouw voor 1 dag eten en ook zo'n pakket aan het tweede kereltje.

Zelf gaat ie terug. Na de tweede dag geeft het kereltje dat nog mee is jou het pakketje dat ie na de eerste dag had gekregen en gaat zelf terug.

Nu heb je nog voor 4 dagen eten bij je!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-10-2003 16:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 07-10-2003 16:37]


thou shalt suffer
Usericon van thou shalt suffer
Posted 07-10-2003 18:54 by thou shalt suffer Wijzig reactieProfiel van thou shalt sufferQuote dit bericht

zo nu eerst een


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 01-07-2005 0:43 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

199.99999kg


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-07-2005 0:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat..... is fout.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-07-2005 0:46 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

200 kg ? Of denk ik nu gewoon te simpel ?

PS: Ik ben dronken.

Als we raar gaan rekenen, zeg ik 194 kg.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 01-07-2005 0:46]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen