IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Slapeloosheid i.v.m. volle maan? Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-12-2002 16:48 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik kan niet slapen kort voor en tijdens volle maan. Eerst dacht ik dat het puur toeval was, maar toen m'n psychiater zei dat hij er ook last van had begon ik me af te vragen wat dan eigenlijk de invloed van de maan is op je nachtrust [of iig op de nachtrust van diegene die slecht slapen met volle maan].

Het is dus geen kolder. Er schijnen meer mensen last van te hebben.

Ik denk zelf dat het met straling of aantrekkingskracht te maken heeft. Het is iig wetenschappelijk te verklaren, dus geen zweverige antwoorden a.u.b.

Weet iemand er iets meer over?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2002 16:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je geeft zelf het antwoord al

Verhoogde aantrekkingskracht van de maan kan voor slapeloosheid zorgen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-12-2002 16:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 december 2002 16:48 schreef Slechtheid het volgende:
Ik denk zelf dat het met straling of aantrekkingskracht te maken heeft. Het is iig wetenschappelijk te verklaren, dus geen zweverige antwoorden a.u.b.

Okay, zonder een zwevering antwoord te geven:

Het kan goed.. een verklaring heb ik er niet voor, hoewel ik het zou zoeken in de gravitatievelden als ik voor een wetenschappelijke verklaring zou gaan, maar ik kan voelen of het volle maan is. Vraag me niet hoe, maar op een of andere manier hangt er een bepaalde spanning of een gespannen sfeer in de lucht die ik opmerk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-12-2002 16:53 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 16:50 schreef helmet het volgende:
Okay, zonder een zwevering antwoord te geven:

Het kan goed.. een verklaring heb ik er niet voor, hoewel ik het zou zoeken in de gravitatievelden als ik voor een wetenschappelijke verklaring zou gaan, maar ik kan voelen of het volle maan is. Vraag me niet hoe, maar op een of andere manier hangt er een bepaalde spanning of een gespannen sfeer in de lucht die ik opmerk.
Misschien omdat het dan 's nachts gewoon minder donker is?

Maar het ligt dus aan gravitatie? En hoe verder dan? Beinvloeden die je hersenfrequentie waardoor je niet in slaap kan komen ofzo?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:08 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

als het de afgelopen dagen ergens volle maan is geweest, heb ik daar ook last van... namelijk erg slecht geslapen afgelopen dagen...


Je moeder.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-12-2002 17:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 december 2002 16:53 schreef Slechtheid het volgende:
Misschien omdat het dan 's nachts gewoon minder donker is?
Nee, nog niet eens. Want binnen merk ik 't ook, of met m'n ogen dicht..

Je merkt het ook als het bijvoorbeeld een stapavond is, dan zijn er meer bezopen en agressieve mensen overal.

En wist je dat er tijdens een volle maan meer ziekenhuispersoneel op dienst is? Er is bijvoorbeeld statistisch bewijs dat er meer vrouwen bevallen tijdens volle maan.
quote:

Maar het ligt dus aan gravitatie? En hoe verder dan? Beinvloeden die je hersenfrequentie waardoor je niet in slaap kan komen ofzo?
Ik heb geen idee over een wetenschappelijke verklaring.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 19-12-2002 17:12 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Er zijn ook mensen die compleet hysterisch worden met volle maan... lunatics?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hmz, kan wel enige wildheid veroorzaken jah



Je moeder.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-12-2002 17:13 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik denk dat de logische verklaring inderdaad is dat je meer licht hebt s'nachts.

Het kan ook inderdaad een gevolg zijn van de zwaartekracht, maar dan zou je er eerder bij springtij last van hebben, of juist tijdens dat het getij gelijk valt met jou nachtrust.

Het is op zich niet eens zo vreemd, want als het gaat stormen, ook al is de lucht nog helder (maar de luchtdruk al wel verandert) verandert je stemming ook vaak naar iets onrustigers.

Maar... Mogelijk hebben je buren de gewoonte om bij volle maan hun satanische riten in de tuin uit te voeren, en wordt jij wakker van het gepiep van het babytje dat ze dan slachten.


Dit slaat nergens op.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hahahahaha


Je moeder.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-12-2002 17:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 17:08 schreef karnivoor het volgende:
als het de afgelopen dagen ergens volle maan is geweest, heb ik daar ook last van... namelijk erg slecht geslapen afgelopen dagen...
Dude. Ergens volle maan? We hebben er maar 1 hoor. Maar het was afgelopen nacht volle maan geloof ik.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-12-2002 17:18 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

je weet wak bedoel... hmz in dat geval zal ik daar dus ook wel last van hebben gehad, ook erg zweten enzo, mn ma trouwens ook en tis geen griep hehe


Je moeder.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 19-12-2002 17:49 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 19 december 2002 17:17 schreef Slechtheid het volgende:
Dude. Ergens volle maan? We hebben er maar 1 hoor. Maar het was afgelopen nacht volle maan geloof ik.


één maan?! damn...



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-12-2002 17:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik kan nooit goed slapen, behalve tijdens school.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-12-2002 17:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

wazig. Ik heb nooit moeite met slapen . Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat het te maken kan hebben met vollemaan. Interessant voer!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 19-12-2002 18:48 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

dan is het in mijn ogen altijd volle maan


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 19-12-2002 18:50 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

ik heb mijn rijbewijs gehaald... ook tijdens volle maan (nou ja, wel overdag) heeft echt wel invloed *grin*


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-12-2002 18:51 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

was het gisteren toevallig volle maan ? 18 december dus...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-12-2002 18:52 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 17:12 schreef Asherah het volgende:
Er zijn ook mensen die compleet hysterisch worden met volle maan... lunatics?

ik ben geboren bij volle maan dat weet ik wel... net als mn broertje trouwens... en ja... alletwee compleet gestoord trouwens


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 19-12-2002 18:52 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Heb vanacht heerlijk geslapen


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 19-12-2002 18:53 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Interessant topic! Zelf heb ik geen last van slapeloosheid bij volle maan.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-12-2002 19:00 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik heb gewoon om de zoveel tijd zo'n nacht waarin ik na ga denken over van alles en nog wat wat ik nog moet doen en alles wat niet gaat zoals ik wil, nou dan heb ik dus een slapeloze nacht volle maan of niet...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 19-12-2002 19:37 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Volgens mij is het voornamelijk psychisch als iemand denkt dat hij of zij zich anders voelt tijdens volle maan.
Net als wanneer je het bijvoorbeeld over luizen hebt en het overal voelt jeuken, kun je ook zien dat het volle maan is, allerlei mysterieuze verhalen erover horen en je dan eigenaardig voelen.



Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 19-12-2002 19:39 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 19 december 2002 18:53 schreef B6R6A6M het volgende:
Interessant topic! Zelf heb ik geen last van slapeloosheid bij volle maan.



Ik ook niet, heb uitermate lekker geslapen vanacht!
Heb er nooit last van


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-12-2002 19:55 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Komt door al die haren die uit je rug springen bij volle maan


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-12-2002 20:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2002 19:37 schreef 1i1ith het volgende:
Volgens mij is het voornamelijk psychisch als iemand denkt dat hij of zij zich anders voelt tijdens volle maan.
Net als wanneer je het bijvoorbeeld over luizen hebt en het overal voelt jeuken, kun je ook zien dat het volle maan is, allerlei mysterieuze verhalen erover horen en je dan eigenaardig voelen.
Als je goed las wist je dus dat dit niet zo is. Althans niet tijdens of net voor volle maan.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen