IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Godflesh Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2002 14:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel, volgens mij is hier nog geen topic over (heb heel Heavy Metal & Muziek Algemeen doorzocht)...

Ik luister nu weer eens het debuut 'Streetcleaner' van Godflesh -- wie is bekend met deze band? Wat vinden jullie ervan?

Justin Broadrick is, nadat hij uit Napalm Death is gestapt, Godflesh begonnen, samen met G. Christian Green.

'Streetcleaner' is één grote 'urban nightmare'; het gaat hier om trage 'doom rock' om het zo maar te noemen, een soort kruising tussen Black Sabbath en The Swans, dit op drummachine (die is echter nauwelijks aanwezig, maar geeft de muziek een licht (letwel: LICHT) industrieel tintje). De band komt uit Birmingham en als je daar wel eens geweest bent krijg je al een beter idee van hoe de muziek klinkt.

'Streetcleaner' is fantastisch! Later zijn ze iets minder geworden, ik heb/had 'Slavestate' en 'Selfless/Merciless', beide nog steeds goede albums.

http://www.godflesh.com/

P.S. Broadrick en de luitjes om hem heen zijn betrokken geweest bij tientallen projecten, varierend van Scorn tot Khanate


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2002 14:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

kutband. sorry, meer heb ik er niet over te zeggen.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 24-07-2002 14:29 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ol heb ze nooit kunnen aprecieren


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2002 14:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 14:26 schreef attila_de_hun het volgende:
kutband. sorry, meer heb ik er niet over te zeggen.
Da's wel heel kort door de bocht .


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2002 14:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 14:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Da's wel heel kort door de bocht .


tsja, ik vind die stijl gewoon niet veel. industriele monotone muziek die mij erg weinig kan boeien. ik erken wel dat ze zeer vooruitstrevend waren (zijn?) en vele bands hebben beinvloed. maar het is helaas niet aan mij besteed.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-07-2002 14:35]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2002 14:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ah, ik vind 'Streetcleaner' echt een geniale plaat! Zoooo bleek... en asgrauw...

Ik hou helemaal niet van industrial 'metal', niet van Ministry, niet van Nine Inch Nails en al HELEMAAL niet van Fear Factory of Strapping Young fuck of andere pretmetal, dit is toch net muziek van een ander kaliber.

'Highly recommended' . Okay nu hou ik op met reclame maken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-07-2002 14:39 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Niks mis met Strapping Young Lad. Heerschende drummer.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2002 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 14:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Ah, ik vind 'Streetcleaner' echt een geniale plaat! Zoooo bleek... en asgrauw...

Ik hou helemaal niet van industrial 'metal', niet van Ministry, niet van Nine Inch Nails en al HELEMAAL niet van Fear Factory of Strapping Young fuck of andere pretmetal, dit is toch net muziek van een ander kaliber.

'Highly recommended' . Okay nu hou ik op met reclame maken.


het is inderdaad allemaal wel somber en duister. maar vind je het niet eentonig?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-07-2002 14:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ow ik dacht eerst aan Godsmack, maar na 3 tellen kwam ik erachter dat Dwaal juist niet van zulke musik houdt.
FTP er bekend mee?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2002 14:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat hoort erbij he, als je allemaal tierlantijntjes ter afleiding erin gaat stoppen gaat de essentie van dit soort muziek verloren.

Een pessimistische blik op het leven in een industriestad gecombineerd met wilskracht & kwaadheid = muziek op 'Streetcleaner'.

Die teksten ook.

'Life
What life
Life is expectable
What do you care
Life is money
Life is dead
is dead' (ik weet de precieze tekst niet, het gaat vooral om het herhalen van die -bijna- mantra's.... trippy!)

etc.

en natuurlijk de klassieke frase
'Locust Furnace
Flesh crumbles in the real world'



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-07-2002 14:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2002 14:51 schreef Slechtheid het volgende:
Ow ik dacht eerst aan Godsmack, maar na 3 tellen kwam ik erachter dat Dwaal juist niet van zulke musik houdt.
FTP er bekend mee?
Nog niet, vanavond wellicht.


zombie
Usericon van zombie
Posted 25-07-2002 0:10 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Tsja, ik heb de naam al meerdere malen laten vallen in mijn spaarzame posts hier op dit board.

Godflesh behoort tot mijn all-time favoriete bands. Het mooie vind ik vooral de benadering van extremiteit, nu eens niet super snel maar log en zwaar. Meestal gebruik maken van simpele ingredienten, maar toch geniale momenten. Wat dat betreft is het zeer spijtig dat ze na 'Hymns' het bijltje erbij neergegooid hadden. Dat album bevatte alles wat ik zo geweldig vind aan Godflesh. De meeste songs op dat album drijven slechts op 2 of 3 riffs, de drumpartijen leveren een solide backbone en staan enkel in de dienst van de song en de basspartijen ronken als vanouds. Gelukkig had ik ze nog live gezien toen ze in het voorprogramma stonden van SYL, een ervaring die ik nooit zal vergeten.


zombie
Usericon van zombie
Posted 25-05-2003 11:54 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Even een klein nieuwtje....hoewel gedateerd.

Die aardige mensen van Relapse hebben onlangs de verloren geachte 'Messiah' EP van Godflesh opnieuw uitgebracht. Op deze EP staan 4 nummers en daar dan weer 4 remixes van. Het materiaal moet je qua stijl plaatsen tussen 'Selfless' en 'Songs of love and hate'. Vooral het titelnummer is echt briljant.



Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-05-2005 18:08 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Jammer dat deze band zo ondergewaardeerd wordt.


Ikzelf ben een grote Godflesh fan, Godflesh is mijn favo band eerlijk gezegd.
Favo CD's zijn Messiah EP (heb alleen de re-release ), Hymns, Streetcleaner en Selfless.
Oke, alle CD's zijn fantastisch.

Songs Of Love And Hate was een geniale CD en wat men en deed door die CD te remixen, echt ongelofelijk zoals het op Love And Hate In Dub uitkwam.

Ik ben niet zo bekend met de EP's van deze band maar zodra ik alle full-lengths heb koop ik die. (nog 2 full-lengths te gaan)

Enne een kleine correctie bij de eerste post, Justin speelde eerst bij Napalm Death dan bij Head Of David.
En hij speelde ook bij Fall Of Because terwijl hij bij die 2 bands speelde en Fall Of Because is geevolueerd in Godflesh dan.

Justin's nieuwe band Jesu is ook geniaal, maar daar komt er wel een topic van aan getypt door mijn hand.

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 02-05-2005 18:09]


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 02-05-2005 18:13 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

31 mei: Broadrick's nieuwe band Jesu live samen met Isis in de 013!


no text supplied


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-05-2005 18:14 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Gaver nog, ik heb ze gisteren gezien in Belgie.

(ik ben Belg)


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-05-2005 20:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2005 18:08 schreef Iscariah het volgende:
Justin's nieuwe band Jesu is ook geniaal, maar daar komt er wel een topic van aan getypt door mijn hand.
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1623983

Dat had ik al gedaan hoor


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 02-05-2005 20:12 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Godflesh, enkele geniale werken uitgebracht. Streetcleaner is welsiswaar een klassieker doch als ik ze incidenteel nog eens draai, dan is het eigenlijk altijd 'Pure' die ik opzet.
Hun meest hypnotiserende plaat!

Overigens het best te draaien op koptelefoon!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-05-2005 20:14 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2005 20:04 schreef NecRobert het volgende:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1623983

Dat had ik al gedaan hoor
Heersch


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 04-05-2005 8:47 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

Godflesh is echt zwaar duistere en sombere muziek. Ik ken tot nu toe alleen Streetcleaner maar dat vind ik een briljant album! Doet me hier en daar aan Fear Factory denken, maar Godflesh was dan ook een inspiratie voor Fear Factory.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 15-07-2005 0:00 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zoals gewoonlijk loop ik enorm achter de feiten aan en met Godflesh net zo. Ik ken het hele verhaal wel, wat Dwaallicht/M. aan het begin neerzet, ik kende eigenlijk maar 1 nr van deze band, welke op die grindcrusher cd staat en het deed me al die jaren niets.

Maar nou hoorde ik laatst hun versie van for those about to rock(we salute you) van ac/dc en daar werd ik even stil van.

Geweldig!!!

Toch maar eens wat meer van hen kopen, zeker die eerste iig.



Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 21-07-2005 13:37 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Die cover is inderdaad geniaal, je zou zelfs niet zeggen dat dat nummer origineel van AC/DC is.
Het klinkt gewoon zoals een Godfleshnummer.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 11-07-2010 6:21 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

wat een heerlijke zieke muziek is dit toch, was ze een beetje vergeten.. had ze vroeger op bandje.. maf om weer terug te horen




Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Noarderwyn
Usericon van Noarderwyn
Posted 11-07-2010 10:00 by Noarderwyn Wijzig reactieProfiel van NoarderwynQuote dit bericht

Dat Fall of Because vindt ik echt vet ok, en Streetcleaner is het beste van Godflesh. Bij tijd en wijle weer helemaal verslaafd aan die band.


C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 11-07-2010 12:09 by C. Christ Wijzig reactieProfiel van C. ChristQuote dit bericht

Godflesh vind ik ook goed! Heb er een aantal releases van (uiteraard ook Streetcleaner).
Heb ook de latere (laatste?) cd gehoord met een echte drummer erin. Op de een of andere manier doet dat wel afbreuk aan de hele sfeer, naar mijn idee.

Dat grauwe, bleke, bijna nihilistische sfeertje komt toch wel meer uit de verf met het kille geluid van die drumcomputer.

"You breed like rats"!



flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 14-07-2010 1:27 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Ik vind Selfless de beste plaat.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen