IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Sepultura Vorige pagina | Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2009 14:01 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 14:00 schreef Sjaakie het volgende:
Nee.


Ik wil je niet kwesten ofzo, maar ik denk van wel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2009 14:12 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 januari 2009 14:01 schreef Count Usher het volgende:
Uit een interview met Guitar Player Magazine:

I tend to be very basic, and I’m not picky.
Nee, dat heet gewoon niet kunnen spelen maar dat niet durven toegeven. Hoe kan het dan zijn dat Derek bijna geen gitaar hoeft te spelen omdat Andreas alles al met gemak in zijn eentje kan? En bij Soulfly is het contrast al helemaal absurd hoog tussen Max en zijn technisch zeer onderlegde gitarist.

Nee hoor, Max zijn gitaarwerk stelt geen hout voor en is volledig vrij inwisselbaar. Dat laatste geldt ook voor Igor zijn drumwerk. Totaal niks bijzonders en live er nog vaak naast zitten ook. Ze hebben de naam en daar houdt het mee op.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2009 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goede muziek moet ook technisch zijn kennelijk?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2009 14:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Vind je?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2009 14:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat zeg jij. Sepultura is erg populair, is het altijd geweest. Kennelijk zonder een bijstere techniek.

VOlgens jou spreekt elkaar dat tegen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2009 14:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 14:12 schreef Judge M. het volgende:
Nee, dat heet gewoon niet kunnen spelen maar dat niet durven toegeven. Hoe kan het dan zijn dat Derek bijna geen gitaar hoeft te spelen omdat Andreas alles al met gemak in zijn eentje kan? En bij Soulfly is het contrast al helemaal absurd hoog tussen Max en zijn technisch zeer onderlegde gitarist.

Nee hoor, Max zijn gitaarwerk stelt geen hout voor en is volledig vrij inwisselbaar. Dat laatste geldt ook voor Igor zijn drumwerk. Totaal niks bijzonders en live er nog vaak naast zitten ook. Ze hebben de naam en daar houdt het mee op.


Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind Sepultura live tegenwoordig nog maar een matige band. Dat komt in de eerste plaats door het gemis van een degelijke tweede gitaar. De schaarse momenten dat Darek gitaar speelt is hij niet te horen en dat maakt de muziek live echt armer. Met Max erbij was Sepultura live iig veel vetter.

Dat je het gitaarspel van Max "niks bijzonders" noemt, vind ik al helemaal kolder. Sinds hij weg is heeft de band niet eens meer een eigen gezicht. Of je het leuk vindt of niet, Max was bepalend voor het Sepultura-geluid, ook live.

Igor inwisselbaar? Die nieuwe plaat bewijst iig het tegendeel. Zijn stijl is vrij uniek te noemen. Zijn specifieke groove was m.i. het enige wat nog overbleef uit de gouden tijd.

Trouwens, wijs mij eens een opname aan waar Igor onstrak speelt. Succes met de zoektocht!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2009 14:30 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 januari 2009 14:27 schreef Jenje het volgende:
Dat zeg jij.
Nee dat zeg ik niet.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2009 14:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Da's al de tweede maal dat je ontkent dat je iets gezegd hebt. Nog één keer en de haan kraait, makker!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 14:33 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik moet degenen die zeggen dat Max's gitaarspel niks voorsteld gelijk geven. Tuurlijk, ze zijn altijd een gave band geweest maar zijn gitaarspel was meer een minimale aanvulling op Andreas. Vandaar dat met Derek ook geen tweede gitaar op het podium is....en je mist niks met maar 1 gitaar. Zegt genoeg lijkt mij.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2009 14:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 14:33 schreef Hub de Gallier het volgende:
en je mist niks met maar 1 gitaar.


Dan verschillen we daarin van mening.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2009 14:39 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 januari 2009 14:32 schreef Count Usher het volgende:
Da's al de tweede maal dat je ontkent dat je iets gezegd hebt. Nog één keer en de haan kraait, makker!
Citeer mij dan eens dat ik letterlijk zeg dat goede muziek technisch onderlegd moet zijn. Dat jij en Jenje mijn woorden als zodanig INTEPRETEREN dat is jullie tekortkoming, niet de mijne. Ik heb nergens gezegd dat Sepultura slechte muziek maakt.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-01-2009 14:41 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 januari 2009 14:39 schreef Judge M. het volgende:
Citeer mij dan eens dat ik letterlijk zeg dat goede muziek technisch onderlegd moet zijn. Dat jij en Jenje mijn woorden als zodanig INTEPRETEREN dat is jullie tekortkoming, niet de mijne. Ik heb nergens gezegd dat Sepultura slechte muziek maakt.


Klopt, alleen dat ze qua instrumentbeheersing niet erg hoog vliegen, maar dan kunnen ze nog steeds goede muziek maken en daar ben ik het volledig mee eens.

Verder een prima band, t/m Roots.

Ramones was ook niet technisch, maar niettemin heel erg lekker (op zijn tijd).

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 09-01-2009 14:42]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-01-2009 14:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grind, punk en veel doom is verre van technisch, maar who cares.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2009 15:00 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

En toch slaagt geen enkele band erin een cover van Sepultura degelijk neer te zetten. Zouden ze stiekem dan toch gewoon goeie muzikanten zijn?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 15:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 15:00 schreef Count Usher het volgende:
En toch slaagt geen enkele band erin een cover van Sepultura degelijk neer te zetten. Zouden ze stiekem dan toch gewoon goeie muzikanten zijn?
Da's met de meeste bands zo. Er zijn maar weinigen die een origineel kunnen evenaren. Dat heeft niks met techniek te maken maar meer met het gevoel dat een nummer teweeg brengt bij de luisteraar. Nostalgische waarde en zo.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 09-01-2009 15:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 9 januari 2009 15:00 schreef Count Usher het volgende:
En toch slaagt geen enkele band erin een cover van Sepultura degelijk neer te zetten. Zouden ze stiekem dan toch gewoon goeie muzikanten zijn?


Het lukt ook maar verrekte weinig mensen Nijntje perfect na te tekenen maar dat maakt Dick Bruna ook geen begenadigd tekenaar.

Edit: en wat Hub zegt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 09-01-2009 15:22]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 09-01-2009 15:21 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Max is een matige gitarist die gave nummers wist te schrijven.



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 15:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 15:20 schreef Ralph het volgende:
Het lukt ook maar verrekte weinig mensen Nijntje perfect na te tekenen maar dat maakt Dick Bruna ook geen begenadigd tekenaar.


Hehehe, geweldige vergelijking


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 09-01-2009 15:32 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 9 januari 2009 15:07 schreef Hub de Gallier het volgende:
Da's met de meeste bands zo. Er zijn maar weinigen die een origineel kunnen evenaren. Dat heeft niks met techniek te maken maar meer met het gevoel dat een nummer teweeg brengt bij de luisteraar. Nostalgische waarde en zo.


En daarbij, moet een cover perse een exacte kopie zijn ? Ik heb bands weleens Sepultura nummers horen spelen (meestal toch wel Roots) en op hun manier klinkt het niet eens slecht. Het is geen Sepultura, maar toch ! En idd, de Ramones vergelijking, iedereen heeft wel eens andere bands Ramones horen spelen, maar was het alsof je de Ramones hoorde ? Nooit.


Vind ik ook niet


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 15:39 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Tuurlijk hoeft een cover geen exacte kopie te zijn. Als dat wel zo was kun je beter het origineel gaan luisteren hehe


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-01-2009 15:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 15:20 schreef Ralph het volgende:
Het lukt ook maar verrekte weinig mensen Nijntje perfect na te tekenen maar dat maakt Dick Bruna ook geen begenadigd tekenaar.

niet begenadigd? dick bruna is een fokking geniaal tekenaar!

Dit raakt eigenlijk aan wat hier meer is gezegd: goede muziek gaat niet alleen om technische instrumentbeheersing, maar ook niet alleen om nostalgische gevoelens. Er is ook nog zoiets als bere-sterke songs schrijven, met de goede opbouw, die pakkende riff en die herkenbare groove. En natuurlijk die geweldige kraakbrul van Max!


Dear dirty delightful old drunken old days


frontpage
Usericon van frontpage
Posted 09-01-2009 19:15 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Ik ben een gigantische fan van alles wat Max cavalera gemaakt heeft,maar zijn gitaarspel en lyrics zijn echt wel ontzettend bedroevend de laatste tijd.

Muzikaal gaat het er met soulfly dan wel weer op vooruit !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-01-2009 12:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Nou, heb net A-lex geluisterd en het is echt een vette top-cd zeg. Zelfs nog beter als de vorige. Laat de Cavalera's en Sepultura maar lekker gescheiden blijven des te meer goede releases komen er!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-01-2009 12:06]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-01-2009 17:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 15:42 schreef Schaffelaer het volgende:
niet begenadigd? dick bruna is een fokking geniaal tekenaar!

+1

Eenvoud wordt zo makkelijk gelijk gesteld aan makkelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 17-01-2009 18:34 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2009 12:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Nou, heb net A-lex geluisterd en het is echt een vette top-cd zeg. Zelfs nog beter als de vorige. Laat de Cavalera's en Sepultura maar lekker gescheiden blijven des te meer goede releases komen er!

Ik ben deze nu aan het beluisteren, en ik moet zeggen dat deze me tot zover nog niet tegenvalt.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen