IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : en dat is een!!! LPF-ers uit de regering Vorige pagina | Volgende pagina
Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 26-07-2002 11:38 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

De Vilder in beeld als opvolger Bijlhout

Uitgegeven: 25-7-2002 21:57

RIJSWIJK - De LPF heeft Fiona de Vilder voorgedragen als opvolgster van Bijlhout als de nieuwe staatssecretaris van Emancipatie en Gezinszaken. De Vilder heeft dit donderdagavond bevestigd. Zij heeft gesproken met LPF-leider Mat Herben, maar nog niet met premier Balkenende.



Het antecedentenonderzoek naar haar is nog niet afgerond. De 44-jarige De Vilder is als kandidaat aangedragen door LPF-Tweede-Kamerlid Hoogendijk. Zij is een ,,nieuwe kandidaat'' en is niet bij de vorige ronde afgevallen.

De Vilder is secretaris van de Rob de Vilderstichting. Deze werft fondsen voor onderzoek naar endeldarmkanker. Zij is moeder van drie kinderen.

De beoogde staatssecretaris is sinds woensdag lid van de LPF en is daarvoor nooit lid geweest van een andere politieke partij. LPF-leider Mat Herben wilde donderdag de naam van de beoogde nieuwe staatssecretaris nog niet prijsgeven. Hij sluit niet uit dat het niet lukt de benoeming vrijdag rond te krijgen. Dan zal de benoeming pas over ruim twee weken worden bekendgemaakt, als Balkenende terug is van vakantie.

De Vilder is de beoogde opvolger van Philomena Bijlhout, die maandag kort na de beëdiging van het nieuwe kabinet haar ontslag aanbood. Zij had tijdens haar sollicitatiegesprek met Balkenende onjuiste informatie gegeven over haar verleden bij de Surinaamse volksmilitie van ex-legerleider Bouterse.



Hmm..heeft nog nooit iets met politiek te maken gehad,en dt moet een land besturen? hmmz


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 26-07-2002 11:40 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ach ja..ik begin al bijna trug te verlangen naar paars



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-07-2002 14:19 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 juli 2002 11:40 schreef Kramy het volgende:
Ach ja..ik begin al bijna trug te verlangen naar paars
Dit soort opmerkingen blijf ik altijd erg vaag vinden.. ben ik nou echt de enige die vind dat Paars het lang zo slecht nog niet gedaan heeft? Natuurlijk klopt er een hoop nog niet en is het land nog altijd niet in perfecte staat (like that's ever gonna happen), maar ik ben toch van mening dat na de afgelopen 8 jaar Paars het land er een stuk beter aan toe is dan na de 12 jaar CDA van daarvoor...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2002 15:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zit nu een beetje naar de Tweede Kamer te kijken, De LPF word me daar onderuit geveegd whahahaha Matt Herben kan alleen maar stotteren .. de sukkel !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2002 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Matt Herben moet ook eens leren mensen uit te laten spreken
WAT een eikel is dat zeg ..
Nog 2 maanden .. dan zijn er weer verkiezingen ...


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 26-07-2002 15:50 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2002 15:13 schreef Jenje het volgende:
Nog 2 maanden .. dan zijn er weer verkiezingen ...


De puinhopen van 8 weken Balkenende.

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2002 16:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Net Marijnnissen zien spreken in de 2e kamer .. hij maakte ze AF, was wel komisch


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 26-07-2002 16:02 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

blijf verslag doen jenje. Ik kan hier niets zien


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2002 16:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nope, ik ga nu douchen ...

Hey Link, vind je de LPF nu nog steeds zo'n goede partij>?


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 26-07-2002 20:43 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Herben krijgt de wind van voren

DEN HAAG (ANP) - Fractievoorzitter Herben van de LPF heeft vrijdag in het debat over de regeringsverklaring keiharde kritiek gekregen van de oppositiepartijen.

Met name toen Herben de suggestie wekte dat politici als Rosenmöller (GroenLinks) en Melkert (PvdA) het aan zichzelf te danken hebben dat ze beveiligd moeten worden, ontplofte GroenLinks-woordvoerder Halsema bijkans. Halsema verving fractieleider Rosenmöller die vrijdag wegens persoonlijke omstandigheden verstek moest laten gaan.

Herben zei dat de dreigementen te keren zijn als ,,politici respectvol met elkaar omgaan en burgers serieus nemen in hun angsten en onzekerheid''. Halsema eiste van Herben dat hij de suggestie weg zou nemen. Herben, die zelf ook wordt beveiligd, deed dat.

De LPF-leider nam afstand van de intimidaties en bedreigingen aan het adres van de politici uit linkse hoek. Halsema en SP-leider Marijnissen hadden hem daartoe opgeroepen.

Affaire-Van Lieshout

Ook over zijn bemoeienis met de affaire-Van Lieshout kreeg Herben de wind van voren. LPF-minister Bomhoff van Volksgezondheid kreeg voor elkaar dat de topambtenaar wordt overgeplaatst, omdat hij er niet mee door een deur kan.

Halsema en D66-leider De Graaf vinden dat Herben, die met Bomhoff over de ambtenaar sprak, zich er niet mee had moeten bemoeien. Herben maakt zich volgens hen schuldig aan de 'achterkamertjespolitiek' die hij zo verfoeit. De Graaf begrijpt bovendien niet hoe Bomhoff een ambtenaar kan wegsturen, die hij nog helemaal niet kent.

Herben kan zich wel vinden in het besluit van het Bomhoff. Het is belangrijke dat er een vertouwensband bestaat tussen een minister en zijn topambtenaren, stelde Herben. Als die er niet is, moet een minister van betrokkene af kunnen.

He's going down, down, down.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-07-2002 0:22 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

wat ben ik blij dat ik niet op de lpf gestemd heb


My madness, my sadness


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 31-07-2002 15:58 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

Ik denk dus echt niet dat ze de volle vier jaar volmaken.

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-07-2002 16:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Nou keek ik gisteren toevallig naar (de herhaling van) Netwerk en daar was een item over het huidige klimaat binnen de kamer. Het was dus gewoon zo dat een bepaald Groen Links kamerlid uitgesist, uitgescholden en beledigd werd tijdens de debatten.
Vroeger gingen de politici met respect voor elkaar te werk maar dat schijnt met de komst van de LPF schijnt dat voorbij te zijn...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-07-2002 16:15 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 16:13 schreef helmet het volgende:
Nou keek ik gisteren toevallig naar (de herhaling van) Netwerk en daar was een item over het huidige klimaat binnen de kamer. Het was dus gewoon zo dat een bepaald Groen Links kamerlid uitgesist, uitgescholden en beledigd werd tijdens de debatten.
Vroeger gingen de politici met respect voor elkaar te werk maar dat schijnt met de komst van de LPF schijnt dat voorbij te zijn...
Het komt ook wel een beetje van beide kanten hoor...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 31-07-2002 16:20 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 26 juli 2002 20:43 schreef DimmuChild het volgende:


. Het is belangrijke dat er een vertouwensband bestaat tussen een minister en zijn topambtenaren, stelde Herben. Als die er niet is, moet een minister van betrokkene af kunnen.



volgens mij zijn de ministers altijd verantwoording verschuldigd aan het parlement . het gaat er niet om of de minister vindt dat er geen vetrouwens band is tussen hem en een ambtenaar , maar of er goed beleid gemaakt wordt .
ambtenaren hebben daarbij( bij het gehele proces van beleid/plannen maken ) , net als ieder ander burger recht op een eigen mening .
(het zou een positief effect kunnen hebben op het beleid , als iedereen op een constructieve manier kennis ervaringen visies uitwisselt .)


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 31-07-2002 16:27]



Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 31-07-2002 16:35 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

Ach, er is in ieder geval weer wat leven in de brouwerij.

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-07-2002 16:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 juli 2002 16:35 schreef Pagan het volgende:
Ach, er is in ieder geval weer wat leven in de brouwerij.
Ja hallo! Het is geen spelshow! Imho moet het saai en grijs zjn in de regering.. dat is een teken dat het allemaal wel in orde is in het land en het volk geen grote problemen heeft.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2002 17:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Welkom mensen

En hier is uw presentator

Minister-President vaaaaannnn BAlllkkeeeeenende!!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 31-07-2002 18:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 16:35 schreef Pagan het volgende:
Ach, er is in ieder geval weer wat leven in de brouwerij.

P.

Lekkere domme reactie.
Ik vond de oude regering beter.
Ik ben het eens met Helmet.
Ze kunnen de LPF er beter uitschoppen.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 31-07-2002 23:56 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

en we gaan weer rustig verder:

De LPF-fractie in de Tweede Kamer heeft voorlichter Ines Scheffers voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld. Scheffers zou haar positie voor prive-zaken hebben misbruikt.

http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1028133682274.html

lang leve de komedie LPF!


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-08-2002 0:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 juli 2002 16:15 schreef Iskariot het volgende:
Het komt ook wel een beetje van beide kanten hoor...
Ik vind er nogal wat verschil zitten tussen het denigrerend uitschelden van een medepoliticus (LPF) en het geven van applaus aan actievoerders op de tribune (GL) eigenlijk hoor.. en ja, het klimaat wordt door iedereen gemaakt, maar dit is toch van de gekken? Moet ons land geregeerd worden door mensen die te kinderachtig zijn om een fatsoenlijk debat te voeren?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 01-08-2002 9:10 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 16:46 schreef helmet het volgende:
Ja hallo! Het is geen spelshow! Imho moet het saai en grijs zjn in de regering.. dat is een teken dat het allemaal wel in orde is in het land en het volk geen grote problemen heeft.


Ik bedoel meer dat er 3 1/2 jaar van alles onderhands wordt geregeld, en dat er zes maanden voor de verkiezing een kentering optreed en zelfs de regeringspartijen oppositie tegen elkaar gaan voeren. Politiek wordt nu meer in het openbaar bedreven, waar het ook hoort.

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


Pagan
De zweep erover!
Usericon van Pagan
Posted 01-08-2002 9:15 by Pagan Wijzig reactieProfiel van PaganQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 18:29 schreef wladimir het volgende:
Lekkere domme reactie.
Ik vond de oude regering beter.
Ik ben het eens met Helmet.
Ze kunnen de LPF er beter uitschoppen.


Niet dom, cynisch bedoelt maar blijkbaar niet zo overgekomen. Ik zie dit kabinet de volle vier jaar echt niet uitzitten. Ze hadden na de nacht van Wiegel niet verder moeten gaan met paars 2a, maar verkiezingen uitschrijven. Dit kabinet met zijn aan LPF uitgeleende ministers van andere coalitiepartijen is een aanfluiting.

P.


Wie men liefheeft kastijdt men!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2002 9:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 23:56 schreef Phaestus het volgende:

lang leve de komedie LPF!


een minister of zo van de LPF is een VVD-er en die surinaamse was zelfs geen lid van de partij. wat een bananenrepublieken partij zeg. ik ben benieuwd wat de LPF stemmers er nu van vinden. ook onder de leden van dit board zaten toch LPF stemmers?? geef je mening is (en ik zal je niet uitlachen of dommerd noemen


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 01-08-2002 15:15 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

En hop, nog een LPF-er pleiter !!!

Vraag me niet welke, maar een lid is naar huis gestuurd omdat 'ie vroeger aan kinderen gezeten heeft. ofzo....details volgen...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen